Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

MCW xxxxxxxx zei:
Prachtige Fiat Ritmo

67y7pMu.jpg

4J1Q5az.jpg

De Targo Oro heeft toch lichtbeige bumpers en minder chroom en een andere badge op voorspatbord dan die ik zag? https://live.staticflickr.com/4812/45668396045_a31c7ecdeb_b.jpg Ik heb geen verstand van die oude auto's hoor maar als ik zoek op Fiat Ritmo Super 75 dan zie ik dit en die komt wel overeen qua interieur en chroom e.d.: https://i.pinimg.com/originals/e0/32/75/e032756f389f259a3e05a3a92bf561fe.jpg

Het zal vast niet zijn originele lak meer zijn, die krengen roesten toch enorm? :D Vond het echt een geweldig sympathiek ding om te zien. De latere Ritmo's ken ik wel uit mijn jeugd.

Prachtige ritmo!
Wat is zo'n Jag toch statig, zie hem nu eens staan daar voor die garagebox.

Mooie spots weer hier(y)

toffe Ritmo!

PM-37-99 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-60-86 by CitroenAZU, on Flickr
FF-34-GS by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0333 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0331 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0330 by CitroenAZU, on Flickr
FR-95-54 by CitroenAZU, on Flickr
GF-VH-48 35-YB-54 by CitroenAZU, on Flickr
48-15-EJ by CitroenAZU, on Flickr
DL-16-51 by CitroenAZU, on Flickr
12-YB-68 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9919 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9918 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9914 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9912 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9909 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9907 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9906 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9905 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9904 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9903 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9902 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9900 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0317 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0315 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0313 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0311 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0310 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0308 by CitroenAZU, on Flickr
34-JL-17 by CitroenAZU, on Flickr
18-BBD-5 by CitroenAZU, on Flickr
LX-46-PX by CitroenAZU, on Flickr
11-YD-20 by CitroenAZU, on Flickr
NE BU 452 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG9891 by CitroenAZU, on Flickr
VIE ET 12H by CitroenAZU, on Flickr
PG-50-ZP by CitroenAZU, on Flickr
65-JG-31 by CitroenAZU, on Flickr
09-07-HB by CitroenAZU, on Flickr
DE-99-48 by CitroenAZU, on Flickr
PM-20-83 by CitroenAZU, on Flickr

Ik zag vandaag deze enorme Cadillac Fleetwood 75 Limousine uit 1953:

En ook nog een Peugeot 404 Break uit 1968:

Ik blijf me verbazen hoe citroenAzu steeds zoveel kan spotten! :p Veel gave Amerikanen ook dit keer.

Ook wel bijzonder om een Maybach 57 in een klein straatje tegen te komen. Al zien maar weinig mensen dat het iets bijzonders is en denken de meesten aan een grote Mercedes.
IMG-20220828-144006735-HDR-2.jpg

IMG-20220828-144017968-HDR-2.jpg

Ah, woont hij daar? Hij heeft een paar keer hier in de stad gestaan maar heb hem in de schoolvakantie niet meer gezien.

Nou tig jaar geleden kwam de eigenaar wel eens in de Reguliers alleen had ie eerst een RR Phantom, niet lang erna zag ik 'm uit een Maybach stappen. Toen vroeg ik in een bar eens waarom hij verandert was van auto aangezien de Maybach niet echt uhm mooi was. Hij gaf als reden dat de Maybach veel beter zat. Alleen ik kan me niet voorstellen dat ie al zolang in dezelfde auto gereden wordt dus dit zal wel een ander zijn.

Toevallig zag ik de ex-205 van Joas v. Wingerden mijn straat in rijden. Ik herkende hem gelijk van de blogs.

MCW xxxxxxx zei:
Nou tig jaar geleden kwam de eigenaar wel eens in de Reguliers alleen had ie eerst een RR Phantom, niet lang erna zag ik 'm uit een Maybach stappen. Toen vroeg ik in een bar eens waarom hij verandert was van auto aangezien de Maybach niet echt uhm mooi was. Hij gaf als reden dat de Maybach veel beter zat. Alleen ik kan me niet voorstellen dat ie al zolang in dezelfde auto gereden wordt dus dit zal wel een ander zijn.

Moeten kiezen tussen een Rolls of de concurrent die minder mooi is maar "beter zit" moet toch een luxeprobleem voor gevorderden zijn. :T

MCW xxxxxxx zei:
Amsterdam in de buurt van Reguliersdwarsstraat?

Zwolle in de Spoelstraat. ;)

MCW xxxxxxx zei:
Oh laat maar, deze is in 2022 geïmporteerd.

Inderdaad een vrij recente import. Wel een bijzondere keuze om zo'n auto op wat oudere leeftijd nog te importeren, maar wellicht is het aanbod in bijvoorbeeld Duitsland wel een stuk groter.

Hahaha, een 'roestige' Espace! Geweldige spots.

De andere kant zag er nog beroerder uit
Ib6erv8.jpg

8VUffOj.jpg

Apart gerepareerde schade
rVcpP87.jpg

neZELRq.jpg

RlWSMWk.jpg

aUJhW1b.jpg

9R6Ti5O.jpg

MqJQrpE.jpg

96yVi2X.jpg

fu5MZhU.jpg

Lelijke auto, wel gevoel voor humor
RGAWYiX.jpg

m3rlWpt.jpg

qQasDyw.jpg

AMMs0xo.jpg

vaxK4WM.jpg

Afgelopen Zondag gezien:

Mercedes-Benz L508DG van 1978:

Mercedes-Benz 307D van 1978:

VW Kever Cabrio van 1978:

Chevrolet C20 van 1967:

Audi 90 van 1987:

Favorieten vanaf 26-8.
Karmann Ghia: prachtige 605!
MCW: die Rekord is inderdaad heel leuk en de Ritmo is geweldig!
louisz: leuke Amerikanen, zo'n LTD heb ik alleen nog als tweedeurs voor de lens gehad. Wat een heerlijk imposante Fleetwood.
HarmenA: zo'n Priora heb ik pas een keer gezien, toffe spot!
JFR: prachtige Mercury, die woody's vind ik altijd leuk.
citroenAZU: Fantastische spots! Veel onderweg naar het concours waarschijnlijk, te veel moois om op te noemen. De Shelby haal ik er toch even extra uit, wat een geweldig ding.
Klassiekerrijder: leuke T-5R, maar wat hebben ze die 928 aangedaan?

Buitengewoon productief dagje vandaag, alleen de eerste is van zondag. Alles in Eindhoven.

1991 Toyota Starlet
Een van de mooiste Starlets die ik in jaren heb gezien. Niet geheel verrassend nog bij de eerste eigenaresse.

1980 Toyota Land Cruiser
Een uit Japan gehaalde J40. Ik weet niet wat er met de hoek gebeurd is maar het ziet er niet fris uit.

Rover 825SD Vitesse (1986-91)
Een dieselende Vitesse met een heel klein deukje. Verder lijkt hij niet veel onder te doen voor een zeker welbekend exemplaar.

1993 Daimler Double Six
Op het universiteitsterrein is de intro bijna afgelopen. Zo'n V12 lijkt me toch geen studentenmobiel.

Fiat 126p (1987-93?)
Een Polski Fiat had ik al een tijdje niet meer gezien, deze is zo leuk geel dat ik ervoor ben gestopt.

1985 Nissan Pickup
Een flink gecustomizede Nissan Pickup in de ochtendspits.

1982 BMW 520i & 1980 BMW 732i
Twee sharknoses bij elkaar zal toch geen toeval zijn. Allebei goed gebruikt.

1987 Nissan Sunny
En wellicht de bijzonderste van de dag. Ik kende dit model Sunny helemaal niet als station. Helaas is dit de mooiste hoek, de rechterkant was aanmerkelijk roestiger.

afentoe zei:
...
Een uit Japan gehaalde J40. Ik weet niet wat er met de hoek gebeurd is maar het ziet er niet fris uit.

Die hoek is gewoon doorgerot en de hardtop is daar nu min of meer permanent verbonden aan de koets met behulp van wat polyester matjes.
Hopelijk is het een noodoplossing en wordt het nog fatsoenlijk hersteld (idem voor de overige roest), want zo'n Landcruiser verdient wel wat beters als dit soort lapwerk.

De Nissan Sunny 'Florida' is inderdaad erg leuk, zou voor mij persoonlijk kandidaat voor 'Spot van het jaar ' zijn. Geen foto van de achterkant gemaakt?

Muddy Bandit zei:
afentoe zei:
Die hoek is gewoon doorgerot en de hardtop is daar nu min of meer permanent verbonden aan de koets met behulp van wat polyester matjes.
Hopelijk is het een noodoplossing en wordt het nog fatsoenlijk hersteld (idem voor de overige roest), want zo'n Landcruiser verdient wel wat beters als dit soort lapwerk.
Oei wat zonde! Dat soort noodoplossingen zijn er wel meer gedaan. Onder het 4WD-plaatje zie je nog een halve Japanse sticker/embleem en daar is ook vrij lomp overheen gekalkt. Ik hoop ook dat hij nog grondig wordt hersteld, gebruikssporen op een J40 kunnen natuurlijk best maar zo komt het de staat niet ten goede.

HarmenA zei:
De Nissan Sunny 'Florida' is inderdaad erg leuk, zou voor mij persoonlijk kandidaat voor 'Spot van het jaar ' zijn. Geen foto van de achterkant gemaakt?
Ik heb tot dusver niks te klagen over mijn spotjaar, mijn longlist is daadwerkelijk een behoorlijk long list. Wie weet...
Nee, de achterkant heb ik niet op de foto gezet. Ik was redelijk op chique en meende wat doornen te zien. Daar heb ik niet op gegokt. Op streetview zie je hem wel (klik!) dus als ik er in korte broek weer langskom stop ik nog een keer.

Vandaag een leuke dubbelspot in de vorm van twee grote bonken Amerikaans staal.

Links een Ford Galaxy 500 Country Sedan uit 1969 (aparte naam voor een stationwagen). Het type moest ik even opzoeken want het RDW geeft als handelsbenaming SD73. Iemand enig idee wat dit betekent? Ik vermoed dat SD staat voor Super Duty en 73 voor een cilinderinhoud van 7.3 liter. Toch ben ik er niet zeker van want er is geen 7.3 geleverd in dit model (wel een 7.0 en 7.5) en Amerikanen gebruiken cubic inches voor de cilinderinhoud.
Rechts een Lincoln Continental Mk IV uit 1972.

I0qPrmV.jpg

5ZDHFQU.jpg

rtwWzip.jpg

Die Sunny Florida en Rover 800! (y) De blauwe Manta is ook dik, hoewel ik niet zoveel heb met uitgebouwde bakken past het wel bij een Manta B. De velgen zijn ook leuk, uitgelast staal van onder andere de Insignia en Zafira.

Leuk weer!
Er zijn auto's die je 20 jaar geleden niet opvielen, vaak hadden gangbare modellen ook de typische voor die auto kleuren, zo zag je in mijn ogen de simca 1100 vaker in het geel, de ford taunus in het donkerbruin en de fiat 127 in dat typische rood/oranje. Ik neem aan dat jullie weten welke ik bedoel.

Zo ook de datsun cherry boven aan op deze pagina, prachtige foto, in dat veel voorkomende blauw op deze auto. (WZJVBV einde jaars verkiezing materiaal!)
De twee deurs jetta is ook zo'n voorbeeld.
Net als de nissan sunny.

Verder voor mij topfoto's:
*Uitgebouwde 928(y)
*Audi 90, eentje van de allerlaatste, er is ook nog een zwarte met SJ op het kenteken.(y)
*De mustang Shelby:eek: dat is een dure,, de shelby is te herkennen aan het afwijkende kontje, maar ben ik nou de enige die denkt dat ook deze weer afwijkt, ik bedoel die balk waar de letters opstaan.........
*Commodore met die prachtige wolfrace wielen(y)
* Ook de R4 op r5turbo lichtmetaal mag er zijn. ( ik blijf het toch zeggen, wielen maken de auto, of dit nou origineel is of niet.)

Vandaag in Heerde, Gelderland

Land Rover 109 uit 1974:
wnnU45m.jpg

83eTkkH.jpg

jdY7ZPv.jpg

Suzuki Samurai uit 1990:
gE2yDXu.jpg

BJwf5ah.jpg

Vandaag in Oene, Gelderland

DAF YA-66 uit 1974:
o9BHriV.jpg

kojHqwO.jpg

Gisteren in Terwolde, Gelderland

Cadillac De Ville uit 1958:
JY7VH27.jpg

Ik zag vandaag een Austin A60 Cambridge uit 1960 (die Rutger eerder al had gespot met een ladder op het dak)

Verder een Mercedes-Benz 350 SL uit 1972:

Een Volvo 164E uit 1973 (fraaie foto al zeg ik het zelf):

En een MG B GT uit 1973:

Deze MG 1500 uit 1954 kon ik alleen vanaf de overkant van het kruispunt fotograferen:

Wat afwijkend (maar mijn persoonlijke favoriet) is deze Subaru Tribeca uit 2008 (Tribeca's zie je sowieso niet heel vaak, maar dit is de eerste keer dat ik het veel zeldzamere facelift model in het wild tegenkom):

Wat een heerlijke spots! Mooi te zien hoeveel klassiekers er toch nog rond rijden.

Vanochtend kwam ik hier ook een Maybach tegen, ook een recente import. Geen idee of het dezelfde is, ik dacht eigenlijk een N kenteken ipv P. Is overigens niet in de buurt van Zwolle.

Nog enkele spots van mijn kant, een rondje lopen door het dorp.

Een opvallend nette, en vroege Punto:

Leuk aangeklede Jimny:

Strakke Punto! De Jimny zie je niet veel, leuk ding.

Erg nette Solara, te koop
yqOc0NB.jpg

9joPNSh.jpg

zhjvVO6.jpg

3WSL182.jpg

CjCxyYQ.jpg

Van groen naar zwart naar wit, deze Mini is trager door het gewicht van de laklaag
kKO30L1.jpg

De vorige was een T5 met R-velgen, dit is een echte
awhcgtp.jpg

2u1Heue.jpg

M6ilz3B.jpg

AyCmUQC.jpg

99x7w2C.jpg

2NISHeZ.jpg

tK2WiO3.jpg

Wat een hoop leuke spots weer!

Ik ging met een vriend vandaag een flinke fietstocht houden. We waren mijn stadje nog niet uit of we zagen een hele rits mooie targa's. Deze kwamen we aan het eind van de middag weer terug bij een mooie eetgelegenheid bij Wilp, Gelderland. Hoop foto's gemaakt, hier een aantal:

Fiat X1/9
wf6v4Dw.jpg

9dd99yF.jpg

ZriyRtp.jpg

noPJik9.jpg

9gpd6GE.jpg

tMwrb2h.jpg

WqRiSGB.jpg

mif06MH.jpg

Ratjb2g.jpg

Leuke X1/9s! Ik deel ook nog even mijn spots van de afgelopen twee weken.

Te beginnen met een spot van bij de lokale Hyundai-dealer, die deze strakke Pony in de etalage had staan:
spot2022102.jpg

spot2022100.jpg

spot2022101.jpg

De allereerste keer dat ik een BMW 535 van deze generatie spot en het was/is meteen een snaarstrak exemplaar:
spot202290.jpg

spot202291.jpg

Splinternieuwe Range Rover, knap om deze al op "reguliere" platen te zien (aangezien de wachttijd +- 1,5 jaar bedraagt):
spot202293.jpg

Frisse Renault R5 GTX:
spot202294.jpg

Wanneer één Bentley niet genoeg is als vakantievervoer:
spot202299.jpg

Iconische kleur/uitvoering, zag er ook volledig origineel uit:
spot202298.jpg

Leuke restomod op deze Porsche 911E (jammer genoeg motorisch geknepen voor de US markt):
spot2022106.jpg

Gave Lotus Elise in een (voor mij) typerende kleur, inmiddels al 22 jaar bij de huidige eigenaar:
spot2022107.jpg

US Honda Odyssey op Poole nummerplaten:
spot2022104.jpg

Mercedes-AMG GTR in de enige juiste kleur (Green Hell Magno):
spot2022103.jpg

Nog een goed kleurtje op een dikke Duitser (wat is zo'n M4 trouwens een plomp model, zeker vanuit deze hoek):
spot2022105.jpg

Een "gewone" DB9 kom je af en toe nog wel eens tegen, een heuse DBS is een stuk zeldzamer:
spot202292.jpg

Ik sluit af met een kandidaat voor Spot van het Jaar, nl. een Rosengart Supertraction uit 1939:
spot202297.jpg

spot202295.jpg

spot202296.jpg

08-YB-72 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG1073 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG1071 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG1070 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG1067 by CitroenAZU, on Flickr
LV-FX-49 by CitroenAZU, on Flickr
JP-74-PV by CitroenAZU, on Flickr
HN-RG-54 by CitroenAZU, on Flickr
PM-42-59 by CitroenAZU, on Flickr
YZ-14-RP by CitroenAZU, on Flickr
40-YB-66 by CitroenAZU, on Flickr
74-VV-77 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG0873 by CitroenAZU, on Flickr
86-TJ-45 by CitroenAZU, on Flickr
BD-14-NJ by CitroenAZU, on Flickr
88-YD-00 by CitroenAZU, on Flickr
TV-382-D by CitroenAZU, on Flickr
5 AMY by CitroenAZU, on Flickr
XT-841-Z by CitroenAZU, on Flickr
BE-57-49 by CitroenAZU, on Flickr

Stif zei:
Huh wat is dat nou een gek kenteken op die kreidler?

Dat is een motorfietskenteken. En een blauwe historische kentekenplaat. De 50cc Kreidlers zijn ook als motorfiets verkocht. Dus zonder de 45km per uur restrictie die voor de bromfietsuitvoering wel geldt.

Klassiekerrijder zei:
Inderdaad. Zijn er youngtimerkentekens voor motoren?.

Je hebt voor motorfietsen maar twee soorten platen, groene kentekenplaten voor handelaren en uitvoer-/doorvoerkentekenplaten buiten beschouwing gelaten.
1. De reguliere gele platen
2. De blauwe historische platen voor motorfietsen met een eerste toelating van voor 1978

Terug
Bovenaan