Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Gepost door stefan740 
Welkom in het Stoplichtsprintjes topic deel III!

Wat is er nou leuker dan een mede autoliefhebber tegen te komen op de weg en allebei even flink gas te geven. Lekker die duw in de rug, de blerende uitlaat en richting dat rode gebied op de toerenteller. Deel hier je ervaringen van door jou beleefde sprintjes, tussenaccelleraties en opvallende reacties van je 'opponent'. Stel je even voor en laat kort de specificaties van je auto weten zodat wij ons een beetje kunnen inleven.

Vaste stoplichtsprinters in dit topic:

Veilside met een Skyline R33 Gt-r. 0-100 in 3.9sec.
Axxel met een Dodge Ram SRT-10. 0-100 in 4,9sec. Verkocht, op zoek naar iets nieuws.
Opspeed met een beest van een Speedster. 0-100 in 5.0sec
-Comas- met een Mazda 3 MPS. 0-100 in 6.1sec.
Malt007 met een CLK 430. 0-100 in 6,3sec.

Adinsx met een Megane RS. 0-100 in iets onder de 6.5sec.
Mooggie met een dikke 535d. 0-100 in 6.5sec.
S8Powerrr met een D2 Audi S8. 01-00 in 6,6sec.
Blue Knightrider met gekietelde Alfa 164 3.0V6. 0-100 in 6.7sec.
FOFO ST it is!! met een snelle Focus ST. 0-100 in 6.8sec.
stefan740 met een gekietelde Cooper S. 0-100 in 6.8sec.
Vtecfreak met een Honda Prelude. 0-100 in 6.8sec.
v64m1972 met een Golf 4 V6. 0-100 in 7.2sec.
Clocala met een Polo GTI. 0-100 in 7.2sec.
bobo3 met een Octavia RS DSG. 0-100 in 7.3sec.
B-real met ook een Leon 1.8T. 0-100 in 7.7sec.
Ordep met een Toyota Highlander 3.5 V6. 0-100 in 7,8sec.
Thomas20VTT met een Leon 2.0TDI Abt. 0-100 in 7.8sec.
Tomolino met zijn nieuwe aanwinst. Alfa 155 2.6 V6. 0-100 in 7.8 sec.
Vtecfreak met een Xedos 9. 0-100 in 8.0sec.
Cobra_23 met een benzine E46, 320Ci. 0-100 in 8.2sec.
gtti met een Charade Gtti. 0-100 in 8.2 sec.
Blue Knightrider met een 605 3.0V6. 0-100 in 8.4sec.
Maikelz met een MX-6 V6. 0-100 in 8.5sec.
Robertdj met een Peugeot 106 GTI. 0-100 in 8.7sec.
Shady met een gechipte Passat 2.0TDI. 0-100 in 8.75sec.
309 Turbo met een Chrysler Neon. 0-100 in 8.8sec.
BMW M3 CSL met een 106 Rallye ph1. 0-100 in 9.3sec.
Boet met een Roomster gechipte Rommster 1.9TDI. 0-100 in 11.0sec
Geelhoed met een Ford Mondeo. 0-100 in 12.1sec.
Ricky-G met een Corolla 1.3 16v. 0-100 in 12.5sec.
Geelhoed met Ford Ka 0-100 in 13,1sec.
309 Turbo met een trage Peugeot 309. 0-100 in 13.4sec.

Het is overigens niet de bedoeling om een zo lang mogelijke lijstj te krijgen hierboven. Het is puur bedoelt als naslagwerk om te zien wat de gasten in dit topic rijden zodat wanneer door iemand een verhaal gepost wordt men terug kan vinden waarmee dat was.

Wil je ook in dit lijstje of moet er iets aan gewijzigd worden laat het even weten!

Disclaimer: Wij zijn ons wel degelijk bewust van de geldende verkeersregels en de gevaren van het autorijden. Wij willen met dit topic niemand aanmoedigen om de verkeersregels te overtreden of gevaar te veroorzaken op de openbare weg!

20 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2012 23:58 door stefan740.
Goeiemorgen,

Ik ben Bas en ik rijd in een Daihatsu Charade Gtti van 1987.
Specificaties:
1.0 liter 3-cilinder met turbo en intercooler. 0-100 in 8.2 seconden

Reed gisteren bij ingaan van de tolpoortjes van de westerscheldetunnel naast een BMW 525i van 2005. Met een jochie erin dat dacht dat ie het gemaakt had volgens mij. Allebei tegelijk door een ander poortje (met de zogenaamde t-tag, kun je doorrijden en betaal je automatisch. Kan er ongeveer met 40-45 doorheen.) Dus terug naar z'n 2 en doorhalen naar 7500 toeren. Kon 'm net hebben.

Keek nogal verbaasd, omdat mijn auto er allesbehalve snel uitziet. Vaalrood, Stalen wielen, geen dikke pijp e.d. Kon ik toch eerder achter een vrachtwagen aansluiten en 80 rijdensmiling smiley
gtti

Reed gisteren bij ingaan van de tolpoortjes van de westerscheldetunnel
Die was gisteren toch afgesloten?

Ik zie een lijstje. Ik vind lijstjes leuk, mag ik er ook in?

Geelhoed Ford Mondeo 0-100 in 12,1 s
Geelhoed Ford Ka 0-100 in 13,1 sec.
Ik kan denk ik ook wel bij het lijstjewinking smiley

varln1991Alfa Romeo 155 1.7 ts 0-100 in 11.8(fabrieksopgave)
Geelhoed
gtti
Die was gisteren toch afgesloten?

Weet ik nie? Kan trouwens ook wel eergisteren zijn. Heb vakantie dan ga ik alle dagen door elkaar halen....

Geelhoed Ford Mondeo 0-100 in 12,1 s
Geelhoed Ford Ka 0-100 in 13,1 sec

Waarom staat die sigaar er niet bij?
Oeh....een lijstje! Mag het ook met een auto zijn die niet van jezelf was? Zo ja, met een Amerikaanse CLK een sprintje op de parking van Best Buy in Chicago:

Rob013 Mercedes-Benz CLK 320 0-100 in 7,4 s

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2010 15:38 door Rob013.
Gisteren middag tijdens het naar het werk gaan een soortement wedstrijdje met een jonge gast in een golfje tsi gedaan, auto's waren van dezelfde bwjr en kleur, reden vrijwel gelijk op vanaf het verkeerslicht doordat er drie waren erachter gesorteerd en nadat de weg vrij was ging hij gelijk naar rechts en beiden vol op de plank waarna ik na kort ff gestreamd te hebben hem voorbij ging in 3e versnelling, na nadering ander verkeer ff verderop naar rechts plek gemaakt oog contact gemaakt, hij met gulle lach en duim omhoog, dus leuke goede reactie, dat kan dus ook helemaal top, prima ...

Geen haat en of nijd maar op een verantwoorde manier gewoon ff spelen zonder jezelf en of anderen in gevaar te brengen.....
Trek af en toe ook wel een sprintje met een zwaar gekietelde Speedster.
Haha mag ik ook in het lijstje? Nissan Skyline R33 Gt-r, gemeten tijd met 470 pk 3,9 seconden..
inmiddels zit ik over de 500 paarden,zal zodra hij weer terug is(staat nu bij de tuner,blok wordt gereviseerd en gekieteld) eens opnieuw meten..

wel leuk zo'n lijstje,met wat iedereen rijdt en qua tijden doet!smileys with beer
Goed het lijstje is ge-update. Het is overigens niet de bedoeling om een zo groot mogelijk lijstje te krijgen maar juist bedoelt om op te zoeken wat de stamgasten rijden. Zodat je wanneer door iemand een sprintje gepost wordt terug kan vinden waarmee dat was als het niet erbij staatsmiling smiley
Antwerpen, 15u30.. Ik sta te wachten voor het rode licht, toen plots een Audi A3 naast me kwam staan, type onbekend.

Wat wel duidelijk was, was dat de passagier zijn arm naar buiten hield en ze beiden dolle pret hadden. Toen het groen werd was de pret echter ver te zoeken, ik nam al gauw 1 autolengte en die werd almaar groter.

Wanneer ik besloot te tanken, werd nog iets naar men hoofd geslingerd wat ik niet begreep, al keken al de mensen rondom het tankstation nogal verbaasd. Nu goed, op het kenteken stond er NL, en aangezien Antwerpen in BelgiŽ ligt, zal dat een bittere pil zijn om te slikken.thumbs up

Overigens, ik heb niets tegen Nederlanders, er zijn genoeg Belgen die ik de nek zou willen omwringen. smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2010 16:20 door Cobra_23.
Opspeed
Dit is het stoplichtsprintjestopic, als het nou over bochten zou gaan...
Geelhoed
Opspeed
Dit is het stoplichtsprintjestopic, als het nou over bochten zou gaan...
Kan me toch wel een keertje een sprintje tegen een Porsche voor de geest halen.
Ik ben trouwens ook nog in bezit van een chrysler neon die 0-100 in 8.8 seconden doet smiling bouncing smiley
vw golf V6-4 motion: 0-100 km/uur: 7,1 sec. topsnelheid: 235 km/uur. ik kwam een keer een mercedes ml 320 tegen , die snel optrok bij een stop licht, die was ik te snel af. vorig jaar kwam ik een alfa 156 GTA tegen bij het stoplicht, die was sneller dan ik.
@ Stefan740:

De Leon deed 6.8 van 0-100, deze was niet meer standaard, zat op 230pk/ 340nm. Diverse malen ook een R32 DSG en A3 3.2DSG gepakt welke toch 6.5 doen... Heb deze helaas niet meer in bezit vanwege de kilometers die ik rij sad smiley
Rij nu een Leon II 2.0 TDI Sport Up, voorzien van een ABT chip (170pk/370nm). Specs van de Leon FR 2.0 TDI dus, 7.8 0-100 winking smiley
Veilside
Haha mag ik ook in het lijstje? Nissan Skyline R33 Gt-r, gemeten tijd met 470 pk 3,9 seconden..
inmiddels zit ik over de 500 paarden,zal zodra hij weer terug is(staat nu bij de tuner,blok wordt gereviseerd en gekieteld) eens opnieuw meten..

wel leuk zo'n lijstje,met wat iedereen rijdt en qua tijden doet!smileys with beer

Was jij gisteren toevallig in Amersfoort? Een R33 GT-r is toch redelijk zeldzaam. Het was een witte.
stefan740
Goed het lijstje is ge-update. Het is overigens niet de bedoeling om een zo groot mogelijk lijstje te krijgen maar juist bedoelt om op te zoeken wat de stamgasten rijden. Zodat je wanneer door iemand een sprintje gepost wordt terug kan vinden waarmee dat was als het niet erbij staatsmiling smiley

Ik sta al in dat lijstje, maar kan er misschien een correctie worden toegepast mbt mn auto's? eye rolling smiley

Allereerst is het Honda en niet Hona (niet lullig bedoeld hoor - ik houd van zeiken tongue sticking out smiley )
Mijn Prelude is hardwarematig getuned en doet gemiddeld 6,8 seconden van 0 naar 100 (ik heb 2 x dik gewonnen van een nieuw Golf GTI - die doet gemiddeld 7,1 sec 0 naar 100) - (oh ja... het feest bij een Vtec begint bij 5500 toeren en 100km) - mijn snelste reactietijd is 0.07 sec (gemeten op Fullspeed)

Ik heb ook een Xedos 9 die gemiddeld 8 sec doet van 0 naar 100, bewijs is een sprint in de afgelopen maanden (3x) tegen een nieuwe zwarte Golf GTD (8,1 sec - 0 naar 100) in Almere, de eerste keer was hij alleen en ik had zelfs mijn 2 stagiaires mee.

Ik zal de komende weken wat filmpjes maken, want tja je kan alles zeggen online spinning smiley sticking its tongue out hopen dat ik wat snelle auto's tegenkom haha
Misschien een idee als iedereen dat gaat doen? Lijkt me leuk!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2010 12:28 door VtecFreak.
Aanvulling voor het lijstje:0-100 in een seconde of 5.
Ik mag er ook wel bij gezet worden. Alleen de tijd is niet helemaal exact. Heb hem 2x op de 9 sec. gehad maar wel met een mobieltje in mijn hand. Ik denk zelf dat hij tussen de 8,5-9 sec. zit. Het gaat om een Vw Passat Variant 2.0 TDI 180 pk.

Gekieteld wel te verstaanspinning smiley sticking its tongue out
Nou vooruit, voeg mezelf ook even toe aan het lijstje...

Peugeot 106 Rallye ph1 101 pk: 0-100 km/h in 9.3 seconden. In rechte lijn niet extreem snel, maar wacht maar tot er een bocht komt... winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2010 14:44 door BMW M3 CSL.
Malt007
Veilside

Was jij gisteren toevallig in Amersfoort? Een R33 GT-r is toch redelijk zeldzaam. Het was een witte.

Nee dat was ik niet,ik heb een donkerpaarse,maar in het oude topic staan nog ergens wat foto's als het goed is..
mijne rijdt op dit moment ook niet aangezien het blok aangepast wordt,zal daarna wel een filmpje maken en plaatsen..
kan niet wachten to ik weer eens kan rijden staat al weer 2 maanden stil inmiddels..crying smilie
Leuk zo'n lijstje en handig ook....thumbs up

Van de week nog een paar sprintjes gedaan tegen een Peugeot 306 GTI. Dat bleek geen partij te zijn drinking smiley
De vriendin van de bestuurder kon er wel om lachen...
Verder is het magertjes de laatste tijd...
Net iets heel leuks meegemaakt met de Prelude, in Almere op weg naar de A6 richting Lelystad, op de inmiddels befaamde tussenring S104

Halverwege de tussenring, kwam een Duitse Peugot 206 (links) naast ons staan. Een jong stel keek lachend naar ons (ons = ik, vrouw en twee kids achterin keken glimlachend terug, van huh waarom zijn ze zo blij)
Ik zag de jongen steeds naar rechts kijken en ik zei tegen mn vrouw.. meen je dat nou, willen ze nou echt? Groen! En ja hoor jongen ging vol op de gas en tja het ging automatisch maar ik deed gewoon mee... half gas en we gingen voor ze rijden op de linkerbaan. Bij de volgende verkeerslichten gingen we links staan en tot mijn verbazing ging het stel rechts weer naast ons staan. Ze waren aan het geinen en lachen en ik zwaaide naar ze, waarop ze terug zwaaiden. Ik ging voor de gein toeren maken en ze deden tot onze verbazing ook weer mee, echt grappig, we lagen helemaal dubbel en zij ook. Het was zo'n grappig gezicht, ik heb in tijden niet meer zo gelachen. Vervolgens groen en we vlogen weg, ik ging niet voluit omdat mn kids achter zaten, maar op een gegeven moment was de afstand behoorlijk, waarop ik op de rem trapte. Ze kwamen dichterbij en ik vroeg mn dochtertje om even te zwaaien. Toen ze zwaaide, zag ik het Duits stel vol ongeloof kijken en wezen naar mn dochtertje, ze barsten weer in lachen uit en ik zag de vriendin haar handen voor haar gezicht doen naar beneden kijkend. Vervolgens rotonde en de snelweg op, wij rechtdoor richting Lelystad... ze probeerden ons nog een beetje bij te houden. Plots zag ik ze nog illegaal voor een andere auto naar rechts scheuren richting Utrecht... ze waren iets te enthousiast en vergaten waarschijnlijk hun eindbestemming, dat waren voor de verandering leuke gekke Duitsers. Het was echt gezellig smileys with beer
Leuk verhaal om te lezen, en dat je lol had is te begrijpen. Ook ik had een glimlach op m'n gezicht, toen ik het las!smiling smiley
Ik met mijn Daihatsu Charade 1.6 16v Gti met 105pk en 9.6 seconden naar de 100 volgens fabrieksopgave ging vandaag met een maat met een Mitsubishi Colt 1.8 16v Gti 140 pk (7,6 volgens fabriek) toeren. Wij een beetje relax door dorpjes heen rijden, en wanneer we de laatste drempel van het dorp over reden gewoon even lekker volgas tot de +- 120. Toen zat er op een gegeven moment een getjoende Golf achter mij, verlaagd, angel eyes, anders bumpers, je kent het wel. Deze zat flink te bumperkleven. Hij zag waarschijnlijk dat ik een Gti'je en ik had ook al zo het vermoeden dat hij ook een Gti zou hebben. Toen het einde van het dorp naderde dacht ik volgens mij hetzelfde als m'n maat die voor mij reed. Volgas na de laatste drempel van het dorp. En toen was het Golfje nergens meer! Bij het volgende dorp kwam hij stoer inhalen, daar waar wij gewoon rustig doorheen reden, en ja het was een Gti, verder stond er ook niks achterop dus ik neem aan dat het een 8v is geweest, want dat ding werd steeds kleiner in de spiegel. Kortom, van mijn kant ook is een leuk sprintje als ik het zo mag noemen. En natuurlijk nog wat achter m'n maat aangeraced. Valt me mee hoeveel verschil er tussen ons zit. Ik had ook een keer uitgerekend dat we ong. even veel pk per kilo hebben. Echter zal hij na de 140 wel steeds verder en flotter wegkruipen.

~Tonny
Is het trouwens de bedoeling dat je fabrieksopgave tijd er staat, of je zelf gemeten tijd?
Mijn zelfgemeten tijd is 9.2 seconden 0-100(op teller), ruim 2,5 seconde sneller dan de fabrieksopgave, hij is gechipt en heeft een sportluchtfilter.
Hmmm, zal mij tijd ook maar even noemen, ook al sprint ik liever niet vanaf 0 km.

Gemiddeld tot 100 duurt 7,7 sec., maar eigenlijk is de Mondeo sterker vanaf 100 km tot 200 km.
Leuk om dan de nieuwe GTI'tjes toch het achterlichtje te laten zien. Kan helaas alleen maar in Duitsland.
Velen vergissen zich ook in de Mondi, vooral leuk om de dieselleasebrigade weer even op de plaats te zetten.
VARLN1991
Is het trouwens de bedoeling dat je fabrieksopgave tijd er staat, of je zelf gemeten tijd?
Mijn zelfgemeten tijd is 9.2 seconden 0-100(op teller), ruim 2,5 seconde sneller dan de fabrieksopgave, hij is gechipt en heeft een sportluchtfilter.

Fabrieksopgave klopt vaak niet, want het aantal pk's kan verschillen per auto dit ivm de pk marge. Los van dit idd hardwarematige upgrade (luchtfilterbuis koud, spruitstuk, rvs uitlaatlijn etc etc) of softwarematige tuning. Het beste is dat je bijrijder het klokt met een wedstrijd stopwatch met minimaal 10 x een run van 0 naar 100 (hoe meer hoe beter) ik ben zelf de tel kwijt geraakt, want we doen het wekelijks nut smiley

wil je je reactietijd precies meten, dan moet je meedoen met een dragrace

rare hobby, maar wel heel leuk spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2010 10:40 door VtecFreak.
VtecFreak
VARLN1991

Fabrieksopgave klopt vaak niet, want het aantal pk's kan verschillen per auto dit ivm de pk marge. Los van dit idd hardwarematige upgrade (luchtfilterbuis koud, spruitstuk, rvs uitlaatlijn etc etc) of softwarematige tuning. Het beste is dat je bijrijder het klokt met een wedstrijd stopwatch met minimaal 10 x een run van 0 naar 100 (hoe meer hoe beter) ik ben zelf de tel kwijt geraakt, want we doen het wekelijks nut smiley

wil je je reactietijd precies meten, dan moet je meedoen met een dragrace

rare hobby, maar wel heel leuk spinning smiley sticking its tongue out

10x is het zeker wel gemeten, de ene keer 9.3 en de andere keer 9.2, moet zeggen dat ik wel voorzichtig doe met de koppeling.
Dit jaar al een hulp- en hoofdkoppelingscilinder om zeep geholpenwinking smiley
Het is de bedoeling dat je een reŽle tijd neerzet VARLN1991. Het is toch maar een indicatie en er valt toch niks te winnen of te verliezen met je positie in de lijst.
Dan mag je het aanpassen naar 9.2 secondewinking smiley
BVD
Wat leuk! Een nieuw topicwinking smiley

Maar ik ontbreek nog in de lijst, ik zie mezelf wel als een zeer vaste bezoeker hierwinking smiley

Alfa 164 3.0 24v, gekieteld naar 242 pk /294 nm
Gemeten waarde van 0-100 in 6,7 sec. (7,4 sec volgens einszweidrei.de voor de 228 pk versie)

9,2 sec lijkt mij wel erg snel voor een 1.7... nou weet ik dat hij gechipped is maar toch, is het 0-100 op de teller of 0-100 in echte kilometers per uur?
Ik heb trouwens ook een nieuwe sprinter ter vervanging van de 306 1.8 16v.

Er is bij ons een Peugeot 605 3.0 24v ST bijgekomen.
0-100 in 8,4 sec volgens de fabriek. Deze week eens meten wat de daadwerkelijke tijd is.
Blue Knightrider

Maar ik ontbreek nog in de lijst, ik zie mezelf wel als een zeer vaste bezoeker hierwinking smiley

Gemeten waarde van 0-100 in 6,7 sec. (7,4 sec volgens einszweidrei.de voor de 228 pk versie)

9,2 sec lijkt mij wel erg snel voor een 1.7... nou weet ik dat hij gechipped is maar toch, is het 0-100 op de teller of 0-100 in echte kilometers per uur?

Op teller, echter is dat 98 in het echt met mijn afwijking.winking smiley
Ben met 155 ritten al meerdere keren aangesproken, of er een ander blok in lag? grinning smiley
Peugeot 106 GTi, fabrieksopgave 8.7s, in de praktijk een stukje sneller.
VARLN1991
Blue Knightrider

Op teller, echter is dat 98 in het echt met mijn afwijking.winking smiley
Ben met 155 ritten al meerdere keren aangesproken, of er een ander blok in lag? grinning smiley

Laten we het zekere voor het onzekere nemen.
We zetten mijn 309 met 0-100 in 13.4 sconden erlangs en bekijken dan of je echt veel uitloopt.
Loop je echter niet uit beschouwen we het erop dat de tijd wat pk's heeft weggesnoept bij de auto, deal? smiling smiley
Kan ook op het lijstje!

Zakelijk, Mazda 3 MPS .. 6.1 sec naar de 100

En Prive (vaders) Citroen C5 1.8 op LPG .. 12.5 sec naar de 100
Doe ik eigenlijk niet vaak aan mee, enkel als het om een wagen gaat die 3x zo duur is als de mijne en waarvan ik zeker weet te winnen.
Op de teller van de Kia staat nu 15.000km en 1x een sprintje gedaan vanaf 70km/h (flitspaal) bergop tot zo'n 140km/h. Was tegen een nieuwe Freelander waar ik tot mijn verbzaing zeer vlot van wegreed. Bij 140 was het genoeg voor mij en dan moest de Freelander er toch nog langs met een groen gezicht.
De leukste was met de vorige wagen (206 1.6Hdif 110pk). 3 snotneuzen rijden met de Range Rover van hun vader zeer kort op de achterbumper. Ik maak plaats, ze gaan voorbij en we staan samen aan de verkeerlichten. Groen, zij plankgas, ik moeiteloos ernaast (echt waar!!) en in 4e plankgas en ik neem enkele autolengtes en dan rustig in vijfde. Dan laat je ze gaan ... Daar konden ze echt niet mee lachen.
Maar die stoplichtsprintjes slopen je auto toch wel, toch blijft het leuk.
Sinds ik mn auto heb (1.5 maand) nog geen echte sprintjes gehad helaas. Volg dit topic wel altijd met veel plezier!
Wie weet binnenkort een sprintje dan wordt hij zeker gepost.

Mn auto:
Toyota Corolla 1.3 16v Linea Terra
0-100 km/h in 12.5s
Een echt stoplichtsprintje was het niet, maar vanochtend was ik samen met wat vrienden naar Groningen. Een vriend reed, met de auto van z'n ouders. Kia Carens 2.0 CVVT op G3 (0-100 is 11,0s af fabriek & op benzine).
Toen we terug gingen de ring op, dacht een petje in een getjoende Golf IV wel even te winnen. Golfje was overigens ook met oranje WK atributen verder opgepimpt. Zelfs met schakelen bij 3000 toeren er finaal uitgereden. We gingen bij 100 op de rem (wetende dat er actieve flitspalen stonden), maar petje ging volgas door. Ook na ff seinen met grootlicht wilde hij het niet begrijpen.
Toch jammer, ~30 km/h te hard...

Overigens even later kentekencheck gedaan, duurde even. HSDPA van Hi heeft meer de snelheid van GPRS thumbs down. Maar het bleek dus een hele stoere, en bloedsnelle golf SDI te zijn...Tsja, daar kan ik met een Opel Astra F 1.6 8V nog van winnen smileys with beer
Mag ook in het lijstje:

2007 VW Polo GTI 185PK
7,2 sec 0-100 (Gemeten)

Krijg nu alleen een nieuw blok, de oude is door een geknapte d-riem afgeschreven..
@stefan
Ik sta er nu 2 keer opwinking smiley

Gisterenavond even naar Hardenberg geweest bij wat leden van het 155 register om gewoon ff wat bij te leuteren.
Op de terugweg zag ik in mijn spiegel iets met xenon hard aankomen rijden, in eerste instantie heb ik even gas terug genomen, aangezien alle politie auto's hier in de omgeving ook met xenon zijn uitgerust.

Toen ik ongeveer 2 minuten later bij het stoplicht stopte zag ik dat het een golf mk5 gti was, best leuk om te kijken wat ik daar tegen doe.
Ik sloot achter hem aan, hij had er zin in, je zag het al aan zijn houding, beetje scheef in de stoel, polsje op het stuur, jullie kennen het wel.winking smiley
Met wat witte pluimen uit zijn uitlaat ging hij er volgas vandoor, ik had een slechte start en kon meteen afhaken.
Bij het volgende stoplicht sloot ik weer achter hem aan, ik liet ongeveer 2 meter tussen de auto's, zodat ik misschien iets eerder op het gas kon.
Het werd groen en ik zat meteen op zijn bumper, uiteindelijk won hij de sprint natuurlijk met minstens 5 autolengtes voorsprong(tot 100 ong).

Ik heb m'n duimpje opgestoken en ben weer rustig gaan rijden, ik hou er niet van om de 155 lang achter elkaar te pijnigen. thumbs up
Vanmiddag een klein stoplichtsprintje tegen een nieuwe 607. Ik sloot links aan en hij stond al rechts te wachten. Het was een klein recht stukje tot het volgende stoplicht. Liet hem de eerste meters pakken om dan er gemakkelijk langs te gaan. Hij kon het echter niet hebben want toen ik na ongeveer twee autolengtes voorsprong te hebben het gas al los had voor het volgende stoplicht en naar rechts wilde, zag ik in mijn spiegel dat hij het gas er nog op had en weer snel dichterbij kwam.
Het leek me een benzine motor te zijn en het valt me net op dat de 607 er dan alleen is met een 3.0V6 maar met z'n 9s naar de 100 was het toch niet genoeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2010 18:58 door Ordep.
Vanmorgen even wat 'gestoeid' met een Seat Ibiza.

Ik reed een gangetje of 130 met nog een auto achter me toen ik hem ineens schuin achter die andere auto zag hangen (half over de markering) om in te kunnen halen. Ik reed een metertje of 50 voor ze toen de andere auto uiteindelijk opzij ging. Ik zag hem daarna in eerste instantie vrij snel dichterbij komen, dus ik 'stiekum' ook steeds wat sneller rijden, zelf tot een gangetje of 190 aan toe. Hij waarschijnlijk geirriteerd dat het gaatje van 50 m maar even groot bleef spinning smiley sticking its tongue out want toen ik verderop moest afremmen voor een voorligger kwam hij even flink in mijn bumper hangen. Gelukkig ging de voorligger vrij snel weer opzij en daarna was het even terugschakelen naar 4 en vol het gas erop. Toen was het over met de pret en zag ik hem toch vrij snel kleiner worden in mijn spiegel. Even verderop was het weer afremmen geblazen en opnieuw vol het gas erop bij mij, maar deze keer hield meneer toch gepaste afstand van de bumper en deed volgens mij zelfs al geen moeite meer om uberhaupt vol gas te geven omdat er sowieso weinig eer meer voor hem te behalen viel. smiling smiley

Het Ibizatje was overigens een 1.9 TDI (130pk), goed voor een 0-100 van 9,4 sec.
Ordep
Vanmiddag een klein stoplichtsprintje tegen een nieuwe 607. Ik sloot links aan en hij stond al rechts te wachten. Het was een klein recht stukje tot het volgende stoplicht. Liet hem de eerste meters pakken om dan er gemakkelijk langs te gaan. Hij kon het echter niet hebben want toen ik na ongeveer twee autolengtes voorsprong te hebben het gas al los had voor het volgende stoplicht en naar rechts wilde, zag ik in mijn spiegel dat hij het gas er nog op had en weer snel dichterbij kwam.
Het leek me een benzine motor te zijn en het valt me net op dat de 607 er dan alleen is met een 3.0V6 maar met z'n 9s naar de 100 was het toch niet genoeg.

Volgensmij is de 607 er alleen nog maar met een 2.7 HDiF V6... Doet 8.7 naar de 100, maarja, lang niet genoeg voor de power van een lekkere 535D! winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2010 20:02 door Thomas20VTT.
Enige tijd geleden reed ik met mijn Seat Ibiza TDI 96KW over de A67 bij Venlo westwaarts. Een vrachtwagen haalde een andere vrachtwagen in, ikzelf volgde achter de inhalende vrachtwagen en moest uiteraard snelheid tot circa 90 km/u minderen. Ik wachtte geduldig tot de linkerbaan weer vrij was, maar achter mij reed een zilvergrijze Audi A4 sedan van de tweede generatie (2001-2004) die duidelijk haast had. Kortom: een mooie gelegenheid voor een tussenacceleratie! Toen de inhalende vrachtwagen weer naar rechts ging, schakelde ik terug naar de 4e versnelling, vloerde het gaspedaal geleidelijk, en de 300 Newtonmeters deden hun werk. Vervolgens geschakeld bij 2.500 toeren en nog doorgegaan tot 140 km/u, en tot mijn verbazing kon de fiks ogende Audi A4 me niet bijhouden. Ik reduceerde mijn snelheid weer tot circa 115-120 km/u, en de Audi A4 passeerde met ongeveer 150 km/u. In de Audi bleek een 130 pk sterke 2.0 V5 te liggen. Absoluut geen zwakke motor dus, maar het hogere gewicht speelde de Audi ongetwijfeld parten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep