Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Gepost door Shady 
In navolging van het eerste deel, dat alweer 50 pagina's bereikt heeft, gaan wij verder met deel 2.
Post hier al jou idiote/gevaarlijke en rare acties die jij in het verkeer gezien of meegemaakt hebt.

Hou het wel netjes allemaal en heb respect voor de ander!

Hier nog even de link van topic deel 1.
Vandaag zichtbaar en vooral hoorbaar vanuit mijn kamer in het kantoor, probeert een Turkse man met zijn zoon op een bevroren rijbaan weg te rijden. Een aantal malen jaagt hij secondenlang de motor van zn Mercedes C 180 in de toerenbegrenzer. Een paar collegas van mij konden het niet meer aanhoren en zijn de man en zoon gaan helpen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2011 21:07 door Luap.
Op de A2 van Amsterdam naar Utrecht met een vaartje van 130 op de teller (da's dus al 30km in overtreding van mij) op de meest linker baan.
Het zijn er op dat punt maar liefst 5, dus lekker de ruimte en het is niet ontzettend druk.
Naast de 5e baan ligt daar nog een heel brede strook waar zo ooit baan 6 van zouden kunnen maken.

Ineens wordt ik op die "6e" baan ingehaald door een woest toeterende Prius met minimaal 140 per uur, die vervolgens met ruim 140 op de 5e baan gaat rijden en al rap uit het zicht verdwijnt. Met z'n belastingsubsidie!

Ruim 30km te hard was blijkbaar niet hard genoeg...

(Oke, ik had natuurlijk ook op een baan meer naar rechts kunnen rijden, ik weet het. Maar daar gaat het nu niet om.)
C5ch@uffeur
Oke, ik had natuurlijk ook op een baan meer naar rechts kunnen rijden, ik weet het. Maar daar gaat het nu niet om.
Waarom gaat het daar niet om? Dat is net zo idioot hoor.
C5ch@uffeur
(Oke, ik had natuurlijk ook op een baan meer naar rechts kunnen rijden, ik weet het. Maar daar gaat het nu niet om.)

Daar gaat het dus wel om als er 1 of 2 banen naast je vrij waren geweest. Anders ben je niets meer dan de leraar op de linkerbaan die je dwingt 100 te rijden.
C5chauffeur
Met z'n belastingsubsidie!

Volgens mij gaan ze belastingvrijstelling afschaffen, daarom was die Prius-rijder zo kwaad. Misschien had hij beter rechts kunnen inhalen, dat komt nog agressiever over.
Hmm, voortaan zal ik toch maar een baantje opschuiven voor invoegers als het mogelijk is uiteraard. Gisteren op een nagenoeg lege snelweg reed ik keurig op de rechterbaan terwijl ik een auto naderde die moest invoegen. Ik bleef gewoon dezelfde snelheid rijden en ging er vanuit dat 'ie wel achter me zou invoegen aangezien daar niks reed en op de invoegstrook was hij ook de enige. Helaas ging toch het knippertje aan op het moment dat ik de auto bijna was gepasseerd en moest ik afremmen van 100 naar 80 km/u om er niet tegenaan te rijden. Die snelheid bleef de auto vervolgens ook even rijden dus besloot ik in te halen maar tijdens die actie besloot de bestuurder toch maar te versnellen waardoor ik rechts werd ingehaald en weer achter mocht invoegen.
Twee auto`s op een lege snelweg en dan nog in moeilijkheden komen is toch wel kansloos.
Gisteren eentje uit de categorie 'ik gebruik mijn knipper, dus ik besta'. Je valt aardig op als je, bij het naderen van een rotonde RECHTS knippert en dat blijft doen terwijl je de rotonde voor driekwart rondrijdt. Enigszins verwarrend voor de achterliggers, zal ik maar zeggen...nut smiley
De achterliggers hebben er nog relatief weinig last van, degenen die de rotonde willen oprijden daarentegen...
Ik liep op de stoep, komt er een auto die richting aangeeft naar rechts en netjes een parkeerplaats op draait. De dame erachter ramt ongeneerd op de toeter, omdat ... ehhh... geen idee? Ze wou doorrijden en parkeren mag dan opeens niet meer? Op het moment dat ze langs de auto kan trapt ze keihard op de rem om de parkerende meneer eens boos aan te kijken. Waardoor de auto achter haar vol in de remmen moet en voor joker staat te wachten tot ze uitgekeken is.
Vreemde mensen...
Boet
Gisteren eentje uit de categorie 'ik gebruik mijn knipper, dus ik besta'. Je valt aardig op als je, bij het naderen van een rotonde RECHTS knippert en dat blijft doen terwijl je de rotonde voor driekwart rondrijdt. Enigszins verwarrend voor de achterliggers, zal ik maar zeggen...nut smiley

'k Heb het weleens erger gezien. Rechts knipperen bij het oprijden, dan driekwart nemen met linksknipperen, en dan de rotonde verlaten zonder knipperen. Voor wie doe je 't dan?

O, en gisteren reed er iemand voor me die zo'n vijfhonderd meter vr de rotonde alvast links begon te knipperen, en zijn snelheid op dat stukje 80 km-weg vasthield tussen de 60 en 90 km/u. Is dt niet irritant, bestuurders die hun snelheid niet vast kunnen houden?

'k Heb het weleens erger gezien. Rechts knipperen bij het oprijden, dan driekwart nemen met linksknipperen, en dan de rotonde verlaten zonder knipperen. Voor wie doe je 't dan?
Datzelfde, maar dan niet driekwart nemen, maar "rechtdoor" (en daar dus wl links voor knipperen). Gekker worden ze echt niet hoor eye rolling smiley
Ook een auto zelf doet wel eens iets idioots. Vandaag reed deze peugeot in Almelo een drempel op en de fussee brak afconfused smiley Toch zijn het meestal de bestuurders die idioot doen.

Wel mooie velgen op die 205... winking smiley
Ik heb de laatste tijd eigenlijk maar weinig idiote acties in het verkeer gezien, volgens mij heeft half Brabant nog vakantie. Geen mensen die afsneden, geen linksplakkers, 1 iemand die 50 bleef rijden in een groene golf bij 70 (stond ook aangegeven), maar die bleef in ieder geval wel op de rechterbaan dus niet heel storend. Wel een idiote parkeerautomaat, die accepteerde muntjes van 20 cent, 50 cent, 1 euro of 2 euro. Toch kreeg ik geen kaartje met mijn 20cent want het minimum bedrag was 30cent...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2011 07:31 door Dipsausje.
StalenSnuitje
Datzelfde, maar dan niet driekwart nemen, maar "rechtdoor" (en daar dus wl links voor knipperen). Gekker worden ze echt niet hoor eye rolling smiley
Dat wilde ik ook posten. Niet op beeld overigens... sad smiley

Dipsausje
Wel een idiote parkeerautomaat, die accepteerde muntjes van 20 cent, 50 cent, 1 euro of 2 euro.
Als het nou muntjes van 37, 53, 89 en 113 cent waren geweest.
Geelhoed
Dipsausje
Wel een idiote parkeerautomaat, die accepteerde muntjes van 20 cent, 50 cent, 1 euro of 2 euro.
Als het nou muntjes van 37, 53, 89 en 113 cent waren geweest.

Het ging mij vooral om het feit dat het minimum 30 cent was volgens de tekst op de automaat, niet dus want dat krijg je er niet in...
Vanochtend zat ik achter een geledebus. Bij een t-splitsing wilde deze rechtdoor terwijl ik rechtsaf moest. Het verkeerslicht voor rechtsaf heb ik twee keer op groen en weer op rood zien springen. Toen kreeg de bus die door zijn lengte helaas het korte strookje voor rechtsaf volledig blokkeerde eindelijk "wit" (busbaan) en kon ik daarna toen het verkeerslicht rechtsaf voor de derde keer op groen sprong eindelijk doorrijden. En zo liep ik door het OV dan toch nog dik 5 minuten vertraging op.
Ik doe niet mee aan stress, zoals vanmorgen om 5 uur in onze dorpsstraat waar plotseling een klein l*llig autootje achter me bumper zat te kleven. Ik dacht nog wat moet je nou? Je mag hier toch niet harder (50). Op een rotonde zag ik in de spiegel zelfs het motorkapje niet meer. Ik ben toen even gestopt om dat jakkertje te laten passeren. Ik heb hem daarna nog wel even een koekje van eigen deeg gegeven. Mijn auto was denk ik twee keer zo breed met een imposante lampen voor. Ik heb hem bijna letterlijk de snelweg opgeduwd met zijn boodschappendriepittertje. Ik zag aan zijn rijstijl dat hij in zijn broek scheet met hoofdletters.
Leuk is dat als je meer pk's hebt dan zo'n ettertje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2011 22:07 door Soloman.
Eigenlijk mag ik hier niet om lachen, want niet netjes, Soloman. Maar ik doe het tochgrinning smiley

Nog zo eentje. Deze keer categorie "als ik knipper, heb ik voorrang". Een ieder hier herkent het soort wel.

Deze was een vrij jonge vent in een nieuwe Avensis. Hij zat links van me, en had inderdaad het idee dat het knipperlicht heilig is. Dus dat ding aan, en een ruk aan het stuur. Mijn reflexen zijn niet onaardig, anders had hij vermoedelijk een TDI-blok inclusief Skodaneus op zijn bijrijdersstoel gehad. Nu liep het af met een toeterconcert mijnerzijds.

De heer in de Avensis wilde blijkbaar laten merken dat hij f mijn hint gesnapt had, f inderdaad vond dat hij met zijn knipperlicht voorrang had, want toen hij voor me reed, ging het knippertje wr aan, maar deze keer bleef hij op de baan voor me rijden...totdat het knippertje weer uitging en meneer het nodig vond om toen ng een baan naar rechts op te schuiven.

Waarna hij voor de tweede keer in dertig seconden bijna weer een TDI-blok op de bijrijdersstoel had staan. Deze keer met een Tiguan eromheen.nut smiley
Och, andersom maak ik het ook wel eens mee, gisteravond nog. Twee stroken komen samen tot n, ik moest tussenvoegen en zocht daarvoor een keurig gaatje op, zette mijn knipperlicht aan waarna de auto achter het gaatje op de andere strook even flink gas bij gaf om mij te beletten tussen te voegen. Nouja, dan niet, de auto daarachter had het geloof ik ook zien gebeuren en gaf mij alle ruimte. Die 2 seconden later thuis, daar maak ik me niet meer druk om.
Sommige mensen gebruiken hun knipperlicht gewoon niet en weten ook niet wat de plaats op de weg is: gisteravond kom ik de A50 op vanaf Heteren, snelweg is daar nu driestrooks. Voor mij rijdt een auto en heel veel verder nog eentje. Verder helemaal niemand. Auto voor mij besluit op een gegeven moment van de meest rechter strook naar de middelste te gaan, zonder te knipperen, zonder enige reden. De auto voor hem was nog heel ver weg. Wat hij wel al kon zien, waren de matrixborden iets verderop die aangeven dat de meest linker strook afgesloten wordt. Wat dacht de bestuurder? "Ik rijd netjes rechts, er is verder niemand, dus ik kan wel lekker zonder te knipperen naar de middelste baan, want zometeen wordt de linker strook afgesloten". confused smiley
Vanmiddag in Amersfoort reed ik achter een vrachtwagen zonder oplegger die dik 90 reed op een 80 km weg. Maar op die weg zitten er een aantal rotondes met dubbele rijbanen. En tja, ik wil niet achter die vrachtauto zitten dan, wil gewoon lekker vlot doorijden. Maar hij gaf nog extra gas bij zodat ik niet kon inhalen enzo. Kinderachtig hoor...
Tegen een handgeschakelde,losse, trekker moet je flink de zeilen bijzetten, of uiteindelijk even harder dan 90rijden...
Haha, ja dat merkte ik! Wist idd niet, dat ze dan zo snel zouden kunnen optrekken.
JPeG
Tegen een handgeschakelde,losse, trekker moet je flink de zeilen bijzetten, of uiteindelijk even harder dan 90rijden...

