Toyota introduceert in 1993 de geheel vernieuwde
Supra. De nieuwe Supra is niet meer te vergelijken met zijn voorganger. Het agressieve uiterlijk met megaspoiler op de achterklep belooft topprestaties en dat maakt de auto geheel waar: met 330 pk en 441 Nm wordt de bestuurder in 5,1 seconden naar de 100 km/h gekatapulteerd; de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, maar zonder begrenzer moet 282 km/h mogelijk zijn, laat Toyota weten.
De drieliter zescilinder motor is afgeleid van die in de
Lexus GS300, echter met toevoeging van onder andere twee
turbo’s. Naast een handgeschakelde 6-bak is tevens een 4-traps automaat leverbaar (voornamelijk omwille van de Amerikaanse clientèle). Ook een uitneembaar Targa-dak is mogelijk.
Om gewicht te besparen worden holle bouten gebruikt, alsmede aluminium in dak en motorkap. Helaas is de krachtvoer-Japanner minder betaalbaar dan zijn voorganger: voor ruim € 80.000 verwisselt hij van eigenaar. De Supra blijft in Nederland leverbaar tot 1996. Een opvolger is er dan helaas niet.