Vraagbaak Daihatsu Applause 1997
 | Hallo iedereen,
Vorige week heb ik een Daihatsu Applause uit 1997 gekocht. De kilometerstand is 70.000 kilometer en dat is niet veel. Ik heb een uitdraai volgens het NAP erbij, dus dit lijkt nog te kloppen ook. Verder is de auto behoorlijk luxe, met zelfs nog een werkende airconditioning erin.
Koelvloeistof verdwijnt op een rare manier, maar de motor wordt niet te warm, misschien een slangetje lek/poreus.
Weet iemand hier of er ook een vraagbaak beschikbaar is van een Daihatsu Applause? Ik heb al op meerdere sites gezocht, maar ik kom (nog) niets tegen.
Weet iemand van jullie hier een antwoord op?
Alvast bedankt,
Fokke
|
 | Er zijn in ieder geval wel hier en daar geschikte werkplaatshandboeken te downloaden.
Voor wat betreft de koelvloeistof: een lek moet niet al te moeilijk te vinden zijn. Mocht dat toch niet lukken dan kun je het koelsysteem laten afpersen.
|
 | een motor wordt alleen te heet als het niveau te van de koelvloeistof te laag komt.....dus dat zegt nu niets over de oorzaak; ik zou daar wel snel achter aan gaan (eerst lekkage zoeken, en anders onder druk laten zetten)
er is geen werkplaatshandboek voor de Applause, maar ik heb wel een PDF, is alleen in het Tsjechisch :-) staan in ieder geval wel alle momenten, maten etc met afbeeldingen
|
 | Bedankt voor de reacties.
Er is ook nog geen probleem met de temperatuur van de motor, ik wil alleen nog achterhalen waar de vloeistof wel blijft en waar deze lekt.
Een werkplaatshandboek heb ik helaas ook nog niet weten, het Tsjechische document waar naar je verwijst volgens mij wel.
[en.daihatsu-club.net]
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
|
 | Quote ferrarifan1982
Een werkplaatshandboek heb ik helaas ook nog niet weten, het Tsjechische document waar naar je verwijst volgens mij wel. [ en.daihatsu-club.net]
dat was die inderdaad ps: Daihatsu gaat begin 2013 weg uit Europa, sommige dealers zullen het onderhoud blijven doen, anderen niet: vraag daar eens of ze documentatie hebben die ze anders misschien toch wegdoen ?
|
|