Mercedes-Benz EQS (exterieur @ pag. 2)

Passchier zei:
CD9LOP zei:
Amg versie, bijna 2700kg leeggewicht, ongelooflijk, is dat vooruitgang?

Is gewicht wel net zo'n belangrijk punt bij electrisch aangedreven auto's?
Tuurlijk is dat belangrijk. Een lichtere auto rijdt altijd beter dan een zware auto, ongeacht de aandrijving. Hoe minder massa in bedwang gehouden moet worden, hoe beter. Geldt zowel voor wegligging als comfort. Bovendien, hoe zwaarder de aandrijflijn, hoe zwaarder diverse andere zaken ook moeten, zoals onderstelcomponenten (vering, draagarmen, wielen) en remmen. En sowieso is een groot deel van dat enorme vermogen nu nodig om de eigen obesitas te overwinnen. Vergelijk het maar met fietsen op een e-bike zonder de ondersteuning te gebruiken, gaat gewoon belachelijk zwaar.

CD9LOP zei:
Passchier zei:
CD9LOP zei:

Is gewicht wel net zo'n belangrijk punt bij elektrisch aangedreven auto's?
De extreme vermogens ook veel te gevaarlijk in bereik van gemiddelde bestuurders.
Heb je hem weer met zijn onzin, dat jij veel vermogen niks vind dat is prima, maar doe niet alsof het voor iedereen een probleem is.

Frits79 zei:
CD9LOP zei:
Passchier zei:
CD9LOP zei:

Is gewicht wel net zo'n belangrijk punt bij elektrisch aangedreven auto's?
De extreme vermogens ook veel te gevaarlijk in bereik van gemiddelde bestuurders.
Heb je hem weer met zijn onzin, dat jij veel vermogen niks vind dat is prima, maar doe niet alsof het voor iedereen een probleem is.

Daar hebben we fritsje weer.

CD9LOP zei:
Passchier zei:
CD9LOP zei:

Is gewicht wel net zo'n belangrijk punt bij electrisch aangedreven auto's?

Voor de elektromotor met surplus aan kracht niet maar een dergelijk extreem hoog gewicht en zeer groot accupakket is niet de kant welke het op moet gaan m.i. .

Nee maar goed, jij realiseert je toch ook wel dat de techniek op dit moment niet zo ver is dat we 700km ver komen met 10kg aan accupakket?
Met andere woorden, er is geen alternatief. Of zie jij die wel?

Vandaag werd ik op de snelweg ingehaald door een EQS, en hoewel ik heel erg aan het model heb moeten wennen vond ik het nu toch echt een prachtige auto. Zo in het echt en tussen het andere verkeer zag ie er gewoon gelikt uit.

MB 300SL zei:
Vandaag werd ik op de snelweg ingehaald door een EQS, en hoewel ik heel erg aan het model heb moeten wennen vond ik het nu toch echt een prachtige auto. Zo in het echt en tussen het andere verkeer zag ie er gewoon gelikt uit.

Aardige wagen maar beslist geen 'S' klasse waardige uitstraling m.i.

Hoewel ik het meestal niet met hem eens ben moet ik CDLOP deze keer gelijk geven. Gisteren was ik in Amsterdam en had wat tijd over, ben even bij Stern binnen gelopen. In de showroom stonden een stuk of 6 EQS-en naast elkaar, en ze konden mij niet bekoren. Vooral qua interieur, ik vind het niet mooi genoeg en de zit achterin is top-limo onwaardig. Ik zat met mijn vrij normale lengte ingeklemd tegen het plafond, en de stand van de achterzitting zorgt voor een buitengewoon onprettige zit.
Materiaalgebruik interieur viel mij ook tegen, mijn E-Klasse is 10x mooier afgewerkt van binnen.
En de buitenkant, het oogt netjes en heel glad, maar ook weer top-limo onwaardig. Verderop stond een S-Klasse, wat een verschil qua uitstraling!

Nee, voor mij wordt het zeker geen EQS, en ook geen EQE. Ik hoop wel dat Mercedes met iets beters komt tegen de tijd dat ik klaar ben om EV te gaan rijden, anders zal mijn keuze dan op een ander merk vallen.

Gewoon wachten op nieuwe E klasse plugin hybrid, zal er ongetwijfeld komen en dan beste van twee werelden, flink EV bereik en ook zuinig op benzine. En mooi klassiek ontwerp. Vind de EQS ook klein ogen, lijkt meer C klasse formaat dan zelfs E..... .

Mercedes EQS MANUFAKTUR, speciale kleuren en aankleding interieur:

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-1.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-2-1.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-3-1.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-4.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-9.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-8.jpg

mercedes-eqs-manufaktur-2022-970-10.jpg

Bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-eqs-manufaktur-behandeling-is-fraai-3430029

Sowieso een verbetering. Ik begrijp dan ook niet dat Benz het front niet vanaf het begin zo heeft uitgevoerd i.p.v. met dat goedkoop ogende stuk kaal zwart plastic.

Stuk beter qua looks.
Maar wat ik vooral opvallend vind: zonder veel aanpassing is het trekgewicht plots gestegen van 750kg naar 1700kg.
Hopelijk is dat een nieuwe trend.

Goede verbetering!
zonder veel aanpassing is het trekgewicht plots gestegen van 750kg naar 1700kg.

Dat weet je niet, het lijkt er op dat er intern veel aan de koeling is veranderd. Dus 'zonder veel aanpassing' lijkt me wat voorbarig.

Wat ik bedoel, is dat er dus niet ineens een heel andere auto hoeft te staan om zo'n verhoging van de trekgewichten te bewerkstelligen. Dan kunnen andere merken dit ook.

Ik kan me bv nog steeds niet voorstellen dat een Volkswagen ID4 met 284 pk en volcontinu trekkracht (want electrisch) niet meer dan 1000kg kan trekken. Als dat met wat aanpassingen aan de koeling kan worden opgehoogd, is dat wellicht in de nabije toekomst mogelijk. En ja, dat is voor eigen parochie preken, want die auto staat toevallig op mijn lijstje...... :p

Het gaat hier alleen toch echt over de vernieuwde EQS... Daar heeft een VW budget-EV niks mee te maken.

Het gaat hier alleen toch echt over de vernieuwde EQS... Daar heeft een VW budget-EV niks mee te maken.
Lees nou eerst zijn reactie eens goed door voor dat je hier begint te kwaken.
Als Mercedes de koeling kan aanpassen waarom zou VW dat dan niet kunnen?

Lees nou eerst zijn reactie eens goed door voor dat je hier begint te kwaken.
Als Mercedes de koeling kan aanpassen waarom zou VW dat dan niet kunnen?

Om te beginnen, het is niet bekend of dat de (enige) reden is.
Ten tweede, alles kan, maar het begint toch echt met daar budget voor (over)hebben. Vandaar dus dat het onwaarschijnlijker is bij een basic-model, dan een auto als de EQS. Om maar een voorbeeld te noemen.

Je tweede zin is vooral een retorische vraag...

Terug
Bovenaan