Weblog  |  Luc Vranken

Luc Vranken
Allemachtig, laatste dag! Is er leven na AutoWeek? Morgen weet ik het!   HET IS TIJD Nog een uurtje of 8 te gaan. Dan ben ik weg bij AutoWeek. Ik vermoed dat een boel mensen hier best zouden willen werken. Je moet natuurlijk iets met auto’s hebben en kunnen omgaan met hectiek en veranderingen. Maar dan stap je ook in een carroussel van bijna alleen maar leuke dingen. Tuurlijk zijn we ...   Lees verder
Luc Vranken
Twee dagen nog, dan zit het erop. Dan ben ik niet van AutoWeek meer. Na bijna 22 jaar en vele tripjes, introducties, reportages en veel onderweg zijn. Aftellen dus en terugkijken op een fijn stukje werken.   DE ALLER- ALLER- ALLERMOOISTE Ik wist dat die vraag zou komen. Wat is nou de mooiste geweest na al die jaren? Moeilijk, moeilijk want… het verandert ook wel eens. Soms krijg je ...   Lees verder
Luc Vranken
Gehaktdag! Nog drie dagen, dan is het klaar voor mij. AutoWeek adieu. Na bijna 22 jaar en tientallen bekeuringen. Ik kijk met veel plezier terug op een gave baan bij de grootste autotitel van Nederland. In print en online..   ONAFHANKELIJK EN SCHADEVRIJ…   Dat gezemel over dat AutoWeek niet onafhankelijk zou zijn, voorkeuren voor bepaalde merken zou hebben. Onzin. En ik ...   Lees verder
Luc Vranken
Laatste weekje! Nog vier dagen te gaan, bijna 22 jaar werken voor AutoWeek sluit ik af. En ik kijk terug op 2 decennia autojournalistiek en… ik leef nog!   LINKE SOEP…   Hoera. ik heb het gehaald, 47! Werken bij AW is niet gevaarlijk maar toch, het is bijna een paar keer ernstig fout gegaan. In Bolivia werd ik bij het verkennen van de Land Rover G4 Challenge bij het ...   Lees verder
Luc Vranken
Laatste week! Nog vijf dagen, dan ben ik weg bij AutoWeek. Na 21 jaar en honderden verschillende testauto’s. Dus ik tel af aan de hand van een beetje terugkijken op een meer dan leuke tijd.   WELKOM IN DE AUTOJOURNALISTIEK Van Stadsblad de Echo (Amsterdam) naar AutoWeek, van tijdschriftenbastion VNU destijds. Wow! We schrijven 1990. Ik werd aangenomen als algemeen redacteur, samen ...   Lees verder
CitroŽn DS3 Racing / Renault Clio RS Gordini
Mijn eerste auto was een Citroën, mijn tweede en derde ook. Van huis uit meegekregen zeg maar. Het is de tijd van de Visa, Axel, AX en GS. Wie in die tijd Citroën rijdt, moet uitleggen waarom hij geen Opel, VW of Ford heeft gekocht. Ik schop het tot een GS Break, en raak daarna de weg kwijt en beland privé onder andere in een Nissan, Innocenti, Autobianchi,, Toyota, en Peugeot.   Lees verder
Toyota festatie
De Efteling afgelopen weekend. Met 5.000 kaarten op vrijdag, 13.000 op zaterdag en 10.000 op zondag kon je gerust spreken van een 'take over" door de Nederlandse Toyota-importeur Louwman & Parqui. Die had zoveel kaarten besteld om de Toyota-rijders in Nederland te trakteren. Bij de Toyota-dealer kon je voor 12 euro p.p. een toegangskaart kopen en dan kreeg je 4 euro Efteling-geld, gratis ...   Lees verder
Ford Focus
Laatst een nare ervaring in de auto. Ik had de Focus sedan van een collega mee (test tegen de Jetta) en als je zegt Focus, dan zeg je 'als op rails' . Het ding ligt attractief goed op de weg. Dus ik opgetogen naar de Focus, trek nog een espressootje uit de automaat hier voor onderweg, en installeer me voor een ritje van een kilometer of 32. N 201 van Hoofddorp richting Aalsmeer en dan, hup, de A4 ...   Lees verder
Maximaal 19 inch in de wasstraat
Autootje wassen, altijd leuk. De Total-waskaart erin, programmaatje 4 activeren (wassen en drogen) en dan… kijken naar het schouwspel dat zich dan voltrekt. Gedurende de was-actie, is het een komen en gaan van klanten om te tanken of een boodschap te doen. Evengoed sta je af en toe naar je eigen schoenen te staren. We hebben toch een minuut of 6-8 stuk te slaan. Maar nu viel mijn oog op ...   Lees verder
Straatduif | Foto: ANP
Met hooguit een paar tientjes ben je er wel. Als je een duif op een bordje bestelt in een restaurant. Of dat nu duif filet is, of gevulde duif uit de oven of eentje met gekarameliseerde uitjes of met Madeirasaus. Het wordt een heel ander verhaal als je zo'n gevederde vriend met de auto raakt. Ondanks zijn bovengemiddelde oriëntatievermogen slaagt de duif er toch geregeld in op het verkeerde ...   Lees verder

Over Luc Vranken

Volg AutoWeek