Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@ Ruud: heerlijk als de opbouw lekker vordert! Die 'kleine' dingen zoals een stukje bestrating wat dan klaar is, zijn dan gewoon fijn om af te strepen.
Jammer van het omslachtige gedoe rondom die tafel; helaas iets waar we aan moeten wennen ben ik bang.... steeds meer van de klantenservices zijn steeds minder service.

@ Jimmy: Leuk ding die Countryman! Zag er laatst 1 in een grijsgroenig kleurtje; dacht eerst van een afstand dat het een nieuw model Land Rover was :cool:

Super dat je wel voor eens wat anders dan de meute kiest. Moest echt even een plaatje opzoeken hoe de countryman eruit ziet...je moet er wel van houden maar wel lekker anders.

Vandaag was ik weer naar Zwolle en
Elroq's zie je heel veel rijden, staan in elke wijk of straat al en het liefst in muisgrijs....net als de Cupra's..zijn die ook geleverd in kleuren of ook alleen maar in het grijs?

Heb toch ook diverse Fronteras en Grandlands zien rijden.

Maar ook veel autos met afzichtelijk lichtgevende logo's voor en achter...een of andere vw, audi's maar ook de grandland...schiet helemaal door met al die kitsch...had ook een polestar zonder achteruit achter me.. (geen idee wat dat voor type is) maar de hoeveelheid verlichting op de neus zou op een voetbalveld niet misstaan...

Adaptive cruisecontrol vind ik vreselijk, dus als dat er op zit, zal het niet gebruikt worden.

maar ja, dan 'moet je' tegenwoordig weer controleren of de standaard cruise control dan wel inschakelbaar is, toch?

Het verlichte OPEL in het achterste van een Grandland vind ik nog wel smaakvol en niet al te groot. De Audi ringen zijn inderdaad aanwezig met ingeschakelde verlichting, het VW logo kan nog wel, vind ik.

Ik gebruik reguliere cruise-control ook nooit :) enkel op vakantie, dus dat is wel te overkomen.

@Rob, ja de Countryman is wel wat apart, maar net als de Clubman wel echt Mini.
Sowieso is het veel grijs/zwart wat je ziet. in lease is die keuze waarschijnlijk bij diverse bedrijven ook standaard ipv. kleur.

Cruisecontrol is voor mij echt een musthave... moet elke dag een stuk over een N-weg en dan is dat heerlijk achter de vrachtwagens aan.

@ Verlichte logo's: vanmorgen kwam mij een nieuwe Mercedes tegemoet: hele bak met verlichting aan de voorkant inclusief logo en ook de achterzijde was overdadig verlicht. Zelfs met een patroon leek het wel.

Dan gaat vorm toch echt wel voor functie en ik weet niet of dat bij autoverlichting iets is wat je moet willen...

Helemaal eens Gerwin, straks krijgen we ook weer F&F velrichting en neon. Ik vind die verlichte logo's ook niet echt wat.

De MG heeft een cataloguswaarde van 40K (2024) :censored:. de Voorraad modellen Countryman die ik heb voorgesteld zitten hier net iets boven.

Mooie keuze Jimmy, zo’n Countryman. ‘N paar jachthonden en een dubbelloops buks in de kofferbak en lekker op jacht ermee :D

Hier nog steeds in de Ceed, inmiddels staat m’n Astra al 8 weken te wachten op een nieuwe radar. Het lastige is dat de radar geprogrammeerd moet worden, wat met een tweedehands onderdeel niet kan.
Bekruipt me gelijk het gevoel van destijds met de brandstofpomp in de 2.2DGI in mijn Signum: Opel verving die dingen voor €2000 met een hoop poe ha er omheen over inleren, programmeren en dergelijke, terwijl ik zelf mijn pomp vervangen had met een gereviseerd exemplaar die ik voor €150 op e-Bay had gekocht. Starten, lopen…

De Countryman is aangevraagd, gister even snel bij de dealer geweest, zit prima in elkaar, echt Mini gevoel zoals ook in de Clubman, alleen stukje ruimer.
Leuk Jimmy, zoals je vroeger enthousiast was over Opel ben je dat nu over Mini. Mooi dat je dan voor een leaser daar ook terecht (lijkt te) kunnen.

Maar ook veel autos met afzichtelijk lichtgevende logo's voor en achter...een of andere vw, audi's maar ook de grandland...schiet helemaal door met al die kitsch.
Helemaal mee eens, vind het bij regenachtig weer ook nog eens verblindend. Want die led-strips zijn vaak nog best fel.

Bij de goedkope VW modellen vind ik het echt lelijk dat de ledstrip bij het logo ophoudt. Dan heb je ineens zo'n zwart gat in 't midden. En bij enkele BMW modellen zie je dat die neusgaten verlicht zijn. BMW is al doorgeslagen met die "neusgaten", vind het echt spuuglelijk....en dan ga je ze ook nog meer accentueren met licht. Bah!!.

Zaterdag kwam kameraad met zijn Lync & Co langs. Nog even stukje in gereden. En ja, het rijdt echt prima en hij is lekker luxe. Maar verder had ik er niks mee. Vind het echt een hoog botsauto-gehalte hebben, lijkt alsof de auto heel hip moet zijn. Maargoed, hij is er heel blij mee. En voor het geld hebben ze nu wel een jonge occasion die luxe is en kracht zat heeft om de caravan te trekken. Ben benieuwd wat hij over drie jaar gaat doen met inruil, denk dat dan de schrik wel komt.

Ik heb ook al een Mercedes zien rijden waarbij het logo de gril omlijsting en de grill (sterretjes/driehoekjes oid) verlicht waren. Leek wel kermis.

Een L&C heb ik ook niet zoveel mee, Zal prima goed zijn maar is ook wat nietszeggend vind ik.
Verwacht vandaag wel te horen of een Mini Countryman mogelijk is. Anders ga ik bij Renault aankloppen denk ik.

Aceman is ook leuk, maar kleiner dan de Clubman. Die moet ik echt even proefzitten dan met de rest van het huishouden erbij. Ruimte hebben we niet vaak nodig, maar beetje ruimte is wel lekker.

Zou mooi zijn als de Countryman 'gewoon' akkoord is.
Zag vandaag een Ford Explorer rijden; ook wel een stoer ding (al heb ik geen idee van specificaties/prijzen/etc)

Ben benieuwd wat hij over drie jaar gaat doen met inruil, denk dat dan de schrik wel komt.
Nou, ben ook erg benieuwd inderdaad! Zal helemaal afhankelijk zijn van wat de regering gaat uitspoken ;)

Zo’n Mercedes met 100 lichtgevende logo’s vind ik ook iets teveel kermis. Wel leuk bedacht hoor, maar niks voor mij.

De Ford Explorer ziet er ook wel aardig uit, veel beter gelukt dan de Capri. Wat is die foeilelijk!

Zo, dat heeft even mogen duren! Maar fijn dat ie straks weer terug is; kun je er weer van genieten als van een nieuwe auto ;)

@ Jimmy: jij nog wat gehoord over de leaser?

Mooi nieuws Ferdinand! Wel erg lang wachten zo, maar hopelijk alles weer in orde nu!

@Gerwin, de Countryman heb ik laten vallen, stukje duurder en veel minder aangekleed dan de Scenic of Mégane.
ik ben afhankelijk van een voorraadmodel dus, even kijken wat daaruit komt. Beiden geen straf lijkt me zo.

Fijn dat ie weer terug is, Fer!

Jammer dat de Mini het is niet kunnen worden, Jimmy. Het is een leaseauto maar check bij Renault ook even goed de ervaringen. Zag gisteren ook een artikel dat er bij de nieuwste Renaults zoals de Capturs en Australs ook weer de nodige structurele problemen in de aandrijving en electronica zitten. Olie in de benzine, kapot gaande elektromotoren, stilvallende ev's/ hybrides, ingewikkelde complexe electronicaproblemen.

Maar zie het veel merken...al het vertrouwde moet overboord en allemaal hipper, moderner en technisch complexer. Bij VAG bijvoorbeeld zijn er bij veel modellen problemen met de interieurverlichting..dat bestaat als sinds 1000 v Chr en nu zijn daar opeens stori gen in...

Laatst bewerkt:
Ja had ook wel wat gelezen, maar lijkt overal wel iets te zijn als je wat gaat zoeken. De huidige Renault bevalt erg goed, en het ontwerp spreekt me aan van het merk dus komt vast goed :)
Countryman zou wel kunnen, maar dan een witte crisisuitvoering zonder opties.. nieuw bestellen zou wel kunnen naar mijn wens, maar ik heb liever het bijtellingsvoordeel de komende jaren.

Kleiner dus ook voordeliger :)
Ik vond 'm wel erg klein van binnen, maar misschien past het jullie wel. Niet gek om toch even in te gaan zitten om dat te ervaren. Je moet volgens mij wel de SE hebben vanwege de grotere accu (60 ipv 42 ofzo).

@Fer: mijn hemel, 9 weken vanwege één onderdeel. En al dat gedoe door een idioot die tegen je aan rijdt. Hoe beviel de Ceed?

Terug
Bovenaan