Autonieuws

Toyota: twee merken voor China in 2013

23 november 2012  |  07:41  |  Tekst:  |  Foto's: ANP
    Print     Mail

China wordt momenteel dusdanig belangrijk geacht door de auto-industrie, dat je als jezelf respecterend concern bijna wel een submerk speciaal voor deze markt moet hebben. Zo ook Toyota. Sterker nog: volgend jaar komt de fabrikant zelfs met twee Chinese submerken.

Reuters meldt dit op basis van uitspraken van een Toyota-topman. De submerken zijn uitvloeisels van de joint-ventures die het Japanse merk in China heeft. Deze joint-ventures zijn er met de FAW Group en de Guangzhou Automobile Group Co.

Hiroju Onosji, de Senior Marketing Officer van Toyota, kon nog niet zeggen welk merk als eerste wordt geïntroduceerd. Ook de namen zijn nu nog niet bekend.

Eerder kondigde Nissan al aan vanaf 2015 het merk Venucia speciaal in China te gaan voeren. General Motors introduceert spoedig Springo, een fabrikant van elektrische auto´s speciaal voor China.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin

Mis ‘m niet! De AutoWeek Occasion Special! (Advertorial)

Alles wat je moet weten als je een gebruikte auto zoekt. De Occasion Special ligt nu in de winkel of je kunt ‘m direct   Lees verder
Mis m niet! De AutoWeek Occasion Special!
 
 

Foto's en video's bij dit artikel

Toyota-logo | Foto: ANP/EPA
Rij-impressie - Toyota Prius

Peilstok

Supershowroom: mijn favoriete Opel Corsa is de...

ActieAuto

Tijdelijk € 2.000,- extra inruilwaarde bij een nieuwe Auris Tijdelijk € 2.000,- extra inruilwaarde bij een nieuwe Auris Tijdelijk ontvangt u maar liefst € ...

AutoWeek Triotest

Mazda 6 Sportbreak - Toyota Avensis Touring - Volkswagen Passat Variant

Volg AutoWeek