Automaten worden tegenwoordig ook aardig vlot toch?
Valt tegen, plus je kan geen grote stappen nemen. Een automaat (bijv.12 versnellingen) begint in 3 en je kan dan niet naar 6, maar 5.
Je kan maar 1 versnelling overslaan. Dus 3, 5, 7, 9, 11, 12

Bij een handbak sla je meer versnellingen over, al liggen die dan anders.4 laag, dan nog 4 hoog en die 8 kun je nog splitten.
Ghia-X
Ik liep op de stoep, komt er een auto die richting aangeeft naar rechts en netjes een parkeerplaats op draait. De dame erachter ramt ongeneerd op de toeter, omdat ... ehhh... geen idee? Ze wou doorrijden en parkeren mag dan opeens niet meer? Op het moment dat ze langs de auto kan trapt ze keihard op de rem om de parkerende meneer eens boos aan te kijken. Waardoor de auto achter haar vol in de remmen moet en voor joker staat te wachten tot ze uitgekeken is.
Vreemde mensen...

Misschien wilde zij daar parkeren? Zelfs als er een ander vak vrij was, wellicht wilde ze zo dicht mogelijk bij haar bestemming parkeren en vond ze dat de meneer "haar plekje" in had gejat.

belmanpoes

O, en gisteren reed er iemand voor me die zo'n vijfhonderd meter vr de rotonde alvast links begon te knipperen, en zijn snelheid op dat stukje 80 km-weg vasthield tussen de 60 en 90 km/u. Is dt niet irritant, bestuurders die hun snelheid niet vast kunnen houden?

Twee dagen geleden zat ik in de bus en we reden ook een rotonde op. Een jochie op de fiets deed hetzelfde en had daarbij continu zijn linkerarm uitgestoken dus was het overduidelijk dat hij de rotonde driekwart zou nemen. De bus stopte dus netjes en het jochie bleek vervolgens gewoon rechtdoor te gaan. Wat een idioot zeg!spinning smiley sticking its tongue out
Shady
Vanmiddag in Amersfoort reed ik achter een vrachtwagen zonder oplegger die dik 90 reed op een 80 km weg. Maar op die weg zitten er een aantal rotondes met dubbele rijbanen. En tja, ik wil niet achter die vrachtauto zitten dan, wil gewoon lekker vlot doorijden. Maar hij gaf nog extra gas bij zodat ik niet kon inhalen enzo. Kinderachtig hoor...

Wat is lekker vlot doorrijden als dik 90 op een 80-weg al te langzaam is? Wat is er zo erg aan om dan achter een vrachtwagen te rijden?
Er zaten veel rotondes in die weg begrijp ik, dan zit ik over het algemeen ook liever voor een vrachtwagen dan erachter. Maak vaak genoeg mee dat een vrachtwafgen op de rechte stukken bij me wegrijdt, waarna ik weer op hem moet wachten op het moment dat ie weer op moet trekken na de rotonde. Alleen had Shady blijbaar even niet door dat een losse trekker dat probleem niet heeft.
Er zitten 3 rotondes op die weg idd. Dus dan heb ik geen zin om achter een vrachtwagen te gaan zitten op het moment van het nemen van een rotonde, ook niet als het een losse trekker betreft, want daar zou ik ook op moeten wachten. Alleen de chauffeur wilde dus lekker hard rijden op de rechte stukken.
Net bij mijn werk ook iets compleet raars mee gemaakt. Ligt bij de stad een grote rotonde, hoor ik piepende banden en een kleine botsing aan n van de oprij wegen. Stond een auto stil, waarschijnlijk had de achterligger dat te laat in de gaten. De voorste schiet een klein stuk vooruit. De auto die de botsing veroorzaakte staat even stil, en rijdt daarna gewoon hard weg... De gedupeerde ging er toen ook maar achteraan. Het is gewoon te gek voor woorden!angry smily
Ik had geen telefoon bij handen, was op mijn werk.
Geen telefoon op je werk?
Het is niet te laat hoor, gewoon even de lokale platte pet melden dat je dat ongeval gezien hebt. Als de figuur echt is doorgereden dan is dan een misdrijf en zal het slachtoffer ongetwijfeld aangifte gaan doen voor de verzekering/waarborgfonds. Dan heeft hij jou nodig.
Geelhoed
Geen telefoon op je werk?
Het is niet te laat hoor, gewoon even de lokale platte pet melden dat je dat ongeval gezien hebt. Als de figuur echt is doorgereden dan is dan een misdrijf en zal het slachtoffer ongetwijfeld aangifte gaan doen voor de verzekering/waarborgfonds. Dan heeft hij jou nodig.

Hij heeft het ongeval gehoord.
En dan vraag ik mij af, kan de platte pet daar ook wat mee? Je zou hopen van wel, maar het is wel Nederland natuurlijk.
Ja misschien heeft hij het ongeval niet gezien nee, maar het misdrijf winking smiley
Geelhoed
Ja misschien heeft hij het ongeval niet gezien nee, maar het misdrijf winking smiley

Dat wel. Maar ik ben het met je eens. Even een belletje naar de pliesie, slachtoffer is je misschien eeuwig dankbaar.
Al was het maar voor een getuigenverklaring voor het waarborgfonds (hoewel, als ie niks gezien heeft zal ook dat niet veel helpen).
Net even naar het station gereden. Had zo maar anders kunnen aflopen, en dan zat ik hier niet te typen waarschijnlijk.

Het miezerde een beetje, en het stukje waar ik aan kwam rijden is relatief donker. Ik naderde een kruis na een lange flauw bocht.
Toen ik op zo'n 40 meter afstand was zag ik een auto staan (van rechts, maar met haaientanden voor de auto). De auto was zwart, en had geen verlichting aan. Dus ik licht remde af, en met dat ik afremde begon hij te rijden. Ik stampte vol op mijn rempedaal. ABS kwam er in op alle vier de wielen en ik kwam op meter afstand tot stilstand. Tijdens de noodstop met grootlicht gaan seinen, maar meneer doet als of zijn neusbloed en reed vrolijk in het donker verder, ook zonder enig gebaar van sorry niet gezien...

Ik kan me hier zo kwaad om maken. Gevaar op de weg...
Het enige wat ik zag was dat de auto de rotonde opschoot. Het was donker, en er stonden hekken bij de oprit ivm bouwen van nieuw pand. Dus ik heb eigenlijk niks kunnen zien, alleen horen. Ook geen kentekens kunnen zien of iets dergelijks, was ook allemaal op afstand.
Dat is alsnog waardevolle informatie voor als je bij het waarborgfonds moet claimen.
Laatste week meer dan gemiddeld meegemaakt op de A2 (Utr-A'dam) dat auto's vlak achter me blijven hangen terwijl ik aan het inhalen ben. Als ik weer naar rechts ga, geven ze dan vol gas om mij voorbij te gaan. Op zich redelijk normaal (behalve het bumperkleven dan) maar niet als ik rij op de 2e of 3e baan en er dus nog een 4e en zelfs 5e baan helemaal vrij is. Als je harder wilt, haal me dan gewoon in.
Vanochtend vroeg toen het nog donker was reed er gewoon een Twingo zonder licht confused smiley. Ik heb veel geseind zodat die persoon misschien zou denken dat er iets aan de hand was, maar dat had totaal geen nut. Levensgevaarlijk.
Waar ik me ook regelmatig aan kan storen is niet werkende of verkeerd afgestelde verlichting. Gisteren ook op de Waterlinieweg tot bijna aan de Biltse Rading aan toe zat een Peugeot 307 achter me waarvan n dimlicht meer naar boven dan op de weg scheen. Gevolg was dat ik de hele tijd een zee van licht in mijn auto had, en mijn binnenspiegel het licht vrolijk vol in mijn zichtveld weerkaatste. Dan de spiegel maar weer op de verblindingsstand zetten (die naam is nog toepasselijk ook, want op die stand zie je dus bijna niks meer in de spiegel...).

Vervolgens ook nog redelijk dicht op mijn achterbumper kleven, terwijl de linkerbaan op de Waterlinieweg vrij was. Ook dan vraag ik mij af waarom de piloot van deze rijdende lichtmast mij niet inhaalde... Ach ja, autorijden blijft moeilijk...
Vandaag weer twee keer een mooie actie van een tweewieler gezien. De eerste keer moest ik een fietser voorrang verlenen op een druk kruispunt waar zowel links als rechts en ook nog van achter en van voren tweewielers kunnen komen. Toen ik dacht dat ik kon gaan kwam er nog een fietser die vanaf de overkant, via de rijbaan nog even snel langs me heen wilde waardoor ik op het laatste moment moest remmen. Kennelijk onder het motto van "ff een stukkie afsnijdenthumbs down".

Schets van de situatie:

Rood is de lijn die de fietser reed en groen is de lijn die de fietser had moeten rijden, ik stond dus achter de haaientanden waar het kleine kaartje staat.

De tweede keer was eveneens een druk kruispunt waar ik linksaf moest slaan. Achter me reed een scooter die ook linksaf wilde slaan maar ik ging er vanuit dat 'ie gewoon achter me zou blijven dus maakte ik de bocht. Toen ik aan de overkant was en ik nog snel controleerde voor spookrijdende fietsers (door naar links te kijken) bleek de scooter tegelijk met mij de bocht te maken door links naast me te rijden. Toen ze zagen dat ik dat in de gaten had vonden ze het ook nog nodig om me af te snijden. Ik ga bijna altijd altijd van het onverwachte en zo blijkt maar weer dat ik rekening had moeten houden met het feit dat die scooter andere plannen had.

Er zijn trouwens ook nog "normale" mensen op tweewielers bij hoor. Vanmiddag stak een scooterrijder nog uitgebreid z`n hand op nadat ik moest keren en nog even op hem moest moest wachten, want hij had immers voorrang.
Olds
Waar ik me ook regelmatig aan kan storen is niet werkende of verkeerd afgestelde verlichting.
Vandaag een roze Fiat Cinquecento op Pools kenteken die nergens richting aangaf. Tijdens het wachten voor een stoplicht sloeg spontaan de motor af. Niettemin had de bestuurder er blijkbaar nog wel vertrouwen in, want hij ging hier links staan:

Bij het optrekken begon het ding ontzettend te ratelen en sloeg wederom af.

Toen ik een uur later terug reed stond hij nog steeds in de berm...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2011 14:15 door D. Elzinga.
De streetview link gaat niet goed. Woon je in Hilversum trouwens?
Ja, precies dat soort dingen. Maar wat me hier in de omgeving de laatste tijd opvalt is dat sinds het gesneeuwd heeft, ineens iedere Sjonnie met mistlichten aan is gaan rijden. Seinen (zowel met grootlicht als door mistpitten aan/uit te zetten een aantal keer) helpt niks. Toch jammer dat mensen niet snappen dat naast dat het niet mag, het ook gewoon vervelend is voor andere mensen.
Geelhoed
De streetview link gaat niet goed. Woon je in Hilversum trouwens?

Link is nu printscreentje. En ja, ik woon in Hilversum.winking smiley

Maar wat me hier in de omgeving de laatste tijd opvalt is dat sinds het gesneeuwd heeft, ineens iedere Sjonnie met mistlichten aan is gaan rijden. Seinen (zowel met grootlicht als door mistpitten aan/uit te zetten een aantal keer) helpt niks.

Ik kwam laatst een meneer tegen die misschien wel begreep waarom ik seinde, maar in plaats van die dingen uit te zetten een onfatsoenlijk handgebaar maakte.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2011 14:10 door D. Elzinga.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep