Tegengif voor moderne EV’s: Automobili Mignatta Rina

Ouderwets genieten

Automobili Mignatta Rina
Automobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta RinaAutomobili Mignatta Rina

Auto’s veranderen en daar is niet iedereen heel enthousiast over. Wie helemaal niet blij wordt van cross-overs vol bemoeizuchtige veiligheidssystemen, vindt bij Automobili Mignatta het perfecte tegengif. En ze heet Rina.

De behoefte aan puur analoge, zeer traditionele auto’s waar de passie vanaf spat, lijkt omgekeerd evenredig aan de elektrificatie van de bulk van de nieuwe auto’s. Kleine fabrikanten als het Italiaanse Automobili Mignatta duiken enthousiast in dat gat. Ze moeten trouwens wel klein blijven, want alleen dan is het ook in de toekomst mogelijk om dankzij een uitzonderingspositie CO2-uitbrakende monsters als de Rina neer te zetten.

De elegante Rina ziet er overigens verre van monsterlijk uit, maar is een klassieke schoonheid met een lange motorkap, wulpse heupen en een korte kont. Het model is volgens zijn makers dan ook bedacht om terug te grijpen op de automobiele schoonheden die Italië in de jaren 60 voortbracht, maar dan uiteraard wel met een flinke moderne twist. De ‘barchetta’ heeft geen voorruit, bestaat grotendeels uit carbon, wordt in Piemonte met de hand gebouwd en wordt aangedreven door een 5.0 V8 die is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. Exclusiviteit is gegarandeerd, want Automobili Mignatta maakt maximaal 30 Rina’s per jaar.

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.