Voldoet deze olie (Chevrolet Trans sport)

Gepost door konijn123 
De olie van de Chevrolet Trans sport moet worden ververst. De voorgeschreven olie voor een Chevrolet Trans sport is SEA 5w-30 en moet keurmerk GM6094M hebben. Op internet vond ik dat GM6094M eigenlijk API: SM inhoudt, klopt dit?

Ik heb nog 15l Ford Formula F 5W-30 liggen, kan ik de Ford olie in de Chevrolet gebruiken?
Ford Formula F 5W-30:
API SM
ACEA A1 / B1, A5 / B5
ILSAC GF-3
Ford WSS-M2C913-C / WSS-M2C913-B / WSS-M2C913-A
Hier vind je een lijst met oliŽn, die aan deze specificatie voldoen.
Bedankt voor de antwoorden.

Ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag of ik de Ford olie kon gebruiken, omdat ik die hier toch al had staan. Denk dat ik maar geen risico neem en voor Kroon-Oil Asyntho 5W-30 ga, wel dure olie!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2013 00:36 door konijn123.
Kijk anders ff of je niet een van de door Hansyii voorgestelde oliŽn in Dld kunt bestellen via eBay. Is goedkoper dan olie in Nld kopen.
Eerlijk gezegd zou ik gewoon die 15 liter Ford olie gebruiken. Zo gevoelig is deze motor toch niet? En het scheelt je weer een mooie bom duiten. Kan je weer een paar kratjes pils o.i.d. voor halen.
Het lijstje waar Hansyii naar verwijst is denk ik tamelijk oud, namen zijn nu gewijzigd. Castrol Syntec schijnt tegenwoordig bijvoorbeeld Castrol Edge te heten.
Castrol US afviseert Castrol Edge
Castrol NL adviseert Castrol Magnatec

Dan maar voor de Edge gaan....
konijn123
Het lijstje waar Hansyii naar verwijst is denk ik tamelijk oud, namen zijn nu gewijzigd. Castrol Syntec schijnt tegenwoordig bijvoorbeeld Castrol Edge te heten.
Castrol US afviseert Castrol Edge
Castrol NL adviseert Castrol Magnatec

Dan maar voor de Edge gaan....

Ik denk, dat dat wel meevalt.
Hier een lijst uit 2008.

Er is trouwens ook "originele" GM (Opel) olie te koop, werkt alleen met andere nummers
@Hansyii, ik denk dat een groot gedeelte uit die lijst vooral nogal lastig te krijgen is in EU, laat staan in NL. Als die Fordolie aan de gestelde specs voor de Chevy voldoet, kan je die gebruiken, anders is bijv Kroon een optie. Even rondkijken loont, ebay.de ook winking smiley
@R-W
Er staan i.d.d. veel merken bij, due hier onbekend zijn.

Maar als je al niet kunt kiezen tussen Castrol, Chevron, Esso, Mobil, Texaco, Valvoline....

Probleem met die merkspecifieke goedkeuringen is, dat je niet weet, wat de specifieke eisen voor die olie zijn.
En je komt er nooit achter, of de Ford specificaties gelijk zijn aan de GM specificaties.

Zo heb ik hier een GM 6094M gevonden, die niet de Ford specificaties heeft, die TS noemt.

Ook de Penzoil is te verkrijgen, en deze heeft i.d.d. de GM specificatie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2013 11:56 door Hansyii.
Iedere 5W30 van tegenwoordig volstaat voor deze trans sport uit 2004.

Staar je aub niet blind op de specificaties. Sommigen maken er een exacte wetenschap van, maar het verschil is zo gering dat je in de praktijk geen verschil zult merken, niet in slijtage en niet in motorloop.
2800i
Iedere 5W30 van tegenwoordig volstaat voor deze trans sport uit 2004.

Staar je aub niet blind op de specificaties. Sommigen maken er een exacte wetenschap van, maar het verschil is zo gering dat je in de praktijk geen verschil zult merken, niet in slijtage en niet in motorloop.

Wow! Geen enkele specificatie van de olie dus. confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep