Tankklepje Golf V wil niet meer open
 | Een collega van mij rijdt een Golf V variant 1.4 tsi uit 2009. Nou wilde hij net tanken, maar het klepje wil niet meer open. Deze open je normaal niet met een knopje van binnenuit maar door erop te drukken. Zo zou ie open moeten springen.
Hij heeft nu mijn auto mee, maar het probleem is dus niet opgelost. Ik kan ermee naar de dealer, maar de tank is dus bijna leeg dus ik wil graag eerst even tanken. Heeft het zin om de bekleding los te schroeven rechts achterin? Of kent iemand een ander trucje om het klepje open te maken? Graag zonder schade 
|
 | Nagel tussen het randje zetten en opentrekken? (serieus bedoeld, zo ging het bij onze nieuwe A1 waarbij het klepje ook niet lekker opende, inmiddels door de dealer gerepareerd)
|
 | Meestal zit er wel een nood-open-manier achter de bekleding verstopt (knopje, draadje, schroefje, ...). Geen boekje beschikbaar?
|
 | Waarschijnlijk overbodig, maar je auto moet niet op slot zijn als je die open wil doen. Het klepje gaat via de centrale vergrendeling op slot.
|
 | Ik zeg even uit mn hoofd: vanuit de kofferbak bekleding verwijderen en dan kan je een stangetje bedienen.
Draadbreuk bij het portier LV?
|
|