Klikken geluid Corsa C 1.2 2002
 | Heb sinds een paar weken een klikkend geluid, in de "regio" rond mijn batterij. Komt enkel naar boven wanneer m'n auto warm is, en stationair draait (en ook bij heel traag rijden). Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb er een filmpje van geupload op Youtube: [www.youtube.com]
Alle reacties zijn welkom!
|
 | Klinkt wel heel erg alsof je distributieketting aan z'n einde is gekomen (volgens mij heb jij ook een ketting). Maar dan zou je het ook bij koude motor moeten horen. Bovendien denk ik dat net als een 2.2 blok, je ketting aan de linkerkant zit, dus bij jou onder de accu. (ik hoorde onlangs éénzelfde getik en heb m'n ketting laten vervangen, bij een ton km's; wist van het probleem en lette erop: productiefout van Opel!!). Dure grap maar helaas. Coulance is het te laat voor.
Lijkt er wel erg op <-- Ik kan zelf niet anders bedenken dat je hetzelfde hebt, maar ben geen monteur!
|
 | Bedankt voor de reactie! Ja, de distributieketting kom ik veel tegen bij die Corsa C's als ik wat op internet rondkeek, hoop echt dat het dat niet is. Het rare is inderdaad, bij koude motor hoor ik het niet, het varieert erg, ik rijd elke dag fille, en daarin hoor je het het meest. Heb m'n auto eens stationair laten draaien wanneer hij afgekoeld pas, en vanaf hij op temperatuur kwam begon het getik... Als ik mag vragen, hoeveel heeft dit jou gekost? Had ik dit geweten was ik van die Corsa afgebleven... Want is verder wel een fijne auto.
|
 | Je bent al bij de garage geweest volgens je review, en ik vrees dat de garagist gelijk heeft. Kostte mij 870e. Coulance zat er niet meer in gezien de leeftijd. Dat de oorzaak onbekend is volgens de garage lijkt me kul, alleen hebben ze het daar liever niet over..De nieuwe kettingsets zijn volop verkrijgbaar (ketting, nieuwe spanner, en bij mij een grotere diameter olievernevelaar). Had ik mijn auto voor ik van dit probleem wist ook niet gekocht? Denk idd van niet, maar loopt nadien weer prima en is voor de rest toch wel redelijk perfect tot nu toe. Dus zit er voor je weet voor de rest geen groot onderhoud aan te komen, kun je een nieuwe set zeker overwegen.
Wellicht is de operatie voor een 1.2 wat goedkoper. Opel heeft de verbeterde kettingsets volop beschikbaar en zijn ook via ebay en dergelijke verkrijgbaar, dus via een merkloze garage die de klus wil doen kun je wellicht nog wat besparen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2012 21:32 door Piet Ssnot.
|
 | Zou idd ook zoiets kosten bij de garagist, ik hoopte langs een kant dat het niet klopte, maar goed, had dus toch gelijk... Ik kan idd voor €800 geen nieuwe wagen kopen, zeker niet als je nog maar 21 bent... Maar goed, bedankt voor je advies, eens informeren hoeveel het kost bij een onafhankelijke garage zoals Auto5, kunnen dit misschien wat goedkoper repareren. Ohja, nog één vraagje, enig idee hoe je met zo'n probleem nog kan rondrijden? Want het laatste waar ik zin in heb is dat de ketting los komt, dan zal het wel een nieuwe wagen worden...
|
 | Meende zoiets dat de set los zo'n 250 euro kost. Dus de rest is arbeidsloon waar je wellicht iets op kunt besparen. Nogmaals als dit probleem idd de ketting betreft, en ik vrees uit het verhaal van wel, zo snel mogelijk naar de garage brengen; liefst helemaal niet meer mee rijden.. :-/ Ik heb m'n garage laten luisteren, en heb eieren voor m'n geld gekozen en de auto daar meteen laten staan..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2012 21:46 door Piet Ssnot.
|
 | Ohla, dan zal ik maar zo snel mogelijk een afspraak maken, want rijd hier toch al een goeie 3 weken mee rond... Hopelijk is er dan nog dit weekend een plaatsje vrij... Ochja, nu weten we weer waar we voor werken zie 
|
|