Aus der Reihe nutteloze BRGtopics : Fransman filmt snelheidsmeter auto en komt om bij ongeval

Gepost door British Racing Green 
Eigen schuld, dikke bult thumbs down
Helaas moest hij daarbij het leven van 2 onschuldige slachtoffers meenemen... sad smiley

DS Online
Fransman filmt snelheidsmeter auto en komt om bij ongeval

Een 24-jarige Franse militair die in zijn auto een camera had gemonteerd om zijn eigen snelheid te filmen, is om het leven gekomen bij een ongeval in het westen van Frankrijk. Bij dat ongeval kwamen ook twee vrouwen om het leven.

Kort voor het ongeluk had de man nog een snelheid van 200 kilometer per uur bereikt. Op het moment dat zijn auto botste met het andere voertuig, met daarin drie bejaarden, reed de militair nog 140 per uur waar hij maar 90 mocht. Dat blijkt uit de beelden die de politie op de camera heeft gevonden.

In de andere auto raakte een 75-jarige man zwaargewond. Zijn 72-jarige echtgenote en zijn 91-jarige moeder waren op slag dood.
British Racing Green
Een 24-jarige Franse militair die in zijn auto een camera had gemonteerd om zijn eigen snelheid te filmen(...)

Het ongeval hoeft dus niet rechtstreeks met het filmen te maken te hebben.
Als ik het goed lees heeft de camera er eigenlijk niets mee te maken (want gemonteerd) en was het 'gewoon' een type boomklevertje. @meeuw, huh?
Yellow Cab
British Racing Green
Een 24-jarige Franse militair die in zijn auto een camera had gemonteerd om zijn eigen snelheid te filmen(...)

Hij zal niet hebben willen filmen dat hij een voorbeeldburger(/militair) was...

Natuurlijk zal hij ook hard hebben gereden zonder filmen, maar de aanwezigheid van de camera duidt erop dat hij op dat moment het maximale uit zijn voiture wilde halen. Of hij zich zonder cameraregistratie iets verstandiger had gedragen kan niemand meer vertellen helaas.
Kan best zijn dat hij permanent een camera heeft draaien tijdens het rijden. Je kunt daar speciale cameraatjes voor kopen (vaste montage in je auto). Heeft Geelhoed niet zo iets?

Bijvoorbeeld: [www.videsur-electronic.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2013 13:47 door meeuw.
meeuw
Heeft Geelhoed niet zo iets?

Die heeft het net om wegpiraten te ontmaskeren, niet om zelf voor de buitenwereld de snelheidsduivel uit te hangen winking smiley
Bij GH wordt de weg gefilmd,
in het artikel ging het over beelden van de snelheidsmeter.
Blijkbaar heeft de militair wel bewust op nogal onverantwoorde wijze het laagvliegertje uitgehangen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2013 13:46 door British Racing Green.
Zollie
Yellow Cab
British Racing Green

Hij zal niet hebben willen filmen dat hij een voorbeeldburger(/militair) was...

Natuurlijk zal hij ook hard hebben gereden zonder filmen, maar de aanwezigheid van de camera duidt erop dat hij op dat moment het maximale uit zijn voiture wilde halen. Of hij zich zonder cameraregistratie iets verstandiger had gedragen kan niemand meer vertellen helaas.

Beetje kort door de bocht, voorbeelden te over hier op het forum.
@meeuw, ach so winking smiley Wegens irrelevant voor artikel keihard genegeerd, denk ik.
Zollie
Hij zal niet hebben willen filmen dat hij een voorbeeldburger(/militair) was... (...)

Ook zoiets: waarom vermelden ze zijn beroep? Zouden ze dat ook gedaan hebben als hij een kantoorbaantje had?
Omdat een dergelijke dombo voor de verdediging van het land moet zorgen eye rolling smiley
Inderdaad, omdat militairen iets meer verantwoordelijkheidsgevoel zou moeten zijn bijgebracht, iets met geweldsmonopolie. Waarom zou je een gozer vertrouwen met een wapen als ie geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel toont in zijn auto?
Maar waar is het filmpje nou? Ik had verwacht dat hier aan te treffen. Anders is dit inderdaad een nutteloos topic.
Sams4ng
Maar waar is het filmpje nou? Ik had verwacht dat hier aan te treffen. Anders is dit inderdaad een nutteloos topic.

Ja, wat een toegevoegde waarde zou het doodrijden van een stel bejaarden zijn.thumbs up
Yellow Cab
British Racing Green

Nee, maar de snelheid was wel een rechtstreeks gevolg van de camera. Waarom monteer je anders zo'n ding? En bewijs is er niet, maar het is niet onaannemelijk dat die idiote snelheid wťl rechtstreeks met het ongeval te maken had. Je zult je verwanten door zo'n figuur verliezen... Dat ze zichzelf doodrijden heb ik weinig moeite mee, dat is een eigen keuze. Dat ze anderen erbij meenemen is een ander verhaal.
Sams4ng

Met afstand de meest stompzinnige opmerking die ik in tijden hier op het forum heb gezien.
Het topic kan nog zinvol zijn als door het lezen ervan een wegpiraat tot inkeer komt.
meeuw
Moeder van 16?

Tienermoeders zijn niet iets van deze tijd winking smiley
Ik las op een andere site dat het om de echtgenote van de 75-jarige man ging en de schoonmoeder van de man.

Al boeit dat totaal niet in het geval van zo'n tragedie. Je zal het bericht maar thuiskrijgen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep