Opslag van zomer- /winterbanden

Gepost door Brummetje 
Ik heb al een behoorlijke tijd zomer- en winterbanden die ik trouw laat wisselen, op het moment dat het nodig is. Echter die bandenopslag is vrij duur zo ongeveer Ä 60,00 per 4 banden inclusief verwisselen. Wisselen kan ik zelf ook maar alleen opslag van de banden heb ik nog niet gevonden.
Nu wil ik graag weten of er iemand ervaring heeft met het zelf opslaan van banden en hoe kan ik dat dan het beste doen?
Gewoon in een droge ruimte leggen. Op zolder bijvoorbeeld, of in een geisoleerd schuurtje. Je kunt ze het beste plat op elkaar leggen.
Je kunt ze ook buiten opslaan,maar dan moet je ze van de grond leggen (paar balkjes hout eronder) en onder zeil. Dan gaat het ook wel goed.
Op een stapel in de hoek van de kelder. Evt koop je een velgenboom (nu te koop bij de Lidl).
Dat op elkaar stapelen, krijg je dan geen last met het rubber?
Ik bedoel zomerbanden hebben over het algemeen een hardere compound dan de winterbanden, Dat betekend over het algemeen dat wanneer ik de winterbanden op een aantal balkjes neerzet de kompound blijvend indeuk.
Zomerbanden kunnen wat dat betreft meer hebben.
Brummetje
Ik bedoel zomerbanden hebben over het algemeen een hardere compound dan de winterbanden, Dat betekend over het algemeen dat wanneer ik de winterbanden op een aantal balkjes neerzet de kompound blijvend indeuk.

Koop dan een bandentoren zoals deze;

De banden liggen dan los op elkaar en de kosten zijn het niet alleen nog een plekje vinden dan......................grinning smiley
gewoon op 3 tot 3,5 bar zetten en opstapelen zonder bandentoren/boom/struik. bij he tmonteren natuurlijk wel de spanning nakijken smiling smiley
Brummetje

Wat denk je dat een auto met die (winter)bandjes doet? Als je de auto een paar weekjes op schiphol zet, parkeer je de auto ook op kratjes?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2011 15:29 door s velthuis.
Corsa-20SEH
gewoon op 3 tot 3,5 bar zetten en opstapelen zonder bandentoren/boom/struik. bij he tmonteren natuurlijk wel de spanning nakijken smiling smiley

Voor die 15 euro moet je het niet laten toch........................big smile smiley
Icebrain
Brummetje

De banden liggen dan los op elkaar en de kosten zijn het niet alleen nog een plekje vinden dan......................grinning smiley

Nog geen tientje bij de Action. Mijn zomerbanden hebben prima gelegen afgelopen winter.
Bowtie
Icebrain
Brummetje

Nog geen tientje bij de Action. Mijn zomerbanden hebben prima gelegen afgelopen winter.

Idd, de mijne liggen er ook op............................grinning smiley
Die toren kende ik nog niet, en idd niet duurspinning smiley sticking its tongue out
De bandenspanning even opvoeren tot 3,5 bar vinden de banden, al dan niet verdroogd, niet fijn.
als je onder de max PSi blijft is dit geen probleem hoor. en 3.5 bar zit je daar nog lang niet aan. maar goed ik zal het wel niet weten.. big smile smiley
Brummetje
Die toren kende ik nog niet, en idd niet duurspinning smiley sticking its tongue out
De bandenspanning even opvoeren tot 3,5 bar vinden de banden, al dan niet verdroogd, niet fijn.

Corsa- 20SEH
als je onder de max PSi blijft is dit geen probleem hoor. en 3.5 bar zit je daar nog lang niet aan. maar goed ik zal het wel niet weten..

Mijn banden staan op 3 bar rijdend welteverstaan en zo berg ik ze ook weg, dus 3,5 bar kan gerust......................thumbs up
Brummetje
Banden zijn al een tijdje verwerkt, dus dan spreken we niet meer van compound. En blijvende vervorming? Dan moet je wel een winter/zomer van een paar jaar hebben...
Als ik de openingspost goed begrijp dan gaat het om alleen de banden, dan heb je aan die toren niet zoveel lijkt me als ik naar dat plaatje kijk.
De Zweed
Als ik de openingspost goed begrijp dan gaat het om alleen de banden, dan heb je aan die toren niet zoveel lijkt me als ik naar dat plaatje kijk.

Zou hij zijn eigen banden kunnen verwisselen? Lijkt me sterk maar kan... winking smiley
Denk dat hij complete wielen bedoeld, wie wisselt banden en opslag voor 60 euro, toch niemand.

Kun je ze niet in de kruipruimte in je huis opbergen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2011 21:42 door glaasje.
Ik heb vandaag mijn zomerbanden er weer om gegooid, en dmv die bandenboom, zijn ze netjes gebleven. Ik had ze gemerkt, zodat ik ze er zo weer onder kon doen. Er hoefde amper wat lucht bij.
Leg ze liever niet binnen neer: er komen giftige dampen vanuit het rubber.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep