Weblog

Weblog Gert
De commentaren waren niet van de lucht toen ik in m’n omgeving vertelde dat ik met de auto naar Corsica op vakantie ging. “Pas maar op, hoor, die Corsicanen kunnen echt niet rijden. Ze knallen als gekken die smalle bergweggetjes op en af, en als ze vinden dat jíj te langzaam gaat, zitten ze constant op je bumper!” Inmiddels ben ik alweer twee weken terug. En inderdaad, ...   Lees verder
Jaguar F-Type
Begrijpelijk dat Autoweek de interieurgeluidsmetingen heeft afgeschaft. Je hoort toch niks. Bij alle auto’s zag je de laatste 20 jaar de geluidsproductie drastisch dalen. De kleintjes van nu overtreffen de topklassers van vroeger. Geen C-segmenter overschrijdt bij 120 nog de 70 dB, het A-segment komt in de buurt. Een Hyundai i10 is stiller dan een S-klasse W126. In zo’n tijd ga ...   Lees verder
Lancia Lybra
Die pijn van de onrendabele youngtimer, gezond maar boekhoudkundig terminaal. Ik hoor het treurige verhaal van de man die zijn CX Break – een Serie I, waar vind je ze nog? - tegen sloopvergoeding naar het autokerkhof wil brengen. Zijn grande dame kwam probleemloos door de apk, maar op Marktplaats vangt hij niet meer dan bij de sloop en zo’n doorleefde sloep weer in concoursstaat ...   Lees verder
Porsche Cayenne facelift
“De nieuwe Cayenne: voor het eerst met 14% bijtelling”. Steeds wanneer ik aan het persbericht terugdenk, begint het giechelig te rommelen in de onderbuik. De S E-Hybrid, die dus. “Nog scherper, efficiënter en dynamischer”. Dat zal best met een systeemvermogen van 416 pk en een koppel van 590 Nm. Dit is je auto als een CO2-uitstoot van 79 gram per kilometer en een ...   Lees verder
Renault Captur
Opmerkelijk. Volgens een lezersonderzoek van Auto, Motor und Sport is 25 procent van de Duitse automobilisten in de Golf-klasse voornemens naar een compacte SUV over te stappen. Het zou betekenen dat de markt voor Golfjes, Focussen en 308’s met een kwart krimpt. Dat mag je een aardverschuiving noemen. Net op het moment waarop Nissan, dat het C-segment juist met het oog op de ...   Lees verder
Volkswagen Passat
Hoe verstandig is het een nieuwe Passat uit te brengen met een basisprijs van meer dan dertig mille? Volkswagen denkt dat het kan door het nog meer dan bij het vorige model over de premiumboeg te gooien: groter, luxueuzer, ingenieuzer. New Business Class noemen ze dat in Wolfsburg. AutoWeek citeert designchef Bischoff: "Wij willen dat VW meer als een emotioneel merk wordt ...   Lees verder
Buick LeSabre 1951
Als voormalig Eend>>Dyane>>Ami-rijder spreekt de nieuwe Cactus mij wel aan. Leuke neus, alles rond zonder valse vouwen, en - waar kom je dat nog tegen?! - bumpers of iets dat daarvoor kan doorgaan en die rubberen zijkussen, waardoor je zonder schuldgevoel met touché zonder schade in Amsterdam kan parkeren, en al helemaal in Parijs. Blijft dat beroerde achteruitzicht, ...   Lees verder
Nissan Qashqai productielijn Sunderland
Dat gaat lekker met de kwaliteitscontrole: weer meer dan 8 miljoen GM-auto’s terug naar de dealer. De recall is de pest van deze tijd. Hoe erg is het?  Mijn lijst met terugroepacties hoefde ik niet op Google bij elkaar te sprokkelen. De RDW heeft het complete incidentenoverzicht. Sinds 1 november 2012 houdt de Rijksdienst bij welke voertuigen met welke klachten worden ...   Lees verder
Audi TT
De vreemdste kwaal in autoland is het doublurevirus. Definitie: de onnodige verdubbeling van functies. Een auto heeft genoeg aan één stuur, één gas-, één rem- en al dan niet één koppelingspedaal. Simpel. Maar veel schermen en bedieningsknoppen doen in één auto twee keer hetzelfde. De navigatie-instructies krijg ik én ...   Lees verder
Partikelfilter Mercedes-Benz E-klasse W124
De oldtimerbranche. Als er één tak binnen de automotive en één groep automobilisten keihard is getroffen door de fiscale maatregelen, dan zijn het wel de bedrijven die zich bezig houden met de verkoop en onderhoud van die categorie en de mensen die dankzij de voormalige belastingvrijstelling voordelig konden autorijden. Die tijd is nu voorgoed voorbij. Ook al was het ...   Lees verder
 

Laatste weblogs

Volg AutoWeek

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep