Auto met Wayoyl wassen welke shampoo?

Gepost door breaker 
Ik ben iets meer dan een week in bezit van een nieuwe wagen die een Waxoyl heeft gehad bij de dealer. Alleen is mij vraag welke shampoo kan ik daarvoor het beste voor gebruiken. Ze raden aan om een zachte shampoo te gebruiken. Welke merk is zacht?? Voldoet Valma aan deze eisen??
Waarom zou je shampoo gebruiken?
lauw water lijkt me genoeg.
Waxoyl heeft zelf ook een shampoo die de beschermlaag intact houdt en zelfs een beschermende laag herstelt. Meestal worden die ook verkocht op de punten waar het is aangebracht op de auto.
Ik zou de Valma wash & shine zeker NIET gebruiken. Die is behoorlijk aggressief en laat weinig over van een wax of sealantlaag (zoals Waxoyl). Je kunt beter een milde shampo gebruiken zoals: PoorBoys Slcik & Sludge, Monello Lavare, Dodo Juice Born to be Mild, oid.
De waxshampoo van de Action is ook een aanrader, wegens carnauba toevoeging (waxeffect). drinking smiley
Wrangler
De waxshampoo van de Action is ook een aanrader, wegens carnauba toevoeging (waxeffect). drinking smiley

Maar doe het vooral voor de shampoo, goed en goedkoop. Die caranuba wax toevoeging is nog minder als bij homeopathische geneesmiddelen drinking smiley
Daar was je toch geen auto's mee?
Terence
Wrangler

Maar doe het vooral voor de shampoo, goed en goedkoop. Die caranuba wax toevoeging is nog minder als bij homeopathische geneesmiddelen drinking smiley

Dan werken homeopathische geneesmiddelen toch wel extreem goed! Als ik de auto was met die Action waxshampoo, dan spoelt de vogelpoep er de volgende keer zonder moeite af big smile smiley
Gewoon de shampoo van de Action, prima spul. Shampoo is toch alleen om je auto schoon te maken, enige bescherming moet je van geen één shampoo verwachten. Overigens ook niet van Waxoyl, waarschijnlijk blijft een zelf aangebrachte wax laagje van de halfords nog langer zitten. Waxoyl is een mooie verkoop verhaaltje maar ook een broodje aap verhaal.
Thunderbird +1

Die van de Action is goed voor de wielkasten en velgbedden.
Rayban

eye rolling smiley

Waxoyl is een mooie verkoop verhaaltje maar ook een broodje aap verhaal.

Niet relevant, TS vraagt om shampoo.
Wrangler

Waxoyl is een mooie verkoop verhaaltje maar ook een broodje aap verhaal.

Niet relevant, TS vraagt om shampoo.

Wel relevant want TS wil waarschijnlijk een shampoo die de zogenaamde beschermende werking van de Waxoyl laag niet aantast. Maar omdat die werking toch in no time is verdwenen is dit niet belangrijk. Ik wil aan de TS aangeven dat hij behalve een goede shampoo ook slim is om een goede Wax aan te schaffen. En mijn tip als shampoo zou zijn Meguiars Gold Class, en als wax Collinite Liquid Insulator Wax No. 845. Echt een super combinatie.
Kreidler
Rayban

eye rolling smiley
Ik dacht dat waxoyl een lakpantser was, na enig speurwerk op t web blijkt dat dus onterecht.
Gewoon beetje spugen op een doek.. en dan wrijven maar, zonder gekheid.. maar dat werkt echt perfect!
Je speeksel lost zeer gemakkelijk alle hardnekkig aangekoekte aanslag op. thumbs up
Rookworst
Gewoon beetje spugen op een doek.. en dan wrijven maar, zonder gekheid.. maar dat werkt echt perfect!
Je speeksel lost zeer gemakkelijk alle hardnekkig aangekoekte aanslag op. thumbs up

eye rolling smiley Een hele auto onder spugen. Heb jij de speekselproductie van een Sint Bernhard ofzo?
Rayban
Kreidler
Rayban

eye rolling smiley
Ik dacht dat waxoyl een lakpantser was, na enig speurwerk op t web blijkt dat dus onterecht.

Er zijn vele veel goedkopere waxen en sealers die waxoyl met gemak verslaan.
@ Kreidler ooit zelf Waxoyl op je auto gedaan?
Wrangler
@ Kreidler ooit zelf Waxoyl op je auto gedaan?

Ik wel... welliswaar een gebruikte auto, maar na een half jaar is er weinig meer te merken van de "beschermende laag".
Het lijkt totaal niet beter te zijn dan bijvoorbeeld Poorboy's EX-P sealant wat veel goedkoper is.
Ik ben er dus één keer ingetrapt, maar het is echt niet beter of slechter dan een goede kwaliteit sealer. Ik heb het niet over een was, maar puur over een sealer en dat is waxoyl tenslotte ook.
Ik heb bij de auto Waxoyl genomen nu kom ik er achter dat ik het beter niet had moeten doen. Ik heb veel gelezen over internet dat je beter de auto zelf in de was kan zetten. Maar dit is weer achteraf.
Ik vond het rare dat de dealer zei tegen mij dat ik de auto niet mocht wassen binnen 8 dagen. Maar in de week was het wel regenachtig volgens hun kon dat geen kwaad wel een beetje rare uitspraak.
Ik heb auto gewassen met Deb Powerwash. Als de waxoyl eraf is doe ik zelf wel een was laag er over heen ik heb hier nog een poets machine liggen.

Ik weet alleen niet of ik dan nog garantie heb op de lak?
breaker
Ik heb bij de auto Waxoyl genomen nu kom ik er achter dat ik het beter niet had moeten doen. Ik heb veel gelezen over internet dat je beter de auto zelf in de was kan zetten. Maar dit is weer achteraf.
Ik vond het rare dat de dealer zei tegen mij dat ik de auto niet mocht wassen binnen 8 dagen. Maar in de week was het wel regenachtig volgens hun kon dat geen kwaad wel een beetje rare uitspraak.
Ik heb auto gewassen met Deb Powerwash. Als de waxoyl eraf is doe ik zelf wel een was laag er over heen ik heb hier nog een poets machine liggen.

Ik weet alleen niet of ik dan nog garantie heb op de lak?

Waarom zou je geen garantie meer hebben? Ze kunnen echt niet ruiken dat je zelf de auto in de was hebt gezet.
Mijn pa heeft toen hij zijn Fiësta kocht waxoil laten aanbrengen. Het moet gezegd, de auto glimt nog als een nieuwe. En hij wordt echt niet overdadig gepoetst of zo. Ik kwam in ieder geval auto's van dezelfde leeftijd tegen die er aanzienlijk slechter uitzagen.
Waxoyl behandeling is pure onzin wat grenst aan oplichting, is de laatste jaren genoeg getest en aangetoond.
Inderdaad zelf een goede wax +sealer gebruiken, ietsje meer werk maar tig malen goedkoper.

www.carclean.nl kun je alles vinden.
Zelf gebruik ik alles van Auto glym en poorboys echt topspul en niet te duur.
Mequiars is ook goed maar naar verhouding te duur naar mijn mening, al gebruik ik wel hun shampoo en washandschoen.
[www.suzukiswiftclub.nl]

Een stukje uit het forum, dus niet van mij zelf.

Enige wat ik over Waxoyl kan zeggen: niet doen! Destijds bij mijn nieuwe Swift heb ik het er gratis bij gekregen en geen €300,- voor betaald. Gratis is altijd goed natuurlijk. Heb het toen ook met de dealer er over gehad en hij kwam ook tot de conclusie tot het eigenlijk grote onzin is. Het kost de dealer niet eens €20,- inkoop en er dan €200,- of meer voor vragen noem ik simpelweg bijna oplichting. Waxoyl is niet anders dan een simpele sealant die niet beter is dan een andere sealant of wax. Die 3 jaar 'glansgarantie' is een grote grap wat mij betreft. Goede marketing, weinig inhoud dus..

Onafhankelijke vergelijking met 9 pagina's aan leesvoer:
[forum.carclean.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2012 14:28 door Bofkont.
Carclean en onafhankelijk vind ik niet helemaal rijmen. Waxoyl is misschien niet geweldig, maar op die site word je daarna meteen doodgegooid met andere troep.
Mechanix
Carclean en onafhankelijk vind ik niet helemaal rijmen. Waxoyl is misschien niet geweldig, maar op die site word je daarna meteen doodgegooid met andere troep.

Onafhankelijk zijn ze niet, maar het blijft onveranderd dat Waxoyl het geld absoluut niet waard is ten opzichte van veel goedkoper en minstens zo goed spul. Ik gebruik zelf al een tijd Poorboys spullen en dat werkt echt super en het ruikt ook nog lekkerder winking smiley (mensen die het kennen weten wat ik bedoel)
Zoals altijd; iemand stelt een normale vraag en iedereen duikt er op dat TS die vraag helemaal niet moet stellen omdat hij/zij gek is dat product/dienst te gebruiken. Waarom toch?

Enfin; Waxoyl verdwijnt snel als je alkalische shampoo gebruikt. Ele pH neutrale shampoo is prima, zoals de (dure!) Waxoyl shampoo. Te koop bij diverse webshops.
Beste Ernstoud,

Ik geef advies verder niets, wat de ts koopt moet hij zelf weten.
Ja carclean is niet geheel onafhankelijk, maar het forum gedeelte absoluut wel.
Dat zijn poetsfanaten bijelkaar.
Zoals ik bijvoorbeeld.

Het toeval wil dat mijn recent gekochte Golf in de Waxoyl staat...

Mijn BMW staat in de "troep van Carclean".....

Beading op de Golf ( 2 weken oude Waxoyl) :nee:

Beading op de M3 (C-quartz , met 2 laagjes Ibrido)

Maar goed een leek zegt dat hij dan nog steeds "parelt en glanst"....grinning smiley
Maar goed , om op de vraag van de topicstarter terug te komen. Waxoyl komt met een garantie, om die te claimen moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden (Zoals een jaarlijkse controlebeurt waarbij ze gewoon een nieuw laagje erop smeren)

Ik zou , als je de laag dus wilt behouden, vooral de waxoyl shampoo gebruiken zodat je over een jaar, wanneer de laag verdwenen is, aanspraak kunt maken op die garantie, waarna ze hem weer gratis in de wax zouden moeten zetten.

Maar sommige automerken zien het licht en bijvooorbeeld Suzuki gebruikt nu een keramische coating a la C-quartz en dus geen Waxoyl meer.

Nu nog de kennis en kunde om de basis en de afwerking goed onder de knieen te krijgen. Je hebt auto poetsen en auto detailen, dat is een heel ander niveau van kwaliteit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep