Co2 uitstoot

Gepost door PontiacGTO 
Co2 uitstoot
06-10-2012 14:46
Goedemiddag,

een potentiele opdrachtgever voor mijn koeriersbedrijf wil de co2 uitstoot van mijn Peugeot Expert 220C ST 1.9D weten.
Wie weet waar ik dat kan vinden?
Alvast bedankt!
Re: Co2 uitstoot
06-10-2012 15:08
Misschien op de website van Peugeot onder bedrijfswagens? Op de prijslijst wordt, lijkt me, de co2 uitstoot vermeld!
06-10-2012 15:15
Denk dat de auto te oud is en dat daar geen gegevens van bekend zijn. Alleen de nieuwe uitvoering hier bij 'groen op weg' tegengekomen...
06-10-2012 16:00
De CO2 uitstoot is gekoppeld aan het brandstofverbruik.

Kan je de CO2 gegevens niet van jouw auto vinden, zoek dan voor jouw auto de gegevens van het brandstofverbruik uit het instructieboekje, en zoek een bestelauto met een vergelijkend brandstofverbruik.
De CO2 gegevens van de gevonden auto zullen de CO2 uitstoot van jouw auto benaderen.
06-10-2012 16:01
Eerlijk gezegd vraag ik mezelf af waarom wegenbelasting uit twee onderdelen bestaat. De een is natuurlijk voor wegreparaties etc. en de ander wordt bepaald aan de van de hoeveelheid co2 uitstoot met milieu als reden. Maar wat wordt er gedaan dan met het geld die van de tweede categorie afkomt? Wordt daar de milieu schoner en beter van gemaakt of wat?
06-10-2012 17:10
Co2 uitstoot kan je op de site van het rdw vinden : Voertuiggegevens RDW
Naar het invoerenv an je kenteken onder het tabje verbruik&mileu
06-10-2012 21:01
xvmlx
Eerlijk gezegd vraag ik mezelf af waarom wegenbelasting uit twee onderdelen bestaat. De een is natuurlijk voor wegreparaties etc. en de ander wordt bepaald aan de van de hoeveelheid co2 uitstoot met milieu als reden. Maar wat wordt er gedaan dan met het geld die van de tweede categorie afkomt? Wordt daar de milieu schoner en beter van gemaakt of wat?

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waar de wegenbelasting op gebaseerd is. Ter vergelijk:

65 euro per maand:

73 euro per maand:

128 euro per maand:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2012 21:06 door Toetsje.
06-10-2012 22:07
Wegenbelasting is opgedeeld in voertuig soort, gewicht's en brandstof categorieën voor bedrijfswagens en Co2 arme voertuigen zijn er ook weer afwijkende regels
06-10-2012 23:02
Toetsje
xvmlx

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waar de wegenbelasting op gebaseerd is. Ter vergelijk:

65 euro per maand:

73 euro per maand:

128 euro per maand:

Klopt dit echt? Wegenbelasting is toch meer gericht op gewicht en soort brandstof? Dat een vrachtwagen paar duizend kg meer weegt dan een normale personenwagen is niet over te twijfelen + diesel.. Dus waar haal jij die 65 euro vandaan?

Diesel stoot meer vuil uit maar nogmaals wat doet de overheid eraan dan om millieu schoner te krijgen aangezien wij meer belasting moeten betalen voor auto's met dieselmotoren..
06-10-2012 23:06
En een ander grappig voorbeeld is dat wij veel belasting betalen zodat het wegennet goed geregeld wordt maar helaas maken we iedere dag reuze files mee dankzij de wegreparaties die toch nooit op zullen houden.. File is een van de grootste vijanden van zuinig rijden.. Stoppen rijden stoppen rijden stoppen rijden. Dat kost echt een hoop benzine maar ja.. Het zal er niet beter van worden.
06-10-2012 23:12
xvmlx
Klopt dit echt? Wegenbelasting is toch meer gericht op gewicht en soort brandstof? Dat een vrachtwagen paar duizend kg meer weegt dan een normale personenwagen is niet over te twijfelen + diesel.. Dus waar haal jij die 65 euro vandaan?

Et voila:

[www.belastingdienst.nl]

Ben uitgegaan van de volgende criteria:

- Euro 3 of hoger
- 40 ton of meer
- 3 of meer luchtgeveerde assen
- Betalen per kwartaal

Resultaat: 195 euro per kwartaal = 65 euro per maand.
06-10-2012 23:43
Toetsje
xvmlx

Et voila:

[www.belastingdienst.nl]

Ben uitgegaan van de volgende criteria:

- Euro 3 of hoger
- 40 ton of meer
- 3 of meer luchtgeveerde assen
- Betalen per kwartaal

Resultaat: 195 euro per kwartaal = 65 euro per maand.

Wat is eigenlijk verschil tussen met of zonder koppelinrichting dan?

Pff ziek dat zij minder vragen van een vrachtwagen terwijl vrachtwagens juist meeste schade veroorzaakt aan wegen..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep