A
Anoniem
Guest
K1D2 zei:Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.
Denk je dat ik nog €6500 ervoor kan krijgen met dit probleem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
K1D2 zei:Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.
Raoul 8777817 zei:K1D2 zei:Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.
speedtouch zei:Raoul 8777817 zei:K1D2 zei:Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.
Heb je zelf al bij de VW garage geìnformeerd
Ik zou gewoon eens contact opnemen met een bedrijf als Hartog. Die staan hoog aangeschreven en lijken er (in tegenstelling tot menig dealer) verstand van te hebben. Wie weet valt het mee en ben je nog op tijd zodat je geen volledige revisie nodig hebt.
Monsieur Le Loure zei:Je katalysator gaat er aan als een motor excessief olieverbruik heeft.
speedtouch zei:Raoul 8777817 zei:K1D2 zei:Ik persoonlijk zou die eindeloze geldput op marktplaats zetten en zo dus particulier verkopen. Zet hem er op voor €7250, bied iemand 6500? Deal.
Heb je zelf al bij de VW garage geìnformeerd
Raoul 8777817 zei:Ik heb komende woensdag een afspraak staan bij de Volkswagendealer voor een onderzoek naar het probleem. Dit onderzoek kost zo'n €130, maar ik ben niet van plan de reparatie bij de dealer uit te laten voeren. Zou het zinvol zijn dit onderzoek toch uit te laten voeren als ik hierna een rapport hiervan kan krijgen? Dan weet ik wel of het aan de motor of aan de turbo ligt natuurlijk.
Golf01 zei:Beste Raoul,
Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.
Raoul 8777817 zei:Golf01 zei:Beste Raoul,
Lees maar is mijn topic vanaf het begin tot het einde. Precies hetzelfde probleem gehad. Gehad inderdaad omdat de dealer een ruilmotor in heeft geplaatst t.w.v duizenden euro’s met arbeidsuren in. Probleem is opgelost er is een kwart op 10.000 km aan olie verbruikt. Dat is het voordeel van een auto kopen bij de dealer in NL. De garantie wat je erbij krijgt. Ik had zelf ook een auto kunnen importeren uit Duitsland met meer opties of duizenden euro’s goedkoper uitkomen alleen dan loop je zo tegen de lamp aan bij een groot probleem. De dealer gaf aan dat het de zuigerveren of schraapveren het probleem zouden kunnen zijn.
Ik heb jouw topic inderdaad gelezen. Helaas zijn wel veel berichten verwijderd, waardoor ik niet het hele verhaal heb kunnen lezen.
Ik ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk het probleem en ook de oplossing was. Is hier verder onderzoek naar gedaan of hebben ze de motor simpelweg vervangen?
Goed om te horen dat het voor jou is opgelost in ieder geval!
Raoul 8777817 zei:Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Fijn om te horen dat het voor jou goed is afgelopen!
Een update vanuit mijn kant:
Ik ben gisteren een onderzoek bij de Volkswagendealer laten uitvoeren en heb de volgende diagnose gekregen:
-Geen uitwendige lekkage zichtbaar
-Auto rookt erg uit uitlaat
-Turbo controleren aanzuigbuis -> geen overmatige olie
'Helaas' zit het probleem dus niet in de turbo en blijft alleen de motor over. Bij de Volkswagendealer kost zo'n reparatie/revisie 5000-6000 euro
Wellicht is inruil dan toch de beste optie
Eind 2018 heb ik een Volkswagen Golf 7 1.2 TSI (van december 2012) gekocht in Duitsland en geïmporteerd naar Nederland.
Op het moment dat ik de auto kocht had deze een redelijk hoog olieverbruik, ongeveer 1 liter per 1000 km, maar dit scheen 'normaal' te zijn voor dit model, zoals ook veel over op internet te vinden is.
Raoul 8777817 zei:Nu is echter de laatste maanden het olieverbruik enorm gestegen, waar ik nu tussen de laatste 2 tankbeurten in (800 km) 1.8 liter olie heb moeten bijvullen.
Raoul 8777817 zei:Aangezien ik de auto bijna 2 jaar geleden gekocht heb, denk ik niet dat de duitse garage bereid is hier nog wat mee te doen, maar dat zal ik zeker nog gaan proberen.
En ook nog eens 150.000 km gereden heeft... Duisters hebben niet zoveel met hoge kilometerstanden, daar is een auto met 2 ton al op vinden ze. Als ik mijn Duitse garage bel moet ik altijd 2x mijn kilometerstand zeggen, de eerste keer denken ze dat ze het verkeerd verstaan hebben : "Wie bitte, 357.000 km????"Muddy Bandit zei:Ik heb het hele sterke vermoeden dat de garantie op een inmiddels 8 jaar oude en al 2 jaar geleden aangekochte auto in Duitsland ook wel is verlopen.
Hij was het dus zelf ook van plan.
Raoul 8777817 zei:Goedemiddag,
Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?
Monsieur Le Loure zei:Raoul 8777817 zei:Goedemiddag,
Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?
Bij een Toyota zou je nog enige kans kunnen hebben bij een VW kun je dat wel vergeten.
Carfanatic zei:Monsieur Le Loure zei:Raoul 8777817 zei:Goedemiddag,
Bij een Toyota zou je nog enige kans kunnen hebben bij een VW kun je dat wel vergeten.
Na 8 jaar? Ook Toyota is geen filantropische instelling.
Turbo man zei:waarom blijven mensen die VAG troep kopen met deze motor terwijl het hele internet ermee vol staat hoe slecht die motoren zijn. Je geeft zelfs note bene aan dat het olieverbruik al extreem hoog was bij aanschaf.. Gaat je helaas zeer veel geld kosten.... Je zou kunnen proberen om e.a. via de Duitse importeur en/of dealer te laten lopen want die zijn vaak wat behulpzamer. Dit weet ik van een maatje van mij met een GTI die maar niet goed liep, was ook een duitse Import en is toen aldaar gemaakt naar voller tevreden heid terwijl ze in Nederland niet thuis gaven, zowel Dealer als Importeur. Suc6 ermee.