Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

speedtouch zei:
Zou die BX niet iets zijn voor 'der Magistrat'? Of heeft hij al echt definitief een beslissing genomen?

Dank. :)
Ik geloof dat ik de Regata ook hier heb gevonden, hoewel ik hem niet direct terug kon vinden. Maar inderdaad, een nieuwe auto komt er voorlopig niet. Hoewel die 505GTI werkelijk prachtig is. :eek:

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/fiat-1100-d-1100d-super-net-exemplaar-bj-1965-153434571.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
153434571_1_big.jpg

vroege super5
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/te-koop-goede-renault-r5-gtl14-bwj-1985-153427336.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
153427336_6_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/peugeot-605-2-0-st-select-turbo-153424118.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
153424118_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/ami8-break-153422067.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
153422067_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/volvo-340-automaat-ong-72-000-km-153406317.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
153406317_8_big.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m955809479-mercedes-280se-2-8-280-se-automaat-1971-beige-w108.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=CA_FB_Buy_RHS_Criteo
$_85.JPG

Die prachtige Thema komt bij Cartoen vandaan, eind september verkocht. Vervelend dat hij alweer weg moet, wat de reden ook is.

De beroemde Lada Samara is eindelijk in prijs gedaald. (100 euro minder, staat sinds 20 maart te koop.)

Soms vraag ik me echt af waarom hoe ze aan de prijs komen.
Natuurlijk moet er winst gemaakt worden, maar als je de vorige eigenaar slechts de slooppremie geeft vraag er dan 500 euro voor of zo.

En dat is eigenlijk nog teveel.
Heb de auto zelf bekeken en hij heeft hier uitgebreid op het forum gestaan, een barrel eerste klas...

Ik twijfel eigenlijk of deze al eens voorbij was gekomen...

Baccara!

Komt me heel bekend voor...

En last, but not least, dit pareltje. Extreem zeldzaam. Helaas staat 'ie niet in Nederland, waar de auto wel geadverteerd wordt. Misschien maar beter ook. :D

Tja, blijf het toch vreemd vinden dat je zo'n mooie auto laat staan omdat hij geimporteerd is...bijzonder vormgegeven knoppen van de verwarming trouwens.

rzasa zei:
Tja, blijf het toch vreemd vinden dat je zo'n mooie auto laat staan omdat hij geimporteerd is...bijzonder vormgegeven knoppen van de verwarming trouwens.

Is gewoon een kwestie van gevoel. Dat een auto van de eerste eigenaar komt, voegt feitelijk gezien toch ook weinig toe?

https://ww3.autoscout24.nl/classified/278566171?asrc=st|as
0278566171001.jpg

Leuke 4 voor een leuk prijsje:
https://www.autowereld.nl/renault/4/4-r4-gtl-puntgaaf-15049333/details.html
renault-4-4-r4-gtl-puntgaaf-15049333-1.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/405/14110570
0014110570.jpg

De Renault 25 is geen Baccara, maar een TXE die van een Baccarainterieur is voorzien. Leuk, maar niet origineel dus, want de Baccara is alleen met V6 geleverd.
Technisch een goede auto, interieur is ook nog heel behoorlijk maar het uiterlijk valt tegen. Veel lak- en andere kleine beschadigingen.

rzasa zei:
Na een originele Nederlandse SEC nu 2 import Benzen voor de deur en ze rijden er geen meter minder om integendeel. Heb dan ook persoonlijk helemaal niets met onk. Vindt het zelfs ietwat overtrokken maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.

Ik snap het ook wel hoor. Ik zou een mooie Kadett met import kenteken ook laten staan als ik ook zou kunnen kiezen voor een iets minder mooie originele Nederlander. Het is gewoon leuk om bij een oude auto ook een kenteken uit dat jaar te hebben in plaats van een nieuw kenteken. Ik zou me er dan ook aan gaan storen. Het is als een kras op de auto. Waar de 1 zegt "ah, dat krasje" zou het voor mij een doorn in het oog zijn. Hij rijdt er niet minder om, maar het gaat om het gevoel.

michel1975 zei:
rzasa zei:
Na een originele Nederlandse SEC nu 2 import Benzen voor de deur en ze rijden er geen meter minder om integendeel. Heb dan ook persoonlijk helemaal niets met onk. Vindt het zelfs ietwat overtrokken maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.

Waarom zou een gevoel overtrokken zijn?

Als je kunt kiezen is een onk extra leuk, dat snap ik. Maar een superstrakke, redelijk geprijsde 305 met weinig kilometers laten staan, omdàt hij geen onk heeft, snap ik niet. Dan zijn er andere redenen om niet bij een auto te gaan kijken, bijvoorbeeld dat je er geen geld voor hebt. Overigens staat die 305 vlakbij, dus mocht er bij iemand belangstelling zijn...

Fraaie 305 inderdaad. ONK maakt mij ook niet uit, vandaar dat ik (eventuele sorry kan hier gelezen worden) een ONK exporteer. Ligt het aan mij of zijn er redelijk wat Peugeots 305 te koop de laatste tijd?

Heb die afweging ook gemaakt, had een ONK Renault 5 uit 1981.........maar het werk eraan was zoveel, dankzij het fijne NLe klimaat, dat ik voor hetzelfde geld nu een Italiaanse import heb die geheel roestvrij is. Kenteken lijkt er stomtoevallig wel iets op, maar ik zie ONK als een leuke kleine bonus, zoals bij mijn 68er R4. Maar ik laat er zeker geen auto om staan, want dan zou ik een dief zijn van mijn eigen portomonee.

IMG_20141012_103747 by Eelco v Manen, on Flickr

Kenteken is binnen.....nu ff apk. by Eelco v Manen, on Flickr

rzasa zei:
Als je kunt kiezen is een onk extra leuk, dat snap ik. Maar een superstrakke, redelijk geprijsde 305 met weinig kilometers laten staan, omdàt hij geen onk heeft, snap ik niet. Dan zijn er andere redenen om niet bij een auto te gaan kijken, bijvoorbeeld dat je er geen geld voor hebt.

Beetje vreemde opmerking. Wat heeft de beschikbaarheid van geld te maken met een gevoel dat je erbij hebt? Het op de klok hebben van weinig kilometers is ook niet vele meer dan een gevoel. Totaal geen garantie voor een betere staat of iets dergelijks, dus verder dan een feitelijke (er is niet veel in gereden) kom je dan ook niet.

ONK: ik heb deels hetzelfde, een Golf 2 GTI met een kenteken van 1987 vind ik top. Heeft diezelfde een kenteken van zeg 1994, dan vind ik het jammer. Maar zelf importeren en een nieuw kenteken vind ik dan weer iets minder erg :)

Leuke 928 hierboven! Alleen jammer van de populaire term 'schuurvondst'. Zeg gewoon dat ie even heeft stilgestaan, dat dekt de lading ook.

rzasa zei:
Als je kunt kiezen is een onk extra leuk, dat snap ik. Maar een superstrakke, redelijk geprijsde 305 met weinig kilometers laten staan, omdàt hij geen onk heeft, snap ik niet. Dan zijn er andere redenen om niet bij een auto te gaan kijken, bijvoorbeeld dat je er geen geld voor hebt. Overigens staat die 305 vlakbij, dus mocht er bij iemand belangstelling zijn...

Wat ik eigenlijk opmaak uit deze tekst is omdat jij niet snapt dat een ander een auto laat staan omdat 'ie geen ONK heeft (wat helemaal jouw goed recht is) de ander dan stiekem wel een hele andere reden (bijvoorbeeld geldgebrek) heeft om de auto niet te kopen. Vreemde gewaarwording dit. :T

Ik denk dat de andere forummers de lading inmiddels gedekt hebben. Het heeft inderdaad te maken met een bepaald gevoel. Heb er zelfs eens mijn (zeldzame)Fiat 128 Coupé 1300 voor weggedaan omdat ik mij irriteerde aan het import kenteken van '95. Niks te maken met geldgebrek hoor, maak je geen zorgen. Zijn toen een hele mooie ONK '70 en '76 Kadett voor weergekomen.

Daarbij kan ik kiezen (refererend naar jouw eerste zin) want ik hoef niet perse een 305 maar wel perse een ONK auto. En die zijn er ook zat in goede staat. Sterker nog, ik hoef niet perse een auto erbij op dit moment maar een leuke karakteristieke auto met ONK neem ik altijd in overweging. Uiteraard heeft moeder de vrouw ook een dikke vinger in de pap hierin.

Als ONK dan toch niet zo belangrijk is voor sommigen, dan maar een mooi lijstje vanuit het Belgische land!

Oeps, toch een ONK auto ertussen! :eek:

Bodo zei:
rzasa zei:

Wat ik eigenlijk opmaak uit deze tekst is omdat jij niet snapt dat een ander een auto laat staan omdat 'ie geen ONK heeft (wat helemaal jouw goed recht is) de ander dan stiekem wel een hele andere reden (bijvoorbeeld geldgebrek) heeft om de auto niet te kopen. Vreemde gewaarwording dit. :T

Nee, ik dénk dat er dan een andere reden aan ten grondslag ligt. Maar ik begrijp nu dat het je in eerste instantie niet speciaal om een 305 is te doen, maar juist wel om een leuke karakterbak, wat het dan ook mag zijn, zolang die maar een onk heeft. En dan is de keuze natuurlijk een stuk groter. Maar als je wel een 305 zoekt, dan is dit natuurlijk een reuze goede koop, ook al heeft hij een importkenteken. Het zou mij niet weerhouden.

Terug naar de studio in Hilversum.

rzasa zei:
Bodo zei:
rzasa zei:

Nee, ik dénk dat er dan een andere reden aan ten grondslag ligt. Maar ik begrijp nu dat het je in eerste instantie niet speciaal om een 305 is te doen, maar juist wel om een leuke karakterbak, wat het dan ook mag zijn, zolang die maar een onk heeft. En dan is de keuze natuurlijk een stuk groter. Maar als je wel een 305 zoekt, dan is dit natuurlijk een reuze goede koop, ook al heeft hij een importkenteken. Het zou mij niet weerhouden.

Terug naar de studio in Hilversum.

Perfect verwoordt. Ik begrijp nu ook beter waar jouw gedachte m.b.t. geldgebrek (of ander excuus) vandaan komt als je er vanuit gaat ging dat het perse om een 305 te doen was. :D Hoewel ik dan alsnog misschien een (desnoods in slechtere staat verkerende) ONK boven grijze import verkies. Heb ook eigenlijk geen verklaring voor die tik o_O

wow, dat is idd vasthoudendheid. Meer geld ertegenaan om iets op te knappen ipv gelijk een goede, doch niet-ONK te kopen.

Helaas ziet niet iedereen zo goed in de slappe was, dus dan word de motivatie ook iets anders.

Omega 3000 en Renault 19 16v zijn lekker. Zo'n Honda Civic 1.3 hebben we zelf gehad. In de late jaren 90.

Terug
Bovenaan