Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Doe mij een pilletje & een breezer ananas, doe d'r ook maar een dubbele whisky bij..... bij zo'n civic gaan alle remmen los... zal wel een verward persoon zijn geweest.... triest!
 
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.
 
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
 
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?
 
Leon in z'n SEAT zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?

Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.
 
Gewoon Dirk zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?

Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.
Ah helder. Dat het 'niet netjes' was komt wat nonchalant over in mijn optiek, maar dat is dus een kwestie van interpretatie. Dat je nog wel het benul had om voor het rode verkeerslicht te wachten geeft in ieder geval aan dat je je gezond verstand niet volledig uitgeschakeld hebt. Daarbij: (veel) te hard rijden is in veel gevallen wel wat anders dan asociaal rijden. Maakt het niet minder verboden, maar gezien het verhaal was jij er bewuster mee bezig dan die Civic-bestuurder. Kan me overigens een aflevering van BodW herinneren waarbij ook een hardrijdende wegpiraat staande werd gehouden. Was een soortgelijk verhaal als dat van jou, die moest (ok: wilde...) met spoed naar het ziekenhuis. Volgens mij wel aantoonbaar, anders komt iedereen met dat verhaal natuurlijk. Maar die kon met een soort van waarschuwing z'n weg vervolgen terwijl zijn gedrag rationeel gezien wel een boete of zelfs rijontzegging waard zou zijn op basis van de snelheid.
 
Gewoon Dirk zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?

Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.

Een vraag, had je op dat moment meer het gevoel dan anders dat andere weggebruikers je erg in de weg reden?
 
Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?

Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.

Een vraag, had je op dat moment meer het gevoel dan anders dat andere weggebruikers je erg in de weg reden?

Nee, eigenlijk niet. Dit kan komen doordat ik nu net na de ochtendspits reed terwijl ik normaal altijd in de spits rij.
 
Gewoon Dirk zei:
Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Ik heb me ooit eens op vergelijkbare wijze door het verkeer bewogen als de Civic bestuurder. Dat was nadat ik een telefoontje kreeg dat mijn vader een hartaanval had gehad en in de ambulance naar het ziekenhuis. Hoewel ik me realiseer dat dit niet netjes was en dat het me waarschijnlijk mijn rijbewijs had gekost mocht ik gepakt zijn denk ik niet dat ik anders zou rijden mocht ik nog eens zo'n telefoontje krijgen.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.
Ok, maar wat nou als je zoals in het voorbeeld ook door rood was gereden en je had die peugeot frontaal geraakt. Met alle gevolgen van dien. Was het dan nog steeds ok geweest?

Ik zeg hier toch duidelijk niet dat het ok was. Ik geef enkel een voorbeeld wanneer je, geleid door emotie, soms keuzes maakt die rationeel niet te verantwoorden zijn.
In mijn specifieke geval ben ik overigens wel voor rood blijven wachten, ik heb enkel zot hard gereden.

Een vraag, had je op dat moment meer het gevoel dan anders dat andere weggebruikers je erg in de weg reden?

Nee, eigenlijk niet. Dit kan komen doordat ik nu net na de ochtendspits reed terwijl ik normaal altijd in de spits rij.

Ik vraag dit omdat ik me kan voorstellen wanneer je haast hebt en met de aandacht ergens anders bent,
je sneller dingen over het hoofd ziet, die je anders, als je rustig rijdt en goed oplet wel opmerkt en op tijd op kunt anticiperen/opvangen.
 
Carfanatic zei:
beelden van een achtervolging door antwerpen
https://www.dailymotion.com/video/x6w7yoi
Sodeknetter. Mazzel dat de fietsers er zo te horen goed van af gekomen zijn. Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.
 
michel1975 zei:
Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.

In het verleden bij wegmisbruikers ook vaak van die filmpjes bij de Belgische grens. Als een malle achter drugsrunners aan jagen door dorpjes en steden. Je zal er lopen / fietsen met je kinderen. Ik snap wel dat je als politie niet makkelijk opgeeft en dat de adrenaline hoog oploopt, maar deze kerel had ook zomaar iemand dood kunnen rijden.
 
W212 zei:
michel1975 zei:
Maar ik had de achtervolging afgebroken. Zeker gezien het feit dat de heli in de buurt was. Een gestolen voertuig weegt niet op tegen aangereden omstanders.

In het verleden bij wegmisbruikers ook vaak van die filmpjes bij de Belgische grens. Als een malle achter drugsrunners aan jagen door dorpjes en steden. Je zal er lopen / fietsen met je kinderen. Ik snap wel dat je als politie niet makkelijk opgeeft en dat de adrenaline hoog oploopt, maar deze kerel had ook zomaar iemand dood kunnen rijden.
Volgens de instructie hier in Nederland hadden ze af moeten breken. Zeker na de eerste aangerden fietser of in ieder geval de snelheid er uit laten lopen. De heli was al in de buurt maar daar hoorde je de meldkamer niet over. Er was ook niet echt sprake van samenwerking. Gezien het beperkte gebied hadden een aantal auto's af kunnen zakken en de terugweg kunnen blokkeren. Zeker ook omdat duidelijk was dat hij een paar keer terugreed naar de plek waar hij vandaan kwam. Dat ze hem pakten was meer geluk dan wijsheid.
 
1VfqLT8.jpg


PPULdYo.jpg


(y)


q5VODVU.jpg


241km/h o_O
 
Tja.. het mag niet.. maar in DLD zijn er nog stukken weg waar het wel mag.. ook 2 strooks en in het donker, onverlicht. Net als op de dijk..
Wat is dan het verschil?

'makkelijk' scoren voor de politie, vind ik.
Tijdens de spits.. mensen willen snel naar huis.. kan mij voorstellen dat je daar bij Kornwerderzand wat te snel rijd.. als je eerder op de A7 al een boel vertraging gehad hebt.
 
Rechtdoor via het voorsoorteervak voor linksaf gaat niet goed. Ik ben maar even gekeerd om mij te melden als getuige voor het filmpje.

 
Kan niet goed zien wat er nu gebeurt... kwam de rechtdoor rijder voor jou van links?
In elk geval wat je beschrijft had zo in Rusland kunnen gebeuren en bij Idioten op de weg terecht kunnen komen.
 
Peugeot kwam van links. Daar heb je 3 stroken. 2 naar links, eentje rechtdoor en rechts. Hij reed op de middelste en ging vanaf daar rechtdoor.
 
Tja, toch maar even hier:
sP8AIFN.jpg


Ik heb dat ding er zo'n twee weken staan, en ik moet hem echt ELKE dag weer overeind zetten.
Elke dag wordt dat ding omgegooid.

De weg is 30km-zone, maar daar totaal niet op ingericht. Er komen zo'n 7000 fietsers per dag langs mijn huis. En er is geen stoep.
M.a.w. 30 km/u is er al vrij snel.
Vandaar dat ik dat gele mannetje heb geplaatst. Maar daar kunnen "mensen" kennelijk moeilijk van afblijven.:(
 
Uit ervaring weet ik dat er ongeveer 50 kg snelbeton in zo'n mannetje past, en daarmee "waait" het mannetje niet meer zo snel om.;)
 
Van die virtuele drempels hebben we hier in de buurt ook eens gehad, jaren geleden. Het werkt gemiddeld één keer per persoon schat ik. Daarna kan het gas er weer op blijven.
 
Leon in z'n SEAT zei:
Van die virtuele drempels hebben we hier in de buurt ook eens gehad, jaren geleden. Het werkt gemiddeld één keer per persoon schat ik. Daarna kan het gas er weer op blijven.

Ik denk zelf dat de combinatie van echte (verplaatsbare) drempels en virtuele drempels die er precies hetzelfde uitzien in een wijk het beste werkt.
Is alleen wel wat werk voor de gemeente (eens in de zoveel tijd de echte drempel verplaatsen naar een andere plek in de wijk).
 
https://www.tubantia.nl/enschede/automobilist-weigert-te-krabben-en-knalt-tegen-lantaarnpaal-in-enschede-op~a5dd3677/
Zie die foto ook. Wat ben je dan een dom konijn zeg o_O
 
Leon in z'n SEAT zei:
https://www.tubantia.nl/enschede/automobilist-weigert-te-krabben-en-knalt-tegen-lantaarnpaal-in-enschede-op~a5dd3677/
Zie die foto ook. Wat ben je dan een dom konijn zeg o_O
Dat is met recht een idiote actie.(n)
 
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.

Volmondig Ja, rijd jezelf alsjeblieft kapot als je het in je kop haalt te rijden zoals de mongool in de civic. Doe het dan wel goed en zorg ervoor dat revalidatie (die ongetwijfeld door de maatschappij betaald kan worden) niet meer nodig is.
 
ReRichard zei:
Gewoon Dirk zei:
verlichting2 zei:
@Durashift: ik begrijp je reactie. Het is geen goede gedachte, ben ik me van bewust.

Maar liever dat zo'n maloot het op die manier leert (dus niet dodelijk) dan dat hij er twee (jonge) gezinnen bij betrekt.

Naar jouw logica had ik dus best maar even een boom proberen terugkoppen en maanden lang moeten revalideren om in te zien dat mijn weggedrag echt niet kon? We weten niet of er wel of niet een reden was om zo te rijden voor de Civic, daarom zou ik dit soort verwensingen altijd achterwege laten.

Volmondig Ja, rijd jezelf alsjeblieft kapot als je het in je kop haalt te rijden zoals de mongool in de civic. Doe het dan wel goed en zorg ervoor dat revalidatie (die ongetwijfeld door de maatschappij betaald kan worden) niet meer nodig is.

Lekker sociaal wezen ben jij. Selectief quoten waardoor relevante context verdwijnt en vervolgens iemand die jou niets aangedaan heeft de dood in wensen. Jij zal het vast goed doen op verjaardagsfeestjes. (n)(n)(n)
 
Graag op een vriendelijke manier met elkaar de discussie aangaan.

Ivanov
AutoWeek Moderator
 
Net nog even een noodstop moeten maken voor een moeder met kind die vanachter een geparkeerde bus de weg op liep. Goed gekozen plek om een drukke weg over te steken, ook mooi om te zien dat ze me alsnog niet opmerkte want het mobieltje was uiteraard belangrijker(n)
 
Rembrandt zei:
(..)
Vandaar dat ik dat gele mannetje heb geplaatst. Maar daar kunnen "mensen" kennelijk moeilijk van afblijven.:(

Ja, leuk doelwit om tijdens het fietsen een trap tegenaan te geven, door de schooljeugd, denk? ;)

Zou het ook helpen, zo'n poppetje?

Als ik ze zie, denk ik eigenlijk meer: oh, hier wonen (ook weer) bezorgde ouders...:rolleyes:
 
Merkwaardige vorm van misdaad inderdaad, gezien de onzekere factoren waardoor de kans dat het helemaal fout loopt groot is. Bedenk ook dat je maar een relatief klein deel van de lading over krijgt geheveld in een auto, zowel vanwege ruimte- als tijdsbeperkingen.
 
30 iPhone X overhevelen en je hebt een verkoopwaarde van 30 mille in je handen. In de winkel. Maak er eens 60 telefoons van. Iemand die van binnen uit een seintje geeft want er loopt een volk op de vloer soms....kenteken van de auto doorgeven, chauffeur ziet en merkt niet dat er achter zijn kont een auto zit, ze leiden hem al af door irritant te doen. Als bedrijf zorgen dat er standaard een camera op de achterkant staat.
 
Gisteren op de N61 direct na een (2-baans)rotonde een Belg die het nodig vond om zonder richting aan te geven terug te komen naar rechts.
Gelukkig lette ik wel op en beschikte de gehuurde Captur over goede remmen, toen ik hem inhaalde bleek het oudere man te zijn die stug voor zich uitstaarde


(Zo'n Captur is trouwens wel smerig onderstuurd)
 
Weer een die de plank misslaat.

in al hun slimheid zo dom als het achtereind van een varken. Ga maar eens met een bezorger praten. Zijn mensen waar we graag tegenaanschoppen die voor een mager loon zich helemaal het schompes rijden om het maar voor elkaar te krijgen. Maar oh oh als het pakket te laat is....

Dit is wat het volk zelf creëert. Leer er maar mee leven.
 
Boppie zei:
Weer een die de plank misslaat.

in al hun slimheid zo dom als het achtereind van een varken. Ga maar eens met een bezorger praten. Zijn mensen waar we graag tegenaanschoppen die voor een mager loon zich helemaal het schompes rijden om het maar voor elkaar te krijgen. Maar oh oh als het pakket te laat is....

Dit is wat het volk zelf creëert. Leer er maar mee leven.

Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.
 
Dodelijke ongelukken op A10 en N210 mogelijk gevolg van verkeersruzie

De fatale ongelukken gisteren op de ring A10 in Amsterdam en de N210 bij Lekkerkerk waren mogelijk het gevolg van een verkeersruzie. De politie houdt rekening met dat scenario op basis van de eerste onderzoeksresultaten.

Ter hoogte van Oostzaan op de A10 kwamen gisteren een 44-jarige man uit Wormerveer en een 34-jarige Amsterdamse die samen op een motor reden om het leven. De bestuurder van een auto die er vermoedelijk bij betrokken was, een man van 52 uit Krommenie, werd aangehouden. Hij zit nog vast.

Bij het ongeluk op de N210 bij Lekkerkerk kwamen een man en een vrouw van 29 om het leven. Er waren drie voertuigen bij betrokken. Volgens de politie was ook daar mogelijk een ruzie in het verkeer de oorzaak. Er zou rond 14.15 uur een conflict zijn geweest bij de Algerabrug bij Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel. Een man van 28 is aangehouden. De politie onderzoekt nog wat hij met het ongeluk te maken heeft.
https://nos.nl/artikel/2264947-dodelijke-ongelukken-op-a10-en-n210-mogelijk-gevolg-van-verkeersruzie.html

Over idiote acties gesproken :(
 
Tsja....van het weekend ook een die als een idioot reageerde omdat ik de claxon gebruikte. Volgas achter mij aan en dan kleven. Het zal mij de pis lauw maken, ik neem mijn maatregelen wel. Maar mensen zijn zo snel op de tenen getrapt soms.
 
Betrokkene (52) fataal ongeluk A10 verdacht van doodslag


Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de 52-jarige bestuurder die afgelopen zondag betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval op de A10 bij het Coenplein van doodslag. De rechter-commissaris besloot donderdag dat hij langer vast blijft zitten.

Het OM meldt dat uit onderzoek van de politie is gebleken dat een verkeersruzie voorafging aan het fatale ongeval. Bij het ongeluk kwamen twee opzittenden van een motor, een 44-jarige man en een 34-jarige vrouw, om het leven.

De motorrijder zou de automobilist hebben afgesneden bij het Coenplein, waarop de verdachte hard moest remmen en de vangrail raakte. De bestuurder is hierna achter de motorrijder aangereden en heeft volgens getuigen meerdere keren naar rechts gestuurd richting de motor.

Bij de laatste keer zou hij de motor hebben geraakt, waarop het voertuig omviel.
https://www.nu.nl/binnenland/5652605/betrokkene-52-fataal-ongeluk-a10-verdacht-van-doodslag.html
 
rke zei:
Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.

Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.
 
P Klieder zei:
rke zei:
Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.

Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.

Net zo als ongenuanceerde berichten zoals deze.
 
P Klieder zei:
rke zei:
Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.

Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.

Je hebt gelijk, slechts het verlangen naar werk dwingt deze mensen dit werk te doen.

Tijd voor een vakbond van koeriers.
 
P Klieder zei:
rke zei:
Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.

Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.

Tenzij je zelf stuurt is het makkelijk praten van de zijlijn. Maar goed, mensen zijn knap egoïstisch tegenwoordig. Ik hoop dat ik je verkeerd inschat, maar ik vind jouw redenatie best beledigend en zeer kort door de bocht.
 
Boppie zei:
P Klieder zei:
rke zei:
Die bezorgers hebben inderdaad een slecht baantje. Strakke, nauwelijks haalbare schema's, nergens parkeerruimte en soms zelfs met een eigen auto rondcrossen voor centen per uur. Iedere vertraging door files betekent (vaak onbetaalde) verlenging van de werktijd. En parkeer maar eens zo'n xxl-dhl-boes in een straat waar ze dagelijks met normale botsdoosjes vechten om de laatste parkeercentimeters.

Niemand maar dan ook niemand die hen dwingt dit werk te doen. Excuses zoeken om je werk slecht te doen kunnen het riool in.

Tenzij je zelf stuurt is het makkelijk praten van de zijlijn. Maar goed, mensen zijn knap egoïstisch tegenwoordig. Ik hoop dat ik je verkeerd inschat, maar ik vind jouw redenatie best beledigend en zeer kort door de bocht.

Ergens hebben beide kampen wel een beetje gelijk. Dat je een baas hebt die door lage tarieven gedwongen wordt onmogelijke eisen te stellen, is een ding. Maar aan de andere kant zijn die condities geen vrijbrief verkeersregels aan den laars te lappen.

Misschien moeten we als consument een beetje sturen en alleen koeriers inhuren die geen verkeersovertredingen maken. Alleen bedrijven inhuren die het keurmerk keurige-kourier hebben.

Nah, dat gaat niet gebeuren. Zelfs het keurmerk heeft geen bestaansrecht dankzij de (vele) klanten die puur op basis van centen een koerier kiezen.

Is het dan tijd dat vakbonden middels stakingen de boel recht zetten? Normale tarieven eisen zodat koeriers hun werk naar behoren kunnen uitvoeren?
Tarieven die veel hoger zullen uitvallen omdat wij op veel plaatsen geen parkeermogelijkheden willen laten creëren? En de foutparkerende particulier (of taxi) die even met de alarmlichten het strompelende oudje laat instappen op een plek waar iedereen er last van heeft? Oma haar uitje ontzeggen, dan maar?

En welke groepen worden nog meer door de omstandigheden gedwongen de verkeersveiligheid met een korrel zout te nemen?
De vergadertijger die onderweg even mee vergadert?
De beheerder die onderweg meepuzzelt voor een mogelijke oplossing?
De verkoper die in de auto nog even de contracten laat oplezen door 'slimme' software?
Of de vrachtwagenchauffeur die onderweg nog berichten krijgt met documenten en routewijzigingen?

Ik zie een beerput met op de bodem verkeer wat misschien wel zo veilig is dat we het milieu eindelijk kunnen verlossen van al die rondsjezende, loodzware kreukelrandjes.
 
Terug
Bovenaan