Re: Ton. - Volvo V40 D2 Business Sport (2015) - geleverd p.7

Ik moet er nog even aan wennen. Maar ook voor een deel besteld vanwege esthetische redenen. ;)

Vind het MyWay systeem gewoon prima. Grafisch misschien wat achterhaalt, maar het doet vooralsnog wat het moet doen.
Ook de langere schakelwegen ervaar ik zeker niet als hinderlijk. Je kan best sportief rijden/schakelen met de DS3.

V.w.b. het dashboard; de pianolak valt me nog alleszins mee. Heb het gisteren even afgestoft na 1,5 week en ik had het vooraf veel erger ingeschat. Vind het gewoon een prachtig dashboard (i.c.m. MyWay). Zéker in vergelijking met het grijze muizen plastic van een Ibiza, Polo of Corsa.

Het kan verstandig zijn om het dashboard een keer te behandelen met een anti-statisch doekje. Dan trekt het veel minder stof aan. Overigens ben ik nog altijd blij met het door mij gekozen carbon-look dashboard, daar zie je niets op :)

@ Rivanov: grafisch wordt het navigatiesysteem al een stuk leuker als het op 2,5D staat. Heb je dat ingesteld?

Verder weinig klachten over de navigatie, behalve het TMC-gebeuren. Die meldingen worden continue ververst en het systeem onthoudt dan niet dat je bijvoorbeeld niet van route wil wijzigen of stuurt je vrolijk een richting op waar nog een veel langere file staat. Zelf houd ik altijd een file-app bij de hand, ik bepaal liever zelf of het verstandig is om de route aan te houden.

Fraaie auto! Vind dat zwart-witte lederen interieur prachtig. En misstaat wat mij betreft helemaal niet met de kleurencombinatie van het exterieur, vind het juist er geslaagd (y). Zwart had ik te saai gevonden en rood lijkt me er niet zo mooi bij.

Veel plezier ermee!

Dank heren!

2,5D is inmiddels ook ingesteld, en er wordt nog even gestoeid met de file-informatie. Vanmorgen 2,5uur gedaan over Zwolle-Utrecht, maar dat viel niet het MyWay-systeem te verwijten.

Fraaie uitvoering, kleurcombinatie komt er op de foto's niet uit, maar in het echt ziet het er echt super uit! (y)

Wit leer is ook mooi.

Nette DS3 Ton! De kleurencombi vind ik persoonlijk iets minder.
Ik ga er ook eentje leasen, waarschijnlijk een zilvergrijze! Een voorraadauto, dus niet met de lederen bekleding (al ziet dat er wel erg gaaf uit!).

Veel plezier ermee!

@ Barri: Toch geen MiTo? Kan me uit de AW-test herinneren dat die favoriet was.

@ Ton.: Nog een mooie DS3-in-de-sneeuw-foto gemaakt? ;)

Scherp, Davidoff!! MiTo was toen nipt favoriet (vooral het stuurgedrag), maar als totaalpakket (voor een auto voor de komende 4 jaar) is de keuze toch op de DS3 gevallen.

Gefeliciteerd Barri! Goede keus! (Ik kan natuurlijk niet anders zeggen als DS3-rijder ;) ).

In navolging van mijn Mito-collega een tekstuele update van mijn eerste 1800 kilometers.

Om maar met de deur in huis te vallen:

+ Vlot karretje
+ Prima zitcomfort
+ Prima audio, voldoende duidelijk navigatie
+ Verwarmde stoelen
+ Bediening van de instrumenten (radio/navigatie/cc/snelheidsbegrenzer ( ;) )
- Mis bekerhouder (en net als de mito, in het algemeen wel wat bergruimte)
- Grip van de eco-bandjes houdt met dit koude/gladde weer niet over.
- Fileverwerking van het navigatiesysteem

Qua verbruik scoor ik 1 op 18,5. Daarin zitten wat vlotte snelwegritten en wat stadsritjes. Wanneer het project waarop ik nu zit is afgerond zal het verbruik wel wat afnemen (iets meer 100/80 wegen op de "normale" route).

Stoelen van de DS3 zijn goed vergelijkbaar met die van de 307 en inderdaad erg fijn. En de PSA-bediening vind ik helemaal goed.
Ik heb nu de 3e auto met stoelverwarming en dat is inmiddels echt een vereiste voor me.

Van ecobandjes heb ik geen last: gewoon Pirelli's (zal blij zijn als die zijn versleten; veel lawaai). Ik heb geen klachten trouwens over fileverwerking.
Je verbruik is hoog, zeg!

Bij de eerst volgende bandenwissel zal ik ook wel van tevoren uitzoeken wat wél (naar mijn mening) goede banden zijn. Maar misschien ligt het ook wel aan mij(n weggedrag).
Verbruik is hoog omdat tot nu toe óf in de stad heb gereden, óf in de file stond, óf ruim buiten de spits reed (dus behoorlijk stevig reed). Rij ik normaal, dan zakt het verbruik (volgens boordcomputer) naar heel nette waarden.

Tja, het verbruik moet je ook meten over een lange periode natuurlijk. Ik vond de boordcomputer van de 406 en 307 altijd nauwkeurig, trouwens. Volgens die van de MiTo heb ik 6,4 liter op 100 km verbruikt (1:15,6), terwijl dat inwerkelijkheid 1:22,8 was. Dus dat is niet bepaald betrouwbaar.

Jij moet speciale banden hebben onder de DS3? Anders zou ik Michelins adviseren. M.i. hoort dat onder ene Franse auto :).

Ik kom ook niet onder de 1:20. Inmiddels ruim 3600km erop staan na 3,5 week.
Veel snelweg en binnendoorwegen.

Heb er overigens Michelin banden onder liggen. ;)

Is de motor al wat meer "ingereden"? Merk je een verbetering in verbruik?
1 op 18,5 vind ik op zich niet slecht, maar zoals ik ook in geval van de Mito van voiture aangaf, vind ik het niet echt denderend. Had verwacht dat 1 op 20 'makkelijk' haalbaar zou moeten kunnen zijn.

Op dit moment zijn deze kleurencombinaties favoriet.
Interieur Maille Akinen. Standaard e-HDi wieldoppen. Spiegelkappen in dakkleur.
Packs zou ik nog naar moeten kijken.. :T

Gris Thorium (al is Gris Manitoba ook nog niet vergeten) met Rouge Carmen
Citroen-DS3-Hatchback-Diesel-Grijs-003--25597685-Medium.jpg

Noir Obsidien met Rouge Carmen
5927761718_aed858a3e3_b.jpg

[size=x-small]Foto CitroenAZU op Citroen-forum.nl[/size]

Maar ja, gaat vermoedelijk niet meer voor 1 juli gebeuren. En dan zou ik de 1.4 HDi met EGS-bak moeten nemen.
Twijfel erg of het 'm dan wel gaat worden.

Oe, zwart met rood is ook erg chique!

Verbruik daalt inderdaad wat! Dat zal deels komen doordat het allemaal wat beter is ingereden. Nu zo'n 2800km onder de wieltjes door gehad. En ik "speel" nu wat minder. Kon onlangs volgens de boordcomputer ruim 1000km op de tank rijden. Uiteraard onder bepaalde omstandigheden (80-90km/u).
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met mijn keuze. Sterker, ik ben er nú meer tevreden mee, dan tijdens de eerste twee weken. (En toen was ik al dik tevreden). Goede zaak dus.

De 1.4 is wel wat karig inderdaad. Wanneer mag/moet/wil je bestellen? Ik zou er alles aan doen om de sleutels voor 1 juli te krijgen! De 1.6 maakt de DS3 relatief vlot in z'n klasse. Met die 1.4 zou ik ook heel sterk twijfelen hoor!

Ton. zei:
De 1.4 is wel wat karig inderdaad. Wanneer mag/moet/wil je bestellen? Ik zou er alles aan doen om de sleutels voor 1 juli te krijgen! De 1.6 maakt de DS3 relatief vlot in z'n klasse. Met die 1.4 zou ik ook heel sterk twijfelen hoor!

Mag/moet: nnb.
Wil: Vóór 1 juli a.s. :D

Op zich heb ik niets tegen de 1.4 HDi. Ik begrijp dat het een prettige machine is. Alleen de combinatie met de EGS-bak.. :(

Ik ken die bak niet. Maar dat is dus niet echt een aanrader? Het aantal (het gebrek aan) pk's is wat mij vooral tegen staat. Als de DS3 dezelfde prestaties heeft als wat wordt opgegeven voor de 208 met die motor/versnellingsbak...oef...
Nu ben ik verwend, dat weet ik.

Ken 'm ook niet. Maar ik vind het geen lekker vooruitzicht.
Daarnaast heb ik in zo'n autootje liever een handgeschakelde bak.

Zou op voorhand best kunnen leven met die 70 pk 1.4 HDi.
Tegen die tijd, mocht het nodig zijn, maar eens aan de tand voelen, die motor/bak-combinatie.

Volgens mij moet de auto -om nog in de 14% bijtelling te vallen- voor 1 juli a.s. op naam staan.

@ de collega-DS3-coureurs-met-MyWay-systeem,

Ik heb vrijdag een kabeltje gekocht en mijn telefoon (Iphone) gekoppelt via de Aux-aansluiting. Klopt het dat ik dan niet via de knopjes op het stuur/dashboard de opdracht kan geven om een volgend nummer af te spelen van die Iphone (of wat er ook maar via AUX is gekoppeld)? Zou jammer zijn.

Dat kan inderdaad helaas niet.

Dan zou je een soort van connecting box nodig hebben, maar ik vraag mij af of dit werkt met het MyWay-systeem.

Volgens mij niet. Jammer, maar 't is niet anders. Wellicht dat ik dan een klein MP3-spelertje koop en die in de auto leg. In plaats van mijn telefoon als MP3-speler te gebruiken.

Verbruik volgens de verbruiksmonitor op deze site site loopt trouwens terug naar ongeveer 5l/100km: https://www.autoweek.nl/myautoweek/mijnverbruik.php?myauto=95862&cache=no
Wel vreemd van die enorme piek, maar ik heb de bonnetjes erbij gepakt (voor zover ik ze nog had) en volgens mij wel goed ingevuld.
Ook komt het niet helemaal overeen met wat ik zelf uitreken, maar kan zijn dat ik in mijn calculatie een foutje maak.

Vanmorgen was ik in Utrecht, en ik parkeerde mijn auto bij een winkelcentrum. Ik stap uit en zie dit:

IMG_0012.jpg

IMG_0015.jpg

Maar vervolgens draai ik mij om, en zie dit (ongelogen!):
IMG_0013.jpg

Leuk om er zo een stel tegen te komen (y)
Zit er nou verschil in de achterlichten van de rode en de gele die naast elkaar geparkeerd staan?

Vermoed dat we een stuk minder nieuwe DS3'tjes gaan zien na 1 juli .. :(
Peugeot 208 heeft trouwens hetzelfde 'euvel' ..

Scherp gezien!
De rode heeft chromen accenten in de achterlichten. Heb ik ook:
P1000307.jpg

Op de DS3 is veel aan chromen accenten te bestellen, met het risico dat het snel kitsch wordt. Heb het daarom bij alleen een lijntje in de achterlichten gelaten.

De rode heeft ook nog een chromen randje onder de achterruit, en onderaan de portieren.

Ik ben er ook bang voor! Hopelijk komt PSA met een motor die aan de eisen voldoet en toch nog een beetje leuk van z'n plek komt...

Als je er op let zie je ze idd steeds vaker!
Over precies een week kan ik 'm ophalen bij de dealer! :)

Klopt, nu ruim 6000 DS3-en op kenteken!

Mooi! Nog eventjes wachten en dan scheur jij ook rond! Veel plezier alvast. :)

Haha, een ongeplande DS3 meeting. Dat chromen randje onder de achterruit bij die knalrode vind ik trouwens niet mooi. Op enkele kleuren vind ik de chromen deurstrip wel mooi (zoals mijn kleur).

De chromen inzetringen voor de achterlichten maken de achterlichten veel frisser om te zien.

Klopt! En chromen deurstrip past wel goed op het donkere rood, en ook op zwart trouwens. Maar het stripje onderaan de achterruit heeft ook niet mijn voorkeur. Ook de chromen spiegels op de DS3 vind ik niet echt mooi. Maar dat maakt de DS3 wel een enorm leuk model. Er is er bijna geen één hetzelfde.

Kleine update:

DS3 is even naar de Citroëndealer in Zwolle geweest (welke nu ook een DS-center is. Compleet nieuwe showroom; mooi geworden!). Daar zijn de achterspoiler, de luxe kentekenplaten en de lifehammer gemonteerd.
Alles is netjes door Emerpark gedaan. Tevens kreeg ik de auto netjes gewassen terug (y)

De service die min of meer ontbrak bij aflevering (andere dealer) wordt door deze dealer zonder problemen gegeven!

IMG_0017.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0018.jpg

Gelijk die sticker van Motorhuis verwijderen en vervangen door de vrienden van Emerpark Zwolle!

Mooie combinatie, Gris Manitoba met Rouge Carmen! En dat spoilertje maakt 'm af!

Als regelmatige 'meelezer' op dit forum volg ik de talrijke DS3-topics al een tijdje. Ik heb zelf eind februari een DS3 e-HDi So Chic besteld, in de kleur Gris Shark met dak en spiegels in Rouge Carmen. Verder het rode leren interieur (Cuir Claudia Amarante), rode Carmen dashboard en MyWay comfort pakket. Ook de THP-achterspoiler komt erop en 16"lichtmetalen velgen Ashera in Rouge Carmen. Dus echt een grijs/rood combinatie.

Ik zal op het moment dat de auto er is (eind april/begin mei) wel wat foto's plaatsen. Voorlopig moet ik nog even geduld hebben ;-)

Ah, heel goed, nog een DS3-rijder! Gefeliciteerd!
Ben erg benieuwd naar de Gris Shark kleur (was er nog niet toen ik de mijne bestelde), dus de foto's zijn t.z.t. meer dan welkom op het forum. :D

Netjes!

't Blijft toch wel een gaaf karretje hoor.. (y)
Dijkstra Almere vond ik trouwens als "DS Center" tegenvallen.

Davidoff zei:
Netjes!

't Blijft toch wel een gaaf karretje hoor.. (y)
Dijkstra Almere vond ik trouwens als "DS Center" tegenvallen.

Ik ben één keer bij Dijkstra Almere naar binnen gelopen, omdat ik wist dat daar een Gris Manitoba/Rouge Carmen DS3 stond. En wilde de kleur graag live zien.
Werd prima te woord gestaan! Stond ook een heel rijtje DS3's. Maar niet zo ingedeeld als in Zwolle. Nou vind ik dát niet zo spannend, wel hoe ik behandeld word. En dat was ook daar goed.

Ik word meestal ook wel prima te woord gestaan bij dealers.
De ellende begint pas als je iets van ze wilt.. :D

Dat is ook zo.
Nou wilde ik graag van Emerpark dat zij (en dus niet de dealer welke de auto had geleverd) de spoiler/kentekenplaten/lifehammer zouden monteren.

En ondanks wat terughoudendheid van de dealer waar de DS3 vandaan kwam wilde Emerpark dit graag doen. Geen probleem. En als bonus ook nog mijn auto gewassen dus. Goede ervaring tot nu toe dus!

Ton. zei:
En ondanks wat terughoudendheid van de dealer waar de DS3 vandaan kwam wilde Emerpark dit graag doen. Geen probleem. En als bonus ook nog mijn auto gewassen dus. Goede ervaring tot nu toe dus!

Zo hoort het toch ook? Goede ervaring die je ook weer deelt met familie en vrienden.
Bevalt de DS3 nog steeds?

Ik denk dat ik wel een streep kan gaan zetten door de DS3. Een Mégane lijkt me ook wel interessant.. :T
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat PSA het niet voor elkaar krijgt om de uitstoot van hun B-segmentertjes omlaag te krijgen zonder gebruik te moeten maken van de EGS/2-Tronic-versnellingsbak. Renault kan de Mégane (C-segment) zelfs ná 1 juli nog steeds in de 14% bijtelling houden, en voor zover ik weet met handgeschakelde versnellingsbak.
Jammer hoor.

Vind ik ook erg triest dat ze dat niet kunnen. En ze hadden met dit blok zo'n goede troef in handen :(

Vijfentwintig zei:
Mooie combinatie, Gris Manitoba met Rouge Carmen! En dat spoilertje maakt 'm af!

Als regelmatige 'meelezer' op dit forum volg ik de talrijke DS3-topics al een tijdje. Ik heb zelf eind februari een DS3 e-HDi So Chic besteld, in de kleur Gris Shark met dak en spiegels in Rouge Carmen. Verder het rode leren interieur (Cuir Claudia Amarante), rode Carmen dashboard en MyWay comfort pakket. Ook de THP-achterspoiler komt erop en 16"lichtmetalen velgen Ashera in Rouge Carmen. Dus echt een grijs/rood combinatie.

Ik zal op het moment dat de auto er is (eind april/begin mei) wel wat foto's plaatsen. Voorlopig moet ik nog even geduld hebben ;-)

Lijkt mij een hele mooie combinatie.

WOF

Vandaag is er een DS3 meeting, met Citroëndealer Emerpark Zwolle als verzamelplaats. Voor mij om de hoek dus.
Door andere verplichtingen kan ik de toerrit niet meerijden, maar om even een kijkje te nemen bij het verzamelen was al meer dan de moeite waard.
Heb er een ruim uur rond gelopen en met verschillende mensen gesproken, erg leuk.

IMG_0023.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0025.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0030.jpg

IMG_0031.jpg

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0036.jpg

IMG_0037.jpg

IMG_0038.jpg

Wat betreft mijn DS3 z'n verbruik:
Code:
Datum	Km-stand	Afstand	Hoev.					€	ø		 
24-03-2012	6.950	656,0	33,32	diesel		snelweg		49,95	5,08	 	
20-03-2012	6.294	789,0	41,52	diesel		snelweg		62,25	5,26	 	
14-03-2012	5.505	739,0	38,13	diesel		snelweg		57,16	5,16	 	
08-03-2012	4.766	799,0	37,51	diesel		snelweg		56,98	4,69	 	
04-03-2012	3.967	659,0	41,34	diesel		snelweg		61,97	6,27	 	
01-03-2012	3.308	637,0	32,43	diesel		snelweg		48,29	5,09	 	
21-02-2012	2.671	725,0	38,93	diesel		snelweg		59,13	5,37	 	
11-02-2012	1.946	558,0	38,97	diesel		snelweg		38,97	6,98	 	
05-02-2012	1.388	585,0	30,85	diesel		snelweg		45,63	5,27	 	
31-01-2012	803	796,0	40,50	diesel		snelweg		47,27	5,09

Thanks, dat was ook het algehele gevoel vanmorgen.
Hoe goed een Polo, Yaris of Punto ook is, een DS3 is toch even wat anders.

Terug
Bovenaan