Renault Megane 1.9 dci 2006: Inspuiting controleren => DF004
 | Even de "hulplijn" gebeld, die jij ook 'kent' 
Bijna zeker is het probleem het sensortje zelf. Dit is een klein vierkantje met een paar draadjes erop en een drukslangetje erop. Wat ze even moeten doen is met de CLIP eraan de stekker eraf trekken. Veranderd de 1.def in CO dan is het zeker dit opname-element.
Overigens, als je de auto afzet en weer start is de storing weg? En komt weer terug zodra je even wat steviger hebt doorgetrokken?
Dan nog twee opties: Opnamesensor op de drukbuis, dan goed opletten met bedrading die verwisseld kan zijn. (was ander type tijdelijk leverbaar) Zit de sensor apart, dan is er meestal niks mis en is het echt de sensor zelf.
Als ze de sensor vervangen dan moet dit door een originele, geen imitatie, want die sneuvelen weer snel.
Succes 
Edit: Ja, adinsx was in de buurt  Overigens, hier fluit de turbo ook, maar bij mij hoort dat zo Geen idee of het bij jou ook hoort, maar is het merkbaar anders dan anders? 
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2012 19:03 door adinsx.
|
 | Quote adinsx
Even de "hulplijn" gebeld, die jij ook 'kent'  Bijna zeker is het probleem het sensortje zelf. Dit is een klein vierkantje met een paar draadjes erop en een drukslangetje erop. Wat ze even moeten doen is met de CLIP eraan de stekker eraf trekken. Veranderd de 1.def in CO dan is het zeker dit opname-element.
Wat een ontzettend fijne info! De monteur hier 'gokte' maar op de bedrading... Edit: Als ie niet op CO springt, wat dan? 
Overigens, als je de auto afzet en weer start is de storing weg? En komt weer terug zodra je even wat steviger hebt doorgetrokken?
Dan nog twee opties: Opnamesensor op de drukbuis, dan goed opletten met bedrading die verwisseld kan zijn. (was ander type tijdelijk leverbaar) Zit de sensor apart, dan is er meestal niks mis en is het echt de sensor zelf.
Als je de storing wist en de auto opnieuw start komt ie direct weer naar boven. Na precies een seconde.
Als ze de sensor vervangen dan moet dit door een originele, geen imitatie, want die sneuvelen weer snel.
Ik mag hopen dat ze dat doen, of het gebruikelijk door een imitatie?!
Edit: Ja, adinsx was in de buurt  Overigens, hier fluit de turbo ook, maar bij mij hoort dat zo  Geen idee of het bij jou ook hoort, maar is het merkbaar anders dan anders? 
Zo af en toe wil die wel eens wat fluiten/sissen als je 2000-3000 toeren rijdt en gas geeft. Was eerst niet of minder of niet opgevallen. Maar ze vonden het daar niet opvallend, dus prima 
Super bedankt!!  Ik ga ze morgen direct bellen! Het is dat de beurt nog 5500 km weg is en het niet om de hoek is, anders was ik er al geweest!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2012 21:26 door Terence.
|
 | Quote Terence
Quote adinsx
Even de "hulplijn" gebeld, die jij ook 'kent'  Bijna zeker is het probleem het sensortje zelf. Dit is een klein vierkantje met een paar draadjes erop en een drukslangetje erop. Wat ze even moeten doen is met de CLIP eraan de stekker eraf trekken. Veranderd de 1.def in CO dan is het zeker dit opname-element.
Wat een ontzettend fijne info! De monteur hier 'gokte' maar op de bedrading... Edit: Als ie niet op CO springt, wat dan? 
Dan zit het wellicht ergens anders. CO betekend gehele onderbreking, dus stekker los o.i.d.
Als je de storing wist en de auto opnieuw start komt ie direct weer naar boven. Na precies een seconde.
Hmm. dat is wel apart, want daar had pa het niet over.
Ik mag hopen dat ze dat doen, of het gebruikelijk door een imitatie?!
Nee, niet gebruikelijk, maar ze waren lastig leverbaar enige tijd.
Edit: Ja, adinsx was in de buurt  Overigens, hier fluit de turbo ook, maar bij mij hoort dat zo  Geen idee of het bij jou ook hoort, maar is het merkbaar anders dan anders? 
Zo af en toe wil die wel eens wat fluiten/sissen als je 2000-3000 toeren rijdt en gas geeft. Was eerst niet of minder of niet opgevallen. Maar ze vonden het daar niet opvallend, dus prima  Super bedankt!!  Ik ga ze morgen direct bellen! Het is dat de beurt nog 5500 km weg is en het niet om de hoek is, anders was ik er al geweest!
Haha, dan gaat er vandaag 1 denken "daar had Tom het ook over gister". 
Succes bij de beste beoordeelde op service dealer van NL (Ja, ze hebben laatst voor de 4e keer op rij weer gewonnen )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2012 09:15 door adinsx.
|
 | Hahaha dank dank!
Ik had gelezen dat als je hem boven stationair houdt de melding niet komt. En verrek: die komt niet! Laat je hem voor 1-2 sec stationair draaien: melding! Opnieuw starten = weg als je hem boven stationair laat draaien!
Klinkt dat bekender?
Aalsmeer heeft nog niet gereageerd 
|
 | Quote adinsx
Oh je ging Aalsmeer bellen ipv Doesburg  Maargoed, het moet simpel op te lossen zijn voor ze. Ik gok 99% zeker de sensor. Bedradingsprobleem zou constant storing geven, ook boven stationair. Nu gaat het fout in de 'druk' die buiten bepaalde waarden valt. Succes 
Ja en als Aalsmeer er geen zin in heeft, ben ik vanmiddag nog te vinden in Doesburg! Zit al aan de oostkant van Utrecht 
Mijn idee, dank 
|
 | Quote adinsx
Succes bij de beste beoordeelde op service dealer van NL  (Ja, ze hebben laatst voor de 4e keer op rij weer gewonnen  )
Die in Doesburg? Dan was ik daar vast toen er iemand een hele slechte dag had...
|
 | Quote golfdiesel
Quote adinsx
Succes bij de beste beoordeelde op service dealer van NL  (Ja, ze hebben laatst voor de 4e keer op rij weer gewonnen  )
Die in Doesburg? Dan was ik daar vast toen er iemand een hele slechte dag had...
Ik kan mij voorstellen wat je bedoelt, maar een slechte dag is het niet 
|
 | Zo, element vervangen á 110 euro ex btw. Met vervangen 188 euro incl btw.
En het doet het weer dus 
|
 | Beter Terence.
Er was dus helemaal niets mis met de inspuiting zelf, lag puur aan een apparaatje?
|
 | Quote Carkiller
Beter Terence.  Er was dus helemaal niets mis met de inspuiting zelf, lag puur aan een apparaatje?
Klopt helemaal, het opname element gaf bij stationair een foute turbodruk aan. Als je m boven stationair hield, ging het goed. Heb wel wat vreemde gezichten gezien bij het stoplicht en kan heel goed met links remmen 
|
 | Quote Terence
Zo, element vervangen á 110 euro ex btw. Met vervangen 188 euro incl btw. En het doet het weer dus 
Kijk, mooi vlot geregeld dus. Scheelt ook weer 'zoekuren' in de bedrading van ze 
|
 | Quote adinsx
Quote Terence
Zo, element vervangen á 110 euro ex btw. Met vervangen 188 euro incl btw. En het doet het weer dus 
Kijk, mooi vlot geregeld dus. Scheelt ook weer 'zoekuren' in de bedrading van ze 
Dat zeker  Binnen een half uur stond ik weer buiten 
Nogmaals dank!!
|
|