Pietzoveel
Asfaltkampioen
Doe mij een pilletje & een breezer ananas, doe d'r ook maar een dubbele whisky bij..... bij zo'n civic gaan alle remmen los... zal wel een verward persoon zijn geweest.... triest!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.
Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.
Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Leon in z'n SEAT zei:Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.
Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ah helder. Dat het 'niet netjes' was komt wat nonchalant over in mijn optiek, maar dat is dus een kwestie van interpretatie. Dat je nog wel het benul had om voor het rode verkeerslicht te wachten geeft in ieder geval aan dat je je gezond verstand niet volledig uitgeschakeld hebt. Daarbij: (veel) te hard rijden is in veel gevallen wel wat anders dan asociaal rijden. Maakt het niet minder verboden, maar gezien het verhaal was jij er bewuster mee bezig dan die Civic-bestuurder. Kan me overigens een aflevering van BodW herinneren waarbij ook een hardrijdende wegpiraat staande werd gehouden. Was een soortgelijk verhaal als dat van jou, die moest (ok: wilde...) met spoed naar het ziekenhuis. Volgens mij wel aantoonbaar, anders komt iedereen met dat verhaal natuurlijk. Maar die kon met een soort van waarschuwing z'n weg vervolgen terwijl zijn gedrag rationeel gezien wel een boete of zelfs rijontzegging waard zou zijn op basis van de snelheid.Gewoon Dirk zei:Leon in z'n SEAT zei:Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.
Gewoon Dirk zei:Leon in z'n SEAT zei:Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.
Blackadder the 5th zei:Gewoon Dirk zei:Leon in z'n SEAT zei:Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Een vraag, had je op dat moment meer het gevoel dan anders dat andere weggebruikers je erg in de weg reden?
Gewoon Dirk zei:Blackadder the 5th zei:Gewoon Dirk zei:Leon in z'n SEAT zei:Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Een vraag, had je op dat moment meer het gevoel dan anders dat andere weggebruikers je erg in de weg reden?
Nee, eigenlijk niet. Dit kan komen doordat ik nu net na de ochtendspits reed terwijl ik normaal altijd in de spits rij.
Sodeknetter. Mazzel dat de fietsers er zo te horen goed van af gekomen zijn. Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.Carfanatic zei:beelden van een achtervolging door antwerpen
https://www.dailymotion.com/video/x6w7yoi
michel1975 zei:Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.
Volgens de instructie hier in Nederland hadden ze af moeten breken. Zeker na de eerste aangerden fietser of in ieder geval de snelheid er uit laten lopen. De heli was al in de buurt maar daar hoorde je de meldkamer niet over. Er was ook niet echt sprake van samenwerking. Gezien het beperkte gebied hadden een aantal auto's af kunnen zakken en de terugweg kunnen blokkeren. Zeker ook omdat duidelijk was dat hij een paar keer terugreed naar de plek waar hij vandaan kwam. Dat ze hem pakten was meer geluk dan wijsheid.W212 zei:michel1975 zei:Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.
In het verleden bij wegmisbruikers ook vaak van die filmpjes bij de Belgische grens. Als een malle achter drugsrunners aan jagen door dorpjes en steden. Je zal er lopen / fietsen met je kinderen. Ik snap wel dat je als politie niet makkelijk opgeeft en dat de adrenaline hoog oploopt, maar deze kerel had ook zomaar iemand dood kunnen rijden.
Leon in z'n SEAT zei:Van die virtuele drempels hebben we hier in de buurt ook eens gehad, jaren geleden. Het werkt gemiddeld één keer per persoon schat ik. Daarna kan het gas er weer op blijven.
Dat is met recht een idiote actie.Leon in z'n SEAT zei:https://www.tubantia.nl/enschede/automobilist-weigert-te-krabben-en-knalt-tegen-lantaarnpaal-in-enschede-op~a5dd3677/
Zie die foto ook. Wat ben je dan een dom konijn zeg![]()
Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
ReRichard zei:Gewoon Dirk zei:verlichting2 zei:@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.
Volmondig Ja, rijd jezelf alsjeblieft kapot als je het in je kop haalt te rijden zoals de mongool in de civic. Doe het dan wel goed en zorg ervoor dat revalidatie (die ongetwijfeld door de maatschappij betaald kan worden) niet meer nodig is.
Rembrandt zei:(..)
Vandaar dat ik dat gele mannetje heb geplaatst. Maar daar kunnen "mensen" kennelijk moeilijk van afblijven.![]()
Ik begrijp het niet?Apenheul zei:
Ongelovelijk dat je zoveel risico neemt om een centje bij te verdienen. Zet niet echt zoden aan de dijk want de buit moet met minimaal 5 man gedeeld worden.rke zei:Ik begrijp het niet?Apenheul zei:
Een trucker heeft toch een telefoon bij zich?
Even oom agent bellen en ze hebben een heterdaadje wat minimaal vijf man achter de tralies laat verdwijnen.
Boppie zei:Weer een die de plank misslaat.
in al hun slimheid zo dom als het achtereind van een varken. Ga maar eens met een bezorger praten. Zijn mensen waar we graag tegenaanschoppen die voor een mager loon zich helemaal het schompes rijden om het maar voor elkaar te krijgen. Maar oh oh als het pakket te laat is....
Dit is wat het volk zelf creëert. Leer er maar mee leven.
Dodelijke ongelukken op A10 en N210 mogelijk gevolg van verkeersruzie
De fatale ongelukken gisteren op de ring A10 in Amsterdam en de N210 bij Lekkerkerk waren mogelijk het gevolg van een verkeersruzie. De politie houdt rekening met dat scenario op basis van de eerste onderzoeksresultaten.
Ter hoogte van Oostzaan op de A10 kwamen gisteren een 44-jarige man uit Wormerveer en een 34-jarige Amsterdamse die samen op een motor reden om het leven. De bestuurder van een auto die er vermoedelijk bij betrokken was, een man van 52 uit Krommenie, werd aangehouden. Hij zit nog vast.
Bij het ongeluk op de N210 bij Lekkerkerk kwamen een man en een vrouw van 29 om het leven. Er waren drie voertuigen bij betrokken. Volgens de politie was ook daar mogelijk een ruzie in het verkeer de oorzaak. Er zou rond 14.15 uur een conflict zijn geweest bij de Algerabrug bij Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel. Een man van 28 is aangehouden. De politie onderzoekt nog wat hij met het ongeluk te maken heeft.
https://nos.nl/artikel/2264947-dodelijke-ongelukken-op-a10-en-n210-mogelijk-gevolg-van-verkeersruzie.html
Betrokkene (52) fataal ongeluk A10 verdacht van doodslag
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de 52-jarige bestuurder die afgelopen zondag betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval op de A10 bij het Coenplein van doodslag. De rechter-commissaris besloot donderdag dat hij langer vast blijft zitten.
Het OM meldt dat uit onderzoek van de politie is gebleken dat een verkeersruzie voorafging aan het fatale ongeval. Bij het ongeluk kwamen twee opzittenden van een motor, een 44-jarige man en een 34-jarige vrouw, om het leven.
De motorrijder zou de automobilist hebben afgesneden bij het Coenplein, waarop de verdachte hard moest remmen en de vangrail raakte. De bestuurder is hierna achter de motorrijder aangereden en heeft volgens getuigen meerdere keren naar rechts gestuurd richting de motor.
Bij de laatste keer zou hij de motor hebben geraakt, waarop het voertuig omviel.
https://www.nu.nl/binnenland/5652605/betrokkene-52-fataal-ongeluk-a10-verdacht-van-doodslag.html
rke zei:Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.
P Klieder zei:rke zei:Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.
Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.
P Klieder zei:rke zei:Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.
Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.
Boppie zei:P Klieder zei:rke zei:Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.
Tenzij je zelf stuurt is het makkelijk praten van de zijlijn. Maar goed, mensen zijn knap egoïstisch tegenwoordig. Ik hoop dat ik je verkeerd inschat, maar ik vind jouw redenatie best beledigend en zeer kort door de bocht.