BMW i3 (2013) - Accudegradatie

‘Geen bomenknuffelaar, maar een gadgetman’

241 reacties

Video
AutoWeek 8 2022
AutoWeek 8 2022

Je leest het in AutoWeek 8 2022

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu? Die degradeert in de loop van de tijd en is veruit het duurste onderdeel van de auto. Als die moet worden vervangen, is de auto al snel economisch total loss. In deze rubriek testen we de accu’s van EV’s van lezers en onderzoeken we hoe druk we ons moeten maken over het afnemen van de accucapaciteit.

Signalement

Merk Bmw
Model i3 60Ah
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 35.835

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 1 elektromotor
Maximaal vermogen 125 kW / 170 pk
Maximaal koppel 250 Nm
Accu capaciteit (bruto) 22 kWh
Lengte / breedte / hoogte 3.999 mm / 1.775 mm / 1.578 mm
Wielbasis 2.570 mm
Massa leeg 1.170 kg
Laadvermogen 450 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor155/70R19Prijzen
Banden achter175/60R19Prijzen
Topsnelheid 150 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
CO2-uitstoot 0 g/km

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (241) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.