| Hallo,
Is het verplicht om je rijbewijs bij je te hebben binnen de grenzen van Nederland?
|
 | Zolang je een voertuig bestuurt wel, ja.
|
 | Ook buiten de grenzen van Nederland trouwens.
|
 | Altijd.
|
 | Zit in de 'portemoniks' en die heb ik altijd bij. Zelfs het kentekenbewijs ligt in de auto en het overschrijvingsbewijs netjes thuis opgeborgen !
|
 | Op tv zie je dat ze er vaak niet moeilijk over doen, omdat ze het makkelijk op kunnen zoeken. Maar ik vraag me af waarom je het niet mee zou nemen, past toch gewoon in je portemonnee?
|
 | Quote wibi
Zit in de 'portemoniks' en die heb ik altijd bij. Zelfs het kentekenbewijs ligt in de auto (...)
Dat is de combinatie die de politie meestal graag wil zien. Rijbewijs/kentekenbewijs.
Quote Karmann.
Op tv zie je dat ze er vaak niet moeilijk over doen
Je ziet ook wel dat ze toch wel eens een bon uitschrijven voor het niet bij hebben.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2012 18:05 door JW01 (vanaf een Appel).
|
 | Quote Karmann.
Op tv zie je dat ze er vaak niet moeilijk over doen, omdat ze het makkelijk op kunnen zoeken. Maar ik vraag me af waarom je het niet mee zou nemen, past toch gewoon in je portemonnee?
Ik gebruik geen portemonnee en ja pff veel verplichte pasjes beginnen toch wel een drukte te veroorzaken hoor in mn jas en broekzak.
Maar ja jammer, dan toch maar bij je hebben.
|
 | Quote xvmlx
Quote Karmann.
Op tv zie je dat ze er vaak niet moeilijk over doen, omdat ze het makkelijk op kunnen zoeken. Maar ik vraag me af waarom je het niet mee zou nemen, past toch gewoon in je portemonnee?
Ik gebruik geen portemonnee en ja pff veel verplichte pasjes beginnen toch wel een drukte te veroorzaken hoor in mn jas en broekzak. Maar ja jammer, dan toch maar bij je hebben.
Ben je er bekend mee dat je zelfs verplicht een identificatiebewijs bij je moet hebben?
|
 | Volgens een site met boete's kost het niet kunnen overleggen van een kentekenbewijs €40. [www.boetes.nl]
|
 | Quote Wouter82
Ben je er bekend mee dat je zelfs verplicht een identificatiebewijs bij je moet hebben?
Zit in dezelfde 'portemoniks'...wel pasjes.
|
 | Quote xvmlx
Quote Karmann.
Ik gebruik geen portemonnee en ja pff veel verplichte pasjes beginnen toch wel een drukte te veroorzaken hoor in mn jas en broekzak. Maar ja jammer, dan toch maar bij je hebben.
Ik mag hopen dat je een grap maakt...
Misschien is het tijd voor ene portemonnee dan.
|
 | Portemonnee vind ik maar een raar iets. Stel je hebt €5 en je koopt er 1 voor €5. Dan heb je geen geld meer om er iets in te stoppen, dus waarom er 1 kopen ? Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Krijg hem voor mijn verjaardag, kerst of zomaar...(maar dat geheel terzijde).
|
 | Quote wibi
Portemonnee vind ik maar een raar iets. Stel je hebt €5 en je koopt er 1 voor €5. Dan heb je geen geld meer om er iets in te stoppen, dus waarom er 1 kopen ? Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Krijg hem voor mijn verjaardag, kerst of zomaar...(maar dat geheel terzijde).
Een portemonnee voor €5,-? Lijkt me niet veel soeps...
Hoezo raar? Is toch iets dat je bij elke transactie uit je zak haalt, om daar nou een 'vodje' voor te gebruiken... Lijkt me niet anders dan een horloge of een paar schoenen bij wijze van spreken.
|
 | Ik heb zo'n rijbewijsmapje waar ook m'n pasjes inzitten. Geld stop ik los in m'n broekzak.
|
 | Kentekenbewijs heb ik nooit bij me. Behalve als ik naar het buitenland rij. Heb voor de zekerheid wel een kopie in het dashboardkastje liggen.
Heb ook meerdere keren meegemaakt dat ik voor een alcoholcontrole werd aangehouden en dat er niet naar het kentekenbewijs werd gevraagd. Op het moment dat ze je rijbewijs controleren staat in de politie-auto al op een schermpje op welke naam de auto is geregistreerd. Dus als dat klopt met het rijbewijs (privé-auto) vinden ze het wel goed (hoewel ik weet dat je een boete kunt krijgen). Bij een auto van de zaak of lease-auto is het wellicht een ander verhaal.
|
 | Quote A110-50
Quote wibi
Portemonnee vind ik maar een raar iets. Stel je hebt €5 en je koopt er 1 voor €5. Dan heb je geen geld meer om er iets in te stoppen, dus waarom er 1 kopen ? Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Krijg hem voor mijn verjaardag, kerst of zomaar...(maar dat geheel terzijde).
Een portemonnee voor €5,-? Lijkt me niet veel soeps... Hoezo raar? Is toch iets dat je bij elke transactie uit je zak haalt, om daar nou een 'vodje' voor te gebruiken... Lijkt me niet anders dan een horloge of een paar schoenen bij wijze van spreken.
Je moet de tekst vanaf de 2e regel goed op je laten inwerken...
|
 | Quote Wouter82
Quote xvmlx
Quote Karmann.
Ja ja, zo ver loop ik ook al weer niet achter hoor. Ik denk dat het bij hebben van een rijbewijs onnodig is wegens het feit dat politie agenten in hun computersysteempje toch direct kunnen controleren of ik wel of geen rijbewijs heb en of die natuurlijk geldig is.
Niet dat het zo n dilemma is om een rijbewijspasje bij te hebben maar toch heb je zoiets liever thuis dan in je broekzak.
|
 | Ik zou werkelijk niet kunnen verzinnen waarom die thuis moet blijven. Heb je hem eindelijk...neem je het bewijs niet mee.... Boete €85... [om.nl]
|
 | Quote wibi
Ik zou werkelijk niet kunnen verzinnen waarom die thuis moet blijven. Heb je hem eindelijk...neem je het bewijs niet mee.... Boete €85... [ om.nl]
Linkerbroekzak, 4 pasjes. Rijbewijs, bank, ID, inklok pas + telefoon. Rechterbroekzak, bos sleutels en los geld. In het kort, een reuze krapte wat geen lekker gevoel geeft.
In jaszak laten vertrouw ik niet.
Maar ja, tis niet anders!
|
 | Quote xvmlx
Linkerbroekzak, 4 pasjes. Rijbewijs, bank, ID, inklok pas + telefoon. Rechterbroekzak, bos sleutels en los geld. In het kort, een reuze krapte wat geen lekker gevoel geeft.
Linkerbroekzak, drie pasjes. Rijbewijs=ID, bank, inklok pas + telefoon.
Dat scheelt er dus één.
|
 | Quote Clignoteur
Quote xvmlx
Linkerbroekzak, drie pasjes. Rijbewijs=ID, bank, inklok pas + telefoon. Dat scheelt er dus één.
Rijbewijs wordt niet gerekend als een identiteit bewijs toch? Weinig burgerservicenummer op de rijbewijs. Staat wel naam foto maar ja.
|
 | Ja hoor, je rijbewijs is ook identiteitsbewijs. Je BSN staat op de achterkant (linksboven).
|
 | Quote Clignoteur
Ja hoor, je rijbewijs is ook identiteitsbewijs. Je BSN staat op de achterkant (linksboven).
Ah mooi, dan wordt het ID thuis laten. Pasje en een zorg minder.
|
 | rijbewijs bevat wel je BSN en is wel degelijk geschikt als ID-bewijs.
|
 | Rijbewijs wordt niet overal geaccepteerd...Toch een ID-pasje meenemen...
|
 | Dan wordt het dus toch maar een portemonnee kopen met veel ruimte voor pasjes. Echt een heel handig ding! 
|
 | Ik heb vrijwel standaard mijn paspoort bij me...
|
 | Quote wibi
Rijbewijs wordt niet overal geaccepteerd...Toch een ID-pasje meenemen...
Er zijn maar een paar uitzonderingen, en die kom je niet dagelijks, zelfs niet maandelijks tegen: situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn.
|
 | Quote wibi
In NL toch wel, behalve als je gaat vliegen?
|
 | Dan heb je een vliegbrevet nodig! 
|
 | Quote JW01 (vanaf een Appel)
Dan heb je een vliegbrevet nodig! 
Zou je dan voor het examen een paspoort moeten meenemen?
|
 | Ik heb serieus mn geboorteakte bij mij...je weet het nooit...
|
 | Quote Terence
Ik heb serieus mn geboorteakte bij mij...je weet het nooit...
Klinkt een beetje paranoïde... Al eens nodig gehad, of ken je mensen die wel eens een situatie hebben gehad waarin ze de pineut waren omdat ze het ding niet op zak hadden?
|
 | Quote xvmlx
Quote wibi
Ik zou werkelijk niet kunnen verzinnen waarom die thuis moet blijven. Heb je hem eindelijk...neem je het bewijs niet mee.... Boete €85... [ om.nl]
Linkerbroekzak, 4 pasjes. Rijbewijs, bank, ID, inklok pas + telefoon. Rechterbroekzak, bos sleutels en los geld. In het kort, een reuze krapte wat geen lekker gevoel geeft. In jaszak laten vertrouw ik niet. Maar ja, tis niet anders!
Heel simpel:
Doe alles in je jas en als je op het werk bent stop je alles in je buro.
Of koop een tas/rugzak/whatever en doe alles daar in.
Sinds ik dat doe heb ik geen gaten meer in m'n broeken en je zit tenminste niet meer scheef.
|
 | Ach, het valt toch best wel mee met al die pasjes?
- Rijbewijs - ID Kaart (ik weet, dubbel maar in D geldt rijbewijs niet...) - Bankpas privé - Bankpas 2 privé - Bankpas zaak - Bankpas Nederland - Creditcard privé - Creditcard zaak - ADAC Ledenpas - Kaart Ziektenkostenverzekeraar - METRO pas (Makro) - Payback kaart (soort Freebies) - Kaart Autoverzekering voor tegenpartij
Dat zijn de 13 die ik zo uit mijn hoofd kan bedenken. En dan nog de pin-codes voor de 6 geldkaarten..... Ik moet er niet aan denken om geld los in mijn broek- of jaszak te hebben, alleen dat gerinkel al....
On topic: als je een motorvoertuig bestuurt is het meevoeren van een geldig rijbewijs voor dat voertuig en de kentekenpapieren verplicht. Logisch, want ook zonder beschikbare computer zal je je moeten kunnen identificeren en kunnen aantonen dat je het voertuig legaal bestuurt. Je kan er niet vanuit gaan dat iedere agent altijd een computer met verbinding heeft. Daarom bestaan al die passen en bewijzen ook nog, anders was dat allang afgeschaft.
|
 | -Rijbewijs -Bankpas -OV-chip -ID (geen idee waarom...) -Kluispas -Campuskaart (en die is alleen geldig incl: -Bewijs van inschrijving
En dan heb ik m'n tankpas, zorgverzekeringpas, ANWB kaart nog niet mee....
|
 | Huh? Is het in nederland nog steeds zo dat als je geen 10 gulden (4,50 euro) aan cash geld bij je hebt dat je dan opgepakt kan worden wegens landloperij?
Anyway: ik ga meerdere keren per week naar de sportschool met alleen het pasje van de sportschool en de autosleutels bij mij.
|
 | Quote Zollie
Quote Terence
Klinkt een beetje paranoïde... Al eens nodig gehad, of ken je mensen die wel eens een situatie hebben gehad waarin ze de pineut waren omdat ze het ding niet op zak hadden?
Nou, als je plotseling moet trouwen 
|
 | Heel simpel,
Het antwoord op je vraag is: Nee...
|
 | Quote LoveMyJeep
Ach, het valt toch best wel mee met al die pasjes? - Rijbewijs - ID Kaart (ik weet, dubbel maar in D geldt rijbewijs niet...) - Bankpas privé - Bankpas 2 privé - Bankpas zaak - Bankpas Nederland - Creditcard privé - Creditcard zaak - ADAC Ledenpas - Kaart Ziektenkostenverzekeraar - METRO pas (Makro) - Payback kaart (soort Freebies) - Kaart Autoverzekering voor tegenpartij Dat zijn de 13 die ik zo uit mijn hoofd kan bedenken. En dan nog de pin-codes voor de 6 geldkaarten..... Ik moet er niet aan denken om geld los in mijn broek- of jaszak te hebben, alleen dat gerinkel al....  On topic: als je een motorvoertuig bestuurt is het meevoeren van een geldig rijbewijs voor dat voertuig en de kentekenpapieren verplicht. Logisch, want ook zonder beschikbare computer zal je je moeten kunnen identificeren en kunnen aantonen dat je het voertuig legaal bestuurt. Je kan er niet vanuit gaan dat iedere agent altijd een computer met verbinding heeft. Daarom bestaan al die passen en bewijzen ook nog, anders was dat allang afgeschaft.
Goed op je portemonnee letten dan. Als de ene schaap springt springen de anderen ook (portomone kwijt, alle pasjes kwijt) hehe.
|
 | Quote meeuw
Uithuwelijken doen we hier volgens mij niet. 
|
 | Quote meeuw
Quote Zollie
Quote Terence
Hahahaha meeuw heeft m   
Quote JW01 (vanaf een Appel)
Quote meeuw
Uithuwelijken doen we hier volgens mij niet. 
Je weet het nooit!!
|
 | Quote xvmlx
Quote LoveMyJeep
Ach, het valt toch best wel mee met al die pasjes? - Rijbewijs - ID Kaart (ik weet, dubbel maar in D geldt rijbewijs niet...) - Bankpas privé - Bankpas 2 privé - Bankpas zaak - Bankpas Nederland - Creditcard privé - Creditcard zaak - ADAC Ledenpas - Kaart Ziektenkostenverzekeraar - METRO pas (Makro) - Payback kaart (soort Freebies) - Kaart Autoverzekering voor tegenpartij Dat zijn de 13 die ik zo uit mijn hoofd kan bedenken. En dan nog de pin-codes voor de 6 geldkaarten..... Ik moet er niet aan denken om geld los in mijn broek- of jaszak te hebben, alleen dat gerinkel al....  On topic: als je een motorvoertuig bestuurt is het meevoeren van een geldig rijbewijs voor dat voertuig en de kentekenpapieren verplicht. Logisch, want ook zonder beschikbare computer zal je je moeten kunnen identificeren en kunnen aantonen dat je het voertuig legaal bestuurt. Je kan er niet vanuit gaan dat iedere agent altijd een computer met verbinding heeft. Daarom bestaan al die passen en bewijzen ook nog, anders was dat allang afgeschaft.
Goed op je portemonnee letten dan. Als de ene schaap springt springen de anderen ook (portomone kwijt, alle pasjes kwijt) hehe.
Nogal logisch lijkt me... Zo moeilijk is dat toch niet? Geldt ook voor pasjes in je broekzak, en dan nog oppassen dat je er niet een van verliest aangezien ze allemaal 'los' zijn...
|
 | Quote meeuw
Quote wibi
Ook dan wel hoor. Rijbewijs is binnen Nederland en de grensstreken met Duitsland en België een geaccepteerd identiteitsbewijs.
|
 | Bankpas Texacopas Rockspas Videolandpas Ponskaart ziekenhuis Unive zorgverzekeringspas Autowasspaarkaart Anwbpas Parklinepas Rijbewijs Idkaart
Drukke bedoening in mijn portemonnee van 12 jaar oud
|
 | Quote PauseBreak
Quote meeuw
Quote wibi
Ook dan wel hoor. Rijbewijs is binnen Nederland en de grensstreken met Duitsland en België een geaccepteerd identiteitsbewijs.
Lol, knappe jongen als jij zonder ID of paspoort het vliegtuig in komt...
Zeker ergens gehoord op een borrel of verjaardag, en zelf nog nooit geprobeerd?
|
 | Quote A110-50
Quote PauseBreak
Quote meeuw
Quote wibi
Lol, knappe jongen als jij zonder ID of paspoort het vliegtuig in komt... Zeker ergens gehoord op een borrel of verjaardag, en zelf nog nooit geprobeerd?
Die heb je bij je, want binnen Nederland (en dat is de clou hier ) is het rijbewijs tevens identiteitsbewijs. Overigens heb ik standaard ook mijn identiteitskaart bij me, dus nog nooit problemen mee gehad 
|
 | Verblijfsstatus en nationaliteit: geen identificatie met rijbewijs
Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.
Dus bij het IND (als je er ooit komt) telt het rijbewijs als ID niet...
|
 | Zelf heb ik een telefoonhoesje waar mijn kleingeld in een vakje zit en mijn telefoon uiteraard. En voor mijn pasjes heb ik een creditcardholder. Hier stop ik ook mijn papiergeld bij.
Voorbeeld Creditcardholder
Mijn kentekenbewijs zit met een paar pasjes die ik alleen nodig heb als ik met de auto rij in een speciaal kentekenmapje (gekregen bij aankoop van de auto). Dit is handiger omdat we met 2 personen gebruik maken van de auto. Ik laat overigens de kentekenpapieren nooit in de auto liggen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2012 20:18 door PascalD.
|
|