Tesla Model 3 facelift

iDS

Wegverkenner
Geen Scoops topic meer teruggevonden, dus maar een nieuwe aangemaakt.
Er komt dus een facelift aan die de criticasters van de snuit zal gelukkig make (of ongelukkig dat ze er niet meer over kunnen zeuren):
wb3d9g.jpg

okdosy.jpg

s1-la-10.jpg

s1-la-11.jpg

Het resultaat:

doh9lv.jpg

Inderdaad een hele verbetering, in combinatie met de recente prijsverlaging wel een beetje een onhandige positie voor huidige model 3 eigenaren.

Retourneren binnen 14 dagen na aflevering, kan gewoon, hoorde ik vanmiddag.

Het is inderdaad moeizaam verteren als je net eind vorig jaar een nieuwe hebt gekocht..
Of de handel, zag een advertentie van 2022 modellen (import) met een vers kenteken erop. Wél 12% bijtelling (tot 40 mille) maar werd ook dik 49 mille voor gevraagd. Oeps...

Ach misschien duurt het nog drie jaar voordat de facelift leverbaar wordt. Tesla is niet zo van het betrouwbaar plannen :)

Ik heb de Tesla nu 19 maanden in bezit dus die 14 dagen zit ik al iets over helaas.

Maar een facelift is normaal gezien een andere koplamp of mistlamp, een ander velgje of een kleine wijziging in het interieur. Een compleet nieuwe voorkant op een auto knutselen noem ik geen facelift meer, vooral als het heel de look van de auto veranderd. Zelfs de Model S ziet er al bijna 12 jaar hetzelfde uit, ik vind dit (icm de stevige prijsverlaging) eigenlijk niet kunnen richting je huidige klanten, ik ben denk ik niet aan het overdrijven wanneer ik vrees dat deze laatste ontwikkelingen mij zo'n 10k aan afschrijving hebben gekost in de afgelopen dagen.

Facelifts waarbij de gehele neus op de schop ging is al zo vaak voorgekomen. Wat Tesla doet is echt niet uitzonderlijk.

Ben ik niet met je eens MCW, de echte foto's zullen het uit gaan wijzen maar de "duckface" is sowieso weg en de hele auto krijgt er een véél gestroomlijnder profiel door.

Ben ik niet met je eens MCW, de echte foto's zullen het uit gaan wijzen maar de "duckface" is sowieso weg en de hele auto krijgt er een véél gestroomlijnder profiel door.
Het is een facelift.
Voorbeelden genoeg waarbij de volledige neus grondig werd aangepakt.
Kijk bv naar de laatste opels

De facelift van de 2e generatie Ford Focus bijvoorbeeld was bijvoorbeeld even ingrijpend. Dus inderdaad gewoon een facelift. Zelf ben ik vooral benieuwd wat voor wijzigingen ze aan de binnenkant doorvoeren en of er kwaliteitsverbeteringen zijn doorgevoerd.
Dat nieuwe neusje vind ik niet zo spannend, zeker omdat het er enorm generiek uit ziet. Als een auto in een computerspel wat geen merkrechten heeft (GTA bijvoorbeeld).

Terug
Bovenaan