Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Captain blindsided eerder :ROFLMAO:
Geen idee wat je daarmee bedoelt, waarmee ik waarschijnlijk onderstreep dat ik het ook ben.:unsure:

Volgens AI: "Blindsided" betekent overrompeld, overdonderd of volledig verrast, vaak met nadelige gevolgen. De term komt oorspronkelijk uit de sport, waar het betekent dat iemand wordt aangevallen vanaf de blinde zijde (zonder zicht). In breder gebruik wordt het gebruikt om een verrassing of aanval op een emotioneel of ander kwetsbaar moment te beschrijven.

Niet dat het nu duidelijker is...

Laatst bewerkt:
Dus gefeliciteerd Dude. Beetje achteraf, maar ja... Je weet nu waarom.

81Jb-C3UmOL.jpg

Bijna weekend! En daar ben ik wel aan toe. Gisteren is bij de Ikea in Barendrecht mijn Clio opengebroken. Toch weer schade en dat allemaal voor....... de USB-A kabel die standaard uit de console steekt voor AppleCarplay. De Rayban zonnebril lag nog veilig in de middenarmsteun.

Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp.... was overigens niet de enige want er verzamelden zich tijdens het wachten steeds meer mensen wiens auto elders in de garage was opengebroken. Daar hier en daar wel een telefoon/laptop of tas meegenomen. Maar bij mij echt verder niets (ook bij sommige andere niets buitgemaakt).

+kudo's voor Inshared trouwens. De beveiliging bij Ikea kon niks, wilde niks, deed niks. En ook de Politie deed niks, wilde niks en kon niks en dan gebeurt er dus niks. Dus dat gaf ik al gauw op en bij Inshared binnen een minuut iemand aan de lijn, doorverbonden met Autotaalglas en binnen 20 minuten iemand voor mijn neus voor een noodreparatie en weer een goed half uur verder kon ik weer verder.

Balen zeg! Maar als zelfs de Politie niks meer kan of wil, en dan toch staken voor meer loon, dan zijn we toch ver heen met ons landje. Ze kunnen toch nog steeds vingerafdrukken scannen of sporen veilig stellen? Of ben ik nou gek? :rolleyes:

Gisteren is bij de Ikea in Barendrecht
B-town altijd mooi.

Het is echt vervelend ja. Ik heb zelf een stuurslot en ben laatste tijd erg laks erin, maar dit soort berichten ga ik m er toch maar weer om doen.

Het is vooral de rompslomp eromheen wat echt vervelend is inderdaad.

Succes met de afwikkeling..

Mijn beste vrienden hadden een pleegdochter, uiteindelijk liep dat niet goed dus ging ze naar een gezinshuis met professionele pleegouders. (Gaat nu heel goed met haar) Dus ja, doet me zeker wel wat. Je denkt dan, hoe kunnen die mensen door de screening gekomen zijn en pleegouder geworden zijn...

Triest! Dieptriest! Een meisje (een vrouw inmiddels) waar ik samen mee op school heb gezeten kwam ook uit een pleeggezin. Dat is op allerlei vlakken haar redding geweest. Uiteindelijk heeft ze meegedaan aan de Paralympics in 2016.
Je gunt toch ieder (pleeg)kind met een moeilijk verleden een mooie toekomst?

Ik was ook gescreend, moest dat meisje (9 jaar) 2 dagen per week van school halen en af en toe oppassen. Dat is prima gegaan, maar die screening stelde ook niet veel voor. Pleegouders gaven bij pleegzorg aan dat ik geschikt was, VOG moest ik overleggen en ze hebben mijn social media gecheckt. Niet eens een gesprek van mij met pleegzorg...

Ik was ook gescreend, moest dat meisje (9 jaar) 2 dagen per week van school halen en af en toe oppassen. Dat is prima gegaan, maar die screening stelde ook niet veel voor. Pleegouders gaven bij pleegzorg aan dat ik geschikt was, VOG moest ik overleggen en ze hebben mijn social media gecheckt. Niet eens een gesprek van mij met pleegzorg...
Maar je bent het toch niet geworden?

Ik zal een klein beetje illustreren hoe het ging. Meisje was erg ondeugend, daagde graag uit. De eerste keer dat ik haar van school gehaald had wilde ze Nesquik drinken, er was mij door de pleegouders verteld dat ze maar 1 schep in haar melk mocht doen.
Kind gooit er 4 scheppen in, en een lol. Ik kijk haar aan en gooi er een 5e schep bij.
Ze was echt van, wat doe jij nou? Ik zei nog een schep? Mij boeit het echt niet. Ze heeft daarna nooit meer dan 1 schep genomen. Missie geslaagd.

Laat ik maar niet in dit topic duiken……. :rolleyes:

Maar kort gezegd: de laatste vijf pleegzorgwerkers hebben onze pleegkinderen nooit persoonlijk ontmoet (tenzij uitdrukkelijk op ons eigen herhaalde verzoek).:oops:

Wat jammer is, is dat al die honderden andere pleegouders en ook pleegzorgwerkers hierdoor telkens op de negatieve dingen worden gewezen en zich bijna moeten verantwoorden, terwijl ze natuurlijk ontzettend dankbaar en goed werk doen.
De goeden lijden altijd onder de kwaden.

Dat is ernstig inderdaad, want veruit in de meeste gevallen gaat het natuurlijk goed. Toch moet de screening beter, die pleegouders die nu in het verdachtenbankje zitten zijn duidelijk niet geschikt om kinderen op te voeden.

En vandaag weer zon, gisteren hele dag in de tuin (mee-) gewerkt, vandaag eens een flinke MTB tocht maken door de schitterende natuur met die mooie herfstkleuren. Het mooie van Nederland, elk jaargetijde heeft zijn bijzondere kanten.

Ik vind de seizoenen ook echt heerlijk. Vanochtend in het frisse herfst zonnetje op de fiets naar zwemles. Heerlijk. Vanmiddag even boekje lezen in de tuin , kinderen zijn bij hun tante. Morgen een flinke rit (~250 km) naar Groningen, ook erg lekker in het herfstzonnetje beetje cruisen.

Terug
Bovenaan