Autonieuws  |  Fiat wil budgetmerk als Dacia-concurrent

5 februari 2013  |  08:37  |  Tekst:

De flamboyante Fiat-topman Sergio Marchionne heeft er een nieuwe droom bij: het starten van een nieuw budgetmerk om merken als Dacia het leven lastig te maken.

Marchionne vertelde dit weekend in een interview in Turijn: "We vragen ons momenteel af of er ruimte voor een Dacia-achtig merk in het Fiat-universum is. We willen Fiat meer status geven en dan komt er ruimte onder vrij voor een nieuw merk."

Alhoewel er momenteel ruimte in de Italiaanse Fiat-fabrieken voor extra autoproductie is, wil de Fiat-topman niet in het eigen land produceren. De kosten zouden nog steeds te hoog zijn om winst te maken op een auto die voor ongeveer 7.500 euro wordt aangeboden, aldus Marchionne.

Fiat overwoog de afgelopen jaren al eerder om een budgetmerk te gaan voeren. Hiervoor werd onder meer de naam Innocenti aangedragen. Directieleden hielden de plannen toen tegen, omdat ze vreesden dat het onmogelijk zou zijn om winst te maken op budgetauto's.

 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Rij jij binnenkort overal naartoe in de auto van je dromen? (Advertorial)

Plak de Feel Like A Race autosticker op je auto en win mooie prijzen!   Lees verder
  advertorial VKV
 
 
 

Foto's en video's bij dit artikel

Innocenti Innocenti 90.120

Peilstok

Ford heeft in Brazilië de nieuwe Ka gepresenteerd, die als voordelige 'wereldauto' in de markt wordt gezet. Het is nog niet helemaal duidelijk of deze ook naar (West) Europa komt. Wat vind jij?

AutoWeek op Blendle

ActieAuto

Profiteer van deze unieke actie bij Motorhuis. Tijdelijk betaalt Motorhuis de 21% BTW op een nieuwe Fiat 500L!

AutoWeek Occasion Dubbeltest

Fiat Multipla - Honda FR-V

Volg AutoWeek

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep