Foto Flitsboete Opvragen (Foto Is Binnen!)
 | Hallo Mede Forummers,
een aantal weken geleden ben ik geflitst op de snelweg. Nu heb ik daar dus een bekeuring van binnen gekregen. De bekeuring is gewoon terrecht, maar toch wil ik hier de foto van opvragen. 1e keer dat ik geflitst ben in 3,5 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb, dus de foto even inlijsten  De foto kan ik helaas niet telefonisch opvragen. Je moet hier persé een brief voor schrijven. Nu was mijn vraag: Wat moet er precies in de brief komen te staan? Ik neem aan het adres waar ze de foto naar toe moeten sturen, het zaaknummer en het fotofilm nummer erin moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een mooie voorbeeld brief voor mij?
Alvast bedankt voor de reacties,
Groetjes Stefan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2010 11:39 door Dsrt.
|
 | Quote Dsrt
1e keer dat ik geflitst ben in 3,5 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb, dus de foto even inlijsten 
Allereerst proficiat!
Misschien kun je hier meer vinden: www.flitsservice.nl Heb zelf nooit foto's opgevraagd, weet wel dat het inmiddels niet meer gratis is. Kost nu wat 'administratiekosten' maar is niet zoveel.
|
 | Vreemd, dat verschilt dus echt overal. Op mijn werk is ook een boete binnengekomen, één telefoontje later is de foto(foto's eigenlijk) op de post gegaan. Staat het niet achterop de beschikking?
|
 | Quote Infiniti V16 Biturbo 128v enz.
Quote Dsrt
1e keer dat ik geflitst ben in 3,5 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb, dus de foto even inlijsten 
Allereerst proficiat! Misschien kun je hier meer vinden: www.flitsservice.nl Heb zelf nooit foto's opgevraagd, weet wel dat het inmiddels niet meer gratis is. Kost nu wat 'administratiekosten' maar is niet zoveel.
Foto moet je niet opvragen, maar eisen in het kader van de WOB. Dan is het gratis.
|
 | Foto moet je niet opvragen maar gewoon laten waar 'ie is, gewoon je boete betalen en verder lekker laten zo. Flauwekul...
|
 | Sinds het CJIB 6 euro administratiekosten rekent vraag ik de foto's ook op. Ik weet dat de foto niet bij het CJIB vandaan komt, maar ach, aangezien voor mij die administratiekosten gewoon administratiekosten zijn wil ik ook zeker weten dat ze daadwerkelijk administratiekosten maken.
|
 | Quote R-W
Foto moet je niet opvragen maar gewoon laten waar 'ie is, gewoon je boete betalen en verder lekker laten zo. Flauwekul...
Het heeft mij een dikke 500 euro gescheelt.
@ts,
Op het flitsservice forum staat uitgebreid wat je mogelijkheden zijn om er eventueel onder uit te komen.
|
 | Quote Accordtje
Sinds het CJIB 6 euro administratiekosten rekent vraag ik de foto's ook op. Ik weet dat de foto niet bij het CJIB vandaan komt, maar ach, aangezien voor mij die administratiekosten gewoon administratiekosten zijn wil ik ook zeker weten dat ze daadwerkelijk administratiekosten maken.
Tja, met als gevolg dat de administratiekosten per 1 april 2010 omhoog gaan naar € 9,-. Lekker slim bezig 
|
 | Naar 9? Bron? Ik zie nog steeds 6: [wetten.overheid.nl] Volgens het CJIB zelf "kost" een boete maar 4,70! 
De foto vraag je niet op via het CJIB, dus hoe kunnen die daar nu extra voor rekenen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2010 08:11 door Geelhoed.
|
 | Quote Dsrt
Je moet hier persé een brief voor schrijven. Nu was mijn vraag: Wat moet er precies in de brief komen te staan? Ik neem aan het adres waar ze de foto naar toe moeten sturen, het zaaknummer en het fotofilm nummer erin moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een mooie voorbeeld brief voor mij?
Alvast bedankt voor de reacties,
Groetjes Stefan
Hier de ervarings-deskundige 
Welk politie-district heb je de boete van gekregen? Een foto opvragen kan via WOB, maar dan maak je officieel bezwaar. Dat is niet de bedoeling volgens mij. Sneller is het om een kleurenkopie van de beschikking te maken. Hier schrijf je met de pen op "Graag de foto toesturen in kleur".
Dat stop je in een envelop en stuur je naar de betreffende regio op. Desnoods nog even bellen wat het juiste adres is.
Het WOB'en kan wel, maar dan krijg je ook ijk-rapporten, eed-verklaring etc.. Daarnaast ga je het officiële bezwaartraject in en zul je meer post krijgen met "in behandeling, beslissing etc." Niet zo'n probleem, je kunt daarna gewoon niet reageren en dan is het ook klaar, maar het geeft een berg papierwerk.
Deel van mijn 'sponsoring' in 1 jaar 

2x4, 2x5 1x6km/u te hard. De 30 te hard ligt er nog niet bij, had ik toen nog niet gescoord
|
 | En de 48?
|
 | Quote Geelhoed
Naar 9? Bron? Ik zie nog steeds 6: [ wetten.overheid.nl] Volgens het CJIB zelf "kost" een boete maar 4,70!  De foto vraag je niet op via het CJIB, dus hoe kunnen die daar nu extra voor rekenen?
Het is ook niet waar maar het ging me om het principe. De kortzichtigheid van sommige mensen. De overheid trekt toch aan het langste eind wat dit soort dingen betreft. Ook al die euforie over het 'wobben' dat je op sommige websites ziet, alsof er ook maar iemand wakker ligt van hun sporadische succes op dat gebied. Hoe lang horen we al niet dat 'het volk' het zo langzamerhand niet meer pikt enzo. Voorlopig slikt iedereen het nog als zoete koek. Zet een paar gelijkgezinden in een forum bij elkaar en al snel hebben ze het idee dat het hele land hun mening deelt.
|
 | Quote Accordtje
Quote Infiniti V16 Biturbo 128v enz.
Quote Dsrt
Allereerst proficiat! Misschien kun je hier meer vinden: www.flitsservice.nl Heb zelf nooit foto's opgevraagd, weet wel dat het inmiddels niet meer gratis is. Kost nu wat 'administratiekosten' maar is niet zoveel.
Foto moet je niet opvragen, maar eisen in het kader van de WOB. Dan is het gratis.
Dit klopt 100%, op deze manier heb ik vorig jaar een boete gewonnen. Je hoeft de boete op deze manier zelfs niet te betalen tot de tijd dat de officier van justitie heeft beslist!!
|
 | Quote Forumcop
Quote Geelhoed
Naar 9? Bron? Ik zie nog steeds 6: [ wetten.overheid.nl] Volgens het CJIB zelf "kost" een boete maar 4,70!  De foto vraag je niet op via het CJIB, dus hoe kunnen die daar nu extra voor rekenen?
Het is ook niet waar maar het ging me om het principe. De kortzichtigheid van sommige mensen. De overheid trekt toch aan het langste eind wat dit soort dingen betreft. Ook al die euforie over het 'wobben' dat je op sommige websites ziet, alsof er ook maar iemand wakker ligt van hun sporadische succes op dat gebied. Hoe lang horen we al niet dat 'het volk' het zo langzamerhand niet meer pikt enzo. Voorlopig slikt iedereen het nog als zoete koek. Zet een paar gelijkgezinden in een forum bij elkaar en al snel hebben ze het idee dat het hele land hun mening deelt.
Man, zal mij toch een zorg zijn of ik nou 6 euro of 9 euro administratiekosten betaal voor die 3 bekeuringen per jaar. De overheid wil zo graag geld incasseren als ik een paar km/uur te hard rijd. Stuur voor dat belachelijke boetebedrag dan als service in ieder geval de foto mee. Dan heb je er in ieder geval nog iets voor terug.
|
 | Quote Dsrt
Bedankt voor de reacties! @adinsx: het is inderdaad niet de bedoeling om een bezwaar te maken. Ik wil de foto gewoon graag hebben.  Bedankt voor de tip om een kopie van de beschikking te maken en deze terug te sturen. Dit ga ik zeker doen. De boete komt van het KLPD in Driebergen. Het adres heb ik al inmiddels telefonisch opgevraagd. Dus komt goed! Dsrt 
Ohhh... de KLPD vriendjes. Daar heb ik dus laatst de foto opgevraagd van mijn 30 te hard op de A12. Die mevrouw aan de telefoon gaf mij de tip van een kopie maken van de beschikking.
Dus dat moet gaan lukken, Wobben is niet nodig 
|
 | Nou de foto is inmiddels binnen! Kreeg eerst een brief van de politie dat mijn verzoek in behandeling was en gisteren kwam de daadwerkelijke foto binnen. Ik sta echt haarscherp op de foto. Ik zal proberen om de foto te uploaden. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Dsrt 
|
 | Mooizo 
|
 | @ Dsrt
Wat heb je nu moeten doen om die foto (gratis?)te krijgen, heb ook nog een boete op de stapel liggen dus ik ben benieuwd 
|
 | Die sluitertijd is wel heel snel, je wielen lijken stil te staan. Misschien stond je wel stil??
|
 | Welke snelweg is dit waar je geflitst bent?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2010 12:38 door Stickman.
|
 | A12 bij Bunnik
|
 | Quote Dsrt
A12 bij Bunnik
Is 100 op dat stukje van de A12 als ik het goed heb?
|
 | Bedankt Dsrt! Die van mij is ook aangevraagd.
Mooie duidelijke foto btw 
|
 | Zouden ze als je erom vraagt ook een specificatie van de administratiekosten toesturen? Alleen dan kun je oordelen of de kosten niet te hoog zijn of juist te laag.
|
 | Volgens de begroting ven het CJIB waren de kosten 4,70 per prent.
|
 | Wanneer je de gegevens opvraagt via WOB stap 1 geef je toch aan dat je eventueel bezwaar wilt gaan maken, maar niet dat je het daadwerkelijk doet?
|
 | Ik ben op de A2 geflitst thv Nieuwegein, en uiteraard ga ik ook een foto opvragen. Heeft iemand het adres waar het verzoek heen kan? Nog een vraagje: het betreft een leaseauto, dus zou ik er gewoon een briefje bij kunnen doen met mijn adres?
|
 | Quote Elco
Wanneer je de gegevens opvraagt via WOB stap 1 geef je toch aan dat je eventueel bezwaar wilt gaan maken, maar niet dat je het daadwerkelijk doet?
Dan zul je een brief terug krijgen van de OvJ, dat het hem niet duidelijk is wat het bezwaar is. Doe je daar niets op uit, dan krijg je vanzelf bericht (een dik pak papier) dat er geen bezwaar is ontvangen en dat je gewoon moet betalen.
|
 | Op de achterkant van mijn bekeuring stond dat ik met de politie moest bellen. Dat heb ik ook gedaan en de volgende dag had ik de foto via de mail.
|
 | Hm, dan ga ik 's een briefje met kopie sturen zoals jij dat hebt gedaan. Wil natuurlijk wel een foto boven m'n bed kunnen hangen, geen lieve brief van de OvJ.
|
 | Quote Stickman
Welke snelweg is dit waar je geflitst bent?
De A12 is de enige snelweg met gekleurde stickerbandjes op de lantaarnpalen.
|
 | Quote Toetsje
Quote Stickman
Welke snelweg is dit waar je geflitst bent?
De A12 is de enige snelweg met gekleurde stickerbandjes op de lantaarnpalen.
En de kosten waren 'slechts' 3,5 ton  De regenboog-route noemen ze het dan 
Zondag op de A18 zag ik een flitser wat laat. Moest in korte afstand terug van 170 naar >120. Dat wordt weer een foto'tje erbij denk ik 
|
 | werd je niet rechts ingehaald door die vrachtwagen?
|
 | Even hier wat vragen.
Ik ben eventjes geleden geflitst in België op de R1 Gent richting Antwerpen richting R2. [g.co] (net voor de bocht is er een flitser)
Je mocht daar schijnbaar 90 km/h, maar ik heb daar helemaal geen borden gezien. De gehele weg netjes op de CC gereden, maar daar dus toch geflitst met 115 km/h gecorrigeerd. 25 km/h te hard.
Vragen:
- Ik heb een brief gekregen (wie heeft er gereden, welke omstandigheden), volgens mij moet die in het archief? - Ik ben van mening dat de situatie daar onduidelijk is, rijdt er iemand binnenkort nog om een foto te maken? - Wat zijn de volgende stappen hierin?
Alvast bedankt!!
|
 | Terence,
Je hoeft nooit mee te werken aan je eigen veroordeling, dus inderdaad niet opgeven wie er gereden heeft etc. Echter dit is weer belgië, dus zullen ze hoe dan ook de kentekenhouder aansprakelijk stellen.
Voor België gelden weer andere regels, WOB'en naar gegevens kennen ze niet volgens mij. Dus raadpleeg vooral het Flitsservice-forum. Is een speciaal topic voor buitenlandse boetes.
|
 | Ik ben laatst ook geflitst met 20kmh te hard, maar de foto die ik daarvan heb gekregen is erg donker en daarom alleen de nummerplaat en koplampen zichtbaar. Best jammer. Volgende keer beter 
|
 | Ik had van de Deutschers ook een flitsboete gekregen. Die kwam standaard met een fotootje. Toen stuurde ik een brief dat ik de foto te klein vond. Toen kreeg ik een uitvergroting!
|
 | Quote dickey
Ik ben laatst ook geflitst met 20kmh te hard, maar de foto die ik daarvan heb gekregen is erg donker en daarom alleen de nummerplaat en koplampen zichtbaar.
Van voren geflitst?
|
 | Quote Karmann.
Quote dickey
Ik ben laatst ook geflitst met 20kmh te hard, maar de foto die ik daarvan heb gekregen is erg donker en daarom alleen de nummerplaat en koplampen zichtbaar.
Van voren geflitst?
normaal in duitsland.
|
 | Quote stoterstangen90
werd je niet rechts ingehaald door die vrachtwagen?
Dat lijkt er wel op he.. Ik wist ook wel dat ik iets te hard reed maar dat deed die vrachtwagen ook.
Quote S-RS
Wat een wazig ding  Die van mij was haarscherp, helaas  Sterker nog, volgens mij was die van mij in kleur.
Ja echt heel wazig, ik snap ook niet dat zo nog zo ver in hebben kunnen zoomen om het kenteken leesbaar te kunnen krijgen. Het is echt totaal niet zichtbaar op de foto die ik heb ontvangen.
Hij is ook nog in zwart wit omdat het een zwart wit film was (aldus de politie brief).
|
 | Quote jeroenkuiz
Quote S-RS
Wat een wazig ding  Die van mij was haarscherp, helaas  Sterker nog, volgens mij was die van mij in kleur.
Ja echt heel wazig, ik snap ook niet dat zo nog zo ver in hebben kunnen zoomen om het kenteken leesbaar te kunnen krijgen. Het is echt totaal niet zichtbaar op de foto die ik heb ontvangen. Hij is ook nog in zwart wit omdat het een zwart wit film was (aldus de politie brief).
De negatieven hebben een veel hogere resolutie dan het goedkope printje dat jij opgestuurd krijgt. Bij het drukken van zaken praten we over punten-per-inch, even een heel grof gemiddelde genomen is 1 punt dan ongeveer 0,1mm in diameter. Op de negatieven zijn die 'punten' vele malen kleiner, want daar wordt de granulatie uitgedrukt in een soort van 'punten'-per-circkeloppervlak-met-diameter-0,048mm, er zitten dan tientallen of zelfs hondertallen aan punten in die 0,048mm. Het is dus prima mogelijk dat wat jij op die belabberde afdruk niet eens kan zien, gewoon haarscherp op het negatief staat.
|
 | Dank adinsx en CF! Ik had gekeken voor streetview, maar was schijnbaar tijdelijk niet beschikbaar...
Situatie is duidelijk, volledig gemist. Advies op FS is de brief toch maar invullen...
|
 | En vandaag bericht terug vanuit België: of ik 135 euro wil overmaken. Doen we het voor 
|
|