Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja.Ik zal nooit begrijpen waarom mensen tijdens het autorijden met hun telefoon spelen. Is autorijden zo saai dat die extra prikkels nodig zijn?
Het is ongelofelijk om te zien hoe vaak mensen kruisingen blokkeren. Lekker door blijven rijden, want ja het is groen he. Dat we aan de overkant niet verder kunnen lijkt niet uit te maken.Het verkeerslicht (stoplicht, verstoplicht) is een hulpmiddel waar andere weggebruikers op mogen rekenen. Rekenen in de vorm van "Groen, ik kan veilig deze kruising oversteken. Rood, ik moet even wachten. ".
Het is natuurlijk al lang zo dat mensen liever het verkeer blokkeren dan een paar meter ruimte te houden maar daarmee ben je vooral irritant bezig - het gevaar is niet zo groot. Maar nog even de gasplank onderin trappen om nog net donker-oranje te scoren is bewust het risico nemen dat je een andere weggebruiker trakteert op een ongeval. En een paar honderd euro afdragen aan die bodemloze belastingput is maar een marginale compensatie.
Dat is waar.Het is ongelofelijk om te zien hoe vaak mensen kruisingen blokkeren. Lekker door blijven rijden, want ja het is groen he. Dat we aan de overkant niet verder kunnen lijkt niet uit te maken.
Als je dan besluit te doen, wat je behoort te doen. Wachten met oprijden totdat de kruising leeg is. Levert ook dat weer de nodige irritaties op van bestuurders achter je.
Hah ik heb wel eens gehad (volgens mij ook hier wel eens geschreven) dat ik dat netjes deed, en degene achter mij vervolgens met veel getoeter langs mij heen ging en bijna een fietster torpedeerde die kon oversteken omdat ik de kruising vrij liet.Wachten met oprijden totdat de kruising leeg is. Levert ook dat weer de nodige irritaties op van bestuurders achter je.
Ik was er anders wel blij mee dat ik 'gewoon' uit mijn auto kon stappen toen ik een paar jaar geleden met zo'n 120 km/h op een stilstaande file reed (laagstaande zon, irriterende contactlenzen). Ik was later dan gebruikelijk thuis, degene die dankzij mij ook een nieuwe auto kon gaan uitzoeken kon ook naar huis. Maar inderdaad, al die hulpsystemen maken je wel lui (dat was trouwens geen factor bij dat ongeval).Tegenwoordig kan je dezelfde klap tegen die muur met 65 km/uur overleven. Jammer genoeg is dat door reclamemakers zo luidruchtig rond geschreeuwd dat Japie Hoepeldraaier denkt dat hij na die klap uitstapt, een verse botsdoos bestelt en nog steeds op tijd is voor de piepers en de gebreide onderbroek.
Mwoah. Kom maar eens dagje heen en weer rijden op de A15 en A16 rondom Rotterdam en richting de Maasvlakte.Die jongens rijden 83 km/uur maar zij weten dat verkeer een spelletje is wat je SAMEN moet doen
Heb een hele tijd richting de Maasvlakte gependeld en veel inhalend verkeer altijd. Moet wel bekennen dat ik de ACC meestal op 120 km/h instelde. Weinig (onvoorspelbare) controles die kant op.Mwoah. Kom maar eens dagje heen en weer rijden op de A15 en A16 rondom Rotterdam en richting de Maasvlakte.
De anonieme beunen die de hele dag containers heen en weer rijden hebben echt schijt aan alles wat rijdt.
Je zou daar wel eens gelijk in kunnen hebben als ik het nog eens bekijk. Wellicht was hij bang door het achteruitrijden met de oplegger van de (dwarse) weg achter hem te raken, waardoor de chauffeur besloot naar voren te gaan in plaats van iets verder naar achteren toen de bomen gingen sluiten (geluidssignaal komt eerder)? Zal speculatie blijven.Ik krijg obv het filmpje meer de indruk dat de vrachtwagenchauffeur achteruit de weg parallel aan de treinbaan in probeerde te steken. Om te kunnen keren? Wellicht verkeerd gereden? Als de slagbomen vervolgens naar beneden komen raakt-ie denk ik in paniek, want dan beginnen zijn acties er onlogisch uit te zien wat mij betreft.
![]()