Autonieuws  |  Toyota: twee merken voor China in 2013

23 november 2012  |  07:41  |  Tekst:  |  Foto's: ANP

China wordt momenteel dusdanig belangrijk geacht door de auto-industrie, dat je als jezelf respecterend concern bijna wel een submerk speciaal voor deze markt moet hebben. Zo ook Toyota. Sterker nog: volgend jaar komt de fabrikant zelfs met twee Chinese submerken.

Reuters meldt dit op basis van uitspraken van een Toyota-topman. De submerken zijn uitvloeisels van de joint-ventures die het Japanse merk in China heeft. Deze joint-ventures zijn er met de FAW Group en de Guangzhou Automobile Group Co.

Hiroju Onosji, de Senior Marketing Officer van Toyota, kon nog niet zeggen welk merk als eerste wordt geïntroduceerd. Ook de namen zijn nu nog niet bekend.

Eerder kondigde Nissan al aan vanaf 2015 het merk Venucia speciaal in China te gaan voeren. General Motors introduceert spoedig Springo, een fabrikant van elektrische auto´s speciaal voor China.

 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Alleen dit weekend 40% korting! (Advertorial)

Nu een halfjaarabonnement AutoWeek voor slechts € 40. Geef gas, de aanbieding is alleen dit weekend geldig!   Lees verder
  advertorial weekenddeal
 
 
 

Foto's en video's bij dit artikel

Toyota-logo | Foto: ANP/EPA

Peilstok

Audi wil met de A9 Concept een spannender design introduceren. Is dat nodig?

AutoWeek op Blendle

ActieAuto

Prius Wagon Aspiration Top 5 editie Nu tijdelijk standaard voorzien van de 5 meest populaire ...

AutoWeek Multitest

CitroŽn C1 - Fiat Panda - Hyundai i10 - Kia Picanto - Peugeot 108 - Skoda Citigo - Toyota Aygo

Volg AutoWeek

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep