Slideshow

Meer informatie over de VKV Mégane RS

Dit veranderde er aan de ultieme Mégane RS

De afgelopen vijf weken heb je kunnen zien hoe wij samen met onder meer de VKV Groep een standaard Renault Mégane RS hebben omgebouwd tot de ultieme circuitwaardige Mégane RS. Wil je daar meer over weten? Dan hebben we hier alle informatie.

De Renault Mégane RS by E-motions, zoals VKV de gezamenlijke creatieheeft gedoopt, is op werkelijk alle vlakken aangepakt. Motor, wielen, veren, dempers, rolkooi, versnellingsbak, gewichtsbesparing, remmen en ga zo maar door. De aanpassingen en verbeteringen die de diverse specialisten van Intrax, Michelin en Race Service Simonis hebben doorgevoerd, zorgen voor flink betere prestaties.

Supercartijden

Het beste bewijs van dit resultaat is de rondetijd van de Mégane RS op het circuit van Zandvoort. Met een rondetijd van 1.57,8 (onder matige weersomstandigheden) scoort de Mégane een rondetijd op het niveau van moderne supercars zoals de Nissan GT-R.

275 kilo lichter

Hoewel de auto is voorzien van een gecertificeerde rolkooi, zakte het wagengewicht met 275 kilo. Dit is gelukt door een aantal standaard onderdelen te verruilen voor lichtgewicht carbondelen. Zo zijn onder meer de motorkap, achterklep, koffervloer, deuren, het dak en de stoelen van koolstofvezel. Ook is de Mégane RS by E-motions voorzien van lichtgewicht wielen die een besparing van zes kilo per stuk opleveren én verscheen er een lichtere lithium-ion accu.

Vermogen naar 320 pk

Door een aanpassing in het motormanagement is het standaard vermogen verhoogd van 265 naar 320 paardenkrachten en ligt het uiteindelijke koppel op 480 Newtonmeter. Daarnaast is er een ander 3 inch uitlaatsysteem inclusief race katalysator gebruikt en werd de hot hatch voorzien van een intercooler en speciale Michelin 235-40-18 Pilot Sport Cup 2 banden. De VKV Groep biedt dediverse aanpassingen los aan óf als compleet pakket. Meer informatie over de mogelijkheden kun je vinden opdeze website.

Video