KG Mobility toont KR10, F100 en O100
Ssangyong-opvolger pakt door
KG Mobility, zoals SsangYong tegenwoordig heet, timmert flink aan de weg met nieuwe modellen. Na de Torres en de volledig elektrische Torres EVX maken we kennis met de KR10, F100 en O100. Het gaat nog om concept-cars, maar dat blijft wellicht niet zo.
Eerder vandaag kon KG ons al iets meer vertellen over de elektrische Torres EVX, een middelgrote SUV die ook naar Europa komt. In thuisland Korea toont het merk op de Seoul Motor Show nog drie concept-cars, de KR10, de F100 en de O100. Die komen niet als een verrassing, want ze werden al eerder aangekondigd. Toen hadden we nog geen beeld, nu wel!
De KR10 is overduidelijk een designtechnische verwijzing naar vroege Korando’s, met name de tweede generatie. Hij heeft ronde koplampen die op soortgelijke wijze naast de grille zijn geplaatst, bijgestaan door horizontale richtingaanwijzers. De rest van de auto is eveneens lekker stoer, met tal van off-road-designelementen en een vrij rechtopstaande voorruit. Een toekomstige Korando zou er zomaar eens zo uit kunnen zien, wat de Korando veel markanter zou maken dan nu het geval is. Als de KR10 je bekend voorkomt is dat niet gek: in 2021 werd hij al eens in schetsvorm getoond.

Ssangyong Korando, tweede generatie.

KG Mobility KR10. Let op het 'Korando' op de neus.
De F100 is een grotere elektrische SUV. Hij ziet er met zijn opvallende ‘verlichtingsblok’ wat futuristischer uit, maar tegelijkertijd minstens zo stoer. Ook dit is zo op het oog een echte off-roader, die door enorme wielkasten en stoere handgrepen en sjorogen doet denken aan onder meer de Ford Bronco, Jeep Wrangler en wellicht zelfs Hummers.

KG Mobility F100.
De O100 is in feite bekend. Het gaat om een pick-up op basis van het productiemodel Torres EVX. De elektrische pick-up heeft een relatief korte bak en een lange passagierscabine. De vorm is daarmee vergelijkbaar met die van de huidige Musso, maar dan in een fris jasje. Gezien die Musso is het niet ondenkbaar dat KG deze carrosserievariant daadwerkelijk in productie neemt, waarmee er dan voor het eerst een elektrisch aandrijflijn in een pick-up wordt geschroefd bij dit bedrijf. Voor alle drie de concepts geldt dat het om voorbodes van productiemodellen gaat, dus we houden KG Mobility scherp in de gaten.

KG Mobility O100.
Lees ook

Dries Tuinhof heeft voor elke Simca, Talbot of Matra uit collectie een Franse plaatsnaam

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was

Audi A1 - Back to Basics

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE

Lexus RX 450h+ vs. Jaguar F-Pace 400e - Dubbeltest

Elektrische ID4, Enyaq en Q4 e-tron zorgen voor de aantallen
Lezersreacties (18) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.