Stoelverwarming doet het niet

Gepost door Arnoud Nijenheim 
Hoi allen,

Heb vandaag gemerkt dat de stoelverwarming van de bestuurdersstoel het niet doet; die van de passagiersstoel wel. Iemand enig idee wat het kan zijn? De stoelverwarming wordt aangezet door een wieltje aan mijn stoel van stand 0 naar stand 1, 2 of 3 te rollen. Verder geen lampjes of iets dergelijks met storing zichtbaar. Ik heb een Alfa 159 1.9 JTS.

Dank... en een fijne 2e Kerstdag!
Ik denk niet dat het een zekering is, lijkt mij raar dat de stoelen op aparte zekeringen zitten. Blijft over kapotte schakelaar of een kapot/los draadje of een stekkerverbinding die losgegaan is.
Beste Arnoud, Doet de reguliere verwarming het nog wel?
Bij mijn Volvo had ik hetzelfde, de stoelverwarming van de bestuurdersstoel deed het niet en de bijrijdersstoel wel. Maar ook de verwarming aan de bestuurderskant bleef koud.
De garage heeft de computer van de stoelverwarming vervangen en nu werkt alles weer!
Zou zeker weten even naar de zekeringen kijken, niet gek dat deze gezien het vermogen dat ze trekken apart zitten!
Klopt Terence, in mijn auto zit ook per stoel een afzonderlijke zekering!
Dank allen, zover - ik laat jullie weten wat het was, zodra ik bij de dealer ben geweest.
Viv av
Bij mijn Volvo had ik hetzelfde, de stoelverwarming van de bestuurdersstoel deed het niet en de bijrijdersstoel wel. Maar ook de verwarming aan de bestuurderskant bleef koud.
De garage heeft de computer van de stoelverwarming vervangen en nu werkt alles weer!
Heb je heteluchtstoelverwarming of elektrische normale verwarming confused smiley Klinkt wel als een héle vreemde combinatie van factoren namelijk eye rolling smiley
Ik heb gisteren voor het eerst (na drie jaar) de stoelverwarming geprobeerd.
Wauw!! Dat doe ik voorlopig ook niet meer. Ik had het idee dat ik de reerug was deze kerst...drinking smiley

... en de warme kikkerbilletjes....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2010 16:52 door Soloman.
Ik had destijds ook een kapotte stoelverwarming aan de passagierskant, toen was de oplossing een nieuw standenwieltje.

@Soloman Ik heb ook erg weinig met de stoelverwarming, zet hem deze tijd vaak even op standje 1 zodat alles even een beetje opwarmd voor de normale verwarming erin komt, het bizarre is dat Opel destijds bedacht heeft dat er 5 standen op moeten, bij standje 3 sta je al in de fik dus waar die standen 4 en 5 voor zijn eye popping smiley
Hopenlijk is het een zekering of de stekkerverbinding onder de stoel. Zo niet, dan veel succes... Stoelverwarming kan één van de beroerdst te repareren onderdelen van de hele auto zijn. Bij de meeste auto's is het een stuk eenvoudiger om de d-riem te vervangen dan de stoelverwarming.
Total Loss
Ik had destijds ook een kapotte stoelverwarming aan de passagierskant, toen was de oplossing een nieuw standenwieltje.

@Soloman Ik heb ook erg weinig met de stoelverwarming, zet hem deze tijd vaak even op standje 1 zodat alles even een beetje opwarmd voor de normale verwarming erin komt, het bizarre is dat Opel destijds bedacht heeft dat er 5 standen op moeten, bij standje 3 sta je al in de fik dus waar die standen 4 en 5 voor zijn eye popping smiley

Ik merk sowieso weinig verschil tussen de standen. Stand 1 is al licht krokant, de rest durf ik niet eens uit te proberen. Oeverigens heeft één van nze verwarmingen het ook een tijd niet gedaan toen de zitting van de stoel erg nat was van de ladingen sneeuw die meekwamen naar binnen. Ik had de verwarming toen ook al afgeschreven, hoewel hij het later spontaan weer is gaan doen. Het was toen niet alleen dat de verwarming het niet deed, je hoorde ook het schakelrelais achter het dash niet meer werken. Geen idee of dat toeval was of een vorm van beveiliging.
Toen ik mijn auto kocht was de stoelverwarming van beide voorstoelen ook kapot.

Het waren de verwarmings matjes die onder het leer zaten. Hebben ze dus allemaal netjes los moeten halen en weer netjes moeten vast maken.

Heeft de verkopende partij een paar honderd euro gekost eye rolling smiley
StalenSnuitje
Viv av
Heb je heteluchtstoelverwarming of elektrische normale verwarming confused smiley Klinkt wel als een héle vreemde combinatie van factoren namelijk eye rolling smiley

Vond ik ook! Bij de V50 schijnt de climate control en de stoelverwarming door dezelfde computer geregeld te worden, die is vervangen en alles werkt weer naar behoren.
Ook hier is stand I langzaam gegaard vlees, stand II is waarschijnlijk verschroeid van buiten, rauw van binnen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep