Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Bij mijn werk zouden vanmiddag pro Palestina demonstranten staan omdat er blijkbaar iemand werkt die in het Israelisch leger heeft gediend. Ik heb maar een halve dag vrij gepakt, geen zin in gedoe.

Daarnaast heeft het bedrijf een fabriek in Haifa, dus ga dan lekker bij het hoofdkantoor op de stoep staan.

Ik was nog even rijden met de Subaru, eindelijk droog en droge weg. De auto heeft me er even aan herinnerd wat er gebeurt als je te veel gas geeft in een bocht, verder ging het goed.:oops:

Heb dat ding al 17 jaar, maar beetje vochtige bocht en nog niet hele warme banden...

Zo. Prima avondje. Turkse pizza naar binnen, nog ff acclimatiseren met aflevering Yellowstone en dan naar bed
Niet op de bank vannacht? ;) Nog aanraders qua Whisky? Whisky vergelijk ik altijd met een after shave of parfum, ook zo’n persoonlijk iets qua geurtje, maar suggesties zijn altijd leuk om eens te proberen.

Och man, op zaterdagochtend brak in de chloorlucht bij een binnenzwembad. Sterkte.
Ja dat is niet best. Brakheid valt mee, vandaag hebben we een feestje ter ere van m’n zoontje die vandaag jarig is , alsook voor mijzelf (volgende week jarig) dus moet beetje fris zijn

Niet op de bank vannacht? ;) Nog aanraders qua Whisky? Whisky vergelijk ik altijd met een after shave of parfum, ook zo’n persoonlijk iets qua geurtje, maar suggesties zijn altijd leuk om eens te proberen.
Ja dus in slaap gevallen.. schrok half 5 wakker. Mega onhandig :ROFLMAO: .

Qua whisky’s, waar hou je van? Licht moutig (lowlands) naar complexer / wat vaker zoetere ondertonen (highlands / speyside) tot rokerig (Islay).

Bourbon of Ierse whiskey op z’n tijd is ook wel lekker , maar voor mij te zoetig door o.a. mais.

Mijn favorieten:
  • Lagavulin traveler edition
  • Caol Ila 12j
  • Glenmorangie Quanta Ruban
  • Glenmorangie Signet (maar echt heel duur, nog steeds spijt dat ik in 2017 m niet voor €110 heb gekocht)
  • Arran sherry cask
Gister verrast door:
  • Signatory Vintage North British 1991
  • Holyrood Pitch
  • Berry Bros & Rudd Caol Ila 2010 13 years old

Vooral die uit 1991 vond ik echt indrukwekkend. Heel geconcentreerd qua smaak. Maar die is wel 180 euro geloof ik.

Dat maakt die proeverijen wel leuk, voor relatief weinig mag je dan proeven. Deze was 4 muntjes dus dat is 8 euro

De holyrood heb ik gekocht.

Laatst bewerkt:
Ik drink nog amper, maar ben wel een liefhebber van whiskey. Ik heb altijd een fles of 5 in huis, een fles kan zo een jaar mee gaan, dus dat geeft een indicatie.
Een goede Speyside single malt is top. Maar toch ben ik ook wel een liefhebber van bourbon. Een simpele Maker's Mark, heerlijk. Daarnaast vind ik Rye Whiskey goed, dat is niet zo zoet als bourbon. Een simpele als die van Bulleit, 'de groene', is al prima.

Ik drink nog amper, maar ben wel een liefhebber van whiskey. Ik heb altijd een fles of 5 in huis, een fles kan zo een jaar mee gaan, dus dat geeft een indicatie.
Een goede Speyside single malt is top. Maar toch ben ik ook wel een liefhebber van bourbon. Een simpele Maker's Mark, heerlijk. Daarnaast vind ik Rye Whiskey goed, dat is niet zo zoet als bourbon. Een simpele als die van Bulleit, 'de groene', is al prima.
Whisky of Whiskey zit wel een verschil in. Whisky is Schots, Whiskey niet. :p

Ja dus in slaap gevallen.. schrok half 5 wakker. Mega onhandig :ROFLMAO: .

Qua whisky’s, waar hou je van? Licht moutig (lowlands) naar complexer / wat vaker zoetere ondertonen (highlands / speyside) tot rokerig (Islay).

Bourbon of Ierse whiskey op z’n tijd is ook wel lekker , maar voor mij te zoetig door o.a. mais.

Mijn favorieten:
  • Lagavulin traveler edition
  • Caol Ila 12j
  • Glenmorangie Quanta Ruban
  • Glenmorangie Signet (maar echt heel duur, nog steeds spijt dat ik in 2017 m niet voor €110 heb gekocht)
  • Arran sherry cask
Gister verrast door:
  • Signatory Vintage North British 1991
  • Holyrood Pitch
  • Berry Bros & Rudd Caol Ila 2010 13 years old

Vooral die uit 1991 vond ik echt indrukwekkend. Heel geconcentreerd qua smaak. Maar die is wel 180 euro geloof ik.

Dat maakt die proeverijen wel leuk, voor relatief weinig mag je dan proeven. Deze was 4 muntjes dus dat is 8 euro

De holyrood heb ik gekocht.
Ik hou soms wel van rokerig. Hopelijk mag ik binnenkort weer een glaasje van mijn Isle of Skye 8 years.

Die Coal Ila staat hier ook in de kast.

Ardbeg is ook een van mijn persoonlijke favorieten. En als het minder rokerig moet een Aberfeldy.

Ik heb echt geen klap verstand van whisky, van het lijstje van Dude ken ik geen enkel merk.
Vind het persoonlijk ook niet lekker, zelfs niet door de cola... :censored:

De historie en het proces hoe een whisky tot stand komt is wel interessant, verder houd ik het wel bij een biertje af en toe.

Was druk bij de Aldi vandaag. 2 rookworsten voor 3,50, dan krijg je dat.

Ik heb dat zelf niet meegenomen, wel 2 biefstukjes.:)

Ik dacht vandaag ff geen boodschappen te doen maar daar dacht mijn vrouw anders over, dus ben onderweg naar de supermarkt :rolleyes:

Nou als ik het artikel zo lees dan is het voornamelijk klootjesvolk wat erop af kwam. Eentje zelfs met een nepwapen en ander rijdt door een hek. Dus wat mij betreft desnoods beboeten voor een lelijk gezicht. Maar goed ik scheer graag over één kam ;).

Ik heb een klein beetje ervaring in die wereld, als je op je verklaring zet dat je gewoon parkeerde op een openbare parkeerplek en op eigen gelegenheid daar was hebben ze niks.

Nederlands beleid voor dat soort mensen is ook prut. Je kan alleen voor heel veel geld op een circuit een keer gas geven, in sommige landen hebben ze dragstrips om even een sprintje te trekken. Maar alles verboden in NL. Praat ik dat aso gedrag op die meeting niet mee goed uiteraard.

Er is een groot verschil tussen gewoon legaal georganiseerde meetings of lugubere gasten die zich ‘s avonds ergens ontmoeten om onrust te stoken

Tja, het is natuurlijk ook wel een beetje oorzaak en gevolg. Wellicht als ze geen vuurwerk hadden afgestoken dan was er geen overlast geweest? Ach niet mijn probleem eerlijk gezegd :ROFLMAO:

Ach gewoon naar de echte goede georganiseerde gaan, is veel leuker! Daar gaat het niet om de pops & bangs etc.

Hoeft ook niet persee, gewoon gaan kijken! Volgend jaar wel een paar bezoeken. Nazomer was nu wisselvallig, in oktober was er nog eentje maar het regende, dan ga ik er natuurlijk niet naar toe. Moet wel leuk blijven!

Goede kennis van mij gaat een bijgebouw naast zijn huis zetten voor zijn auto's. Als daar een plekje voor mij over blijft kan ik naar een Oldtimer gaan kijken. En waarschijnlijk dan een Daf 66. Ik vind de automaat fijn, oldtimers schakelen meestal niet zo soepel en dan ben je meer met de techniek bezig dan genieten van het ritje. En de Daf club is zeer toegankelijk.

Ik wil geen 2-cilinder. Kan je meteen naar Schoonenberg voor een gehoorapparaat.
En met alle respect, die jij laat zien lijkt veel te duur voor de staat waarin ie verkeert.

Hoop wel een goede kennis dan, altijd een gedoe als je jouw spullen bij andere “opslaat”.

Hoop wel een goede kennis dan, altijd een gedoe als je jouw spullen bij andere “opslaat”.
Dat zit wel goed, we kennen elkaar al 21 jaar. 13 november moet de Alto voor een beurt naar de dealer, hij haalt me op en brengt me later weer. Beide autogek, 2 jaar geleden samen de uitlaat van zijn Mercedes vervangen. Hij heeft zelf ook een Daf 33 Daffodil. Meegereden, niks voor mij.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Terug
Bovenaan