Dordrecht - Amersfoort woonwerkverkeer (file) mogelijk?

Gepost door Onnea 
Dag allemaal,

Ik heb een tijdelijke functie aangeboden gekregen in Amersfoort. Ben echter zelf woonachtig in Dordrecht.
Graag zou ik willen weten of dit te doen is, qua files en reistijd.
De reistijd zonder files is ruim een uur. Dit is acceptabel, maar dan de files..
Ik zal waarschijnlijk om 8.00 op mijn werk moeten zijn. Wellicht 08.30, maar ik denk dat 08.00 zelfs beter is.
Hebben mensen hier ervaring met de hoeveelheid file op deze route Dordrecht-Amersfoort (ga over de A15 en A27)?
Ik zal rond kwart voor 7 uit Dordrecht vertrekken (moet qua file toe doen zijn, toch?) en rond 07.40 Utrecht passeren, vanaf de A27 op weg naar Amersfoort. Is dit te doen? Hier maak ik me zorgen om. Graag jullie ervaring. Dit geldt ook voor de terugweg. Ik zal rond 16.30 vanuit Amersfoort kunnen vertrekken.
Het is echt een mooie kans (Welliswaar tijdelijk, maar ik ben al wat op leeftijd dus blij werk te hebben). Maar ik hoor heel graag ervaringen van mensen die deze route rijden of die meer weten van files rond de knooppunten en tijdstippen die ik aangaf.
Ik moet binnenkort beslissen, dus wacht met smart op jullie reacties.
De routeplanner van de ANWB die tijden inschat heb ik overigens al geprobeerd, maar die geeft bijna nergens files aan. Dat kan niet waar zijn natuurlijk..

Groeten,
Onne
Route via A27 en A1 ken ik niet, van Utrecht naar A'foort via A28 is momenteel drama. Een en al wegwerkzaamheden.
Mwah, toch valt dat mee De Schaduw, ik ben zelf vaak zo tussen 7:50 en 8:00 in Amersfoort (wel aan de westkant, ik heb niets met Hoevelaken te maken) en dan rijdt het nog redelijk op de A28. Alleen bij Zeist zit nu nog een flessenhals en daar sta je vaak 2 a 3 minuten stil.
Een optie, maar dan moet je wel aan de goede kant van Amersfoort werken, is om vanaf Utrecht de A12 naar Maarn te rijden en daar de N237 (meen ik, in ieder geval de weg over de Leusderhei) naar Amersfoort te nemen. Is een paar kilometer om, maar minder filegevoelig.
Oh, was ik iets te dramatisch? grinning smiley Heb het ook maar van horen zeggen, dus mooi dat je me corrigeert. Een in Utrecht wonende collega rijdt / reed inderdaad de door jou genoemde optie. Moet in Leusden zijn.
Dan zou ik dat sowieso doen ja. Want ik neem afrit Maarn (ook op de A28) en tot daar rijdt het best redelijk. Vaak zie ik als ik boven de snelweg rijd wel in de verte fileborden knipperen. Leusden haal je misschien nog net met weinig file, maar daarna wordt het wel een drama.
Vandaar mijn opmerking dat het verschil maakt waar je in Amersfoort moet zijn.

Zelf kies ik er voor om vroeg naar mijn werk te gaan (lessen beginnen om 8:30) en daarmee de files voor te zijn.
Kijk, je gaat 100% in de file staan, elke dag.
Vraag is alleen hoe lang.

Volgens mij mag je 's avonds in je handen knijpen met maar 30 min extra reistijd...
's ochtends niet zoveel ervaring mee op dat stuk.
Via A16, A20, A12 en A28 rijdt het beter.

Het staat eventjes stil op de A20, maar de A12 rijdt redelijk door. En netto kan het in afstand niet veel schelen. Vanuit Zwijndrecht scheelt het 6 km en behoorlijk wat tijd (het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik dagelijks naar Amersfoort moest, ik moet geen tijden gaan roepen).
De A12 is verbreed, dat gaat nu wel. Maar je moet ook nog A16-A20, en dat is wel druk.
A15-A27 rijdt volgens mij wel goed door. Je zit alleen altijd met de A28, dat is zo...
Maarja, het is tijdelijk. En heel erg veel file zul je niet hebben denk ik. Wat mij zelf opvalt: voor 8u valt het op de meeste plekken wel mee. Vanaf 8u wordt het pas echt druk overal.
Barri
En heel erg veel file zul je niet hebben denk ik. Wat mij zelf opvalt: voor 8u valt het op de meeste plekken wel mee. Vanaf 8u wordt het pas echt druk overal.
Rond 7:00 uur is het op de A16 ook nog niet zo druk.

Die laatste opmerking is wel heel erg waar. Als je wat eerder je de weg op gaat, heb je duidelijk minder files. Ik rij bij voorkeur erg vroeg, dan rijdt het nog goed door (het is niet zo druk) en de gratis parkeerplaatsen zijn nog vrij. Minpuntje is wel dat je al heel snel in de overuren zit.

Je kan natuurlijk een krantje regelen. Ik heb een tijdje in Hilversum gewerkt waar ik vaak op de stoep mijn krantje zat te lezen als de huismeester de boel open kwam gooien.
Ik gooi zelf vaak de boel open, zo rond 07.00 uur. Kun je ook lekker op tijd weer weg... Tenminste, in theorie. cool smiley
Off topic,

Op mijn werk zijn ze ook bezig de organisatie anders in te delen, dit kan tot gevolg hebben dat je elders te werk wordt geplaatst met andere werktijden waardoor je woon-werk tijd verdrievoudigd kan worden zoals in mijn geval.
Ik ben daar ook niet mee akkoord gegaan en tot op dit moment houden ze daar rekening mee zodat ze een voor mij aanvaardbaar alternatief hebben gevonden echter dat geldt niet voor sommige andere collega's die daardoor een probleem hebben..............
De Schaduw
Ik gooi zelf vaak de boel open, zo rond 07.00 uur. Kun je ook lekker op tijd weer weg... Tenminste, in theorie. cool smiley
Dat is ook mijn ervaring.

Heel veel bedrijven beginnen zo rond 6:00 ~ 6:30. Maar, als je dan om 15:00 uur roept: "Ik ga naar huis", wordt er met regelmaat gezegd "Nu al?".
Ik antwoord dan dat ik graag wil blijven, maar dat het overuren zijn. En, dat ik dan ook meerdere overuren aan een stuk wil maken zodat ik niet alsnog in de avondspits terecht kom.

Dan loopt de overuren-klok vanaf 15:00 uur, als je dan een keer om 19:00 uur naar huis gaat, heb je een halve dag overuren.

Na de eerste factuur is er begrip.

(Tip: hou een logboek bij. Dat verkort de discussies over gewerkte uren naar "Oh, jij houdt het bij...".)
De laatste twaalf jaar. Datum, projectcode, activiteit, ebgintijd, eindtijd en lokatie....
Ja, ik ken dat "nu al". Gelukkig zijn er bij ons meer die vroeg beginnen dus dat scheelt. En uren bijhouden doe ik ook al jaren al ben ik "gewoon" in loondienst. grinning smiley
@ rke: netjes! Na een discussie met mijn vorige opdrachtgever ben ik ook mijn uren bij gaan houden. Heerlijk van 70-80 uur naar 40 uur gegaan. thumbs up
De Schaduw
Route via A27 en A1 ken ik niet, van Utrecht naar A'foort via A28 is momenteel drama. Een en al wegwerkzaamheden.

Of het drama is of niet hangt er van af welke kant je op gaat en het tijdstip waarop je dat doet. Utrecht > Amersfoort is altijd drama op de A28, ongeacht het tijdstip, de andere kant op is eigenlijk alleen in de ochtendspits problematisch.
Vanaf Utrecht tot aan Leusden Zuid is goed te doen. Daarna ligt alles vol overhoop. Ik weet niet waar je moet zijn in Amersfoort, maar ga er bij Leusden Zuid af, onderaan 2x links en je gaat binnendoor Amersfoort in. De Hoef en Calveen is altijd klote in de ochtend. De Isselt doe je via de Stichtse rotonde of je gaat via Zuid naar de Stadsring. Maar druk zal het altijd zijn.
Tja

regelmatig rij ik an Zwijndrecht naar Amersfoort...
Als ik om 7u vertrekben ik (heel) soms voor 8en daar...

Meestal pas rond half negen.
waar sta ik vast?
Op de a15 stokt het vaak rond sliedrecht
Op de a27 vaak vast bij everdingen..
Dat hobbelde dan door tot houten...

En vnaf utrecht is het nu echt een crime..
Als je om half zeven vertrekt gaat het meestal ietsje beter...

Ik heb er zelfs wel eens 2.5u over gedaan...

Op vrijdag gaat het wel goed! smileys with beer

Succes met je beslissing!
VentoTDI
En vnaf utrecht is het nu echt een crime..
Als je om half zeven vertrekt gaat het meestal ietsje beter...

Ik heb er zelfs wel eens 2.5u over gedaan...
Daarom rij ik motor. Zuinig en snel, alleen dat verkreukelrandje blijft thuis.
Hoe tijdelijk is tijdelijk? Als het bijvoorbeeld voor twee maanden is, is het toch niet zo'n probleem om dagelijks wat file te hebben?
Twix
Hoe tijdelijk is tijdelijk? Als het bijvoorbeeld voor twee maanden is, is het toch niet zo'n probleem om dagelijks wat file te hebben?
De narigheid zit in de onvoorspelbaarheid.

Als het regent, weet je gewoon dat iedereen die stalen paraplu pakt. Dan weet je dat er een vette file staat.
Maar, vanmorgen een beetje mist en wat gebeurt er: De A16 Rotterdam richting Brdea staat echt helemaal stil. Wat denk je dat er straks om 8:00 uur gebeurt?

Er zijn in ieder geval weer wat mensen ernstig te laat. De mensen die gekozen hebben voor dat stukje A16....
Oeps...

De oorzaak was een nogal heftig ongeluk.
[nos.nl]
Twix
Wat file lijkt me geen punt, maar als je dagelijks 1 uur in de file staat is 2 maanden best lang...
deWit
Twix
Wat file lijkt me geen punt, maar als je dagelijks 1 uur in de file staat is 2 maanden best lang...
Dat klopt, maar beter dan niets. Uit de OT haal ik dat het een mooie kans is, zeker gezien TS al op leeftijd is. Nou, dan zou ik het er op wagen en zien of het bevalt. Koop een TomTom met verkeersupdates en zie het even aan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep