Zijn er mensen die bij BMW werken??? advies nodig graag??

Gepost door Superd 
Zijn er mensen die bij BMW werken, ik wil namelijk een BMW 530d e60 kopen 2005 t/m 2007 en wil weten waar op te letten en wat wel en wat niet kopen. mvg dado
Volgens mij zijn er mensen die niet bij BMW werken die je beter kunnen helpen!
Mensen die bij BMW werken zijn geen echte autoliefhebbers; komen niet op dit forum winking smiley
Vozdra Dado,

Een paar aandachtspunten van de E60 zijn: Remmen, draagarmen, Olielekkage van de huls van de stekker op de automaatbak (dit komt zeer vaak voor bij deze wagens). Als dit zo is moet ook het oliecarter van de bak vervangen worden (hier zit ook het filter in), en nieuwe olie erin. Dit is speciale BMW olie. hulpstabilisatorstangetjes, en als het een 6 cilinder diesel is of het inlaatspruitstuk niet lek is (geen olie lekt) en of er geen wervelklepjes in het inlaatspruitstuk los zitten.

Ik zou sowieso een aankoopskeuring laten doen (is niet zo gek duur) en vergeet niet even in iDrive te kijken (instellingen/informatiebronnen). thumbs up
Even met München bellen. Daar werken er vast meer...grinning smiley
Dank aan Sinner_ voor de enige serieuze reactie in dit topic. Voor de anderen... is het echt nodig om op dit topic te reageren op deze manier? TS stelt een serieuze vraag en daar hoort een serieus antwoord op te volgen.

Ivanov
AutoWeek Moderator
De E60 is een super fijne wagen maar absoluut niet probleemloos.
Gescheurde uitlaatspruitstukken is bijna een standaard kwaal van de diesels die erg duur is, en zo zijn er nog meer dingetjes.
Lees wat reviews hier op AW zou ik zeggen, en bimmerportal is ook een erg goed forum met zeer veel informatie weet ik uit eigen ervaring.

[www.autoweek.nl]
[www.bimmerportal.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2012 11:23 door Bofkont.
Jongens ik wil jullie bedanken voor nuttige info, het is eigenlijk zo ik ben zelf automonteur maar ben met BMW helemaal, niet bekend.
Ik wil een 530 d kopen en liefst met handgeschakelt maar die zijn moelijk te vinden. Wat er mij om gaat zijn gewoon blok en bak, dat kleine spul is wel te doen.
Hoe kan ik zien of waar opletten bij proefrit voor automaat bak en zijn turbos van 530d vertrouwt?

Mvg dado
Automaatbakken van de E60 heb ik nog niet zoveel narigheid van gelezen.
Maar naarmate ze ouder worden zullen die er ongetwijfeld komen, raadzaam is een oliewissel met filter elke 75k te doen.
Maar als monteur zul je ongetwijfeld wel voelen als de bak naadloos en vloeibaar schakelt lijkt me zo.
Turbo's zijn eigenlijk ook een standaard kwaal bij elke moderne diesel, maar 2ton moeten ze toch wel kunnen halen probleemloos.
In de E60 zit de ZF 6HP26 automaat. Deze is nauw verwant met o.a. de Audi tiptronic 6.

Boven de ± 150 k lees je wel eens over schakelproblemen. In de meeste gevallen is olie verversen de remedie.

Volgens BMW en Audi gaat de olie levenslang mee, ZF denkt hier iets anders over.

Voor ZF advies zie:
ZF avies

Als je eenmaal met deze bak hebt gereden, wil je nooit meer anders. Herstel, daarna wil je de 8 bak van ZF.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2012 06:29 door Hansyii.
Hansyii, weet jij toevallig of de 8-traps automaat uit de Z4 ook van ZF is?
Sinner_
Hansyii, weet jij toevallig of de 8-traps automaat uit de Z4 ook van ZF is?

Kort en bondig: Ja, dat is zo.
Alle 8-traps automaatbakken in BMW (en o.a. Audi, Juguar XF en Land Rover) komen van ZF.
Dat verklaart een hoop dan, echt een héérlijke automaat! thumbs up
De E60 is een kwalitatief hoogstaande auto. Komen in de Duitse TUV en GTU weinig problemen in voor. Problemen die voor kunnen komen bij een E60 zijn bijvoorbeeld versleten remschijven, defecte stabilisators op de vooras, speling op de draagarmen, olieverbruik motor. De turbo's zijn vanaf 2005 van goede kwaliteit. De uitlaat is van edelstaal gemaakt. En de motor heeft een distributieketting.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep