Kaal topic

Colin Haselaar zei:
Durashift zei:
Plastidip?

Mist ook een stootlijst.

@jessekraal.
Leuk, was dit een officiële dealer?

Zo ja, een Lada dealer met 2 vestigingen... dat was echt in de hoogtij dagen van het merk in NL.;)

Ja Vester was een Lada dealer, later Nissan dealer (Nieuw-Vennep) en inmiddels bestaat het niet meer helaas.

Ik heb nog een aantal mapjes voor autopapieren van Lada dealer Vester, leuk om te houden :)

gr Colin

Leuk om te horen, al vraag ik me af of ze in 1995 nog officieel Lada-dealer waren dan, op mijn mapjes niks van Lada-logo's. Mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto's te maken van die mapjes, dan houdt ik mij heel erg aanbevolen! Overigens bestaat "Vester" weer, nu onder de naam Vester en van Dijk, op dezelfde locatie als vroeger: https://www.vesterenvandijk.nl/ Als ik in de buurt ben maar eens langs gaan, al vermoed ik dat ze door de jarenlange sluiting geen oude Lada-onderdelen meer zullen hebben.

Zonet gespot, kale Peugeot 106 1.0i Accent met handgeschakelde vierbak (en dat in 1995!):

15332929763_acffe76a8c_z.jpg

15952548865_0660dafa9b_z.jpg

Overigens was er ook een nog kariger uitgeruste XN Ace leverbaar, wat die ten opzichte van de Accent moest ontberen is mij echter niet bekend.

Hoewel ik meer meelees dan post wil ik jullie deze kale knikker niet onthouden: de Skoda Fabia Junior. In Nederland nooit geleverd, maar in enkele Oost-Europese landen een paar jaar best populair.

Wat miste de Junior ten opzichte van de al niet heel rijk uitgeruste Classic? Onder andere de wisser op de achterruit, stuurhoogteverstelling, handgrepen in de dakhemel voor de achterpassagiers, bekleding in de kofferbak, hoedenplank en stuurbekrachtiging.
Andere kenmerken zijn de zwarte bumpers, 13 inch stalen wielen met metalen naafkapjes (in plaats van 14" wielen met doppen), open dashboardvak in plaats van een afsluitbaar kastje en het stuurwiel komt uit de Octavia I (en is wat groter vanwege het ontbreken van stuurbekrachtiging).

Al even basis is de motorisering. In het eerste jaar de 1.0 viercilinder met 37KW, daarna de 1.2 driecilinder met 40kW.

titul_431c05cc3a9f2.jpg

teskfa04_431c05dead0cf.jpg

D. Elzinga zei:
Zonet gespot, kale Peugeot 106 1.0i Accent met handgeschakelde vierbak (en dat in 1995!):
Overigens was er ook een nog kariger uitgeruste XN Ace leverbaar, wat die ten opzichte van de Accent moest ontberen is mij echter niet bekend.

Getint glas, uitklapbare zijruiten, achterwisser, stootstrips. De Ace was trouwens een actiemodel met nog wat extra's, normaal gesproken was het gewoon de XN die vreemd genoeg niet in Carbase staat vermeld.

peugeot-106-xn--08.jpg

D. Elzinga zei:

Getint glas, uitklapbare zijruiten, achterwisser, stootstrips. De Ace was trouwens een actiemodel met nog wat extra's, normaal gesproken was het gewoon de XN die vreemd genoeg niet in Carbase staat vermeld.

peugeot-106-xn--08.jpg

Micha D. zei:
Ik vind hem wel tof, maar dan zou ik hem wel verlagen en verbreed staal.

Dan is er al direct niet meer mee te sturen vanwege het ontbreken van de bekrachtiging...

Carfanatic zei:
929V6 zei:
Micha D. zei:

Dan is er al direct niet meer mee te sturen vanwege het ontbreken van de bekrachtiging...

sorry mevrouw.

Lekker doordachte reactie. Die stuurbekrachtiging was niet voor niets standaard bij de exportmodellen, dus ga er gerust van uit dat hij sowieso vrij zwaar stuurt al zal de overbrengingsverhouding van het stuurhuis misschien anders zijn. Maar als je er dan nog een keer brede sloffen onder gooit zal het echt geen pretje zijn om ermee te rijden.

Vijfentwintig zei:
Hoewel ik meer meelees dan post wil ik jullie deze kale knikker niet onthouden: de Skoda Fabia Junior. In Nederland nooit geleverd, maar in enkele Oost-Europese landen een paar jaar best populair.

Wat miste de Junior ten opzichte van de al niet heel rijk uitgeruste Classic? Onder andere de wisser op de achterruit, stuurhoogteverstelling, handgrepen in de dakhemel voor de achterpassagiers, bekleding in de kofferbak, hoedenplank en stuurbekrachtiging.
Andere kenmerken zijn de zwarte bumpers, 13 inch stalen wielen met metalen naafkapjes (in plaats van 14" wielen met doppen), open dashboardvak in plaats van een afsluitbaar kastje en het stuurwiel komt uit de Octavia I (en is wat groter vanwege het ontbreken van stuurbekrachtiging).

Al even basis is de motorisering. In het eerste jaar de 1.0 viercilinder met 37KW, daarna de 1.2 driecilinder met 40kW.

titul_431c05cc3a9f2.jpg

teskfa04_431c05dead0cf.jpg

Leuk ding! Toevallig zag ik er vandaag eentje hier in Antwerpen, ook in die kleur. Geinig!

Voor 7.950 euro een gloednieuwe Panda, misschien ook wel de laatste auto met standaard ongespoten bumpers?
https://www.autokopen.nl/acties/37587-alleen-nog-dit-jaar-de-goedkoopste-fiat-panda-van-nederland

fiat-panda-6087053-4-640.jpg

fiat-panda-6087053-10-640.jpg

fiat-panda-6087055-5-640.jpg

Mooie aanbieding. De rode zal wat sneller verkocht worden maar wij vinden de witte natuurlijk het leukst.

Wieldoppen en een ruitenwisser achter. Dat 'kaal' valt eigenlijk wel mee tegenwoordig :)
Zo valt wel de rare lijn van de bumper op. Mooier was als ie achter aan de zijkanten ook horizontaal liep ipv naar achteren schuin omhoog.

929V6 zei:
Carfanatic zei:
929V6 zei:
Micha D. zei:

sorry mevrouw.

Lekker doordachte reactie. Die stuurbekrachtiging was niet voor niets standaard bij de exportmodellen, dus ga er gerust van uit dat hij sowieso vrij zwaar stuurt al zal de overbrengingsverhouding van het stuurhuis misschien anders zijn. Maar als je er dan nog een keer brede sloffen onder gooit zal het echt geen pretje zijn om ermee te rijden.

Toen de stuurbekrachtiging van mijn Ibiza 6L, min of meer dezelfde auto, er mee op hield stuurde dat ding al loodzwaar met gewone banden. Aanzienlijk zwaarder dan auto's die erop ontworpen zijn die bekrachtiging niet te hebben (kan het weten), vooral in krappe situaties. En het is nu niet dat Ibiza's en Fabia's nu zoveel wegen of zo... Weliswaar had die Ibiza de gewone 14 inch wielen erop ipv de 13 inch van die Fabia en is misschien met die laatste icm groter stuur iets beter te rijden, bredere banden erop lijkt me in ieder geval geen best idee! ;)

@vijfentwintig die Fabia Junior heeft toch nog wel een toerenteller, klokje, rechter buitenspiegel, koelwatertemperatuurmeter en een ventilatiesysteem met diverse standen voor zover ik het kan beoordelen. Da's toch wel erg riant voor een basisuitvoering, menig knakenkauwende Nederlander zou een goedkopere uitvoering nemen :D

Maar wel een toerenteller, dagteller, sigarettenaansteker, achterwisser, en een in 2 delen neerklapbare achterbankleuning met geintergreerde hoofdsteunen!:) Dat had de GA uitvoering van het pre-facelift model allemaal niet. De Spirit die ik heb was de op één na kaalste uitvoering.

Klassiekerrijder zei:
Auto's met bekrachtigd stuurhuis sturen inderdaad zwaarder dan onbekrachtigde auto's als de bekrachtiging ermee kapt.

Klopt. Ik heb een keer met de 155 naar huis moeten rijden (10 km) zonder stuurbekrachtiging. Als je eenmaal rolt gaat het wel, maar vooral het inparkeren was een crime. o_O

Nieuwe Suzuki Celerio Economy heeft volgens de folder niet eens achterruitverwarming!
celerio_5d_eco_superior_white_2_690.jpg

Ik heb de kale Fabia, waar thans over gesproken is, nu ook vast kunnen leggen. Geinig ding zo!

16062705066_63b9c967be_c.jpg

16086581021_9669af017d_c.jpg

16087789242_f174be287a_c.jpg

Overigens zie ik hier wel meer auto's met (aftermarket) plastieken bumpers. Mini Cooper S, Citroën C4 en zelfs een Fiat 500!

Die Fabia is inderdaad erg leuk!

ik zag pas deze Panda, nou is die sowieso niet het toonbeeld van luxueuze weelde, maar zelfs een rechter spiegel leek te ontbreken! Bijzonder

Hier zit ook weinig op en aan. Wel een leuk stofje!
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m882768634-opel-corsa-1-0s-city-apk-3-11-2016-km-129053.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
c53dcCSpYIXbp8RwggueeA==.jpg

Jeugdsentiment de witte Corsa, ik heb als mijn tweede auto, toen ik 23 was, deze gekocht in exact dezelfde kleur, wel met een 1.2 liter motor.

Wat was de kleur bekleding lelijk, de enige luxe die erin zat was de radio. Het motortje liep wel als een tierelier, zeer betrouwbaar.

Ik zie alleen bij de achter wielkasten dat het roestmonster toegeslagen heeft, zou me niet verbazen als de bodem ook krokant is maar hij is tenslotte al 31 jaar oud.

Het moet een nieuwe auto zijn, maar het mag niks kosten? Dan doen we gewoon een Logan en we kruisen geen enkele optie aan. Zelfs een kleur kon er niet meer vanaf.

Grotefoto-FMVUUGD4.jpg

rzasa zei:
Hier zit ook weinig op en aan. Wel een leuk stofje!
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m882768634-opel-corsa-1-0s-city-apk-3-11-2016-km-129053.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
c53dcCSpYIXbp8RwggueeA==.jpg

Hij is al verkocht ook!

Klassiekerrijder zei:
Het moet een nieuwe auto zijn, maar het mag niks kosten? Dan doen we gewoon een Logan en we kruisen geen enkele optie aan. Zelfs een kleur kon er niet meer vanaf.

In deze trim komt de Logan natuurlijk het beste tot z'n recht. Gewoon, zoals ie eigenlijk bedoeld is. Je kunt ook stellen dat de eigenaar precies wist wat hij deed.

Hier in het Belgische zie je Dacia's heel vaak zo. Gewoon wit, plastieken bumpers en bij voorkeur stalen velgen.

Opel heeft een naamloze Adam-uitvoering in het gamma, die vooral bedoeld lijkt te zijn om de theoretische vanafprijs van het model omlaag te brengen. Is alleen maar verkrijgbaar in wit, zwart, en enkele grijstinten, en veel opties zijn domweg niet aan te vinken.

https://www.autowereld.nl/opel/adam/1-2-51kw-adam-8179049/details.html

opel-adam-1-2-51kw-adam-8179049-1.jpg

opel-adam-1-2-51kw-adam-8179049-5.jpg

opel-adam-1-2-51kw-adam-8179049-7.jpg

Doet het idee van een premium, volledig naar eigen smaak aan te kleden autootje wel enigszins geweld aan, imo;)

Edit: overigens zit daar standaard geen airco en audio in. Kan echter momenteel geen exemplaar vinden waarvan de eigenaar die opties niet heeft bijbesteld...

A collaboration between Japanese retail company Muji, famous for its "no brand" approach to its business of selling retail goods, and Nissan, the Muji Car 1000 is a badgeless and decontented second generation Nissan March/Micra, limited to 1,000 units in 2001. The car, sold exclusively through Muji's online network as a test subject for said system, was a spartan vehicle, sold with basic hubcaps, vinyl-upholstered rear seats and only one choice of engine and transmission. It also followed Henry Ford's idea of one sole body colour as well, since it was only sold in "marble white

muji1.jpg

8644.jpg

Terug
Bovenaan