Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Gepost door Shady 
PauseBreak
Boppie
Ergste vond ik nog op een ritje naar Valkenburg. Nabij Eindhoven hielden motorrijders alle verkeer tegen op de snelweg om maar bij elkaar te komen als groep. Dan krijg ik de neiging om ze van de weg af te drukken.

Dan bel je toch 0900-8844 en maak je er melding van? Als maar genoeg mensen dit soort dingen doorbellen kan de politie ook gerichter ingrijpen.

Met alle verkeer tegenhouden bedoel ik dat ze de snelheid omlaag brachten tot een 90 km/h.
Boppie
PauseBreak
Boppie
Ergste vond ik nog op een ritje naar Valkenburg. Nabij Eindhoven hielden motorrijders alle verkeer tegen op de snelweg om maar bij elkaar te komen als groep. Dan krijg ik de neiging om ze van de weg af te drukken.

Dan bel je toch 0900-8844 en maak je er melding van? Als maar genoeg mensen dit soort dingen doorbellen kan de politie ook gerichter ingrijpen.

Met alle verkeer tegenhouden bedoel ik dat ze de snelheid omlaag brachten tot een 90 km/h.

En daardoor de rest van het verkeer hinderen? Dat lijkt me nog steeds een goede reden om even te bellen tongue sticking out smiley
Afgelopen weekend weer eens een gevalletje met knipper naar rechts de rotonde op rijden en die vervolgens toch maar niet verlaten bij de eerste afslag. ABS doet het nog.
-

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2012 17:36 door maarten rondeel.
wilde vanmiddag deze rotonde op rijden, word ik ineens ingehaald. ging meneer de bouwvakker blijkbaar niet snel genoeg. en dan ook gewoon door blijven rijden als ik op m'n claxon druk thumbs up

verder nog een troela in een aygo die 20km lang op mijn achterbumper hangt, kan me niet voorstellen dat het prettig rijdt als je alleen de achterkant van een bus kan zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2012 00:01 door Carfanatic.
Soloman
Het motorseizoen is ook weer aangebroken. Moet je eerlijk zeggen, ik zat vandaag op de weg, keurig, die motorjongens nog netjes aan de 100/120 ook nog!

Nou ja, de oogst van anderhalve dag:
@ maarten rondeel: Buiten je belabberde taalgebruik, ben je zelf net zo verschrikkelijk fout bezig als de doorroodrijder. Beetje moedwillig zitten duwen met zo'n BMW-tractor. Alsof dat normaal verkeersgedrag is. thumbs down Dat doet dan gymnasium volgens het profiel, het is wel dramatische slecht gesteld met het onderwijs tegenwoordig blijkbaar.
Denk jij dat het een serieuze post van hem was, Sani? eye popping smiley
wat is dat toch met die mannen die menen hun auto er voor te moeten gooien als het achter je gewoon leeg is. ergste is dat ze er vervolgens ook nog een tempo slak op nahouden. vanochtend weer zo'n bejaarde pipo in een TT die 'm er voor dondert als of het de normaalste zaak is en vervolgens helemaal uit z'n dak gaat als je 'm in haalt...
@ GH: Eigenlijk wel, maarja, het is dan ook zijn enige post, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal.

@ Uzzi: Dat komt idd heel vaak voor. Rijd ik in een rijtje en ben ik de laatste, moet en zal er toch nŔt voor mij de weg opgeredem worden. Terwijl er dus na mij (en dat moet zo'n uilskuiken ook gewoon kunnen zien) ruimte genoeg is. Gebeurde overigens helemaal vaak toen ik nog op de bus reed, men wil blijkbaar niet achter "zo'n langzaam groot gevaarte". Wel even vergeten dat ik op een provinciale weg ook gewoon 80 mag en rijd en dus flink in de ankers moet met 10+ ton en passagiers, omdat die auto de 80 echt niet haalt in zo'n korte tijd.
-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2012 19:46 door Premiumrijder.
maarten rondeel
een onjuiste verwijswoord
Gek, Maarten Rondeel klinkt helemaal niet Marokkaans.
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2012 17:37 door maarten rondeel.
maarten rondeel
Dit is duidelijk wat anders dan op forums waar alleen maar jeugd reageert.
@geelhoed Het komt nu helemaal goed hoor je zult voortaan niets meer ontdekken.

Ik zie anders al een extra spatie tussen op en forums (forums?!?)
@ maarten rondeel: Welk verwijswoord bedoel je? De verwijzing "dat", waarmee ik jou bedoel? Ken je het begrip sarcasme? Overigens mag je me gerust tutoyeren hoor, doen we hier immers allemaal op het forum en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Verder wil ik je nog steeds wijzen op je belabberde taalgebruik, want zelfs na aanpassing klopt er geen hout van. En dan verwijs ik weer naar je gymnasiumopleiding, die is blijkbaar verschrikkelijk slecht, bepaalde bezittelijke voornaamwoorden heb ik al op de basisschool geleerd, daar hoefde op het VWO bij mij niets aan bijgespijkerd te worden. Maar goed, je bent 18 volgens je profiel, dus bent pas net in het bezit van een rijbewijs, misschien moet je nog even met vallen en opstaan leren dat het agressief opduwen in een BMW-tractor (ook al is die van de ME) getuigt van debiel en idioot verkeersgedrag.
žanitarium
Overigens mag je me gerust tutoyeren hoor
Daar was hij bij mij al mee begonnen. Ik kom kennelijk vriendelijker over! grinning smiley

een BMW-tractor (ook al is die van de ME)
That's my line!
Geelhoed

een BMW-tractor (ook al is die van de ME)
That's my line!

Dat wist ik. grinning smiley
s

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2012 20:21 door maarten rondeel.
maarten rondeel
Ik reed een beetje rond door enschede en toen ging ik links af bij een stoplicht. Dit (wat, stoplichten?) zijn grote kruispunten buiten de stad waar je met gemak de afslag naar links kan maken met 70kilometer per uur. Toen zag ik net op een tijd een aso"turk" aankomen rijden die het nodig vond om vol door rood te rijden en rechts af te slaan. Hierdoor moest ik vol in (op?) de remmen trappen. Dit wekte bij mij agressie op. Ik rijd op dit moment de bmw x5 van me pa "ik wacht nog op me audi over deze wordt geleverd over 2 maanden na me examen" vervolgens ging ik maar is mooi toeteren, een paar keer groot licht gebruiken en er dicht achterop rijden. Ik kan je vertellen dit is niet zo leuk als je zelf dan in een klein golfje rijdt en achter je een grote bmw rijdt. Als diegene dan vol in de remmen moet rijd ik vol tegen zijn achterbumber aan. Wat een mafkezen heb je ook! Die gewoon door rood rijden. Dit is het gevaarlijkste wat je kan doen vooral bij dat kruispuint omdat ze er altijd met 80km overheen vliegen, als dan iemand door rood gaat dan loopt het slecht af.

maarten rondeel
"doorroodrijder" is incorrect geschreven.

Mvg,
Maarten Rondeel

Nou, ik geloof er helemaal niets van dat je gymnasium doet. De dikgedrukte delen in je stukje proza zou ik nog eens nalopen als ik jou was, om over de schrijfstijl maar te zwijgen. Ook moet je wat beter gaan opletten bij Nederlands (maakt niet uit op welk niveau je dit doet) en mensen pas gaan verbeteren als je gelijk hebt. Doorroodrijder is helemaal correct, ook al komt het niet door je spellingscontrole. Spaties toevoegen in de Nederlandse taal doen we zelden, engelstalige landen doen dit veel meer.
Naast je taalvaardigheid kan je rijvaardigheid ook wel wat bijschaving gebruiken als ik dit moet geloven... Ik krijg kromme tenen van je.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2012 22:08 door Zollie.
Mensen die mij gaan lopen verblinden met groot licht omdat ik ze inhaal als ze weer eens 50 rijden op een weg waar je 80 mag ,blijkbaar zijn ze brandstof aan het besparen ofzo nut smiley en raken ze geirriteerd als ze worden ingehaald terwijl ze juist zelf andere weggebruikers aan het irriteren zijn door zo belachelijk langzaam te rijden , op een of andere manier gaan ze dan ook harder rijden als je ze ingehaald heb

Ik rij ook graag door mooie bochten ,er zijn ook regelmatig figuren die jou dan gaan lopen verblinden met hun grote licht omdat ze vinden dat ik een lekkere doordraaier te hard zou nemem blijkbaar , terwijl ik me nog gewoon aan de geldende snelheid hou of net erboven en dat alleen doe als het rustig is op de weg

Opzich is het prima als mensen het rustig aan willen doen maar waarom als ze bijna gaan stilstaan dan boos worden als ze ingehaald worden kan ik niet begrijpen , iemand die 70 rijdt waar je 80 mag vindt ik ook niet erg maar het is met name dat sommige zo langzaam rijden en het gas al hebben losgelaten voordat ze zijn opgetrokken en heel de boel verstoppen confused smiley
Ik doe dan altijd even vrolijk m'n mistachterlicht aan om hem of haar te bedanken dat ik mijn hemel bekleding weer eens mag zien thumbs up

Gek he, dat als je ze dan hebt ingehaald ze ook ineens mee gaan rijden nut smiley
@Civic silverstone - Erger nog zijn de vogels die als je inhaald gas bij gaan geven. Goed prima en er weer achter want 140 waar je 80 mag is wellicht een beetje overdreven en dan zakken ze uiteraard altijd weer terug naar tempo drol. Ik woon in de bergen en ik kom ze elke dag tegen, opvallend vaak zijn het van die 40 plussers in Volvo's of Audi's...

Maar goed dit hoort in het ergernissen topic thuis. On topic. Vanochtend blijkbaar een groot ongeval. Hele caravaan bergingsvoertuigen met de Gendarmerie er voor. Rijdt er zo'n muisje in een Twingo die gewoon op de rijbaan blijft terwijl werkelijk iedereen uitwijkt en het midden vrijmaakt. Pas als de Gendarmerie er naast rijdt en gebaart dat ze naar links moet gaat ze naar links...
Terence, is dit een subtiele suggestie voor een 'Het-grote-idiote-acties-op-het-forum-topic'? Goed bezig alvast.smiling smiley
maarten rondeel
Ik reed een beetje rond door enschede....
Mooi dan begrijp je dit waarschijnlijk ook wel:
ONMEUNIGE KNOOIERT!
Uzzi
@Civic silverstone - Erger nog zijn de vogels die als je inhaald gas bij gaan geven. ...

Mag niet...(gas geven bij een inhaalactie van een ander).
wibi

Inderdaad mag niet...de gemiddelde stropdas geeft echter niet graag zijn plekje op de apenrots af...
Wees de verstandigste al valt dat niet altijd mee. Of neem een 220 CDi...big smile smiley
Vandaag bijna een Audi A4 op de grille gehad. Ik was bezig met een inhaalactie (landbouwvoertuig) en haalde een stuk of 4 auto's in, waaronder ook de Audi. Nou ja, bijna dan. Toen ik naast 'm reed, gooide meneer z'n vehikel (zonder richting aan te geven) er eventjes fijn voor... moody smileyangry smily
Gelukkig beschikt de 206 over pas ververste remmerij dus geen schade o.i.d. maar het was wel even een 'momentje'.

Overigens heb ik niets van claxonneren of spielerei met mijn grootlicht gedaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2012 19:55 door roubal.
Terence
Ik doe dan altijd even vrolijk m'n mistachterlicht aan om hem of haar te bedanken dat ik mijn hemel bekleding weer eens mag zien thumbs up

Gek he, dat als je ze dan hebt ingehaald ze ook ineens mee gaan rijden nut smiley

Het was op dat moment een tegemoet komende weggebruiker , ik negeer het maar gewoon maar het is wel gevaarlijk omdat je goed geconcentreerd bent/moet zijn als je lekker bochten aan het rijden bent ,en gaat zo,n idioot je lopen verblinden angry smily

@Uzzi

Je zou het idd ook als ergernis kunnen omschrijven ,maar vindt het idiote acite om iemand te gaan lopen verblinden

Dat iemand het rustig aan wil doen vindt ik prima ,maar waarom ze harder gaan rijden of zelfs flink gas gaan bijgeven is mij echt een raadsel nut smiley ze waren toch lekker relaxt aan het rijden eye rolling smiley
wibi
Artikelnummer?
Civic silverstone
Terence

Het was op dat moment een tegemoet komende weggebruiker , ik negeer het maar gewoon maar het is wel gevaarlijk omdat je goed geconcentreerd bent/moet zijn als je lekker bochten aan het rijden bent ,en gaat zo,n idioot je lopen verblinden angry smily

@Uzzi

Je zou het idd ook als ergernis kunnen omschrijven ,maar vindt het idiote acite om iemand te gaan lopen verblinden

Dat iemand het rustig aan wil doen vindt ik prima ,maar waarom ze harder gaan rijden of zelfs flink gas gaan bijgeven is mij echt een raadsel nut smiley ze waren toch lekker relaxt aan het rijden eye rolling smiley

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je eigen verlichting storend is. Ik sein ook geregeld tegenliggers met mn grootlicht, als ze met te hoge lichten (vaak xenon) rijden, of met storende mistlampen of met defecte verlichting. Weet niet of dit bij jouw auto het geval is, maar het zou zomaar kunnen. Anders is er inderdaad geen verklaring voor.
Geelhoed
wibi
Artikelnummer?

Kan uitlopen op:

Geelhoed

Artikel 14

1. Het CBR besluit tot oplegging van een educatieve maatregel gedrag en verkeer indien:
a. betrokkene tijdens een rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder A, onderdeel III, Rijgedrag;

Bijlage 1. bij de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011

III. rijgedrag

1. Gevaarzettend rijgedrag waardoor:
g) geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;

[wetten.overheid.nl]

Toch?
Ik kop m vast in: Ik geef een dot gas om ruimte achter mij te creŰren thumbs up
Zollie
Kan uitlopen op:

Toch?

Kan ook uitlopen op
Artikel 21

Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 120 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
Maar dat betekent niet dat het verboden is.

(Het is een artikel 5, het specifieke verbod is in 1991 uit het RVV verdwenen)
Artikel 36.
1.De links inhalende bestuurder wijkt bij het inhalen zoveel nodig behoorlijk naar links uit. Hij begeeft zich weer naar rechts zodra dit zonder de andere weggebruikers te hinderen mogelijk is.
2.De links ingehaald wordende bestuurder wijkt zo nodig naar rechts uit. Hij mag zijn snelheid niet verhogen.

RVV 1966 lid 2...ben te oud aan het worden...grinning smiley
wibi
Uzzi
@Civic silverstone - Erger nog zijn de vogels die als je inhaald gas bij gaan geven. ...

Niet altijd vanzelfsprekend: ik werd vlak voor het einde van wegwerkzaamheden ingehaald door een vrachtwagen die de maximale snelheid overschreed. Hij reed naast me toen ik het bord 70 passeerde. Tsja, wellicht niet netjes, maar om dan te wachten tot de vrachtwagen me voorbij is en hem dan voorbij te vliegen. Nee, ik ben gewoon gaan versnellen. Dit tot woede van de tesnelrijdende vrachtwagenchauffeur trouwens.
Ik had vanochtend weer een fraaie. Wederom op de turborotonde bij de A2 ter hoogte van Breukelen. Ik kom in een treintje de dubbele baan vlak vˇˇr de rotonde op. Voor me een 'puddingklever'winking smiley en daarachter een blondine in een Golf II. De eerste zwaar beladen, dus traag. De tweede had het oa. druk met converseren, haar haar....en dat was het wel zo'n beetje.

De combinatie houdt de rechterbaan, maar zet de linker knipper aan, wat ik opvatte als 'ik ga zometeen driekwart de rotonde rond'. Hoe het blondje het opvatte, snap ik nog steeds niet helemaal. Haar eerste reactie was eveneens de knipper aanzetten, de linker baan nemen...waarna ze een beetje schuin achter de combinatie bleef schutteren. Tot zover nog redelijk logisch.

Maar om dan, midden op de rotonde, gas te geven, de halve rotonde te nemen en zowat dertig ton aan Monatoetjes op een haar na in de flank te incasseren, begrijp ik dan niet helemaal. Wat heb je dan op de linkerbaan te zoeken?nut smiley
@ wibi: En de in het midden rijdende auto dan? Of was tripleren al verboden in dat steentijdjaar? winking smiley

@ Den Voetstuk: Dergelijke situaties met vrachtwagens maak ik veel mee bij wegwerkzaamheden van korte lengte op de snelweg. Dan is de max. snelheid ter plaatste verlaagd naar 70, maar de truckers willen dan niet van de CC af en gaan daar dan inhalen met 80/85. Maar bij het einde van de werkzaamheden ben ik vaak nog niet ingehaald en ga ook echt niet wachten. Dus dan versnel ik weer naar de 120 en gaat de vrachtwagen maar achter mij weer naar rechts. Anders kan ik ellenlang gaan wachten op de inhaalactie van die vrachtwagen en al het andere te snel rijdende spul erachter, voordat ik die vrachtwagen weer kan gaan inhalen.
@ Sanitarium: Degene die in het midden rijdt mag t.o.v. de meest links rijdende NIET versnellen. Hij/zij wordt door die gebruiker ingehaald.
Nee, in dat Middeleeuwse jaar hadden we niet iets als een "turbo-rotonde" of iets dergelijks.smiling smiley
den Voetstuk
wibi
Uzzi

Niet altijd vanzelfsprekend: ik werd vlak voor het einde van wegwerkzaamheden ingehaald door een vrachtwagen die de maximale snelheid overschreed. Hij reed naast me toen ik het bord 70 passeerde. Tsja, wellicht niet netjes, maar om dan te wachten tot de vrachtwagen me voorbij is en hem dan voorbij te vliegen. Nee, ik ben gewoon gaan versnellen. Dit tot woede van de tesnelrijdende vrachtwagenchauffeur trouwens.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de trucker laat passeren en een seintje groot licht geef dat ie naar rechts kan. Snel, soepel.
žanitarium
@ Den Voetstuk: Dergelijke situaties met vrachtwagens maak ik veel mee bij wegwerkzaamheden van korte lengte op de snelweg. Dan is de max. snelheid ter plaatste verlaagd naar 70, maar de truckers willen dan niet van de CC af en gaan daar dan inhalen met 80/85. Maar bij het einde van de werkzaamheden ben ik vaak nog niet ingehaald en ga ook echt niet wachten. Dus dan versnel ik weer naar de 120 en gaat de vrachtwagen maar achter mij weer naar rechts. Anders kan ik ellenlang gaan wachten op de inhaalactie van die vrachtwagen en al het andere te snel rijdende spul erachter, voordat ik die vrachtwagen weer kan gaan inhalen.
Een vrachtwagen die in gaat halen bij wegwerkzaamheden - dat zijn de grootste knurften. Ik maak ze ook wel mee hoor, dat ze zich op zitten te vreten achter iemand die zich keurig aan de snelheid houdt (niet zelden ik dus) en soms zie je ze dan ook inderdaad gewoon naar links komen - versmalde rijstrook of niet!

Maar dat ineens versnellen van automobilisten als ze ingehaald worden, lijkt me niet altijd een bewuste actie. Ik heb het idee dat zeker als het snelheidsverschil niet heel groot is, veel mensen eigenlijk bijna automatisch en onbewust de snelheid gaan matchen van de auto die hun inhaalt. Pas als je dan naast hun voorportier bent, lijken ze zich te beseffen dat ze wat gas bij hebben gegeven en gaan ze weer terug naar de snelheid die ze daarvoor reden.
bat
Maar dat ineens versnellen van automobilisten als ze ingehaald worden, lijkt me niet altijd een bewuste actie. Ik heb het idee dat zeker als het snelheidsverschil niet heel groot is, veel mensen eigenlijk bijna automatisch en onbewust de snelheid gaan matchen van de auto die hun inhaalt. Pas als je dan naast hun voorportier bent, lijken ze zich te beseffen dat ze wat gas bij hebben gegeven en gaan ze weer terug naar de snelheid die ze daarvoor reden.

Ik ben het met je eens dat dit op de snelweg inderdaad vaak lijkt te gebeuren. Op provinciale wegen is het echter vaak bewust dat men (mannen eigenlijk altijd) op het gas gaat om te beletten dat je er voorbij komt. Gisteren een boterletter in een X1 die nog snel ff in haalt voor het van 2 naar 1 gaat om dan vervolgens te gaan kruipen als het bochtig wordt...er voorbij was in dit geval zo gepiept trouwens...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2012 16:13 door Uzzi.
Gisteravond wilde ik de A325 richting Arnhem oprijden, ik reed achter een auto, daarvoor reed niemand. Staat onderaan de oprit een Golf Variant van de marechaussee op de vluchtstrook. Wat doet die debiel, precies voor de auto voor mij de oprit dwars oprijden en stil gaan staan! Vervolgens blokkert hij de dus de boel om daarnana een paar seconden achteruit de vluchtstrook weer op te rijden en in de berm te gaan staan. Ik dacht in eerste instantie nog dat hij de snelweg ging afsluiten oid, maar nee hoor, geen licht- en/of geluidsignalen, gewoon plotseling de boel blokkeren en daarna weer de berm in... confused smiley eye popping smiley
Vaag.

Ik reed afgelopen zomer in Duitsland vlak achter een politiewagen. Op een gegeven moment ging hij in het midden rijden (2-baans) liet z'n gas los en deed zijn zwaailicht aan. Na 30 seconden deed hij die weer uit en verliet hij de snelweg. confused smiley
Was je iets te dichtbij gekomen ? Oftewel...bumperkleven ?
Misschien zochten ze iemand en leek jij er verdacht veel op winking smiley
Oja, ik zat van het weekend bij achterin een brommobiel. Die reed voor mij en sorteerde voor voor linksaf. Op het laatste moment ging hij weer naar rechts, naar het rechtdoorvak dat groen licht had. Daar reed ik ook op af. Die wisseling was geen probleem, alleen ging hij bovenop z'n rem staan en stopte, voor groen dus. Ik schrok me rot en kon met een noodstop gelukkig nog ruim van hem afblijven. Gelukkig trok hij snel weer op zodat ik niet helemaal tot stilstand hoefde te komen thumbs down
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep