kwaliteit Hankook banden

Gepost door Jorn. 
Bij verwisseling van zomer- naar winterbanden trok ik gister de conclusie dat alle 4 de zomerbanden toch wel aan vervanging toe zijn. Maar 4x nieuwe banden is een serieuze sloot geld!
Nu vond ik bij BVA auctions een setje nieuwe banden in de goede maat. Als ik een bod van 120 doe (minimaal bod) komt het uiteindelijk op 165 euro. Da`s best netjes voor een nieuw setje. Maar is het ook wat? Heeft iemand ervaring met deze banden?

Ze moeten onder een Ford Focus uit 2000 waar zo`n 10-15 dkm mee gereden wordt.

link
Bij een BVA veiling zijn er altijd van die simpele zielen die boven de winkelwaarde gaan bieden. Ik heb daar nog nooit een koopje kunnen bemachtigen.

Pas nog een douchewand, staat op 1. Ik doe het volgende minimale bod van 3,50. Het volgende minimale bod is 8,50, iemand bied direct 185 euro....

OT: Hankook doet het goed in diverse testen.
Let ook even op de 'verborgen' kosten in zo'n veiling.

De Hankook kwaliteit wisselt nogal per test. Soms bijna winnaar. Soms slechts matig.

Googlen op 'reifen test' levert vaak wel wat op. Er zijn de nodige Duitse tests online te lezen.
Heb een keer een setje Hankooks V12 onder mijn Porsche gehad en kon geen enkel nadeel ontdekken t.o.v. Bridgestone, Pirelli of Conti.....zelfs VW monteert Hankook op zijn nieuwe auto's.

Als je het setje voor 165 Euro kunt krijgen heb je imho een koopje !
Af fabriek zitten ze ook op nieuwe Fiesta's. Dus weinig mis mee lijkt me.
Joannes
Heb een keer een setje Hankooks V12 onder mijn Porsche gehad en kon geen enkel nadeel ontdekken t.o.v. Bridgestone, Pirelli of Conti.....zelfs VW monteert Hankook op zijn nieuwe auto's.

Misschien bedoel je KIA maar nog geen VW dealer gezien die Hankook monteert.

Het is gewoon geen top merk, ik wil het niet onder mn auto.
Maar voor 10.000 km per jaar zou ik nirt moeilijk doen.
De Hankook Evo s1 of iets dergelijks kan af fabriek onder je A3 zitten.... (Als Pon geen tijd heeft om te wisselen)
Volgens mij maakt Pon daar graag tijd voor :-)

Hyundai zet wel standaard alles op Hankook's volgens mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2011 14:03 door Smit007.
Er is al 130 euro geboden. Als ik nu 140 bied, komt de prijs door BTW, veilingkosten n btw bovenop de veilingkosten op bijna 200 euro.

In dat geval gaat mijn interesse voorbij. Dan liever 100 euro meer met een paar goede Pirelli P1`s ofzo.
Wrangler
Af fabriek zitten ze ook op nieuwe Fiesta's. Dus weinig mis mee lijkt me.
Zeker weinig mis mee, de onze werd ook op Hankook afgeleverd. 2 inmiddels omgewisseld voor Pirelli's, maar om nou te zeggen dat ik verschil voel? Niet echt.
BVA auctions is oplichting pas nog gezien partij speakers uit china die werkelijk nog geen 25euro pset kosten voor 100euro startbod zetten , denken waarschijnlijk dat mensen uit een ei komen .

Staat de DOT code op de banden maw hoe oud zijn ze ? oude banden hebben veel minder grip, ouder als 2jaar is al niet te verkopen .

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2011 13:00 door Fiestatime.
Zo lang je met regen thuisblijft valt het nog wel mee met de Hankooks. Wel snelle slijtage (daarnaast).
[www.adac.de]
Heb bij reifendiscount.de de Semperit SPEED-GRIP 2 FR XL gekocht. Is als derde uit de ADAC-test gekomen.
ik heb hankook winterbanden onder mijn signum.
idd bij 'nat' is het niet om te juichen, maar in de sneeuw en op droog zijn het prima banden.

Hankook's winterbanden zijn de enige in hun soort die snelheidscode W hebben (225/45/17)
Heb toch liever een betere band met index H smiling smiley
Fiestatime
BVA auctions is oplichting pas nog gezien partij speakers uit china die werkelijk nog geen 25euro pset kosten voor 100euro startbod zetten , denken waarschijnlijk dat mensen uit een ei komen .

Het blijft een veiling h.
Als de verkoper dat ervoor wil hebben kan dat.
Je moet zelf altijd research doen naar de prijzen en ook een maximum bod in je gedachte houden.
Anders gaat het gewoon een keer fout dat je iets veel te duur koopt.

Staat de DOT code op de banden maw hoe oud zijn ze ? oude banden hebben veel minder grip, ouder als 2jaar is al niet te verkopen .
Wat een gel*l zeg, vervang je ook elk jaar alle pakkingen in je ketel? eye rolling smiley

Vreemd trouwens, degenen die ervaring hebben met het merk zijn overwegend positief en de negatieve reacties komen van mensen die ze niet kennen eye rolling smiley
meeuw
Heb toch liever een betere band met index H smiling smiley

ik bedoelde eigenlijk dat hankook een markt in handen heeft wat betreft de snellere wagens die ook 's winters 210+ willen kunnen rijden..

ik bedoelde eigenlijk dat hankook een markt in handen heeft wat betreft de snellere wagens die ook 's winters 210+ willen kunnen rijden..

Da's helder.
Maar tch zijn er mensen die liever een betere band hebben met een H index.... tongue sticking out smiley
Volgens mij valt het ook wel mee met Hankook, ik zou ze wel overwegen iig, eea wel afhankelijk voor welke auto overigens.
Dat met de DOT-code is geen gel... Je kunt 2 jaar oude banden niet voor de volle prijs verkopen. Je koopt toch ook geen 2 jaar oude auto (met 0 km op de teller) voor de nieuwprijs? En als je het over een CV-ketel hebt: Daar worden enkele pakkingen wel preventief vervangen bij onderhoud (na 2-3 jaar)!

Bij banden speelt de veroudering van het rubber ook een rol, dus los van slijtage. Geldt nog sterker voor winterbanden. Bij circa 5 jaar oud nemen de bijzondere winterkenmerken van het rubber snel af. De wijze van opslag (droog/schoon/koel) is wel van belang.

Ik rij slechts circa 3.000 km per jaar op winterbanden. Dus gaan die bij mij weg als de leeftijd circa 6 of max. 7 jaar is, terwijl het profiel dan nog zeker 6 mm. is. Dus als ik 2 jaar oude winterbanden koop zijn die al eigenlijk voor 30% ''versleten''.
@meeuw, lees dit even door, is al vaker aangehaald. Een 2 jaar oude band is, mits goed opgeslagen, nog nieuw. Of je ze als nieuw wl kopen, is iets anders.
Lowtide!

Da's helder.
Maar tch zijn er mensen die liever een betere band hebben met een H index.... tongue sticking out smiley
ja, die zijn er ook..smiling smiley
R-W
@meeuw, lees dit even door, is al vaker aangehaald. Een 2 jaar oude band is, mits goed opgeslagen, nog nieuw. Of je ze als nieuw wl kopen, is iets anders.
Zelfs een band van 5 jaar oud kan dus nog als nieuw zijn...
StalenSnuitje
Vreemd trouwens, degenen die ervaring hebben met het merk zijn overwegend positief en de negatieve reacties komen van mensen die ze niet kennen eye rolling smiley

Dat is niet zo vreemd. Zo gaat dat ook met auto's. De meeste kritiek op Volkswagen, Audi en Mercedes komt van mensen die er niet in rijden eye rolling smiley
Het verhaal van 5 jaar oud is afkomstig van Adac. Valt vast nog wel ergens op hun website te vinden in een algemeen verhaal van winterbanden. Maar de wijze van opslag is zeker van groot belang.

@R-W: geldt dat verhaal (link) niet voor zomerbanden?

Op de website van Novarota vond ik nog: In de handel worden als nieuwe banden bestempeld alle banden die niet ouder zijn dan 2 jaar.
Banden ouder dan 2 jaar worden in de handel, met deze opmerking, verhandeld (meestal licht afgeprijsd) met de bedoeling deze banden zsm bij de consument te krijgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2011 13:17 door meeuw.
Phaeton W12
StalenSnuitje

Dat is niet zo vreemd. Zo gaat dat ook met auto's. De meeste kritiek op Volkswagen, Audi en Mercedes komt van mensen die er niet in rijden eye rolling smiley

Da's vaak een smaak-verhaal, daar hoef je zo'n auto niet per se voor in bezit te hebben.
@ meeuw, zomer- en winterbanden, volgens mij. Ging mij even voornamelijk om het leeftijdsverhaal. Kennelijk wordt tot 2 jaar als fabrieksnieuw gezien en tot 5 jaar als nieuw. Ik heb een aantal keer bij hen besteld en de oudste exemplaren waren een paar maanden oud, in praktijk valt het goed mee vwb de ouderdom. Ik weet ook niet of ik er erg blij van zou worden als ik 3 jaar oude nieuwe banden geleverd zou krijgen maar voor de kwaliteit maakt het kennelijk dus niet uit.
R-W
Phaeton W12
StalenSnuitje

Da's vaak een smaak-verhaal, daar hoef je zo'n auto niet per se voor in bezit te hebben.

Natuurlijk, je kunt een andere smaak hebben. Als een bepaalde auto niet je smaak is, is het logisch dat je daar niet in rijdt. Maar soms voelen die ander-merk rijders daarna nog steeds een behoefte om de auto die ze niet hebben gekocht, nog eens flink te bekritiseren. Als het niet je smaak is, kun je ook besluiten om er verder geen aandacht meer aan te besteden. In plaats van deze te bekritiseren tegenover mensen die juist die bepaalde auto mooi vinden eye rolling smiley

[www.youtube.com]

grinning smiley
@R-W:
Bij koop van 3 jaar oude banden weet je natuurlijk niet hoe die waren opgeslagen.
@PhaetonW12,
Kn maar vaak zijn die zgn fanboys juist degenen die te pas en te onpas lopen te zagen over hun goddelijke merk winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2011 14:05 door R-W.
meeuw
@R-W:
Bij koop van 3 jaar oude banden weet je natuurlijk niet hoe die waren opgeslagen.

Klopt en dat weet ik van een half jaar oude band ook niet. Ik ga er vanuit dat bandenleveranciers, en dan zeker die die alleen via internet verkopen, ervoor zorgen dat dat stukje klopt maar controleren kan ik dat niet idd.
Meeuw heeft een uitgesproken mening.

Dat mag en is geen probleem.

Maar als je een uitspraak doet zou je die eens wat beter kunnen onderbouwen ipv Hankook hier af te kraken.

1 test van de ADAC uit 2009 over 1 type van Hankook is maar 1 test en zeker niet generaliserend voor het merk. Ik kan zo een paar andere tests van Hankook opzoeken waar bepaalde types van Hankook als "uitstekend" uit de bus komen, zelfs Testsieger zijn.
Maar zelfs dan is je eigen praktijkervaring imho van doorslaggevende betekenis. Evenals bijvoorbeeld de resultaten op Reifentest.com, waar gebruikers hun eigen mening geven.

Als je uit eigen ervaring niets over een bepaald artikel kunt zeggen, dan is het misschien beter om niet je eigen subjectieve mening te geven, want daar heeft hier niemand wat aan.

Het simpele feit dat o.a. VAG zijn auto's standaard met Hankook aflevert wil niet zeggen dat de kwaliteit onder doet voor zeg Conti (of enig ander
" beter" (?) merk) .

Je verhaal over winterbanden klopt ook niet : waarom svp rij je nog 6 of 7 jaren met een winterband als volgens jou een 2 tot 5 jarige band al niet meer goed zou zijn ? Zelf heb ik op mijn Porsche o.a. winterbanden van Dunlop gehad die 14 jaar oud waren. Nooit enig probleem mee gehad.
@Joh.: Denk dat ik mijn posts hierboven behoorlijk heb onderbouwd met diverse links (waar staan de jouwe?). En waar schrijf ik dat een 2-5 jaar oude band niet meer goed zou zijn? Beter lezen aub voordat je onzin vertelt.
meeuw

Bij banden speelt de veroudering van het rubber ook een rol, dus los van slijtage. Geldt nog sterker voor winterbanden. Bij circa 5 jaar oud nemen de bijzondere winterkenmerken van het rubber snel af.
Dus gaan die bij mij weg als de leeftijd circa 6 of max. 7 jaar is. Dus als ik 2 jaar oude winterbanden koop zijn die al eigenlijk voor 30% ''versleten''.

Duidelijker kun je zelf niet zijn denk ik....

Helaas kan ik mijn eigen ervaringen niet met links onderbouwen, maar dat hoeft ook niet met eigen ervaringen ? De TS vroeg toch naar ervaringen met Hankook ?
De enige link die ik relevant acht in dit verband is de verwijzing naar www. reifentest.com, omdat daar de gebruiker zelf een oordeel geeft over een bepaald merk en type, gebaseerd op zijn eigen ervaring en bekeken over een langere gebruikstermijn.

Je verwijst naar 1 test van de ADAC, waarbij je aangeeft dat Hankook bijvoorbeeld een snellere slijtage kent. Voor de volledigheid en relativerend moet je er dan wel eerlijk bijzetten dat 4 van de 6 banden die in de top 6 staan een nog snellere slijtage kennen. Of dat algemeen bekend is dat Michelin ook niet "zo geweldig" in regen scoort (maar verder een uitstekende band is).
Hoogstwaarschijnlijk ben je in je zoektocht naar bandentests ook andere tests tegengekomen waarbij Hankook juist uitstekend scoorde, maar je hebt er de voorkeur aan gegeven om alleen die ene test van het ADAC te vermelden.

Voor de mensen die meer testinfo over Hankook willen zien verwijs ik naar :

[www.hankooktire-eu.com]
Had onder mijn nieuwe A3 ook hankooks. Heb ze na 30.000 km laten vervangen door Michelins. Mijn mening: De Hankooks zijn stil, goede rechtuitstabiliteit op droge weg, goede grip in bochten bij droge weg. Gevaarlijk snel last van aquaplaining, gaat bij temperatuur onder 8 graden erg snel glijden, en onmogelijk mee te rijden in de sneeuw (je komt gewoon niet van je plek, of glijdt spontaan opzij) Last but not least, ze gaan na 25.000 km cuppen, ondanks dat ik een rustige rijder ben (1 op 20 met een 2.0 TDI) wat zo'n herrie geeft, dat het lijkt of je lagers eraan zijn. Kortom, voor mij voorlopig even geen Hankooks meer.
Kijk, daar heb je wat aan. Welk type heb je gereden svp ?
Hankook Ventus S1 evo (225/45/17). Er zijn overigens testen en mensen die heel andere ervaringen hebben dan ik.
Je kunt ook naar de prijs c.q. de prijs/kwaliteitsverhouding kijken.

Zo kost bijv. de Hankook W310 op maat 225/50/17 146,25, tegen 123,05 voor de prima geteste Semperit Speedgrip 2 op dezelfde maat. Verschil van 92 euro per vier. Dit is dan bij www.reifendiscount.de, maar er zijn vast andere prijzen/prijsverschillen te vinden. En een andere maat dan 225/50/17 levert natuurlijk weer ndere prijsverschillen op.
By the way, dit voorbeeld betreft dan wel winterbanden...

En voor je definitieve keuzebepaling: gewoon n specifieke band nemen en daarvan zoveel mogelijk (beschikbare) tests naast elkaar leggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2011 12:05 door Lowtide!.
covangy
Hankook Ventus S1 evo (225/45/17). Er zijn overigens testen en mensen die heel andere ervaringen hebben dan ik.

Op zich is je ervaring op sneeuw niet zo vreemd. De S1 is een typische zomer / sportband en eerlijk gezegd moet ik de eerste zomer / sportband (van welk merk dan ook) nog tegenkomen waarmee ik ueberhaupt van de plek af kom in de sneeuw....of die optimale grip heeft onder 8 graden.
In de sneeuw/ winter rij je het beste met een winterband, daar verander je niets aan. Ook niet door te wisselen op Michelin zomerbanden.

Mbt het cuppen : ik heb al veel gelezen over cuppende banden bij Audi, dit hoeft niet per se aan de banden zelf te liggen. Van de andere kant : een oom had op zijn nieuwe A4 ook last van cuppen, het waren (dure) Conti's en Audi schoof het op een produktiefout bij de bandenfabrikant ....so much voor " betere" kwaliteit.

Ik rij jarenlang BMW en tot nu toe hadden ALLE banden die ik achter gereden heb de voor BMW zo beruchte V-slijtage : het profiel in het midden wordt echt "opgevreten" terwijl de buitenranden veel minder slijten. Dit is niet "bandenmerkgebonden". Momenteel liggen er (nogal dure) Bridgestones onder, maar die hebben inmiddels achter ook weer "V-slijtage".
@Joannes,

nee, op sneeuw met zomerbanden is nooit ideaal, maar mijn ervaring met michelins onder mijn vorige A3 (zelfde model en uitvoering) zijn stukken beter. geen last van cuppen, wat ik wel had met de Hankooks en overigens ook met Conti's. en de michelins zijn ook veel beter onder de 8 graden, de Hankooks werden echt spekglad.
Persoonlijk heb ook ik goede ervaringen met Michelin.

Het is ook niet zo simpel met elkaar vergelijkbaar :

30000 km oude banden vergelijken met spiksplinternieuwe is al zo iets.
Bovendien kun je 2 verschillende banden pas echt goed met elkaar vergelijken onder precies dezelfde omstandigheden. En wanneer is dat het in de praktijk het geval ? Zelden.

Ik heb 1 x een in mijn ogen objectieve test met winterbanden gedaan. Met 2 identieke C1'tjes, de ene had Dunlop WinterResponse banden en de andere had Dunlop WinterSport M2 banden. Beide types even oud en met evenveel slijtage en beide staan als uitstekende winterbanden bekend. Na een goede sneeuwbui vorig jaar december ben ik een stukje gaan "uitproberen" op een mooi heuvelachtig traject met haarspeldbochten, op de weg was niet gestrooid en er lag ca. 10 cm sneeuw.............

Het resultaat was dat de WinterResponse net wat makkelijker door de sneeuw ploegde (lees : veiliger te rijden was) waar de WinterSport wat meer slipte (wat wel leuker was overigens). Maar voor normaal wintergebruik prefereerde ik de WinterSport omdat deze net wat strakker stuurde.
Joannes
Ik rij jarenlang BMW en tot nu toe hadden ALLE banden die ik achter gereden heb de voor BMW zo beruchte V-slijtage : het profiel in het midden wordt echt "opgevreten" terwijl de buitenranden veel minder slijten. Dit is niet "bandenmerkgebonden". Momenteel liggen er (nogal dure) Bridgestones onder, maar die hebben inmiddels achter ook weer "V-slijtage".

Klinkt als stelselmatig erg hard rijden of stelselmatig met een te hoge bandenspanning rijden, waarbij mogelijk de fabrieksopgave ook te hoog is.
HDI110
Joannes

Klinkt als stelselmatig erg hard rijden of stelselmatig met een te hoge bandenspanning rijden, waarbij mogelijk de fabrieksopgave ook te hoog is.

Nee hoor, ik ben een relaxte rijder (anders zou ik nooit gemiddeld 1 op 13 halen met mijn huidige 530d) en let er altijd op dat de bandenspanning in orde is. Fabrieksopgave bij BMW te hoog ? Dat heb ik nog nooit gehoord en ik zit al meer dan 10 jaar op diverse Duitse BMW fora. Rij jij eigenlijk BMW ?
@Johannes:

Voor de tests kijk ik meestal op Autobandenmarkt.nl. Daar zie je bij de diverse banden diverse beschikbare test, ook met reviews.

Voor de Hankooks vond ik daar geen test, wel een review met 11.600ennogwat km. Daar hecht ik dus geen waarde aan. Kan 1 persoon zijn (marketingmanager van de betr. fabrikant?). Daarnaast kun je een band niet goed beoordelen als je niet de banden onder gelijke auto's onder dezelfde omstandigheden kunt berijden. Ik heb verschillende winterbanden (Dunlop, Conti en Pirelli) onder verschillende auto's en kan dus echt niet zeggen welke beter is.

Jammer dat bij jouw link de diverse tests geen linkjes hebben. Zal zeker eens gaan kijken als ik meer tijd heb (dus mijn dank daarvoor, ik kende die tests nog niet). Aangezien ik gemiddeld 1 set banden per jaar koop (de afgelopen maand zelfs 2 wintersets) ben ik gek op testen, bekijk alles wat ik tegenkom. Bedenk wel dat een kwalificatie 'empfehlenswert' of 'recommendable' eigenlijk middelmatig betekent. Er hoort nog 'sehr' of 'very' voor te staan (maar bij de link was dat bij enkele tests ook het geval).

Wat de V-slijtage betreft: Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Niet bij Audi's en ook niet bij de BMW's die ik had, beide met diverse merken banden, zowel zomer als winter. Ik zorg wel dat de bandenspannng altijd precies goed is.

@Covangy:

Jouw ervaring met de Hankooks komen overeen met de ADAC-test. Maar het cuppen heb ik ook meegemaakt met (zomer)Conti's bij ca. 40.000 km. op een A3 SB 1.9TDI. Dus denk dat het ook een beetje aan de auto ligt. Trouwens bij benzine-A3's nooit probleem met cuppen gehad (ook niet met Conti's).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2011 20:23 door meeuw.
@ meeuw : het is overigens Joannes, zonder h, maar is verder niet van belang winking smiley

Mijn ervaring met de V-slijtage (ik noem het maar zo want ik heb er zo geen andere logische benaming voor) deel ik overigens met mijn broer.
Het treed met name op bij de 5 en 7-series, wagens dus die en zwaar zijn en behoorlijk wat vermogen hebben.

Voor de aardigheid heb ik wel eens vaker gekeken in de bandenafvalcontainer bij een grote Duitse BMW dealer net over de grens.
Je kon er zo de banden uithalen die op de achteras hadden gelegen...........herkenbaar aan de V-slijtage.

Het rare is dat ik dit V-fenomeen NOOIT ben tegengekomen op diverse Porsches met eveneens achterwielaandrijving en relatief hoog vermogen. Daar is 30000 km trouwens bijna een wonder. Bij een jarenlang gereden Boxster waren de banden achter zonder uitzondering na max. 10000 km "op" . Dat gold voor zowel Hankook V12, Kumho (Ecsta KU 31), Bridgestone Potenza S-02, Conti Sportcontact als Pirelli PZero .......... de hoge slijtage was wel het gevolg van "gebruik maken van de mogelijkheden van de Boxster".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2011 23:47 door Joannes.
Nou dan ben ik zeer benieuwd hoe dat bij onze 520d gaat. Na 6.000 km is er niets te zien op de achteras, maar heb het niet nagemeten.
Zitten net wintersloffen onder.
Na 6000 km is dat nog niet zichtbaar.

Ik heb 2 foto's gemaakt van de Bridgestone winterbanden die momenteel onder mijn 530d liggen. De banden/velgen waren gebruikt voordat ze op mijn auto kwamen en waren afkomstig van een 520d uit 2007.

De middelste groef zit al bijna op de slijtindicator, itt de buitenste delen. Als je met de vlakke hand over het profiel gaat voel je duidelijk de V-vorm :

Dat met de DOT-code is geen gel... Je kunt 2 jaar oude banden niet voor de volle prijs verkopen. Je koopt toch ook geen 2 jaar oude auto (met 0 km op de teller) voor de nieuwprijs? En als je het over een CV-ketel hebt: Daar worden enkele pakkingen wel preventief vervangen bij onderhoud (na 2-3 jaar)!
WB je ketel: dat zijn de pakkingen die het chemisch allemaal iets zwaarder te verduren hebben. Remeha wil dat z'n branderpakkingen 15 jaar meegaan...

Bij banden speelt de veroudering van het rubber ook een rol, dus los van slijtage. Geldt nog sterker voor winterbanden. Bij circa 5 jaar oud nemen de bijzondere winterkenmerken van het rubber snel af. De wijze van opslag (droog/schoon/koel) is wel van belang.
Natuurlijk speelt veroudering en rol en uiteraard is de opslag e.d. van belang. Maar dat geldt idem dito voor het compound waar ze je band van gemaakt hebben. Als dat toevallig al iets te lang heeft gelegen voordat het verwerkt is heb je theoretisch ook mindere kwaliteit. Daar sta je dan met je DOT-code.

En het verhaal van 2 jaar oud niet voor de volle prijs betalen is natuurlijk ook wel logisch. Maar de reactie van Fiestatime (2 jaar oude banden zijn waardeloos en hebben geen grip meer) is volledig van de pot gerukt...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep