Tja, als bezitter van een 605 SLi in Beige Mayfair met beige interieur moét ik natuurlijk even reageren hier, ook al ben ik sporadisch meelezer op het forum... ik dacht dus een in Nederland unieke auto te hebben, tot deze 605 opdook waar ik het bestaan ook niet van kende.
Mijn 605 is van 1994 en een van de laatste van voor de facelift. Vanaf 1992 kreeg de SLi de sterkere 2.0-motor die de SRi al had: 122 pk in plaats van 110 pk. Overigens zijn dit beide achtkleppers, de zestienklepper kwam pas na de facelift. De SLi die hierboven wordt aangeboden heeft de 122 pk-motor, want met de motorwissel kreeg de SLi er ook wat uitrusting bij. Elektrisch bedienbare spiegels (knopje naast de handrem) eb infrarood afstandsbediening voor de centrale vergrendeling als ik me niet vergis.
Zo'n 605 rijdt echt heel fijn. Comfortabel, maar niet week, genoeg stuurgevoel en een fijne motor en bak. Qua vermogen houdt de tweeliter niet over, maar het is voldoende en in het interieur is het ook op snelwegtempo lekker stil. Een aanrader dus.
Op zich hoeft 14 jaar stilstand geen probleem te zijn, maar reken wel op werk en kosten. Banden, filters, vloeistoffen, distributieriem, remmen... Slijtagedelen zijn goed te krijgen, maar andere onderdelen worden steeds schaarser.
Het is dat ik er al een heb, anders was ik 'm direct gaan halen. Dus wie durft?