Slideshow

Volkswagen investeert meer dan ooit

Het is in deze moeilijke tijden logisch dat ook autofabrikanten het iets rustiger aan doen qua investeringen, maar bij Volkswagen hebben ze de luxe dat ze toch verder vooruit kunnen kijken. En dus gaat de Volkswagen Group juist meer investeren om de absolute nummer één te worden.

Volgens persbureau Reuters wil de Volkswagen Group gedurende de komende vijf jaar maar liefst 70 miljard euro in z'n merkenportfolio steken. Dat is 12 procent meer dan de Raad van Bestuur oorspronkelijk reserveerde voor de periode 2013-2017. Dit alles doet de Volkswagen Group met één doel in het achterhoofd: de grootste autofabrikant ter wereld worden.

Het geld gaat onder meer naar de ontwikkeling van extra veel nieuwe auto's en de opening van nieuwe productielocaties. Door deze investeringen wil de Volkswagen Group uiterlijk in 2018 General Motors hebben ingehaald als de grootste autoproducent ter wereld.

In 2011 was General Motors duidelijk het grootste automobielconcern met 9,05 miljoen verkochte auto's wereldwijd. Nummer twee was de Volkswagen Group, die met 8,27 miljoen auto's Toyota nipt voorbleef (7,95 miljoen auto's).

Video