Slideshow

De Persplaat: Toyota Corolla

Waar zijn die stokjes voor?

De Japanse PR-afdelingen hebben zich in de ze rubriek vaker van hun beste kant laten zien. Vandaag hebben we weer een eigenaardige creatie te pakken, ditmaal afkomstig van Toyota.

Wat zien we: De Japanse reclametak van Toyota krabde zich in de jaren zestig even hevig achter het oor. Met een dergelijk fraai product als deze eerste generatie Corolla was het lastig met iets te komen dat ook nog de aandacht naar zich toe wist te trekken. De beste oplossing leek om een uit twee personen én een groupie bestaand bandje op te trommelen dat goedlachs op een rots werd gezet. De dame - ogenschijnlijk met smoel op de gitarist - op een stevige steen, de gitarist leunend tegen dezelfde rotsformatie en een drummer die zich - al staand achter zijn kit - lijkt te beseffen dat hij eigenlijk geen idee heeft waar zijn stokjes voor dienen. Ook op foto 2 - de Corolla sedan is inimddels ingewisseld voor een coupé - staat hij erbij alsof de stokjes naar het hiernamaals gestuurd moeten worden. En wel zo snel mogelijk. De ditmaal in vrolijk paars-gele kleding gestoken dame heeft er wederom geen oog voor en gluurt liever naar de gitarist.

De auto: Twee prachtige exemplaren van de eerste generatie Toyota Corolla: de E10. De eerste serie van Toyota's legendarische modellijn werd in 1966 in Japan gelanceerd en werd in 1970 opgevolgd. Op de foto's een tweedeurssedan (foto 1) en een coupé (foto 2).

Video