Slideshow

AutoTrader samen met AutoScout24

Nieuwe partij met afstand de grootste

Autoverkoopwebsites AutoTrader en AutoScout24 slaan met terugwerkende kracht naar 1 januari 2016 de handen ineen.

Zojuist is bekend gemaakt dat AutoScout24 European AutoTrader B.V. heeft overgenomen van Sanoma Media Netherlands B.V. In ons land betekent dat in de praktijk het bundelen van krachten van AutoTrader.nl en AutoScout24.nl. Deze laatste was al marktleider in Nederland en heeft nu zijn positie verder geconsolideerd. ‘Samen kunnen we de service naar zowel consumenten als klanten verder verbeteren en sneller vernieuwingen doorvoeren,’ zegt Christian Bubenheim, senior vicepresident marketing en product van AutoScout24. ‘Consumenten profiteren van een ruimer, rijker autoaanbod, wat weer voor meer traffic op onze site zorgt. Zo profiteren dealers weer van een groter bereik.’

AutoTrader is met meer dan een miljoen unieke bezoekers en gemiddeld 150 duizend auto's de derde autoverkoopsite van ons land. Door de aangeboden auto’s te koppelen aan de content en expertise van AutoWeek biedt AutoTrader zijn bezoekers aanvullende hulp bij het zoeken naar een auto. AutoScout24 wordt de grootste Europese autoverkoopsite.

Bij de overname, die met terugwerkende kracht effectief is vanaf 1 januari 2016, is een bedrag gemoeid van 27,7 miljoen euro.

Video