AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
30

Nu met stijl

Gereden: Porsche Cayenne Coupé

da6c92c3bc6d03dfd01566b5a8b8e7ba 21f940fcae069d96fe95b2288a205449 683c9849b81ebb3072e6a21e6af8e111 a3812103696b423fed670479c08fde2c dc4f1c188343535ab808afec10df59b8
Frank Jacobs
  • Frank Jacobs
  • Autonieuws
28 mei 2019 om 18:16
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Cross-over-coupés: een gaatje dat Porsche nog niet had gevuld. Daar komt binnenkort verandering in, want de Porsche Cayenne Coupé is aanstaande. Wij rijden vandaag en morgen onze eerste kilometers in de Cayenne met nét wat meer stijl en klasse.

Het is knap hoe Porsche dat gedaan heeft: de Coupé valt op het eerste oog amper op voor wie de gewone Cayenne al kent - en wie doet dat nu niet? Of dat nou een compliment is aan het bestaande model, dat is aan eenieder zelf om te bepalen. Pas bij een tweede blik zie je dat de Coupé echt een veel schuinere daklijn heeft, iets waarmee hij weer wat meer neigt naar de oerlijnen van het merk. Fijn voor degenen die de Cayenne ooit een vloek in de Porsche-kerk noemden, maar intussen wel zo ver in hun leven zijn dat een SUV gewenst of zelfs bittere noodzaak is.

Morgen rijden we de eenvoudigste motorisering met drieliter V6 en 340 pk, vanmiddag zijn we even kort op weg met het klapstuk, de Turbo: V8, vier liter slagvolume en 550 pk. Wat dat betreft misschien wel de meeste gepaste motor, want Porsche wil de Coupé net wat hoger positioneren dan de gewone Cayenne. Daarom krijg je het Sport Chrono-pakket standaard op alle versies. De Turbo heeft bovendien driekamer-luchtvering met een hele bult elektronica die dingen doet waar de wetten der natuur dwars (en tevergeefs) voor liggen. Dat betekent dat je ontstellend hard de bocht door kunt zonder het onderstel in de war te jagen. De auto blijft nagenoeg waterpas en stuurt vlijmscherp tot op de grens. De motor blijft lange tijd vrij netjes op de achtergrond en begint richting vollast ineens te brullen alsof hij iets in te halen heeft.

De schuine daklijn gaat uiteraard ten koste van de interieurruimte, maar om de pijn daarvan zo veel mogelijk te verlichten is de achterbank 30 mm lager geplaatst, zodat je achterin geen nekpijn riskeert.

Tot zover onze eerste, beknopte indruk. De volledige rij-impressie van de Porsche Cayenne Coupé verschijnt binnenkort in AutoWeek. 

  • Houd me op de hoogte over de Porsche Cayenne
  • Hoe verloopt jouw zoekproces naar een volgende auto? Vertel het AutoWeek >
Porsche Porsche Cayenne

Uitgelicht aanbod

    3.0 Hybrid S

    Porsche Cayenne 3.0 Hybrid S

    • 2011
    • 239.500 km

    € 26.385

    S

    Porsche Cayenne S

    • 2017
    • 86.000 km

    € 88.750

    S

    Porsche Cayenne S

    • 2018
    • 55.000 km

    € 99.750

Meer Porsche Cayenne occasions

Lezersreacties (30) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche Cayenne specificaties
  • Porsche Cayenne occasions
  • Porsche Cayenne video's
Advies en informatie
  • Porsche Cayenne tests
  • Porsche Cayenne gebruikersreviews
  • Porsche Cayenne index
Porsche Cayenne GTS - Rij-impressie

Porsche Cayenne GTS - Rij-impressie

Met een GTS-versie maakt Porsche een V8 in de Cayenne bereikbaarder. Fysiek is de GTS-motor...

Lees meer
Porsche Cayenne Turbo Coupe - Rij-impressie

Porsche Cayenne Turbo Coupe - Rij-impressie

41

In eerste instantie lijkt de Porsche Cayenne Coupe gewoon een Cayenne met een iets andere daklijn....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Porsche werkt aan facelift voor Cayenne

    Porsche werkt aan facelift voor Cayenne

    10
    • 5 februari 2021
  • Autonieuws
    Techart geeft Porsche Cayenne GTS krachtkuur

    Techart geeft Porsche Cayenne GTS krachtkuur

    6
    • 17 december 2020
  • Autonieuws
    Porsche bouwt miljoenste Cayenne

    Porsche bouwt miljoenste Cayenne

    23
    • 11 december 2020
  • Review
    Porsche Cayenne S (2003)

    Porsche Cayenne S (2003)

    4
    • 21 november 2020
  • Review
    Porsche Cayenne E-Hybrid (2020)

    Porsche Cayenne E-Hybrid (2020)

    4
    • 20 november 2020
  • Autonieuws
    Porsche vergroot actieradius plug-ins Cayenne

    Porsche vergroot actieradius plug-ins Cayenne

    13
    • 28 oktober 2020
  • Autonieuws
    Mansory maakt Porsche Cayenne opvallender

    Mansory maakt Porsche Cayenne opvallender

    • 16 september 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' in beeld

    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' in beeld

    7
    • 15 april 2021
  • Autonieuws
    Vernieuwde Porsche Macan betrapt

    Vernieuwde Porsche Macan betrapt

    41
    • 6 april 2021
  • Porsche 911 Carrera S - Achteruitkijkspiegel

    Porsche 911 Carrera S - Achteruitkijkspiegel

    7
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Gegevens duizenden Porsche-eigenaren op straat

    Gegevens duizenden Porsche-eigenaren op...

    28
    • 29 maart 2021
  • Autonieuws
    Porsche Macan - Back to Basics

    Porsche Macan - Back to Basics

    42
    • 27 maart 2021
  • Autonieuws
    Porsche komt met update voor oudere Taycans

    Porsche komt met update voor oudere Taycans

    30
    • 24 maart 2021
  • Autonieuws
    'Porsche 918-opvolger komt niet voor 2025'

    'Porsche 918-opvolger komt niet voor 2025'

    22
    • 22 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep