Autonieuws

Toyota: twee merken voor China in 2013

23 november 2012  |  07:41  |  Tekst:  |  Foto's: ANP
    Print     Mail

China wordt momenteel dusdanig belangrijk geacht door de auto-industrie, dat je als jezelf respecterend concern bijna wel een submerk speciaal voor deze markt moet hebben. Zo ook Toyota. Sterker nog: volgend jaar komt de fabrikant zelfs met twee Chinese submerken.

Reuters meldt dit op basis van uitspraken van een Toyota-topman. De submerken zijn uitvloeisels van de joint-ventures die het Japanse merk in China heeft. Deze joint-ventures zijn er met de FAW Group en de Guangzhou Automobile Group Co.

Hiroju Onosji, de Senior Marketing Officer van Toyota, kon nog niet zeggen welk merk als eerste wordt geïntroduceerd. Ook de namen zijn nu nog niet bekend.

Eerder kondigde Nissan al aan vanaf 2015 het merk Venucia speciaal in China te gaan voeren. General Motors introduceert spoedig Springo, een fabrikant van elektrische auto´s speciaal voor China.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Het AutoWeek Schoolpakket 2015-2016 ligt weer in de winkel (Advertorial)

Een goede start van het schooljaar maak je samen met het AutoWeek Schoolpakket!   Lees verder
Het AutoWeek Schoolpakket 2015-2016 ligt weer in de winkel
 
 

Foto's en video's bij dit artikel

Toyota-logo | Foto: ANP/EPA

Peilstok

De leukste open supercar van de Redactie Raadt Aan is de...

AutoWeek op Blendle

ActieAuto

Nu tot € 2.195,- extra voordeel bij een Auris uit voorraad De Auris is standaard rijk uitgerust en nu ...

AutoWeek Multitest

Skoda Fabia - Hyundai i20 - Toyota Yaris - Opel Corsa - VW Polo - Peugeot 208

Volg AutoWeek