Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

In zo'n Ford Sierra diesel zat toen nog een motor van Peugeot.

Hier een lesje geschiedenis:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/peugeots-eerste-dieselmotor-vond-gretig-aftrek/
 
Het is dat hier recent genoeg is gewisseld/bij gekomen, maar die Simca had zo in plaats van de Skoda hier kunnen staan, en de Laguna in plaats van de Saab! Beide vind ik ze helemaal geweldig. (y)
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1927921840-morris-ital?correlationId=c446665d-3560-4c99-9881-79fc33508972
c036b849-2c4c-4b44-9528-7297403d18df


Deze bij de kenners bekende Ital staat nu op NL kenteken!
 
Japanse import!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda-city-1-2-japans-benzine-rood-d3a46b40-a48b-43c8-8eb6-2fb3503e4206?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=37&position=37&search_id=q0m35yq2bo&source_otp=t10&source=listpage_search-results

1920x1080.webp
 
rzasa zei:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1927921840-morris-ital?correlationId=c446665d-3560-4c99-9881-79fc33508972
c036b849-2c4c-4b44-9528-7297403d18df


Deze bij de kenners bekende Ital staat nu op NL kenteken!

Apart dat de ruitenwissers gemonteerd zijn als is het een rechtsgestuurde uitvoering, terwijl er ook dopjes zitten voor ombouw naar een linksgestuurde uivoering.
 
D Elzinga zei:
Op de rechtsgestuurde versies zitten ze de andere kant op:

Morris-Ital-header.jpeg

Vreemd toch? Zo heeft de bestuurder een vrij grote ongewiste bovenhoek van de voorruit voor zich.
Sowieso een vreemd model met de middenconsole naar de passagier gericht.

Ital.jpg
 
Henk 64 zei:
Vreemd toch? Zo heeft de bestuurder een vrij grote ongewiste bovenhoek van de voorruit voor zich.

Diverse Franse merken bouwden in de jaren zestig/zeventig ook modellen met links parkerende ruitenwissers (R4, 404, 204, 304), evenals Mercedes-Benz met z'n R107/C107 (terwijl z'n sedanbroer wel rechts parkerende wissers had). Ooit leefde gewoon het idee dat het nog beter was als de wissers links begonnen en zo nóg sneller het ruitgedeelte voor de bestuurder schoon veegden dan wanneer ze rechts begonnen.
 
En niet-Nederlanders 40-50 jaar geleden waren ook een stukkie kleiner en hadden dus ook minder snel last van een ongewiste bovenhoek van de voorruit :)
 
Waar komen die verstandige Skoda 100's ineens vandaan nadat ik mijn bonk oud ijzer heb gekocht? Vervelend! o_O :p
 
:eek: Ik moet echt meer ruimte gaan vinden... Die 605! Exact zoals ik hem zou willen, en dat voor zo'n prijsje. Ik. Kan. En. Mag. Niet. :cry:
 
MWH zei:
:eek: Ik moet echt meer ruimte gaan vinden... Die 605! Exact zoals ik hem zou willen, en dat voor zo'n prijsje. Ik. Kan. En. Mag. Niet. :cry:

U riep wat over een 605?
Ik heb een type 2 kaalste versie 2.0 sli.
Maar het nadeel is wel dat deze die hier geadverteerd staat, volgens mij 'maar' / nog een 8 klepper is. Wel zeldzamer dan de facelift. Het interieur vind ik van deze lichte versie ook mooier maar is wel besmettelijk.
 
@JW: Nee, ik wilde een groot project. Dat is de Skoda meer dan de 605. Nog belangrijker, de Skoda is meer aanvulling binnen mijn 'collectie'. De 605 lijkt te veel op de BX qua gebruiksprofiel. En beide aanhouden doe ik zeker niet, één plek te weinig vind ik al vervelend genoeg. Dus ik moet de 605 toch laten gaan nu...

@A.BRANDHORST: Beide van jouw nadelen zijn voor mij voordelen. Een 8-klepper heeft vaak een koppelkromme die iets meer bij mijn rijstijl past. En zonder beige interieur had ik hem niet eens overwogen, dat is voor mij een must.
 
MWH zei:
@A.BRANDHORST: Beide van jouw nadelen zijn voor mij voordelen. Een 8-klepper heeft vaak een koppelkromme die iets meer bij mijn rijstijl past. En zonder beige interieur had ik hem niet eens overwogen, dat is voor mij een must.

Snap ik. Maar een 605 is wel zwaar
Tel daarbij op dat het ding goed 2 ton aan km's heeft gedraaid, lang stilgestaan en de 15 pk extra van de 16 klepper komen niet verkeerd uit. Het lichte interieur vind ik ook mooier, maar wel besmettelijk.
 
Tja, als bezitter van een 605 SLi in Beige Mayfair met beige interieur moét ik natuurlijk even reageren hier, ook al ben ik sporadisch meelezer op het forum... ik dacht dus een in Nederland unieke auto te hebben, tot deze 605 opdook waar ik het bestaan ook niet van kende.

Mijn 605 is van 1994 en een van de laatste van voor de facelift. Vanaf 1992 kreeg de SLi de sterkere 2.0-motor die de SRi al had: 122 pk in plaats van 110 pk. Overigens zijn dit beide achtkleppers, de zestienklepper kwam pas na de facelift. De SLi die hierboven wordt aangeboden heeft de 122 pk-motor, want met de motorwissel kreeg de SLi er ook wat uitrusting bij. Elektrisch bedienbare spiegels (knopje naast de handrem) eb infrarood afstandsbediening voor de centrale vergrendeling als ik me niet vergis.

Zo'n 605 rijdt echt heel fijn. Comfortabel, maar niet week, genoeg stuurgevoel en een fijne motor en bak. Qua vermogen houdt de tweeliter niet over, maar het is voldoende en in het interieur is het ook op snelwegtempo lekker stil. Een aanrader dus.

Op zich hoeft 14 jaar stilstand geen probleem te zijn, maar reken wel op werk en kosten. Banden, filters, vloeistoffen, distributieriem, remmen... Slijtagedelen zijn goed te krijgen, maar andere onderdelen worden steeds schaarser.

Het is dat ik er al een heb, anders was ik 'm direct gaan halen. Dus wie durft?
 
150 euro voor een neusbeer met een kapotte wielnaaf. Als je dat zelf kunt vervangen en die versiering slechts stickers zijn heb je er mogelijk wel een goedkoop projectje aan.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-passat-1-8-cl-sdn-66kw-aut-u9-1992-rood-benzine-rood-e3c670e9-e3a6-485a-902c-0aba2f4fb389?sort=age&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=3&position=3&search_id=ubxemxd8qm&source_otp=t10&source=listpage_search-results

720x540.webp
 
Toyota Hilux 2.4 D.CAB 4WD D.SR5
Mooie advertentie ook. Geeft korting op je bod!

d1eae33d-4a4b-47a1-80e1-2b5e5a670bcd


https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/toyota/m1934523506-op-veler-verzoek-toyota-hilux-2-4-d-cab-4wd-d-sr5-te-koop
 
Een echte schuurvondst (zie laatste foto)

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volkswagen/m1934562247-golf-gls-1-5-aut-1979-origineel-nl-met-77dkm-2e-eigenaar

072bc9a8-2703-4e18-bc25-aca3786d85e8
 
Tja weer twee stoffige auto's.
Dat scoort altijd goed. (denk ik zo)
Maar waarom dat gekloot met die wielen altijd.
Die rekord is echt de stalling niet in en uit gegaan op die wielen.
Net als de golf, waarom staat die nu op 5.5J?
Die zaten er in de schuur ook niet onder.
 
Denk dat na 34 jaar de kwaliteit van het rolrubber te wensen overlaat
En het was waarschijnlijk sneller/goedkoper om deze velgen te wisselen in plaats van nieuwe banden op de velg te leggen
 
Ivm dat ik er geen ruimte en tijd voor heb om hem op te knappen gaat hij weg.
Heeft alleen een laag verf gehad ivm het niet verder wegroesten.

Jammer dat er wel tijd was om hem te verven:(

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1931646920-moris-ten-four

b7f04e8f-7813-438b-8fb2-ce0d8d8babfd
 
Oude Mitsubishi's heb ik een ontzettende zwak voor en een Sapporo is dan helemaal geweldig! :LOL: Kenteken is niet meer bekend bij de RDW.
mitsubishi-sapporo-2000-gls.jpg

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/sapporo/2000-gls-37524109/foto.html
 
D Elzinga zei:
Ivm dat ik er geen ruimte en tijd voor heb om hem op te knappen gaat hij weg.
Heeft alleen een laag verf gehad ivm het niet verder wegroesten.

Jammer dat er wel tijd was om hem te verven:(

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1931646920-moris-ten-four

b7f04e8f-7813-438b-8fb2-ce0d8d8babfd
Pfoh, die tijd hebben ze inderdaad totaal verkeerd besteed!
 
Zou Ben Werkloos van de opbrengst een nieuwe camera kopen?;)

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/overige-auto-s/m1951676018-vauxhall-viva-1-3-1977-beige

02612067-6561-410f-898d-5f53d4de0a03
 
Ook al een tijdje niet meer tegengekomen, een Toyota Corolla uit 1968:

kRr7FjB.png


7qqDIYJ.png


https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1952252369-toyota-corrola-1968
 
Terug
Bovenaan