Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Gepost door Shady 
Mergelsberg
Uzzi
Mergelsberg
Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.

Stomme vraag wellicht maar waarom leg je het bij de rechtsbijstand? Ik begrijp uit je verhaal dat alles in kannen en kruiken is. Schuldvraag is duidelijk en de tp heeft het formulier getekend.

Succes met de verdere afhandeling trouwens!
Gelijk hebben en krijgen zijn twee heel verschillende zaken. Daar ben ik helaas al meerdere keren op harde wijze achter gekomen. Dus toen ik voor de eerste keer een autoverzekering afsloot heb ik daar verkeers- en verhaalsrechtsbijstand bij genomen. Nog geen 2 euro per maand extra, maar het loont zich nu wel. Overal gaat het over "dat weten we morgen of uiterlijk overmorgen" en niet over "tja dat is even afwachten" en maanden later weet je nog niets.

En ik wil niet gierig overkomen, maar ik heb behoorlijk last in de onderrug sinds die tijd. Het zou wel lekker zijn als ik de fysio daarvoor niet op eigen kosten hoef te doen.

Precies, niets mis mee!
En geef dit zo snel mogelijk aan bij je rechtsbijstand en ga direct naar de fysio! thumbs up
(bron: Telegraaf)

Valthermond - De zondagavond van de bewoners van een woning aan het Zuiderdiep in het Drentse Valthermond werd bruut verstoord, toen rond zeven uur plotseling een auto met hoge snelheid hun keuken binnenreed.
De bestuurder van de auto verloor vermoedelijk de macht over het stuur en reed via de stoep, een stuk weiland, door de bosschageseye rolling smiley vervolgens de woning in. Hoewel de ravage enorm was, raakte niemand gewond. De bewoners zijn wel erg geschrokken.
De automobilist zette hem op een lopen, waarna de politie een grote zoekactie opstartte met politiewagens, een helikopter en speurhonden. De man werd echter niet gevonden.
Rond tien uur ’s avonds kwam bij de politie een melding binnen dat de verdachte in een woning in Klazienaveen zou zitten. Daar is de 25-jarige man uit Emmen aangehouden. De man heeft verklaard zich niets meer te kunnen herinneren van het voorval.

Allemachtig, hoe hard reedie wel niet? Een stuk weiland?
Oh ja, detail: het was een Golf

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2012 10:04 door Soloman.
Het is altijd wel "feest" op de A4 tussen De Hoek en Burgerveen met linksplakkers die het niet de moeite vinden om zes kilometer rechts te rijden om dan weer links voor te sorteren voor de A4. Maar gisteravond maakte een vrouw het wel heel bont. Die reed hooguit 80 in de middelste van de vijf rijstroken. Ik wilde net de auto achter haar inhalen, maar toen bleek het snelheidsverschil tussen hen dusdanig te zijn dat het mij wel verstandig leek om de afgesloten linkerstrook op te schieten. Scheelde hem een stevige remactie eye rolling smiley thumbs down
Net in Utrecht, verkeerslichten, op rood. Ik sta rechts. Er komt een auto links van me staan. Auto heeft al moeite stil te blijven staan, kruipt steeds een beetje naar voren. Tsja, jantje ongeduld. Lichten op groen. Ik trek op om rechtdoor te gaan. Na de verkeerslichten kun je echter ook rechtsaf. En ondanks dat ik - zonder nu overdreven snel op te trekken - hem inmiddels al min of meer voorbij ben, wil meneer toch rechtsaf. En zet door. Door vol te remmen kon ik ternauwernood een aanrijding voorkomen.
Het was weer eens raak vanmorgen.

Muts in Golf V 1.9TDI voor me. We rijden samen de rotonde op, en daarna kun je óf rechtdoor, of links richting A12.
Hier: [maps.google.nl]

Zij bleef op de baan rechtdoor in eerste instantie, dus ik naar links en toen ik er zo goed als wel naast zat ging het knippertje uit en drukt ze me hop naar links. "TUuuuuut" en vol in de ankers maar nee ze duwde gewoon door. angry smily Had al weer een gevalletje schade kunnen zijn, want het scheelde dus helemaal niks.

Het wordt daarna 2 baans linksaf (mijn favoriete sprintplek grinning smiley) dus kon naast dr gaan staan. Ze zat me aan te kijken van 'wat is er nou mis' confused smiley
Pfff thumbs down

Stuk later op deze plek zelf niet zo netjes geweest winking smiley
De waarschuwingslampen gaan een 2 seconden eerder knipperen dan de spoorovergangslichten.
Mijn reactie is vaak even wat gas bij, maar de MINI Cooper voor me besloot af te gaan remmen.

*ahum* even een snelle 'hoek er-om-heen' en zo toch het spoor over gevlogen terwijl de rode lampjes net aan gingen. drinking smiley
Het was er het dagje voor blijkbaar.

Terugweg van het werk, een blauwe A3 2.0TDI voor me (103kW). Hij leek al wat haastig en ik kon het niet laten op de invoegstrook A18 vroeg opzij te gaan door naar links. Vervolgens kwam ik erachter dat hij wel in was voor een sprintje. Prima, zodra er ruimte gas erop, en ik loop natuurlijk uit.

twee, drie keer, en dan afremmen, want voor me rijdt een witte Mégane III Coupé, en rechts een vrachtwagen. Wat doet die mafkees in de A3. Komt vol langs en hoekt nét voor de vrachtwagen naar links, snijdt de witte Mégane en knalt door. eye popping smiley. Het was echt centimeter werk.
De witte Mégane gaat naar rechts, ik rustig langszij en we kijken elkaar aan van 'wat een mafkees'.

Voor hetzelfde geldt raakte hij de vrachtwagen wel, rondtollend en de witte Mégane meenemend met 100+. Had nog een hele ravage kunnen worden thumbs down

Het wordt tijd voor een camera in de auto, want het was wel weer genoeg spektakel vandaag. winking smiley

Edit: volgende morgen

Rij ik vanmorgen de parkeerplaats bij het werk op, wat staat daar, 2 plekken naast mijn vaste stek?
Juist, de blauwe A3 2.0TDI. Die gek blijkt nog een collega binnen het pand ook thumbs down

Edit2:
Collega gevonden. Blijkt dat hij dacht dat hij een directe collega (ook een zwarte Mégane RS) voor zich had winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2012 09:49 door adinsx.
Gisteren een rondje Nijmegen-Antwerpen-Middelburg-Rotterdam-Nijmegen gedaan.Naast de standaard dingen, zoals ik-vind-het-niet-leuk-dat-je-me-inhaalt-met-je-kleine-auto-dus-ik-haal-jouw-weer-in-en-ga-dan-weer-langzemer-voorjouw-rijden of de klassieker ik-weet-het-zeker-dat-je-alleen-de-eerste-twee-meters-van-de-invoeg-strook-mag-gebruiken. Was er ook echte idioot op A15. Bij het knooppunt ridderkerk wil, of beter gezegd knalt, een oude rode hyundai van de 1ste baan naar de 3de baan. Daar bij ging hij rakelings tussen 2 auto's door die op de 2de baan reden. Op de 3de baan was er een klein probleem, daar ik reed ik namelijk. Hij drukt door en enigste dat ik kon doen was vol in de ankers en dus ook de Audi A5 die achter me reed.De audi rijder maakte later duidelijk aan de hyundai rijder wat ie dacht van diens actie.
Vandaag op de A2 van Utrecht naar Amsterdam.

Ik snap dat die knakkers die links blijven rijden zeer irritant zijn, maar, beste bestuurder van de zwarte Alfa, als een stuiterbal over de rijstroken heen donderen heeft geen enkele zin.
§anitarium
Volgens mij heb ik ergens een keer beloofd niet meer over het linksknipperen op rotondes te beginnen, maar ik krijg er zulke kromme tenen van, dat ik het niet kan laten: vanochtend reed er een 5008 voor me die heel erg ver voor een rotonde naar links gaat knipperen, pas bij het verlaten van de rotonde ging dit linkerknipperlicht uit, maar er werd niet rechts geknipperd.

Maar ach, het blijft sowieso moeilijk. Gisteren reed ik achter drie auto's, waarvan er geen enkele zijn knipperlicht gebruikte op de rotondes.

Alweer Linksknipper-discussie. Vorige week herhalingsles vrachtwagen. Doe ik jaarlijks. 1 of 2 lessen om te kijken of ik het nog kan. Op examen was linksknipperen verplicht (6 jaar geleden) en ook nu anno 2012 knipper ik met de vrachtwagen links als ik een rotonde nader. Dus wie heeft er nou gelijk. Mijn instructeur of de tegenpartij ??
Misschien moet autoweek de rotonde knipper discussie sticky maken.

In kort alleen rechts knipperen voor verlaten rotonde is verplicht.
WoodyBourbon
§anitarium
Volgens mij heb ik ergens een keer beloofd niet meer over het linksknipperen op rotondes te beginnen, maar ik krijg er zulke kromme tenen van, dat ik het niet kan laten: vanochtend reed er een 5008 voor me die heel erg ver voor een rotonde naar links gaat knipperen, pas bij het verlaten van de rotonde ging dit linkerknipperlicht uit, maar er werd niet rechts geknipperd.

Maar ach, het blijft sowieso moeilijk. Gisteren reed ik achter drie auto's, waarvan er geen enkele zijn knipperlicht gebruikte op de rotondes.

Alweer Linksknipper-discussie. Vorige week herhalingsles vrachtwagen. Doe ik jaarlijks. 1 of 2 lessen om te kijken of ik het nog kan. Op examen was linksknipperen verplicht (6 jaar geleden) en ook nu anno 2012 knipper ik met de vrachtwagen links als ik een rotonde nader. Dus wie heeft er nou gelijk. Mijn instructeur of de tegenpartij ??

1. Tijdens je examen 6 jaar geleden was linksknipperen niet verplicht, tijdens de huidige examens nog steeds niet en tijdens de rijlessen toen en nu ook niet;
2. Welke tegenpartij bedoel je?;
3. Aangezien je wel bij machte bent om "out-of-the-blue" een oude post van mij van meer dan een maand geleden te citeren, zou je dan ook even alle andere argumentatie tegen het linksknipperen in de topics willen lezen?
adinsx
Collega gevonden. Blijkt dat hij dacht dat hij een directe collega (ook een zwarte Mégane RS) voor zich had winking smiley
Fijn, zo'n collega die bijna van de weg rijdt. Anderzijds wel fijn dat de rest van Nederland er geen hinder van ondervindt. Alhoewel...

Voor wat betreft het linksknipperen op/voor de rotonde. Ik doe dat ook altijd, is me zo geleerd. Ik durf alleen even niet te zeggen of dit een verplichting was of een advies dus dat laat ik even in het midden. Ik vind het zelf altijd wel verhelderend. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je - zoals de wet het voorschrijft - rechts knippert als je de rotonde gaat verlaten. Helaas snapt half Nederland dat al niet, dus om dan ook nog het linker knipperlicht er aan toe te voegen, ja dan wordt het wel heeeel moeilijk eye rolling smiley
WoodyBourbon

En dat is dan de wegprofessional die steen en been klaagt over broodroof door oosteuropese chauffeurs?

Nee, linksknipperen op je examen was en is niet verplicht, net zoals dat op de weg niet verplicht is, was of zal worden. Tenzij je over een linkrijdend land spreekt natuurlijk!
Daar gaan we weer: voor wie en waarom is het verhelderend als er linksgeknipperd wordt? Hoe doe je dat op een rotonde met drie of meer dan vier afritten? Handel je op een ovatonde ook als op een rotonde? Hoe handel je in het geval de afritten, ongeacht hoeveel, niet precies op de kwarten van een cirkel liggen?

Nogmaals: het enige dat verplicht is bij wet, is richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, niet meer en niet minder en duidelijker kan het niet. Onduidelijker wel, zoals het CBR ook doet. Maar helaas voor diegene die hardnekkig het CBR geloven, is het CBR geen wetgever.
Maar wel degenen die de examinatoren levert die je kunnen laten slagen of zakken. Ik kan me daarom voorstellen dat rijinstructeurs het ook maar aanleren, om gezeur te voorkomen. Met als gevolg dat inmiddels hele volksstammen menen dat het verplicht is en het me ondertussen al een paar keer overkomen is dat iemand gewoon opreed, ondanks dat geen van mijn knipperlichten knipperde en men dus niet aan mocht nemen dat ik van zins was de rotonde te verlaten.

Het valt mij overigens op dat het inmiddels ook al zover is dat men de rotonde gewoon verlaat, ondanks dat men daarbij fietsers afsnijdt die echt op geen enkele manier kenbaar hebben gemaakt de rotonde ook te willen verlaten. En dan nog toeteren ook!
Niet weer die discussie..... big smile smiley

Ik ben trouwens n.a.v. de terugkerende discussie gestopt met linksknipperen op rotondes grinning smiley.
bat
Maar wel degenen die de examinatoren levert die je kunnen laten slagen of zakken. Ik kan me daarom voorstellen dat rijinstructeurs het ook maar aanleren, om gezeur te voorkomen. Met als gevolg dat inmiddels hele volksstammen menen dat het verplicht is en het me ondertussen al een paar keer overkomen is dat iemand gewoon opreed, ondanks dat geen van mijn knipperlichten knipperde en men dus niet aan mocht nemen dat ik van zins was de rotonde te verlaten.
Precies! En daar is het gevaar van het linksknipperen.
Het is niet voor niets dat de SVOW, VVN, RAI, KLPD, Min V&W, BVOM en de ANWB tegen linksknipperen zijn.
Linksknipperaars knipperen wel vaker rechts bij het verlaten van de rotonde, dan niet linksknipperaars....
Mach1
Niet weer die discussie..... big smile smiley
Ik snap ook niet waarom die discussie weer aangehaald wordt, beetje een oude reactie omhoog halen, zonder verdere toelichting mbt een idiote actie, dus nog off-topic ook.

Geelhoed
Het is niet voor niets dat de SVOW, VVN, RAI, KLPD, Min V&W, BVOM en de ANWB tegen linksknipperen zijn.
Toch jammer dat het gros zo kortzichtig denkt: "Ik heb linksknipperen geleerd van mijn instructeur, dus zo moet het", beetje verder kijken en argumentatie tegen het linksknipperen van die andere instanties doet dan opeens niet meer ter zake. Jammer.
JPeG
Linksknipperaars knipperen wel vaker rechts bij het verlaten van de rotonde, dan niet linksknipperaars....

Niet in mijn beleving, de linkersknipperaars knipperen meestal onduidelijk en op verkeerde momenten links, rechts of helemaal niet.
JPeG

Dat is geen reden om linksknipperen in te voeren maar om niet-rechtsknipperaars te laten rechtsknipperen.
Omkeren van causaliteit helpt niet echt natuurlijk.
Hmm mijn ervaring is ook dat linksknipperaars doorgaans bewuster met het knipperlicht bezig zijn en derhalve ook de rechter variant gebruiken bij het verlaten van de rotonde. Neemt niet weg dat linksknipperen en vervolgens de rechter in het geheel niet gebruiken tot erg 'interessante' situaties kan leiden. Ik kwam er laatst één tegen die de rotonde af reed met het linker knipperlicht aan niet zo handig voor de fietsers aldaar. Of nog leuker: wel rechts knipperen maar op de rotonde blijven! Denk je dat je de ruimte krijgt om de rotonde op te rijden, heb je bijna zo'n boodschappenbrik in je flank angry smily

En voor wat betreft dat zogenaamde kortzichtige denken: je mag er toch in zekere mate van uit gaan dat een instructeur jou van de juiste informatie en lesstof voorziet. Of trek jij echt alles in twijfel wat je op school geleerd is/wordt? Het is dat het op dit forum voorbij komt, maar anders zou ik geen enkele reden zien om te stoppen met het linksknipperen. Simpelweg omdat er nooit een aanleiding is geweest om aan te nemen dat het verwarrend werkt. Maar als het jullie zo dwars zit, dan zal ik overwegen om er mee te stoppen. Kijken hoe dat bevalt smiling smiley
@ Leon: Ik kan me van mijn autorijlessen herinneren dat ik zelf bij de instructeur aangekaart heb dat ik dacht dat er linksgeknipperd moest worden. Wat ik me ook kan herinneren, is dat hij mij destijds niet verteld heeft dat het verplicht was, maar dat het wel gebruikelijk is. Derhalve heb ik het mezelf ook zo aangeleerd. Daarna bij de bus- en vrachtwagenrijlessen nooit meer over gehad met de instructeurs of examinatoren, ik knipperde gewoon links. Ik persoonlijk heb dus geen ervaring met CBR-mensen die je verplichten links te knipperen. Pas sinds de berichten hier op het forum ben ik me er van bewust geraakt dat linksknipperen eigenlijk totaal onzinnig is en nu zelfs ook blijkt dat je per wet alleen verplicht bent om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde. En nee, ik trek normaal gesproken niet altijd alles in twijfel wat me geleerd wordt, maar zoals GH al aangeeft zijn bijna alle andere instanties ervan overtuigd dat linksknipperen niet moet, dus die achterhaalde CBR-gedachte mag wel dan wel degelijk in twijfel getrokken worden! Iig succes met het niet meer linksknipperen! thumbs up
Leon in z'n SEAT
En voor wat betreft dat zogenaamde kortzichtige denken: je mag er toch in zekere mate van uit gaan dat een instructeur jou van de juiste informatie en lesstof voorziet. Of trek jij echt alles in twijfel wat je op school geleerd is/wordt?
Jij bent geen wetenschapper geworden zeker?

De instructeur vertelt jou wat nodig is om te slagen. Daartoe heeft hij een rijprocedure gekregen van zijn baas die hem weer van het CBR heeft. Het CBR heeft in die rijprocedure gesteld dat je niet moet linksknipperen.

Het enige wat erin staat dat zou kunnen duiden op linksknipperen is:

Omwille van een betere communicatie met het andere verkeer kan het afhankelijk van onder andere de te volgen rijrichting- zinvol zijn de richtingaanwijzer langer in werking te laten.

Dat men dat zo sterk aanleert is echt een gotspe!
Vuistregels die een instructeur aanleert worden gezien als ijzeren wetten, dat er in de rijprocedure gedifferentieerd wordt tussen rotondes zonder rijstroken, met twee rijstroken en met drie of meer weet nagenoeg niemand.

Een ander voorbeeld is het knipperen op uitvoegstroken. "Als er pijlen staan moet je knipperen". Nou dat zie je dan ook wel terug op plekken waar je met een beetje gezond verstand het niet in je hoofd zou ahalen om te gaan knipperen. Maar ja de instucteur heeft me dat zo gezegd dus....

Die Dodge geeft gewoon aan dat jij naar een strookje naar rechts moet! grinning smiley
Ik moet bekennen dat ondanks dat wiskunde en natuurkunde mijn favoriete vakken waren op de havo, ik geen wetenschapper ben geworden. Ben wel dagelijks technisch bezig en dat bevalt me prima. Kritisch zijn en blijven is dan een vereiste en dat ben ik ook zeker wel, maar het gaat mij te ver om alles wat je ziet of doet te bekritiseren en af te vragen of het niet anders kan. Ik ben van mening dat je af en toe wat aan moet nemen van iemand die er verstand van heeft (of zou moeten hebben). Blijkbaar ben ik op dit punt bij de benen genomen haha. Maar als het echt zo'n heikel punt is, waarom is er landelijk dan niet wat meer aandacht voor? D.m.v. bijvoorbeeld een reclamespotje op tv? Tot nu toe is dit forum het enige medium waaruit blijkt dat linksknipperen minder verstandig is dan dat het lijkt (jaja let op: ik ga er nu gemakshalve even van uit dat jullie gelijk hebben op dit punt, als wetenschapper ben ik duidelijk niet geschikt winking smiley). En aangezien de overheid nog te pas en te onpas overal rotondes neerkwakt in het kader van de veiligheid is er hier nog wel wat te winnen lijkt me...
Wat mij betreft mag er linksgeknipperd worden dat het een lieve lust is, zolang dat maar geen verwarring oplevert. Op een rotonde waar men op blijft rijden en dus linksknippert, kan het me dan ook geen biet schelen.

Het zit hem erin dat er inmiddels mensen zijn die menen dat het verplicht is en daaruit concluderen dat iemand die niet linksknippert dus niet op de rotonde blijft. Of in ieder geval blijkbaar menen in hun recht te staan om de rotonde voor zo iemand op te rijden "want dan moet je maar linksknipperen".

Ik zou wel voor een campagne zijn waarin nog eens duidelijk wordt gemaakt hoe ook alweer om te gaan met rotondes. Dat het fijn is voor je medeweggebruikers dat je rechts knippert als je er af wilt. En dat het de bedoeling is dat je gewoon doorrijdt als er geen verkeer op de rotonde rijdt dat je tegen zou kunnen komen bij het oprijden. Vorige week ook weer zo'n geval: een wat oudere bestuurder die elke rotonde benaderde als een kruispunt met stopstreep. Helemaal tot stilstand komen, vervolgens vaststellen dat er inderdaad geen verkeer aankomt en dan de auto weer in de versnelling zetten en doorrijden. Bij de derde rotonde ging het bijna mis: tegen de tijd dat mevrouw alles weer zover had dat ze kon gaan rijden, was er intussen wel een auto op de rotonde die toch echt voorrang had. Gelukkig was ze nog niet zo doof dat ze de claxon niet hoorde...

..maar hier rechtsknipperen dat moet wel, en doen ze ook niet.
JPeG

Ehhh nee, dat moet niet.
Linksknipperen als je de loop van de voorrang volgt, en niet knipperen als je rechtdoor gaat.
Hoe de voorrang geregeld is heeft geen invloed op het al dan niet afslaan als in artikel 17.
Hoeft niet, hangt vooral af van de situatie ter plekke. De weg die met de dikke pijl kan in de praktijk ook een min of meer rechtdoorgaande weg zijn, waarbij het gebruiken van je knipperlicht linksaf niks toevoegt, maar rechts knipperen wel.
Hoeft (moet dus) wel. Als de weg "van nature" al afbuigt dan hangt dat bord er niet.
Geelhoed
Hoeft (moet dus) wel. Als de weg "van nature" al afbuigt dan hangt dat bord er niet.

Ik heb al een paar keer gezien dat het afbuigende voorrangsweg onderbord er hangt, maar dat de gemeente de weg constructie zo heeft veranderd dat het niet logisch is om je richtings aanwijzer te gebruiken.

Kan zo snel alleen onderstaande situatie vinden.

[g.co]
nappa
Ik heb al een paar keer gezien dat het afbuigende voorrangsweg onderbord er hangt, maar dat de gemeente de weg constructie zo heeft veranderd dat het niet logisch is om je richtings aanwijzer te gebruiken.
Tja, een enkel geval van foute bebording rechtvaardigt natuurlijk niet de uitspraak dat je zou moeten rechtsknipperen bij zo'n bord.

(geinige haaientanden daar op het fietspad...)
JPeG

Zoals GH zegt moet het niet, maar ik doe het wel. Linksknipperen bij volgen voorrangsweg, rechtsknipperen bij verlaten voorrangsweg. Voor iedereen een stuk duidelijker.
Ik vind het bord ook meer een lap middel van slecht infrastructuur ontwerp of slechte aanpassing.
Zoals hier.
ter apel

Hier had het bord wel gepast.
nieuw amsterdam
nappa
Ik vind het bord ook meer een lap middel van slecht infrastructuur ontwerp of slechte aanpassing.
Zoals hier.
ter apel

Ben ik niet met je eens. Vaak is de doorgaande (afbuigende) voorrangsweg de weg met het meeste verkeer. Het is veiliger die stroom, ook de bocht om, voorrang te geven.
Geelhoed
nappa
Tja, een enkel geval van foute bebording rechtvaardigt natuurlijk niet de uitspraak dat je zou moeten rechtsknipperen bij zo'n bord.
Mee eens, dat is ook weer zo. Ik denk niet dat je er in zo'n situatie snel een boete voor krijgt, overigens (wat ook niks zegt over of het wel of niet moet, natuurlijk).

TYN
nappa
Zoals hier.
ter apel

Ben ik niet met je eens. Vaak is de doorgaande (afbuigende) voorrangsweg de weg met het meeste verkeer. Het is veiliger die stroom, ook de bocht om, voorrang te geven.
Inderdaad. In dit geval is de "dikke lijn" de N976, kan me goed voorstellen dat het voor de doorstroming volkomen logisch is dat die voorrang heeft.
TYN
nappa
Zoals hier.
ter apel

Als de situatie duidelijke was, was er geen "afbuigende voorrangsweg" onderbord nodig.
En hoe had het duidelijker moeten zijn dan?
Vanmiddag reed ik achter een lesauto waarvan beide remlichten niet werkten (het derde remlicht wel). Nou overweeg ik een mailtje te sturen naar de rijschool, of is dat overdreven?
bat
En hoe had het duidelijker moeten zijn dan?

een flauwere afbuigende voorrangsweg, zodat die een meer "natuurlijker" verloop heeft. De aansluitende weg haaks op de bocht (afbuigende voorrangsweg) en niet doorlopend op voorrangsweg.
Wouter82
Vanmiddag reed ik achter een lesauto waarvan beide remlichten niet werkten (het derde remlicht wel). Nou overweeg ik een mailtje te sturen naar de rijschool, of is dat overdreven?

Ik heb eens bijna 2 lesmotoren op de kap gehad, die een bloklijn zonder te knipperen en zonder kijken overstaken smiling smiley Instructeur trok me bijna door mn raam zo kwaad was ie, terwijl ik 100% goed zat, hij en zijn leerling niet.

Op mijn mailtje heb ik nooit reactie gehad, en daar stond een boel waarheid in.

Dit lijkt me een stuk onschuldiger, mailen zou ik sowieso doen, kost evenveel moeite als de vraag hier stellen smiling smiley
Laatst had ik bijna een bus in de flank zitten, naar mijn mening buiten mijn schuld. Ik ben erg benieuwd wat anderen vinden: ik reed HIER. Er reed niemand voor mij en ook de rotonde was leeg. Naast mij (op de busbaan) reed een bus. Ik verwachtte dat deze bij de bushalte zou stoppen. Dit deed hij echter niet. Hij reed gewoon de rotonde op waarbij hij de zijkant van mijn auto tegenkwam. Ik zag dit in m'n ooghoek en moest flink uitwijken.

Nu, als ik en die bus min of meer tegelijk bij de haaientanden aankomen (ik zat een fractie eerder op de rotonde), dan heb ik toch voorrang? Ik zit immers al op de rotonde op het moment dat de bus oprijdt.

NB. Een volgende keer dat ik weer in deze situatie kom zal ik de bus voorlaten. Dit vind ik niet alleen netter, maar sowieso veiliger.
Jij hebt voorrang, jij zit eerder op de rotonde. Heb je alleen geen zak aan als er een bus in je zijkant boort.
Man in W204 stond hier op de fietsstrook (wat meer naar voren dan de Zafira dus). Ik reed op de voorrangsweg en moest, wegens meneer die in mijn weg stond, me door het drukke verkeer dirigeren; de weg op. Toen ik net voor de beste man reed, toeterde deze flink. Logisch, ik reed in zijn weg.
Nee, want dat ik om hem heen de 'grote weg' op moest met mijn schamele 15km/u maakte hem niet uit. Lekker verkeersinzicht.

Edit: Ah en nee, ik ga echt niet wachten tot hij uit mijn weg is. Ik rijd liever tegen hem op, 'niet gezien'. Eigenlijk wel benieuwd wie er dan schuldig wordt geacht.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2012 20:15 door den Voetstuk.
Vandaag een mooie...als je de Amerongse Berg afrijdt, kom je in Amerongen zelf uit, alwaar er meerdere zijwegen voorrang van rechts hebben. Ook zeer veel wielrenners kunnen deze heuvel wel waarderen, maar om nou de auto die van rechts komt volledig te negeren en met een aardige gang door te fietsen....bedenk dat je je leven mogelijk aan de automobilist te danken hebt. Hij had je makkelijk over het hoofd kunnen zien.
Boppie
Vandaag een mooie...als je de Amerongse Berg afrijdt, kom je in Amerongen zelf uit, alwaar er meerdere zijwegen voorrang van rechts hebben. Ook zeer veel wielrenners kunnen deze heuvel wel waarderen, maar om nou de auto die van rechts komt volledig te negeren en met een aardige gang door te fietsen....bedenk dat je je leven mogelijk aan de automobilist te danken hebt. Hij had je makkelijk over het hoofd kunnen zien.

Ik ken de Amerongse van t wielrennen ja, woon er nu helaas niet meer in de buurt. Kan wel bedenken dat 't een soort gewenning is om door te fietsen, van de weinige auto's die ik er tegenkwam gebaarde ze praktisch allemaal dat je voor mocht. Een slecht aangeleerde gewoonte wellicht, maar deels begrijpelijk. Bovendien is t daar wel erg klote om te stoppen als je net lekker zit te draaien smiling smiley
TYN
Zoals GH zegt moet het niet, maar ik doe het wel.
Beargumenteer het maar. Waarom is de loop van de voorrang van invloed op artikel 17?

TYN
Nu, als ik en die bus min of meer tegelijk bij de haaientanden aankomen (ik zat een fractie eerder op de rotonde), dan heb ik toch voorrang?
Waarom vraag je dat? Je bent toch zo'n expert? winking smiley

nappa
Zoals hier.
ter apel
Die is nou juist precies volgens de voorschriften geconstrueerd. Het bord staat er overbodig.

Goed, iets wat blijkbaar ook niet veel mensen weten: Voetganger gaar hier voor!
Geelhoed
nappa
Zoals hier.
ter apel
Die is nou juist precies volgens de voorschriften geconstrueerd. Het bord staat er overbodig.
Ik kan me wel voorstellen dat het bord er ter verduidelijking bij is gezet (heel erg duidelijk is het niet te zien dat de weg inderdaad zo geconstrueerd is als op je plaatje), maar inderdaad, nodig is het in principe niet als je de wegsituatie bekijkt.
Geelhoed
Waarom vraag je dat? Je bent toch zo'n expert? winking smiley

De domste persoon is hij die meent alles te weten thumbs up

En ik weet dat je het graag wilt, dus ik ga er maar op in: wáárom heeft een voetganger daar voorrang?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep