Golf 6 verlagen

Gepost door Pazzie 
Golf 6 verlagen
19-09-2012 11:46
Hoi,

Ik heb zelf een golf 6 2.0 TDI met een sport onderstel + 18" vancouver's, nou heb ik 2 vragen:

- hoeveel is deze nu verlaagd ten opzichte van de standaard onderstel.
- Eigenlijk wil ik hem nog heel iets verlagen zeg nog 1 a 2 cm. Kan ik dat met andere veren oplossen?

Vrienden van mij praten over een schroefset, maar te eerste vind ik dat zonde geld (lease auto) veren alleen is nog acceptabel. En daarbij wat ik hoor dat als je een schroefset doet dat het dan echt een "stuiterbak" wordt (Gezien schroefset in hardheid verstelbaar echt veelte duur is)

Paar dingen extra dingen, ik rij ongeveer 35.000/40.000 km per jaar. Uiteraard is enige rij comfort wel belangrijk maar hij mag best wat stugger zijn dan hij nu is. en heel iets lager liggen (mooier voor het aanzicht)

Iemand hier die hier ervaring mee heeft met een zelfde soort auto die ik heb? en als je foto's hebt zou het helemaal mooi zijn.
Re: Golf 6 verlagen
19-09-2012 12:06
Vind de leasem'pij het leuk als je andere vering gaat plaatsen?
Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste is het jouw auto niet. Ten tweede wordt de auto er alleen maar nog oncomfortabeler van en met al die hobbels in Nederland lijkt me het gewoon niet praktisch. Mijn vader heeft ook sportonderstel met Vencouvers en ik vind het zoals het standaard is juist precies goed. Ook zit er ondanks de velgmaat nog voldoende comfort in de auto (alleen hobbels/drempels voel je soms iets te hard).
19-09-2012 12:46
R-W
Vind de leasem'pij het leuk als je andere vering gaat plaatsen?

heeft er geen problemen mee, heb mijn wielen ook zwart laten spuiten en hij is getuned en beide waren ook geen problemen.
19-09-2012 12:47
Lancia Lover
Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste is het jouw auto niet. Ten tweede wordt de auto er alleen maar nog oncomfortabeler van en met al die hobbels in Nederland lijkt me het gewoon niet praktisch. Mijn vader heeft ook sportonderstel met Vencouvers en ik vind het zoals het standaard is juist precies goed. Ook zit er ondanks de velgmaat nog voldoende comfort in de auto (alleen hobbels/drempels voel je soms iets te hard).

Dank je wel voor je antwoord, en dat begrijp ik. Alleen was ik naar mensen opzoek die er juist wel ervaringen mee hebben. En dat hij nog stugger wordt vind ik geen probleem.
19-09-2012 13:52
Typische autoweekforum reacties.

Gewoon veren kopen van een A-merk als Eibach, deze zijn meestal 3cm. De OEM sportonderstel verlaging zal waarschijnlijk 1cm zijn zodat dat mooi uitkomt met je wensen. Het beste is even een Golf (6) forum bezoeken zodat je wat ervaringen met verschillend merken veren hebt.
(Een schroefset hoeft echt niet keihard te zijn hoor, een simpel KW V1 setje is vrij comfortabel)
19-09-2012 15:58
@stefan740, het zal de eerste niet zijn die een topic over iets dergelijks opent en er dan achter komt dat de leasem'pij dat niet echt een goed plan vindt. Vind het overigens opmerkelijk dat ze daar zo makkelijk mee instemmen maar dat zal dan wel...
snap zowiezo niet waarom je je lease auto wil tunen voor eigen rekening.
je prive auto is nog daar aan toe, maar dan nog waarom verlagen.
cool smiley
02-10-2012 23:27
R-W
@stefan740, het zal de eerste niet zijn die een topic over iets dergelijks opent en er dan achter komt dat de leasem'pij dat niet echt een goed plan vindt. Vind het overigens opmerkelijk dat ze daar zo makkelijk mee instemmen maar dat zal dan wel...

Als jij betaald zoek je het maar uit winking smiley
03-10-2012 14:30
Terence
R-W

Als jij betaald zoek je het maar uit winking smiley

Da's niet helemaal waar, sommige dingen kunnen, andere niet. Tenzij je ook de vermindering restwaarde, verhoogde onderhoudskosten, veranderd leasetarief en mogelijke uitsluiting van vergoeding door leasem'pij van bepaalde onderdelen voor je rekening wil nemen, dan heb je gelijk winking smiley
03-10-2012 15:05
Ik heb een schroefset onder mijn Leon 1M, maar deze staat 6,5cm naar beneden geschroefd. In combinatie met 19" wielen met velglinten (sommige noemen het nog banden) is dat inderdaad stug.

Een set in hoogte en hardheid instelbaar is een betere optie, maar flink aan de prijs.

In dit geval zou ik voor een setje verlagingsveren van een A-merk gaan zoals Eibach, H&R enz.

En je moet vooral doen wat mag, kan en wat jij wilt. Tuning valt over het algemeen niet in de smaak op AutoWeek (een enkele uitzondering waaronder ikzelf uitgezonderd), maar daar ben je al achter denk ik.

Om de tuning-haters wat uit dit topic weg te houden winking smiley :

Ben wel benieuwd naar wat foto's van jouw mk6...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep