De buitenlandse verkoopcijfers

Gepost door D-C 
[www.smmt.co.uk]

Engeland Januari 2011: 11% lager

Maar wie zakken niet? Audi en BMW
Die staan op de 4de en 5de plaats (!!) in de merken top 10, vóór een trio Franse merken, een half dozijn Japanners fabrikanten en Fiat.
Opmerkelijk.
Hier even het lijstje voor de UK:

1 Ford - 19657
2 Vauxhall - 15311
3 Volkswagen - 11041
4 BMW - 8726
5 Audi - 8302
6 Peugeot - 6842
7 Toyota - 5557
8 Mercedes-Benz - 5195
9 Nissan - 5174
10 Citroen - 5126

1 Ford Focus - 7,582
2 Ford Fiesta - 5,844
3 Vauxhall Astra - 4,510
4 Vauxhall Corsa - 4,363
5 VW Golf - 4,110
6 BMW 3 Series - 3,184
7 VW Polo - 3,010
8 Vauxhall Insignia - 2,236
9 Peugeot 207 - 2,171
10 Nissan Qashqai - 2,108



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2011 21:15 door Lancia Lover.
En hier Italie, januari 2011

1 Fiat Punto - 13.159
2 Fiat Panda - 9.966
3 Ford Fiesta - 6.951
4 VW Golf - 5.796
5 Fiat 500 - 5.384
6 Alfa Romeo Giulietta - 4.050
7 Lancia Y - 3.979
8 Citroën C3 - 3.973
9 VW Polo - 3.774
10 Opel Corsa - 3.451

1 Fiat - 34.307
2 Ford - 15.311
3 VW - 12.899
4 Opel - 9.756
5 Citroén - 8.104
6 Renault - 7.821
7 Peugeot - 7.270
8 Lancia - 7.042
9 Toyota - 6.942
10 Alfa Romeo - 6.569
11 Nissan - 6.295
12 Audi - 6.245
13 Mercedes - 4.189
14 BMW - 3.942
15 Hyundai - 3.371
16 Dacia - 2.703
17 Chevrolet - 2.376
18 Smart - 2.306
19 Suzuki - 2.260
20 Kia - 1.635
21 Volvo - 1.524
22 SEAT - 1.519
23 Skoda -1.500
24 MINI - 1.138
25 Land Rover - 1.134
26 Honda - 1.097
27 Mazda - 929
28 Mitsubishi - 903
29 DR Motor - 547
30 Jeep - 473
31 Porsche - 444
32 Daihatsu - 432
33 Subaru - 396
34 SsangYong - 129
35 Jaguar - 122
36 Saab - 122
37 Chrysler - 102
38 Ferrari - 95
39 Great Wall - 79
40 Lexus - 78
41 TATA - 70
42 Maserati - 32
43 Dodge - 23
44 Lamborghini - 9
45 Lada - 7

Het lijkt erop dat de Giulietta een goed jaar tegemoet gaat! Een zesde plaats is erg bemoedigend! Eindelijk staat Alfa als merk ook weer in de top 10, voor ondermeer BMW. Ook de 'oude' Yp blijft goed verkopen, dat zal alleen nog maar meer worden als straks naast de huidige 3-deurs ook de nieuwe 5-deurs de verkoop ingaat.
Duitsland, januari 2010



Aantal verkocht / aantal verkocht met dieselmotor
1. Volkswagen Golf / Golf Plus 16.940 – 6.525
2. Volkswagen Passat 8.888 – 7.034
3. Volkswagen Polo 7.413 – 1.337
4. Opel Astra 5.724 – 2.652
5. BMW 5-serie 5.278 – 4.786
6. Volkswagen Touran 4.611 – 2.587
7. Mercedes-Benz C-klasse 3.886 – 2.456
8. Opel Corsa 3.763 – 230
9. Audi A4 3.690 – 3.019
10. Volkswagen Tiguan 3.671 – 2.459
11. Ford Focus 3.603 – 2.068
12. BMW 1-serie 3.262 – 1.617
13. Ford Fiesta 3.074 – 419
14. Mercedes-Benz E-klasse 2.825 – 2.311
15. Skoda Octavia 2.774 – 1.747
16. Opel Meriva 2.691 – 542
17. Skoda Fabia 2.602 – 406
18. Nissan Qashqai 2.452 – 819
19. BMW 3-serie 2.451 – 1.578
20. Volkswagen Sharan 2.400 – 2.121
21. Audi A6 / A7 2.364 – 2.038
22. Volkswagen T5 2.353 – 2.338
23. smart fortwo 2.320 – 343
24. BMW X1 2.318 – 1.845
25. Mercedes-Benz B-klasse 2.216 – 947
26. Renault Mégane 2.180 – 795
27. Mercedes-Benz A-klasse 2.172 – 590
28. Mini Mini 2.170 – 434
29. Hyundai i30 2.156 – 631
30. Audi A1 2.075 – 517
31. Dacia Duster 2.024 – 1.106
32. Seat Ibiza 2.024 – 306
33. Audi A3 1.923 – 938
34. Ford C-MAX 1.857 – 447
35. Renault Clio 1.827 – 93
36. Volkswagen Caddy 1.814 – 1.470
37. Audi Q5 1.813 – 1.633
38. Citroën C4 1.799 – 843
39. Renault Twingo 1.701 – 36
40. Ford Mondeo 1.632 – 1.355
41. Opel Insignia 1.433 – 1.192
42. Audi A5 1.390 – 805
43. Mercedes-Benz GLK 1.353 – 1.306
44. Seat Leon / Altea 1.335 – 297
45. Fiat Punto 1.334 – 99
46. Toyota Yaris 1.301 – 96
47. Peugeot 207 1.287 – 334
48. Mazda 5 1.266 – 528
49. Ford S-MAX 1.251 – 1.011
50. Renault Scénic 1.234 – 729

Bron: [www.auto-motor-und-sport.de]

Beetje triest dat ze de Golf en Golf Plus, Ibiza en Cordoba, Leon, Altea en Toledo en A6 en A7 bij elkaar optellen. Heel toevallig tellen ze bij andere merken geen modellen bij elkaar op. Gekke Duitsers toch. Meest opvallend zijn de prima, maar niet onverwachte cijfers van de Sharan en A1, de goede posities van de C4, GLK en Mazda5 vind ik opvallender.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Duitsland, januari 2010



Aantal verkocht / aantal verkocht met dieselmotor
1. Volkswagen Golf / Golf Plus 16.940 – 6.525
2. Volkswagen Passat 8.888 – 7.034
3. Volkswagen Polo 7.413 – 1.337
4. Opel Astra 5.724 – 2.652
5. BMW 5-serie 5.278 – 4.786
6. Volkswagen Touran 4.611 – 2.587
7. Mercedes-Benz C-klasse 3.886 – 2.456
8. Opel Corsa 3.763 – 230
9. Audi A4 3.690 – 3.019
10. Volkswagen Tiguan 3.671 – 2.459
11. Ford Focus 3.603 – 2.068
12. BMW 1-serie 3.262 – 1.617
13. Ford Fiesta 3.074 – 419
14. Mercedes-Benz E-klasse 2.825 – 2.311
15. Skoda Octavia 2.774 – 1.747
16. Opel Meriva 2.691 – 542
17. Skoda Fabia 2.602 – 406
18. Nissan Qashqai 2.452 – 819
19. BMW 3-serie 2.451 – 1.578
20. Volkswagen Sharan 2.400 – 2.121
21. Audi A6 / A7 2.364 – 2.038
22. Volkswagen T5 2.353 – 2.338
23. smart fortwo 2.320 – 343
24. BMW X1 2.318 – 1.845
25. Mercedes-Benz B-klasse 2.216 – 947
26. Renault Mégane 2.180 – 795
27. Mercedes-Benz A-klasse 2.172 – 590
28. Mini Mini 2.170 – 434
29. Hyundai i30 2.156 – 631
30. Audi A1 2.075 – 517
31. Dacia Duster 2.024 – 1.106
32. Seat Ibiza 2.024 – 306
33. Audi A3 1.923 – 938
34. Ford C-MAX 1.857 – 447
35. Renault Clio 1.827 – 93
36. Volkswagen Caddy 1.814 – 1.470
37. Audi Q5 1.813 – 1.633
38. Citroën C4 1.799 – 843
39. Renault Twingo 1.701 – 36
40. Ford Mondeo 1.632 – 1.355
41. Opel Insignia 1.433 – 1.192
42. Audi A5 1.390 – 805
43. Mercedes-Benz GLK 1.353 – 1.306
44. Seat Leon / Altea 1.335 – 297
45. Fiat Punto 1.334 – 99
46. Toyota Yaris 1.301 – 96
47. Peugeot 207 1.287 – 334
48. Mazda 5 1.266 – 528
49. Ford S-MAX 1.251 – 1.011
50. Renault Scénic 1.234 – 729

Bron: [www.auto-motor-und-sport.de]

Beetje triest dat ze de Golf en Golf Plus, Ibiza en Cordoba, Leon, Altea en Toledo en A6 en A7 bij elkaar optellen. Heel toevallig tellen ze bij andere merken geen modellen bij elkaar op. Gekke Duitsers toch. Meest opvallend zijn de prima, maar niet onverwachte cijfers van de Sharan en A1, de goede posities van de C4, GLK en Mazda5 vind ik opvallender.


Ook opvallend:
Beste import is de Nissan QQ - da's een ongoing succes in Europa & Azie (hoeveel zou Nissan daarvan per jaar eigenlijk verkopen??).
De Duster, die beter verkoopt dan bv concerngenoot Renault Clio!
De BMW 5 serie op # ...5!
Quote
rickm
Ook opvallend:
Beste import is de Nissan QQ - da's een ongoing succes in Europa & Azie (hoeveel zou Nissan daarvan per jaar eigenlijk verkopen??).
De Duster, die beter verkoopt dan bv concerngenoot Renault Clio!
De BMW 5 serie op # ...5!

Wat is er opvallend aan dat eerste, we worden door jou doodgegooid met die Qashqai tongue sticking out smiley Het Amerikaanse broertje van de Qashqai/Dualis, de Rogue, verkoopt ook erg goed.
Misschien dat je ons nu ook op de hoogte kunt houden van de Mitsubishi-cijfers (hebben immers sterke banden met PSA), die in heel Europa omhoog schieten dankzij de ASX. Erg slimme zet dus van Mitsubishi om met een tegenhanger van de Qashqai op de proppen te komen. In Spanje pluste Mitsubishi in een met 23,5% krimpende markt juist met 41,1%, in Italië zelfs + 195,1%.

Nu ik die foto van die Sharan zie: op de een of andere manier vind ik de neus iets weghebben van een vis. De neus van de Seat Alhambra vertoont die gelijkenissen niet en die vind ik dan ook fraaier.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Quote
rickm
Ook opvallend:
Beste import is de Nissan QQ - da's een ongoing succes in Europa & Azie (hoeveel zou Nissan daarvan per jaar eigenlijk verkopen??).
De Duster, die beter verkoopt dan bv concerngenoot Renault Clio!
De BMW 5 serie op # ...5!

Wat is er opvallend aan dat eerste, we worden door jou doodgegooid met die Qashqai tongue sticking out smiley Het Amerikaanse broertje van de Qashqai/Dualis, de Rogue, verkoopt ook erg goed.
Misschien dat je ons nu ook op de hoogte kunt houden van de Mitsubishi-cijfers (hebben immers sterke banden met PSA), die in heel Europa omhoog schieten dankzij de ASX. Erg slimme zet dus van Mitsubishi om met een tegenhanger van de Qashqai op de proppen te komen.

@DC:
Dit mogen we dus een kansloze opmerking noemen. Tuurlijk, ik weet niet beter dan dat je met een kladblokje zit te turven welke Forummers wat te melden hebben en wanneer. Die mensen heb je. Zoals er ook nog mensen blijken te zijn zich vastklampen aan de zeventiger jaren techniek van een Daewoo / Kadett terwijl er een overweldigend aanbod is aan geavanceerd blik. Maar je gaat volkomen voorbij aan de relevantie van mijn mededeling dat de GEWELDIGE Nissan QQ - ook voor Nissan onverwacht - jaar na jaar beter verkoopt, in vrijwel alle markten, en in een 'serious competitive landscape'. Dat jij Mitsu 'erg slim noemt' is redelijk onthutsend. Al een decennia lopen daar de verkopen terug. Dat ze een voorbeeld als de Nissan QQ nodig hadden om tot een me-too product als die nondescript ASX te komen bewijst juist dat ze volgers zijn, trage beslissers, inspiratieloze 'innovators', waardeloze marketeers. En U noemt dat 'erg slim'?? Tot slot: Die spike in de Mitsu verkopen - dat kan, ze komen van rockbottom low, en het kan niet anders of die opleving met de ASX zal maar kort duren. Mitsu heeft mooiere en betere auto's nodig. Zou zeggen, meldt je aan!
Kom a.s.a.p. weer terug met een elaboratie over dat magnifieke succes dat Nissan heeft met de QQ, maar nu heel even iets anders:
De Wuling Sunshine werd in 2010 maar liefst 754,961 verkocht.
Waar? Nou, niet in Haiti of Mozambique. maar in China.

Die moet in de "2010 top 3" van best verkochte auto's staan.
Euhm... Die opmerking was niet negatief bedoeld. Mitsubishi heeft met de ASX bewezen met beperkte middelen (kort door de bocht een Outlander, die gebruik maakt van het onderstel van o.a. de Mitsubishi Lancer, Dodge Caliber en Chrysler 200, met kortere overhangen) een competitieve auto neer te zetten en is als één van de eerste ingesprongen op het succes van de Qashqai. De Qashqai is al jaren achtereen een groot succes, waarom zou de opleving met de ASX dus maar van tijdelijke aard zijn? Mitsubishi zal niet op eigen kracht weer een merk worden dat meetelt, maar moeten samenwerken met PSA, net zoals Nissan en Renault niet zonder elkaar kunnen.
Wist je trouwens dat Mitsubishi eind dit jaar een eigen variant van de Infiniti M/Nissan Fuga op de Japanse markt zal brengen? Hiermee heeft Mitsubishi na het verdwijnen van de Diamante, Debonair en Proudia/Dignity weer een grote sedan in het gamma.
Een ge- rebadge-de Infiniti M (gelinked aan Renault) wordt een Mitsubishi (gelinked met PSA) ?? Opmerkelijk!
Je weet, Infiniti kan bij mij maar weinig verkeerd doen ;-))
Hier groet U dus een aankomende Mitsu fan spinning smiley sticking its tongue out
Quote
rickm
Een ge- rebadge-de Infiniti M (gelinked aan Renault) wordt een Mitsubishi (gelinked met PSA) ?? Opmerkelijk!
Je weet, Infiniti kan bij mij maar weinig verkeerd doen ;-))
Hier groet U dus een aankomende Mitsu fan spinning smiley sticking its tongue out

Het is nog niet definitief, maar "the plan is under study": [www.autonews.com]
Quote
Daewoo-Chevrolet
Quote
rickm
Een ge- rebadge-de Infiniti M (gelinked aan Renault) wordt een Mitsubishi (gelinked met PSA) ?? Opmerkelijk!
Je weet, Infiniti kan bij mij maar weinig verkeerd doen ;-))
Hier groet U dus een aankomende Mitsu fan spinning smiley sticking its tongue out

Het is nog niet definitief, maar "the plan is under study": [www.autonews.com]

Inderdaad, 't wordt ontkent maar is ook een beetje 'in studie'.
Als ie komt blijft ie zo te lezen 'Japan only'.
We zullen zien.
Quote
rickm
Beste import is de Nissan QQ - da's een ongoing succes in Europa & Azie (hoeveel zou Nissan daarvan per jaar eigenlijk verkopen??).

    Nissan chases 5% market share in stagnant Europe
    Automaker aims to be top-selling Asian brand in the regio


    February 4, 2011 11:29 CET

    PARIS (Reuters) - Nissan Motor Co. is aiming to win a 5 percent share of Europe's car market by 2014, helped by new models such as the Juke crossover and updated Micra, a senior executive said on Thursday.

    As carmakers seek international growth to offset stagnating demand in the European market in the coming years, the battle for market share in the region is intensifying.

    "This is why all the manufacturers are going to be fighting all the harder to get more market share," Simon Thomas, senior vice president sales and marketing for Nissan in Europe, told Reuters.

    "You can't grow market share unless you take it off somebody," he said.

    The Renault SA partner achieved a 3.1 percent market share in Europe in 2010, selling 547,000 vehicles, 13 percent more than in 2009.

    Sales of the company's popular Qashqai crossover rose 18 percent to over 235,000 units last year, Nissan said.

    Thomas said Qashqai's smaller sister Juke would not achieve the same level of sales, as it targets a smaller market segment.

    "The segment's significantly smaller ... But I see no reason we can't get to three figures on Juke," he said.

    No.1 Asian car brand in Europe

    Nissan is aiming for a market share of between 3.5 and 4.0 percent in 2011 in the region. Longer-term, it also wants to become the No.1 Asian car brand in Europe. In 2010, it was beaten by Toyota Motor Corp., which held 4.2 percent of the market, Thomas said.

    "The market in Europe won't really return to pre-crisis levels until 2014 or even 2015," Thomas said. "We're half way back from pre-crisis levels today."

    Thomas said Nissan's margins in Europe were not suffering from the heavy discounting some carmakers were employing to shift cars from showrooms, because of its new product line-up.

    "If you've got a young product, even if the market is down, it doesn't impact your incentive levels. Our incentives haven't escalated but if you look at the market place, the average incentives being paid by our competitors have gone up," he said.

    Read more: [www.autonews.com]
@Deawoo-Chevrolet;
een aantal dingen die je zegt kloppen niet.
Ik neem de moeite niet om het allemaal te controleren, maar zoals GM was in 2010 het grootste concern in China met 2,35 miljoen verkochte auto's.
Quote
big bad wolf(im Schafspelz)
@Deawoo-Chevrolet;
een aantal dingen die je zegt kloppen niet.
Ik neem de moeite niet om het allemaal te controleren, maar zoals GM was in 2010 het grootste concern in China met 2,35 miljoen verkochte auto's.

China is niet hetzelfde als Asie. Je hebt ook nog Japan, India en andere relatief grote markten.
Rusland, Januari 2011, +72%





Dat LADA in het algemeen goed doet is niet zo bijzonder, maar dat Opel en Mitsubishi hun verkoopcijfers meer dan verdubbelden verbaast me een beetje. Nissan QQ doet net als in andere landen heel erg goed, +292%. Andere cross-over - Chevrolet Niva heeft duidelijk een andere motor nodig, +28% is niet om naar huis over te schrijven. De oude Niva doet het wat beter, maar ook niet fantastisch - +57%. De nummer 1 is om te huilen, dat mensen het nog kopen! crying smilie Gelukkig hoeft die nog maar een jaartje mee te gaan, net als de Samara.

bron: [www.aebrus.ru]
Winst Nissan schiet omhoog
Nissan heeft de winst in het afgelopen kwartaal met ruim driekwart omhoog zien schieten en heeft de winstverwachting voor heel het boekjaar naar boven bijgesteld. Dat heeft het concern, voor ongeveer 43 procent in handen van het Franse Renault, woensdag bekendgemaakt.
Sterke verkopen in China maakten de zwakke vraag op de thuismarkt en het negatieve effect van de dure yen meer dan goed. De nettowinst in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar, dat loopt tot eind december, kwam uit op 80,1 miljard yen (715 miljoen euro). Dat was ver boven de verwachtingen van analisten die gemiddeld uitgingen van een winst van 58,8 miljard yen.
Nissan, na Toyota de grootste autofabrikant in Japan, verwacht dat de winst over heel het boekjaar uitkomt op 315 miljard yen. Eerder ging het bedrijf uit van 270 miljard yen. Aartsrivalen Honda en Toyota gingen Nissan eerder dit jaar al voor met het opschroeven van de winstverwachtingen.
Nissan verkocht vorig jaar wereldwijd een recordaantal auto's van 4,08 miljoen, een stijging van 15 procent. Daarmee bracht het bedrijf voor het eerst sinds 2005 meer auto's aan de man dan concurrent Honda. Een kwart van de Nissans werden in China verkocht, de belangrijkste afzetmarkt voor de onderneming. Voor dit jaar voorspelt het bedrijf 1,15 miljoen auto's te verkopen in China.
Ook in de Verenigde Staten deed Nissan het vorig jaar beter dan zijn Japanse concurrenten. Dat wordt dit jaar mogelijk lastiger omdat Toyota en Honda met vernieuwde modellen van respectievelijk de Camry en Civic op de markt komen.
Anonieme bezoeker
Re: Winst Nissan schiet omhoog.
09-02-2011 22:36
Nissan heeft naast Pixo's, Note's, Juke's en Cube's nog een heel bataljon modellen.
Waaronder een van de best verkopende auto's in de US , de Altima.
Men fluistert zelfs dat de Infiniti familie deel uitmaakt van deze zéér winstgevende Japans/Franse krachtpatser ;-))

Die Carlos Gohn heeft de boel aardig op de rit - 4 mld winst over 2010!


Edit: Renault zelf rapporteerde vanmorgen een winst van 3,4 miljard.
Dat benne serieus veul centen....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2011 09:43 door rickm.
Ik rij nu mijn 2de Nissan (betrouwbaar) : de 1ste was een primera 1.6 '98 en nu een Almera Tino 1.8 2002 (dit puur voor het hoog zitten wegens rugklachten en omdat deze in mijn budget paste en zeker niet om zijn uitstraling).
Deze doet het prima.
Maar als ik een nieuwe of andere auto zou kopen (meer budget) dan zou ik geen Nissan kopen,ik vindt dat de ontwerpen/modellen erg saai zijn.
Niet spannend,niet sportief.

Jammer want ze zijn doorgaans erg betrouwbaar.
Quote
winking smiley
Rusland, Januari 2011, +72%





Dat LADA in het algemeen goed doet is niet zo bijzonder, maar dat Opel en Mitsubishi hun verkoopcijfers meer dan verdubbelden verbaast me een beetje. Nissan QQ doet net als in andere landen heel erg goed, +292%. Andere cross-over - Chevrolet Niva heeft duidelijk een andere motor nodig, +28% is niet om naar huis over te schrijven. De oude Niva doet het wat beter, maar ook niet fantastisch - +57%. De nummer 1 is om te huilen, dat mensen het nog kopen! crying smilie Gelukkig hoeft die nog maar een jaartje mee te gaan, net als de Samara.

bron: [www.aebrus.ru]

Kijk, dus Russen zitten nog niet vast aan het credo - Een Duits "Edelmerk" MOET- ze kochten 443 Infiniti's in één maand!!
Da's bijna de jaarhoeveelheid Infiniti's uit de UK, Duitsland en de Benelux samen.

En dan al die Lada's: Ik denk dat de Russen zich zelf graag pijnigen.
Vandaar ook hun buitennissige alcohol gebruik ;-)

Vitaly Petrov rijdt voor het 2de jaar voor het Renault (Lotus) F1 team - half Rusland ligt kwijlend voor de buis.
Misschien helpt dat de snelle groei van Renault (Dacia).

Ook PSA doet het bovengemiddeld goed.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2011 09:55 door rickm.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Euhm... Die opmerking was niet negatief bedoeld. Mitsubishi heeft met de ASX bewezen met beperkte middelen (kort door de bocht een Outlander, die gebruik maakt van het onderstel van o.a. de Mitsubishi Lancer, Dodge Caliber en Chrysler 200, met kortere overhangen) een competitieve auto neer te zetten en is als één van de eerste ingesprongen op het succes van de Qashqai. De Qashqai is al jaren achtereen een groot succes, waarom zou de opleving met de ASX dus maar van tijdelijke aard zijn? Mitsubishi zal niet op eigen kracht weer een merk worden dat meetelt, maar moeten samenwerken met PSA, net zoals Nissan en Renault niet zonder elkaar kunnen.
Wist je trouwens dat Mitsubishi eind dit jaar een eigen variant van de Infiniti M/Nissan Fuga op de Japanse markt zal brengen? Hiermee heeft Mitsubishi na het verdwijnen van de Diamante, Debonair en Proudia/Dignity weer een grote sedan in het gamma.

De ASX is ook de reden dat Mitsubishi in Rusland zo omhoog geschoten is. Wel link, om nu met 1 model omhoog te schieten. Hoe houd je die flow vast? In NL. is volgens mij de ASX ook het enige echt goedlopende model. Daarbij zal de importeur hier ook wat meer zijn best mogen doen klanten tevreden te houden (en dus fatsoenlijk en in correct nederlands antwoord te verstrekken op vragen, klachten etc.). Mitsubishi Japan snapt dat beter. Als ze nu ook nog gaan snappen dat je een breder aanbod aan modellen en model varianten moet hebben en een lange adem hebben, komt het wel goed.

Ben trouwens zeer benieuwd naar de Fuga-kloon... Hadden ze dan niet net zo goed de concept ZT in productie kunnen nemen? Vind dat toch ook een klassebak die een Debonair en Diamante kan doen vergeten. Al moet ik zeggen dat mijn Sigma nog steeds een erg fijne bak is cool smiley
Vroeg mij al af hoe het zat met de Leaf.
Nou, dit is een verklaring waarom we de C o/t Y nog niet gezien hebben:

[www.ft.com]

Wel al een hoop orders. Mga dat wel.
Quote
winking smiley
Quote
big bad wolf(im Schafspelz)
@Deawoo-Chevrolet;
een aantal dingen die je zegt kloppen niet.
Ik neem de moeite niet om het allemaal te controleren, maar zoals GM was in 2010 het grootste concern in China met 2,35 miljoen verkochte auto's.

China is niet hetzelfde als Asie. Je hebt ook nog Japan, India en andere relatief grote markten.

The big bad wolf zal zich zelf toch even moeten verduidelijken. Wat klopt er hier niet ?
Quote
rickm

Kijk, dus Russen zitten nog niet vast aan het credo - Een Duits "Edelmerk" MOET- ze kochten 443 Infiniti's in één maand!!
Da's bijna de jaarhoeveelheid Infiniti's uit de UK, Duitsland en de Benelux samen.

Geen wonder, Rusland is zo'n beetje het enige land waar de FX/EX modellen nog ongestoord verkocht kunnen worden zonder een enorme penalty te krijgen i.v.n. motorinhoud/verbruik. Daarnaast is het SUV segment in Rusland enorm groot (schommelt tussen 20 en 25% van totale verkopen). Zodra ze in Rusland naar CO2 e.d. gaan kijken is het over en uit voor vele modellen (niet alleen Infiniti).
@ big bad wolf(im Schafspelz): de (enorme hoeveelheid) verkopen van de Wuling microbusjes zijn niet meegerekend in 'mijn' merkenlijst van China. GM heeft een 33% aandeel in SAIC-GM-Wuling.
@ rickm: misschien is het handig om voortaan lange berichten niet in het geheel te quoten, zo wordt het een beetje onoverzichtelijk.
Quote
Daewoo-Chevrolet
@ big bad wolf(im Schafspelz): de (enorme hoeveelheid) verkopen van de Wuling microbusjes zijn niet meegerekend in 'mijn' merkenlijst van China. GM heeft een 33% aandeel in SAIC-GM-Wuling.
@ rickm: misschien is het handig om voortaan lange berichten niet in het geheel te quoten, zo wordt het een beetje onoverzichtelijk.

Sterker nog, GM gaat zo'n 10% extra verwerven in de JV en komt dan op zo'n 44% uit. SAIC houdt 50.1% (noodzakelijk vanwege Chinese regelgeving)
Hallo!
Dacht dat je zou willen naar de top 200 best verkochte modellen in Duitsland zie in januari 2011 te zien! Auto Bild zojuist gepubliceerd en ik herschikt in een mooie tabel hier: Duitsland januari 2011 Top 200

Ook Italy Top 50

Taiwan Top 25

Roemenië Top 30

Mexico Top 10

Venezuela Top 20
Nissan Europa beste Januari maand ooit: 42.875
24/7 shift voor Qashqai, productieverhoging (ja, ja) voor de Juke
De Murano doet het dankzij de diesel versie ook prima.

Bron: www.autoplus.fr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-02-2011 10:55 door rickm.
Hallo iedereen!
de Top 100 best verkochte modellen in Frankrijk in januari 2011 is nu beschikbaar hier:

Frankrijk januari 2011 Top 100

en ook de Top 20 in Denemarken

en de Top 20 Kei auto's in Japan

Genieten!
Matt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2011 12:19 door bestsellingcars.
Gut, en wij maar vinden dat Duitsers chauvinisten zijn... drinking smiley
Europese verkopen over januari: -1,4%

De Europese verkoopcijfers over januari zijn bekend geworden en ten opzichte van 2010 werden er in Europa 1,4% minder auto’s verkocht. In totaal gingen er binnen de EU landen 1.041.650 auto’s op kenteken, in januari 2010 waren dat er nog 1.056.116.
In Duitsland en Frankrijk werd vooruitgang geboekt, daar werden respectievelijk 16,5 en 8,2 procent meer auto’s verkocht. In Groot-Brittanië en Italië daalde de verkoop echter met 11,5 en 20,7 procent. Dat valt in vergelijking met Griekenland nog wel mee, daar daalden de verkoopcijfers namelijk met 63,3 procent.
Nederland noteert positieve cijfers, kochten we in januari 2010 nog 62.750 nieuwe auto’s, dit jaar gingen er in januari 75.174 nieuwe auto’s over de toonbak, een stijging van 19,8 procent.
Binnen de landen van de Europese Unie zijn de grote winnaars Mitsubishi (+42,8%), Volvo (+23,9%) en de BMW groep (+19,8%). Chrysler (-24,1%), Fiat (-20,2%) en Honda (-18,0%) zagen hun afzet het sterkst dalen. In absolute aantallen verkocht de Volkswagen Groep met 229.823 de meeste auto’s, gevolgd door PSA met 143.660 auto’s en de Renault Groep met 114.395 auto’s.
Verkoopcijfers Januari 2011 EU

1 Volkswagen 125166 +4,9 %
2 Renault 88424 -9,3 %
3 Ford 83453 -9,7 %
4 Peugeot 78147 -2,0 %
5 Opel/Vauxhall 71323 +5,6 %
6 Citroen 65513 -5,2 %
7 Fiat 58732 - 20,2 %
8 Toyota 48033 -10,6 %
9 Audi 46322 +3,6 %
10 BMW 45545 +24,1 %
11 Mercedes-Benz 39200 +12,3 %
12 Skoda 34 649 +9,9 %
13 Nissan 33852 +1,0 %
14 Hyundai 27455 +0,1 %
15 Seat 23562 +11,0 %
16 Dacia 19968 +17,8 %
17 Volvo 19524 +23,9 %
18 Kia 16530 -12,2 %
19 Suzuki 14660 -10,0 %
20 Mazda 12139 -6,8 %
21 Chevrolet 12106 +0,3 %
22 Alfa Romeo 11818 +39,3 %
23 Honda 11173 -18,0 %
24 Mitsubishi 9072 +42,8 %
25 Mini 8917 +2,0 %
26 Lancia 7706 -23,3 %
27 smart 6189 +23,0 %
28 Land Rover 5415 +24,9 %
29 Jaguar 1496 -16,1 %
30 Lexus 1313 -27,1 %
Totaal (incl. merken als Saab, Ferrari etc.) 1041650 -1,4 %

Groepen:
1 Volkswagen Groep 229823 +5,9 %
2 PSA Groep 143,660 -3,4 %
3 Renault Group 108392 -5,2 %
4 GM 83453 +4,6 %
5 Ford 83270 -9,7 %
6 Fiat Groep 78666 -20,2 %
7 BMW Groep 54462 +19,8 %
8 Toyota Groep 49346 -11,1 %
9 Daimler 45389 +13,6 %
10 Jaguar Land Rover Groep 6911 +13,0 %
11 Chrysler Groep 2202 -24,1 %
(dit zijn de enige 'groepen' die als zodanig worden vermeld, dus na Daimler zou eigenlijk Nissan komen etc. maar dan zou ik weer in herhaling treden)

Bron: ACEA



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2011 13:05 door Lancia Lover.
China, januari 2011
(importmodellen zoals de Buick Enclave, Mitsubishi Eclipse, Mercedes SL zijn niet meegenomen; geen gegevens van o.a. Shuanghuan, Jonway, Fudi, Dadi, Tianma en Fuqi; microvans zoals de modellen van Wuling, ChangAn, Changhe, Hafei en Dongfeng zijn niet meegenomen)


In de eerste verkoopmaand al meer dan 10.000 registraties: nieuwe Nissan Sunny




Concurrenten Honda City en Hyundai Verna

Merken
1. Volkswagen 169.690
2. Chery 79.644*
3. Nissan 77.329
4. Toyota 73.625
5. Hyundai 72.319
6. Buick 69.574
7. Chevrolet 67.022
8. Honda 65.680
9. FAW 57.292
10. BYD 52.054
11. Geely 45.933**
12. Great Wall 39.326
13. Kia 38.858
14. Ford 31.902
15. Suzuki 31.013
16. JAC 30.048
17. ChangAn 25.430
18. Skoda 25.315
19. Citroën 24.385
20. Audi 19.028
21. Mazda 18.839
22. Peugeot 17.542
23. Roewe 15.409
24. Dongfeng 15.036
25. Brilliance 14.193
26. Haima 14.012
27. Lifan 9.514
28. BMW 9.426
29. Zotye 8.840
30. Hawtai 7.683
31. Soueast 6.899
32. Mercedes-Benz 5.617
33. MG 4.718
34. Mitsubishi 3.357
35. Jiangnan 2.987
36. Changfeng 2.923
37. Landwind 1.879
38. Europestar 1.640
39. Huanghai 1.620
40. Volvo 1.484
41. Zhongxing 1.389
42. Jinbei 1.376
43. BAW 1.034***
44. Foton 1.000
45. Hafei 905
46. Cadillac 639
47. Gonow 297
48. JMC 296
49. Changhe 109
50. Tianqi Meiya 100
TOTAAL 1.266.230

* Inclusief submerken Riich, Rely en Karry
** Inclusief submerken Gleagle, Emgrand, Englon en Shanghai Maple
*** Inclusief legervoertuig Warrior




Allemaal leuk en aardig, maar Volkswagen consolideert wederom de eerste plek en weet zelfs terrein te winnen, mede doordat de vorige maand voor FAW-VW (inclusief Skoda en Audi) vrij dramatisch verliep. Hierdoor versloeg de Volkswagen Bora (links) van FAW-VW afgelopen maand de Volkswagen Lavida van SAIC/Shanghai-VW (rechts).

Personenauto's
1. BYD F3 29.731
2. FAW Xiali N3/N5 29.267
3. Buick Excelle 28.149
4. Volkswagen Jetta 28.140
5. Chevrolet Cruze 24.225
6. Volkswagen Bora 23.949
7. Volkswagen Lavida 23.857
8. Volkswagen Santana (Vista) 22.485
9. Hyundai Elantra Yuedong 22.111
10. Honda Accord 20.839
11. Ford Focus 19.734
12. Great Wall Tengyi (Voleex) C30 18.283
13. Toyota Corolla 17.914
14. Nissan Teana 17.645
15. Chevrolet Sail 17.268
16. Chery QQ 16.864
17. Buick Excelle XT/GT 16.343
18. Toyota Camry 14.549
19. Kia Forte Furuidi 13.947
20. Nissan Bluebird Sylphy 13.694
21. Hyundai Elantra 13.675
22. Honda City 13.461
23. Volkswagen Sagitar 13.189
24. Volkswagen Passat Lingyu 13.111
25. BYD F0 13.055
26. Volkswagen Polo 12.722
27. Citroën C-Quatre 12.586
28. Hyundai Verna 11.963
29. Skoda Octavia 11.615
30. FAW Besturn B50 11.331
31. Buick LaCrosse 11.159
32. Chevrolet Lova 11.055
33. Chery Fulwin 2 10.854
34. Nissan Sunny 10.811
35. JAC Heyue/Heyue RS 10.729
36. ChangAn Benben Mini 10.703
37. Honda Civic 10.616
38. Toyota Corolla EX 10.534
39. Nissan Tiida 10.164
40. Chery Cowin 2 10.094
41. Chery Cowin 3/A5 10.029
42. Geely Freedom Ship 9.776
43. Geely Emgrand EC7 9.120
44. Chevrolet Spark 8.738
45. Roewe 350 8.498
46. ChangAn Yuexiang 8.461
47. Kia Cerato 8.322
48. Audi A6L 8.286
49. Brilliance Junjie FRV (BS2) 8.097
50. Mazda 6 8.004
51. Geely Vision 7.547
52. Chery A3 7.471
53. Buick Regal 7.470
54. JAC Tongyue 7.412
55. Skoda Superb 7.405
56. Volkswagen Golf 7.356
57. Ford Fiesta 7.133
58. Haima Family 7.087
59. Volkswagen Magotan 6.970
60. Citroën C-Elysée 6.948
61. Mazda 3 6.889
62. Soueast V3 Lingyue 6.862
63. Chery Cowin 1 6.852
64. Suzuki Big Dipper 6.513
65. Geely King Kong 6.455
66. Suzuki SX4 6.391
67. BMW 5-serie L 6.300
68. Skoda Fabia 6.295
69. Audi A4L 6.236
70. Roewe 550 5.992
71. Peugeot 307 5.940
72. Peugeot 408 5.910
73. Suzuki Alto 5.871
74. Geely Englon SC7 Seaview 5.764
75. Chevrolet Epica 5.736
76. Peugeot 207/206 5.692
77. Suzuki Lingyang 5.449
78. Toyota Reiz 5.302
79. Kia Rio 5.118
80. Lifan 620 4.987
81. FAW Besturn B70 4.763
82. FAW Weizhi 4.722
83. Geely Panda 4.667
84. Ford Mondeo 4.618
85. MG 6 4.554
86. Suzuki Swift 4.428
87. BYD G3 4.394
88. Great Wall Florid 4.168
89. Citroën C5 3.555
90. Lifan 520/520i 3.554
91. BYD F6 3.227
92. FAW Xiali V2 3.147
93. BMW 3-serie 3.126
94. Brilliance Splendor (BS4) 3.110
95. Hyundai Sonata MoInca 3.082
96. Mercedes-Benz E-klasse 3.078
97. Dongfeng Fengshan H30/S30 3.020
98. Jiangnan Alto 2.987
99. Toyota Yaris 2.734
100. Toyota Crown 2.708
101. Mitsubishi Lancer EX 2.511
102. Brilliance Junjie FSV 2.499
103. Volkswagen CC 2.401
104. Suzuki Liana 2.361
105. Nissan March 2.230
106. ChangAn Zhixiang/CX30 2.187
108. Hyundai Accent 2.117
107. Honda Spirior 2.112
109. Mercedes-Benz C-klasse 2.106
110. Great Wall Hover M2 1.987
111. Mazda 6 Ruiwing 1.829
112. Hyundai Sonata NFC 1.827
113. Chery A1 1.711
114. Riich X1 1.655
115. Europestar L3 1.640
116. Haima 2 Cupid 1.612
117. Geely Golden Eagle 1.496
118. Mazda 2 1.457
119. Riich M1 1.416
120. Hyundai i30 1.373
121. Toyota Vios 1.281
122. Citroën C2 1.281
123. Geely Emgrand EC8 1.108
124. BYD L3 1.057
125. Volvo S80L 1.054
126. Lifan 320 973
127. Roewe 750 919
128. Kia Soul 905
129. Haima 3 871
130. JAC Yueyue 844
131. Hafei Lobo 748
132. Haima Prince 689
133. Honda Fit 680
134. Cadillac SLS 639
135. Brilliance Grandeur (BS6) 487
136. Mitsubishi Lancer 485
137. Hawtai B11 450
138. Volvo S40 430
139. FAW Vela 323
140. Honda Accord Crosstour 242
141. Kia Optima 228
142. Chery Eastar 177
143. MG 7 161
145. JAC Binyue 159
144. Great Wall Phenom 157
146. Mitsubishi Galant 152
147. Riich G5 151
148. Changhe Ideal 109
149. Hafei Saima 89
150. Buick Park Avenue 80
151. Hafei Saibao 68
152. Great Wall Hover M1 50
153. BYD F3DM 24
154. Great Wall Coolbear 20
155. Citroën C-Triomphe 15
156. Chery QQme 11
158. MG 3SW 3
160. BYD e6 3
159. ChangAn Benben Love/i 1
157. FAW Vizi 1










Minstens zo indrukwekkend is de tweede positie van lokale fabrikant Chery. Hierboven de Chery A3 hatchback en rechts de Brilliance Junjie FRV. De Chery A3 was samen met de Roewe 550 de eerste Chinese auto die 5 C-NCAP sterren wist te behalen in de botsproef.

MPV
1. Nissan Livina 10.122
2. JAC Refine 8.644
3. Dongfeng Joyear 8.008
4. Buick GL8 6.373
5. ChangAn CX20 4.078
6. FAW Senya M80 3.738
7. Volkswagen Touran 2.578
8. Dongfeng Future 2.025
9. Honda Odyssey 1.617
10. Haima Freema 1.519
11. Karry Youya 1.513
12. Dongfeng Shuai 1.465
13. Jinbei Granse 1.376
14. Nissan NV200 1.297
15. Zotye Mutiplan 1.245
16. Rely V5 1.095
17. Great Wall Tengyi (Voleex) V80 959
18. Mazda 8 660
19. Foton MP-X Midi 600
20. BYD M6 563
21. Ford S-MAX 417
22. Foton MP-X 400
23. Mercedes-Benz Viano 370
24. Dongfeng Yumsun 181
25. Mitsubishi Zinger 132
26. Landwind Fashion 87
27. Mercedes-Benz Vito 63
28. Karry Youyi 49
29. Dodge Caravan 8
30. Chrysler Grand Voyager 1

SUV
1. Honda CR-V 16.113
2. Great Wall Hover H3/H5 13.702
3. Volkswagen Tiguan 12.932
4. Hyundai ix35 10.003
5. Chery Tiggo 9.402
6. Toyota RAV4 8.935
7. Zotye 5008 7.595
8. Toyota Highlander 7.420
9. Nissan Qashqai 7.132
10. Hawtai Santa Fe 6.906
11. Hyundai Tucson 6.168
12. Kia Sportage R 5.775
13. Kia Sportage 4.563
14. Audi Q5 4.506
15. Nissan X-Trail 3.520
16. JAC Rein 2.260
17. Haima 7 Knight 2.234
18. Changfeng Black King DUV 2.027
19. Landwind X8/X6/X9 1.792
20. Toyota Prado 1.653
21. Huanghai Aurora 1.620
22. Zhongxing Landmark 1.389
23. Nissan Paladin 714
24. Changfeng CS7 Feiteng 651
25. Toyota Land Cruiser 200 595
26. BAW (Beijing) Jeep 587
27. Dongfeng Oting 337
28. Hawtai Terracan 327
29. BJC (Beijing) Warrior 315
30. Rely X5 300
31. Gonow GX6/GS1/Jetstar 297
32. JMC Baowei 296
33. Changfeng CS6 245
34. BAW (Beijing) Luba 132
35. Tianqi Meiya SUV 100
36. Mitsubishi Pajero 77
37. Soueast Freeca 37

Bron: [www.chooseauto.com.cn]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2011 21:04 door Daewoo-Chevrolet.
Kan geen toeval zijn: In het Land van het Volk is Volkswagen giga!
De cijfers in de US voor Februari zijn ook al weer gepubliceerd:

[www.autonews.com]

Een flinke stijging van GM (+46% vs 2010 en 34% voor eerste 2 maanden) en Toyota (+43% in Feb en 30% voor eerste 2 maanden). Ford blijft wat achter (+10% in Feb en 10% voro eerste 2 maanden). VW heeft volgens hen de aanval misschien dan wel ingezet, maar voorlopig zijn er nog niet de resultaten van te zien. "Slechts een stijging van 20% duidelijk onder de stijging van de gehele amerikaanse markt (+28%). VW in eerste 2 maanden van het jaar maar omhoog met 13% vs 23% voor de gehele markt. Blijkt maar weer eens dat de amerikanen toch de voorkeur geven aan een ander soort product (of de marketing doorzien).
België, januari 2011

In januari stegen de Belgische autoverkopen met 7,8% naar 53.236 exemplaren.

Stijgers en dalers:

• Dacia + 221,8%
• Skoda + 93,1%
• Opel + 43,9%

• Lancia - 56,6%
• Mazda - 48,6%
• Mini - 41,1%

Opvallend is de positie van Fiat: nummer 17! Verrassend genoeg doet Alfa Romeo het weer uitstekend met een 20e positie. Infiniti is minder exclusief dan bij ons, het verschil met Lexus is er niet eens zo groot. Net als in Nederland lijkt de Mini Countryman geen doorslaand succes.

Top 40 merken
1. Renault 5.836
2. Volkswagen 5.388
3. Peugeot 4.640
4. Opel 4.447
5. Citroën 4.068
6. Ford 3.346
7. BMW 3.228
8. Audi 2.324
9. Mercedes-Benz 2.211
10. Toyota 2.203
11. Volvo 2.011
12. Skoda 1.899
13. Nissan 1.772
14. Dacia 1.371
15. Hyundai 1.189
16. Kia 1.140
17. Fiat 1.126
18. Seat 889
19. Suzuki 548
20. Alfa Romeo 520
21. Mini 501
22. Mitsubishi 438
23. Chevrolet 381
24. Honda 326
25. Land Rover 266
26. Mazda 255
27. Porsche 175
28. Saab 168
29. smart 119
30. Jaguar 87
31. Lancia 82
32. Subaru 52
33. Lexus 42
34. Chrysler 36
35. Jeep 24
36. Infiniti 18
37. Daihatsu 17
38. SsangYong 15
39. Ferrari 15
40. Maserati 15

Top 20 personenauto's
1. Volkswagen Golf 1.781
2. Volkswagen Polo 1.494
3. Renault Mégane/Fluence 1.436
4. Ford Fiesta 1.281
5. Opel Astra 1.223
6. Peugeot 207 1.191
7. Renault Clio 1.161
8. Renault Scénic 1.033
9. Opel Corsa 992
10. Opel Insignia 836
11. BMW 3-serie 832
12. Citroën C3 805
13. BMW 5-serie 723
14. Opel Meriva 720
15. Volvo S60/V60 692
16. Volkswagen Passat 680
17. Peugeot 308 672
18. BMW 1-serie 662
19. Skoda Fabia 645
20. Citroën C4 Picasso 530

Top 20 SUV's
1. Nissan Qashqai 701
2. Peugeot 3008 574
3. Dacia Duster 552
4. BMW X1 407
5. Nissan Juke 333
6. Volvo XC60 328
7. Kia Sportage 303
8. Hyundai ix35 292
9. Volkswagen Tiguan 270
10. Audi Q5 218
11. BMW X3 210
12. Toyota RAV4 205
13. Renault Koleos 175
14. Volkswagen Touareg 162
15. Mini Countryman 159
16. BMW X5 158
17. Mitsubishi ASX 151
18. Mercedes-Benz GLK 146
19. Ford Kuga 137
20. BMW X6 158

Bron: [es.autoblog.com]

Ik zag pas geleden trouwens een Belgisch gekentekende Renault Fluence. Best een mooie auto, zeker met de spoiler die erop zat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2011 23:13 door Daewoo-Chevrolet.
@D-C: zullen we er maar januari 2011 van maken ?
De modellen uit de Amerikaanse top 10 voor februari:

Hey guys,

Ik ben bezig met de Nederland-modellen ranking in februari en de Renault Twingo is de beste verkoper ... overwegende dat het was slechts 13 vorig jaar.
Aangezien er geen wijzigingen aan het model en de versie kan iemand alsjeblieft helpen het geven van een verklaring voor deze plotselinge succes?
Bedankt jongens, zeer gewaardeerd.
Matt
Bestsellincars
De Twingo is nu ook vrijgesteld van wegenbelasting.
Zuid-Korea, februari 2011
(importmerken zoals Honda, Infiniti, Nissan, Mercedes-Benz, BMW en Volkswagen zijn niet meegenomen)

• Nieuwe Kia Morning (Picanto) knalt binnen op de eerste positie; concurrent Daewoo Matiz Creative (- 26,7%) valt terug
• Hyundai Grandeur stoot door naar zeer goede tweede positie; concurrenten Kia K7 (- 44,1%) en Samsung SM7 (- 35,9%) vallen terug, Genesis (- 57,1%) leidt eveneens onder het succes van de Grandeur
• Nummer #1 van de afgelopen maanden, de Hyundai Avante, valt terug naar de vijfde positie
• Geen succes voor nieuwe Hyundai Accent, waarvan de afzet de afgelopen maand met 44,6% terugliep, wellicht kan hatchback daar verandering in brengen
• Marktaandeel Samsung onder druk: heeft behoefte aan nieuwe modellen; Daewoo valt eveneens terug, maar dat is minder verwonderlijk aangezien het merk zal verdwijnen om plaats te maken voor Chevrolet


Knalt binnen op #1: Kia Morning

1. Hyundai 49.413 (46,2%)
2. Kia 39.029 (36,5%)
3. Renault Samsung 8.429 (7,9%)
4. GM Daewoo 7.631 (7,1%)
5. SsangYong 2.440 (2,3%)

1. Kia Morning 12.294
2. Hyundai Grandeur 11.755
3. Hyundai Porter 7.581
4. Hyundai Sonata 7.498
5. Hyundai Avante 7.384
6. Kia K5 6.216
7. Samsung SM5 4.367
8. Hyundai Grand Starex 3.762
9. Kia Bongo 3.746
10. Daewoo Matiz Creative 3.588
11. Kia Sportage R 3.468
12. Hyundai Tucson ix 3.385
13. Kia Sorento R 3.308
14. Samsung SM3 3.011
15. Kia Forte 2.815
16. Kia Carnival 2.190
17. Hyundai Santa Fe 1.740
18. Daewoo Lacetti Premiere 1.738
19. Kia K7 1.344
20. Kia Soul 1.338
21. Hyundai Accent 1.205
22. Daewoo Alpheon 1.117
23. SsangYong Rexton 936
24. SsangYong Actyon Sports 896
25. Kia Pride 709
26. Hyundai Genesis 697
27. Hyundai Veracruz 671
28. Daewoo Damas 633
29. Kia Mohave 603
30. Samsung QM5 554
31. Kia Opirus 500
32. Samsung SM7 497
33. Hyundai Equus 472
34. Daewoo Labo 368
35. Kia Carens 322
36. SsangYong Chairman W 309
37. Hyundai i30 214
38. Hyundai Genesis Coupé 197
39. SsangYong Chairman H 191
40. Daewoo Tosca 163
41. Hyundai Click 150
42. SsangYong Rodius 81
43. Daewoo Gentra/Gentra X 24
44. SsangYong Kyron 19
45. SsangYong Actyon 8
46. Hyundai Verna 1

Bron: [www.bobaedream.co.kr]

Hyundai: Avante = Elantra, Tucson ix = ix35, Grand Starex = H300/H-1, Accent = nieuwe Accent, Veracruz = ix55, Verna = oude Accent, Click = Getz
Kia: K5 = Optima, Morning = Picanto, K7 = Cadenza, Lotze = Magentis, Pride = Rio, Mohave = Borrego
Daewoo: Matiz Creative = Chevrolet Spark, Lacetti Premiere = Chevrolet Cruze, Winstorm = Chevrolet Captiva/Opel Antara, Tosca = Chevrolet Epica, Gentra/Gentra X = Chevrolet Aveo sedan/hatchback, Alpheon = Buick LaCrosse, Veritas = Holden Statesman
Samsung: SM3 = Renault Fluence, SM5 = Renault Latitude, SM7 = gebaseerd op vorige Nissan Teana, QM5 = Renault Koleos[/quote]

Dit waren de meest populaire automerken van 2010 wereldwijd:

1 Toyota 5496346 + 7,2 % (T.o.v. 2009)
2 Volkswagen 4407062 + 10,9 %
3 Ford 4320792 +10,8 %
4 Chevrolet 3592600 + 22,2 %
5 Honda 3152197 4,5 %
6 Nissan 3088298 17,8
7 Hyundai 2931325 +12,4 %
8 Fiat 1853282 - 5,3 %
9 Renault 1668615 + 12,7 %
10 Kia 1593602 +22,8 %

Bron: JATO Dynamics Brazil via TTAC

Dit waren de 50 meest populaire modellen in Europa 2010:

1 Volkswagen Golf 			502307 
2 Ford Fiesta		 		426695
3 Volkswagen Polo 			364439
4 Renault Clio 				348921
5 Opel/Vauxhall Corsa 		333622
6 Peugeot 207				310827
7 Opel Astra				306152 
8 Ford Focus 				292348
9 Renault Megane 			272612
10 Fiat Punto 				266553
11 Fiat Panda 				236323
12 Citroen C3 				230140
13 Nissan Qashqai 			215982
14 BMW 3 serie			187623
15 Renault Scenic 			187012
16 Skoda Octavia 			185994
17 Peugeot 308 			181976
18 Audi A3 				178860
19 Audi A4 				173069
20 Volkswagen Passat 		170876 
21 Fiat 500 				165454
22 Toyota Yaris 			165174
23 Skoda Fabia				162207
24 Seat Ibiza				157610
25 Mercedes-Benz C-klasse 	151848
26 Renault Twingo 			150237
27 BMW 1	serie			        147863
28 Mercedes-Benz E-klasse 	142003
29 Dacia Sandero			139234
30 Opel/Vauxhall Insignia 		139012
31 Mini					130115
32 Peugeot 206(+) 			121828
33 Citroen C4 Picasso 		120047
34 Peugeot 3008 			117819
35 Hyundai i30 			117675
36 BMW 5 serie 			110669
37 Volkswagen Tiguan 		109722
38 Mercedes-Benz A-klasse 	107183
39 Peugeot 107 			106842
40 Opel Meriva 			104323
41 Citroen C1 				102100
42 Ford Mondeo 			100157
43 Toyota Auris 			96073
44 Hyundai i10 			95671
45 Kia Cee'd 				95629
46 Volkswagen Touran 		94927
47 Opel Zafira 				90440
48 Volkswagen Golf Plus 		84290
49 smart fortwo				83259
50 Mercedes-Benz B-klasse	82150




Bron: Automotive News

Ongelofelijk dat de BMW 3 serie en de Audi A4 de populairste modellen in hun segment zijn, nog voor de Passat, Mondeo en Insignia...!

PS: geen idee waarom de getallen nou weer zo raar staan...
Qua 3 serie en A4:
Dit zijn dan nog de verkoopcijfers van Europa.
Je slaat helemaal achterover als je de totale 3 serie cijfers ziet.
In een goed jaar gaan er WW 400.000 van die auto over de toonbank!!

Ook formidabel: de Europese cijfers van de cross-over op # 13, de Nissan Quashqai.
Daarvan kun je totale WW cijfers ook wel verdubbelen. Groot succes dus.

Last but not least, de Peugeot 206+
13 jaar oud, 121828 van dat ding verkocht!
China, februari 2011
(importmodellen zoals de Buick Enclave, Mitsubishi Eclipse, Mercedes SL zijn niet meegenomen; geen gegevens van o.a. Shuanghuan, Jonway, Fudi, Dadi, Tianma en Fuqi; microvans zoals de modellen van Wuling, ChangAn, Changhe, Hafei en Dongfeng zijn niet meegenomen)

Quote

China shows modest February growth after government incentives expire
Wednesday, Mar 9th, 2011 @ 10:02 a.m.

New car sales in China grew just 3 percent last month, their smallest gain in over two years, as government incentives aimed at selling more cars ended.

In addition, economists say that a week-long government holiday also slowed new car sales.

Overall, 967,200 new cars were sold in China in February, a 2.6 percent increase over the prior year in the rapidly-expanding market that has become the world’s largest.

Despite the relatively weak overall market performance, General Motors set a sales record, remaining China’s largest carmaker. Its 6 percent sales increase helped deliver 184,498 new cars, outpacing the market as a whole, although January sales were up 22 percent over the prior year. Chinese automaker BYD, meanwhile, saw sales drop 22 percent to 26,561 cars.

The government ended a sales tax break on small cars earlier this year and it also began phasing out subsidies aimed at increasing car sales in more rural areas.

Bron: [www.leftlanenews.com]

Vooral de lokale merken kregen het afgelopen maand zwaar te verduren. De belastingvoordelen waren vooral van toepassing op auto's met een cilinderinhoud van maximaal 1.6 liter en de lokale merken zijn vooral in deze klasse actief. Vooral Chery, BYD, FAW, Great Wall, JAC en Dongfeng moesten het ontgelden. Verder gingen Audi en MG hard onderuit. Bij Audi zullen veel klanten wachten op de nieuwe A6L. Verder daalden de verkopen van de Mondeo de afgelopen maand van 4.618 in januari naar 115 in februari doordat de modelvernieuwing (facelift wordt nu leverbaar in China), voor de Volkswagen Sagitar geldt waarschijnlijk hetzelfde. Sommige merken hadden slechts een klein verlies: Suzuki deed het opvallend goed ondanks dat het merk afhankelijk is van <1.6 liter auto's, evenals ChangAn, Lifan en Europestar. Hawtai wist zelfs meer auto's te verkopen, omdat de verkopen van de Santa Fe en Terracan omhoog gingen en de nieuwe B11 sedan het prima doet. Guangzhou Automobile's eerste zelfstandig ontwikkelde model, de GAC Trumpchi, maakt een indrukwekkende start, de Kia K5 komt binnen op 131, terwijl de nieuwe stadsauto JAC Yueyue het uiterst matig doet in zijn tweede maand.

Merken
1. Volkswagen 99.227
2. Hyundai 50.717
3. Toyota 46.191
4. Nissan 45.336
5. Chevrolet 42.932
6. Honda 41.348
7. Buick 39.762
8. Chery 32.711*
9. Geely 30.539**
10. BYD 26.521
11. FAW 25.724
12. Suzuki 25.042
13. Kia 25.008
14. Great Wall 22.373
15. ChangAn 21.594
16. Ford 17.570
17. Skoda 16.865
18. Citroën 16.001
19. JAC 13.199
20. Brilliance 11.867
21. Haima 11.224
22. Peugeot 10.813
23. Mazda 10.790
24. Roewe 10.184
25. Hawtai 9.463
26. Lifan 9.419
27. Dongfeng 8.849
28. Zotye 6.301
29. Audi 6.196
30. BMW 5.000
31. Mercedes-Benz 4.726
32. Soueast 3.333
33. Mitsubishi 2.189
34. Changfeng 2.177
35. Jiangnan 1.874
36. Europestar 1.525
37. Landwind 1.321
38. Jinbei 1.252
39. GAC 1.034
40. MG 1.017
41. Huanghai 1.000
42. Zhongxing 942
43. Foton 800
44. Volvo 690
45. Cadillac 578
46. Hafei 494
47. BAW 387***
48. JMC 343
49. Gonow 199
50. Changhe 145
51. Tianqi Meiya 38
TOTAAL 764.830

* Inclusief submerken Riich, Rely en Karry
** Inclusief submerken Gleagle, Emgrand en Shanghai Englon
*** Inclusief legervoertuig Warrior




Buick Regal, Citroën C5, Skoda Superb en Ford Mondeo

Personenauto's
1. Volkswagen Lavida 16.483
2. Chevrolet Cruze 15.181
3. Hyundai Elantra Yuedong 14.811
4. Volkswagen Bora 14.408
5. Volkswagen Santana (Vista) 13.969
6. Buick Excelle 13.803
7. Volkswagen Jetta 13.474
8. Ford Focus 12.627
9. BYD F3 12.377
10. Chevrolet Sail 11.653
11. FAW Xiali N3/N5 10.923
12. Honda Accord 10.780
13. Volkswagen Polo 10.459
14. Toyota Corolla 10.100
15. Chery QQ 9.555
16. Nissan Sunny 9.321
17. Skoda Octavia 9.320
18. Volkswagen Passat Lingyu 9.318
19. Hyundai Elantra 9.197
20. ChangAn Benben Mini 9.091
21. Honda City 8.640
22. Honda Civic 8.578
23. Nissan Bluebird Sylphy 8.348
24. Toyota Camry 8.304
25. Buick LaCrosse 8.277
26. Citroën C-Quatre 8.149
27. Hyundai Verna 8.041
28. ChangAn Yuexiang 7.834
29. Kia Forte Furuidi 7.740
30. Brilliance Junjie FRV (BS2) 7.666
31. Toyota Corolla EX 7.663
32. Great Wall Tengyi (Voleex) C30 7.451
33. Nissan Teana 7.307
34. Buick Excelle XT/GT 6.981
35. Suzuki Big Dipper 6.836
36. Emgrand EC7 6.513
37. Chevrolet Spark 6.393
38. BYD F0 6.212
39. Chevrolet Lova 6.058
40. Haima Family 5.960
41. Kia Cerato 5.824
42. FAW Besturn B50 5.808
43. Roewe 350 5.318
44. Gleagle Freedom Ship 5.271
45. Chery Fulwin 2 5.238
46. Buick Regal 5.222
47. Gleagle King Kong 5.054
48. Citroën C-Elysée 4.891
49. Lifan 620 4.850
50. Suzuki SX4 4.654
51. JAC Heyue/Heyue RS 4.647
52. Ford Fiesta 4.571
53. Roewe 550 4.540
54. Shanghai Englon SC7 Seaview 4.487
55. BYD G3 4.457
56. Suzuki Alto 4.342
57. Skoda Superb 4.185
58. Mazda 6 4.138
59. Gleagle Vision 4.113
60. Mazda 3 3.993
61. Volkswagen Sagitar 3.917
62. Peugeot 408 3.831
63. Suzuki Lingyang 3.753
64. Peugeot 207 3.689
65. Chevrolet Epica 3.647
66. Lifan 520/520i 3.557
67. Toyota Reiz 3.505
68. BMW 5-serie L 3.500
69. Nissan Tiida 3.402
70. Skoda Fabia 3.360
71. Soueast V3 Lingyue 3.316
72. Peugeot 307 3.293
73. Suzuki Swift 3.269
74. Great Wall Florid 3.200
75. Chery Cowin 3 3.026
76. Kia Rio 2.991
77. Gleagle Panda 2.932
78. Audi A6L 2.919
79. Hyundai Sonata MoInca 2.848
80. JAC Tongyue 2.792
81. Brilliance Junjie FSV 2.686
82. Mercedes-Benz E-klasse 2.669
83. FAW Besturn B70 2.445
84. Citroën C5 2.324
85. Chery Cowin 2 2.272
86. Chery Cowin 1 2.263
87. Hyundai Accent 2.259
88. Suzuki Liana 2.188
89. Volkswagen Magotan 2.178
90. Honda Fit 2.072
91. Dongfeng Fengshan H30/S30 1.875
92. Jiangnan Alto 1.874
93. Audi A4L 1.835
94. Toyota Crown 1.769
95. BYD F6 1.749
96. Mercedes-Benz C-klasse 1.707
97. FAW Weizhi V2 1.649
98. Hyundai Sonata NFC 1.630
99. Great Wall Hover M2 1.535
100. Europestar L3 1.525
101. BMW 3-serie 1.500
102. Nissan March 1.472
103. Chery A3 1.471
104. BYD L3 1.468
105. FAW Weizhi 1.453
106. Brilliance Splendor (BS4) 1.398
107. Shanghai Englon Golden Eagle 1.386
108. Haima 2 Cupid 1.355
109. Mazda 6 Ruiwing 1.243
110. Mitsubishi Lancer EX 1.239
111. ChangAn Zhixiang/CX30 1.224
112. Honda Spirior 1.111
113. Volkswagen Golf 1.068
114. GAC Trumpchi 1.034
115. Mazda 2 1.033
116. Volkswagen CC 1.032
117. Lifan 320 1.012
118. Hyundai i30 1.007
119. Haima Prince 999
120. MG 6 978
121. Toyota Vios 900
122. Toyota Yaris 896
123. Hawtai B11 868
124. Kia Soul 811
125. Riich X1 796
126. Emgrand EC8 753
127. Citroën C2 632
128. Cadillac SLS 578
129. Riich M1 565
130. Volvo S80L 426
131. Kia K5 414
132. Hafei Lobo 413
133. Mitsubishi Lancer 382
134. ChangAn Benben Love/i 382
135. Great Wall Hover M1 351
136. Chery Eastar 341
137. Chery A1 326
138. Roewe 750 326
139. Volvo S40 264
140. JAC Yueyue 255
141. Haima 3 246
142. Changhe Ideal 145
143. FAW Vela 136
144. Brilliance Grandeur (BS6) 117
145. JAC Binyue 116
146. Ford Mondeo 115
147. Buick Park Avenue 107
148. Honda Accord Crosstour 100
149. Hafei Saima 71
150. Kia Optima 68
151. Mitsubishi Galant 68
152. Chery QQme 55
153. Riich G5 42
154. BYD F3DM 40
155. MG 7 39
156. Great Wall Phenom 19
157. Great Wall Coolbear 14
158. Hafei Saibao 10
159. Citroën C-Triomphe 5

MPV
1. Nissan Livina 5.627
2. Buick GL8 5.372
3. JAC Refine 4.185
4. Dongfeng Joyear 3.503
5. FAW Senya M80 3.310
6. ChangAn CX20 3.063
7. Dongfeng Future 1.805
8. Honda Odyssey 1.578
9. Dongfeng Shuai 1.281
10. Jinbei Granse 1.252
11. Volkswagen Touran 1.241
12. Nissan NV200 1.009
13. Haima Freema 924
14. Karry Youya 755
15. Foton MP-X Midi 500
16. Zotye Mutiplan 458
17. Great Wall Tengyi (Voleex) V80 394
18. Mazda 8 383
19. Mercedes-Benz Viano 330
20. Foton MP-X 300
21. Ford S-MAX 257
22. Rely V5 240
23. BYD M6 218
24. Dongfeng Yumsun 66
25. Mitsubishi Zinger 64
26. Landwind Fashion 58
27. Shanghai Englon TX4 30
28. Mercedes-Benz Vito 20
29. Karry Youyi 3






De Volkswagen Tiguan neemt de leiding over van de CR-V, hier samen met de ix35

SUV
1. Volkswagen Tiguan 11.680
2. Great Wall Hover H3/H5 9.409
3. Honda CR-V 8.489
4. Hawtai Santa Fe 8.183
5. Hyundai ix35 6.866
6. Nissan Qashqai 6.370
7. Zotye 5008 5.843
8. Toyota Highlander 5.776
9. Chery Tiggo 5.563
10. Toyota RAV4 5.414
11. Hyundai Tucson 4.058
12. Kia Sportage R 3.754
13. Kia Sportage 3.406
14. Nissan X-Trail 1.858
15. Haima 7 Knight 1.740
16. Changfeng Black King DUV 1.723
17. Audi Q5 1.442
18. Toyota Prado 1.388
19. Landwind X8/X6/X9 1.263
20. JAC Rein 1.204
21. Huanghai Aurora 1.000
22. Zhongxing Landmark 942
23. Nissan Paladin 622
24. Toyota Land Cruiser 200 476
25. Mitsubishi Pajero 436
26. Hawtai Terracan 412
27. JMC Baowei 343
28. Changfeng CS7 Feiteng 342
29. Dongfeng Oting 319
30. BAW (Beijing) Jeep 304
31. Rely X5 200
32. Gonow GX6/GS1/Jetstar 199
33. Changfeng CS6 112
34. BAW (Beijing) Luba 65
35. Tianqi Meiya SUV 38
36. BJC (Beijing) Warrior 18
37. Soueast Freeca 17

Bron: [www.chooseauto.com.cn]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2011 17:56 door Daewoo-Chevrolet.
Hallo iedereen!
De Top 200 best verkochte auto's in Duitsland in februari 2011 is nu beschikbaar hier:

Duitsland februari 2011 Top 200

Genieten!
Matt
Ook in de VS weten ze de maart-cijfers al. Grootste verkoper in maart was Ford, pas voor de tweede keer sinds 1998, ten koste van GM, die wel +10% ging t.o.v. maart 2010, maar kromp t.o.v. februari 2011. Op afstand derde is Toyota. En Fiat staat met 500 (!) verkopen voor het eerst sinds nog veel langer weer in deze statistieken.



Holy crap - da's wel een hele goeie maand voor de F series.
En die (fraaie) Nissan Altima zit nu ook de gedoodverfde #1 bij de 'normals sedans" (Camry) dicht op de hielen. 32.000 stuks in één maand is knap.
Frankrijk ging in Mrt 6,5 % omhoog waarbij Renault 12% zakte en PSA 15 steeg.
Ook Opel had een top maand met +35%. Da's anders dan in NL, waar Opel ondanks de mooie nieuwe modellen amper de Top5 haalt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.