Durashift
Kilometervreter
Naar aanleiding van enkele ongelukken met dodelijke slachtoffers heeft de Amerikaanse marine besloten om voor een bepaald type schip de aansturing via touchscreen terug te bouwen naar mechanische aansturing.
De marine denkt dat dit ook verstandig is voor de auto industrie.
Bron: https://arstechnica.com/cars/2019/08/the-us-navy-says-no-to-touchscreens-maybe-automakers-should-too/
Goed idee, lijkt mij. Het is eigenlijk wel raar dat je niet met de touchscreen (in de vorm van een telefoon) in de hand in je auto mag zitten, als bestuurder tijdens het rijden, maar je eenzelfde type scherm IN het dashboard van de auto wél mag bedienen tijdens het rijden..
De marine denkt dat dit ook verstandig is voor de auto industrie.
(...) when a sailor was instructed to transfer the throttle control to a different workstation, they also transferred the ship's steering control at the same time. Unfortunately, the Integrated Bridge and Navigation System was being run in a backup mode that did not safeguard against this happening.
(..)
It's a warning that the auto industry could do well to listen to. Touchscreens continue to proliferate into car infotainment systems, a trend fueled by the plaudits given to Tesla for its huge touchscreens as well as a general belief that CES-primed customers are asking for more and more consumer tech in their vehicles. But there's mounting evidence that touch interfaces are an awful idea for a driver who is supposed to be—literally—focusing on the road ahead, not hunting for an icon or slider on a screen.
Bron: https://arstechnica.com/cars/2019/08/the-us-navy-says-no-to-touchscreens-maybe-automakers-should-too/
Goed idee, lijkt mij. Het is eigenlijk wel raar dat je niet met de touchscreen (in de vorm van een telefoon) in de hand in je auto mag zitten, als bestuurder tijdens het rijden, maar je eenzelfde type scherm IN het dashboard van de auto wél mag bedienen tijdens het rijden..