2.0 diesel motorblok Ford

Gepost door Def 
2.0 diesel motorblok Ford
28-06-2012 16:26
Kan iemand wat vertellen over de mogelijkheden tot afdoppen van de EGR van het motorblok van Ford dat onder meer in de ford mondeo en jaguar x-type is geleverd, de 130 pk met 330 nm koppel?
Afdoppen is me bij m'n TDI heel goed bevallen dus wil dat direct bij dit blok ook gaan doen, indien goed mogelijk.

Daarnaast de vraag of deze motor goed en veilig te tunen is, en ben eigenlijk ook wel benieuwd in welke auto's dit blok nog meer is gebruikt. Uit interesse! Blok staat als ik zo lees wel bekend als zuinig en degelijk.
Afdoppen kan alleen bij oude diesels, euro 2 en euro 3

Vanaf euro 4 krijg je fout meldingen (waarschijnlijk geraak je niet meer door de APK keuring)

Vanaf euro 5 gaat uw motor in noodloop. Je geraakt niet meer door de APK keuring... gelukkig maar... smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2012 19:40 door evenwicht.
Ik had een Mondeo met deze motor, bouwjaar 2003. Afdoppen kon toen nog prima, ging de auto een stuk beter van rijden. Geen idee of dit in latere uitvoeringen nog steeds kan.

Tuning (chiptuning) ook gedaan. Ging goed en beviel prima, maar dan wel bij de Mondeo met handbak. De automaat is voor het normale koppel al aan de krappe kant, na chippen wordt dat bepaald niet beter.
MIke, volgens info die ik vandaag op internet vond moet afdoppen inderdaad gewoon kunnen. Mijn ervaring is inderdaad dat een auto er een stuk mooier van gaat lopen - begrijpelijk. Scheelt bij m'n golf tdi best wat, en geen aangekoekte turboschoepen meer.

Mijn auto heeft een handbak dus chippen is wat dat betreft geen probleem. Ben benieuwd hoeveel je er veilig uit kan halen. Zo'n 160 pk schat ik met een 375 nm koppel?
Motor loopt mooier en rijdt een stuk lekkerder inderdaad. We hebben de boel ook enigszins schoongemaakt, dat was een erg goor - maar nuttig - klusje.

Die van mij kwam uit op zo'n 155 pk en 380 Nm. Maar dat chippen was wel na 190.000 km, dus dat zal ook invloed gehad hebben.
Na een paar dagen verder heb ik eigenlijk alleen maar tegenstrijdige info gevonden of het bij mijn auto kan zonder een foutmelding te krijgen.
Dat wordt dan proberen...

Afgesloten, auto rijdt in de lage toeren beter dan met en geen foutmeldingen. Prima dus!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2012 10:17 door Def.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep