Autonieuws  |  Toyota: twee merken voor China in 2013

23 november 2012  |  07:41  |  Tekst:  |  Foto's: ANP

China wordt momenteel dusdanig belangrijk geacht door de auto-industrie, dat je als jezelf respecterend concern bijna wel een submerk speciaal voor deze markt moet hebben. Zo ook Toyota. Sterker nog: volgend jaar komt de fabrikant zelfs met twee Chinese submerken.

Reuters meldt dit op basis van uitspraken van een Toyota-topman. De submerken zijn uitvloeisels van de joint-ventures die het Japanse merk in China heeft. Deze joint-ventures zijn er met de FAW Group en de Guangzhou Automobile Group Co.

Hiroju Onosji, de Senior Marketing Officer van Toyota, kon nog niet zeggen welk merk als eerste wordt geïntroduceerd. Ook de namen zijn nu nog niet bekend.

Eerder kondigde Nissan al aan vanaf 2015 het merk Venucia speciaal in China te gaan voeren. General Motors introduceert spoedig Springo, een fabrikant van elektrische auto´s speciaal voor China.

 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Verdien met Autoweek ook een Geluksmoment (Advertorial)

Verdien ook een Geluksmoment Blogger Esther , Bonnie en Anne mochten van de Staatsloterij ieder vijf mensen een ‘geluksmoment’ ...   Lees verder
  advertorial staatsloterij
 
 
 

Foto's en video's bij dit artikel

Toyota-logo | Foto: ANP/EPA

Peilstok

De Jaguar X-type faalde hopeloos, gaat het de XE wel lukken om de Duitse concurrentie slapeloze nachten te bezorgen?

AutoWeek op Blendle

ActieAuto

Prius Wagon Aspiration Top 5 editie Nu tijdelijk standaard voorzien van de 5 meest populaire ...

AutoWeek Multitest

CitroŽn C1 - Fiat Panda - Hyundai i10 - Kia Picanto - Peugeot 108 - Skoda Citigo - Toyota Aygo

Volg AutoWeek

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep